oplossing van de vragen

Live forum: /viewtopic.php?t=12941

seppe28

16-01-2008 20:23:35

ik weet dat het laat is aangezien volgende week woensdag het examen al is :D maar aangezien de antwoorden van de vragen van nilius maar niet verschijnen ben ik er maar zelf aan begonnen. ik vrees echter dat 80 vragen een beetje te hoog gegrepen is.. is er iemand die wilt samenwerkingen? bv ik de eerste 40, iemand anders de volgende .. of als er meer geinteresseerden zijn natuurlijk iets minder vragen per persoon :)
Vele handen maken het werk licht? :)

voor wie wilt heb ik ook een aantal samenvattingen van werkzittingen van celfysio en bloed&bloedsomloop

pfew nooit gedacht dat ik ooit mensen zou gaan omkopen :? :wink:

solid_snake_nr1

16-01-2008 22:17:48

pfew nooit gedacht dat ik ooit mensen zou gaan omkopen :? :wink:
sep, nu moet ge u nie onschuldiger voordoen dan ge zijt he :D

ik heb het als laatste exame, dus ik ga daar nu echt geen tijd in steken
mijn excuses, ma de schuit en waelkens gaan even voor nu

seppe28

16-01-2008 22:43:55

no offence taken :)

de vragen vorderen trouwens gestaag
ben ik hiermee tijd aan het verspillen of heb ik er effectief baat bij dat ik al die vragen opschrijf eigenlijk?

de Jean

16-01-2008 22:58:59

ik ben ook een klein cooperatie projectje begonnen.. 40 vragen zijn wel goed te doen op dikke 2 dagen (ok ik doe er rustigaan kleine 3 over) en ik heb eens vergeleken: de helft van de onderwerpen in het eerste deel komen bijna letterlijk terug bij de andere.

als ik er tijd voor zou hebben zou ik de oplossingen ook eens op pcke gooien en publiekelijk maken, maar das echt wel teveel werk!! allessinds, op die manier ben je volgens mij echt wel goe bezig met de leerstof en zal je het uiteindelijk ook wel kunnen uitleggen!! (zo denk ik dan) vergeet ook die redeneringsvragen niet, want daar stelt hij er blijkbaar ook van!!

en zie da je sciot ni vergeet.. :lol:

succes!!!

de Jean

17-01-2008 15:15:32

omdat het uitwisselen van antwoorden misschien ietwat moeilijk zou zijn (ik heb ze nu allemaal, zij het wel handgeschreven..) kunnen we elkaar misschien toch een hart onder de riem steken als we op sommige vragen het antwoord niet kunnen vinden..

bij mij is het van da bij vraag 33: regulatie van intracellulaire calciumconcentraties bij cellen in rust.. waar vinden we da terug??

dankuwel, en ik wil gerust andere probleemvragen mee oplossen! greetz

Maarten.B.

18-01-2008 20:56:46

Over die vraag 33 heb ik mij ook al afgevraagd wat het antw. is.

Bedoelt hij daar niet hoe de Ca contenratie terugkeert tot de rustwaarden?
Dat weet ge wel te vinden in de cursus.

Als ge die vraag op het examens krijgt moet ge dat maar eens vragen, en als hij nee zegt hebt ge pech :)

>>Jurgen<<

19-01-2008 13:20:45

Mss een beetje laat dat ik dit hier post maar toch:
woensdag mijn examen gedaan, en zo te horen komen er dit jaar GEEN vragen letterlijk uit zijn 80, misschien wel vragen die er wat op lijken, maar dat komt waarschijnlijk omdat er over elk stuk van de cursus wel vragen zijn, dus lijkt me nogal tijdsverspilling om die allemaal uit te typen/schrijven

Ik had bv als vragen:
-Beschrijf Chloor secretie en absorbtie in pancreas, zweetklier, nier, ...
bijvragen hierover:
*tekent een stroom-spanningscurve van een chloorkanaal* wanneer secretie, wanneer absorbtie, en het woord 'evenwichtspotentiaal' zeggen (dus niet omkeerpotentiaal of influx=efflux :roll: )
-bespreek de invloed van de lengte op de contractiliteit van de skeletspier
bijvraagjes:
spanning hangt af van het aantal..?
je spreekt hier over overlapping, dat is tussen..? :D *boost zelfvertrouwen*

En het rare, hij stelde alleen maar bijvraagjes, hij las gwn wat ik opgeschreven had heel vluchtig door, ik moest niets uitleggen...
Dus een aanrader: teken al structuren van de kanalen en grafieken..

En van wat ik zo hoorde had er niemand een vraag uit de boek.. sry boys!

Ineens een tip voor sciot:
de preparaatfoto's zijn echt moeilijk! maar het is niet erg als je niet weet wat het is, gewoon beschrijven wat je ziet (en bij twijfel tussen hypofyse en bijschildklier --> bijschildklier: waren met 3aan het napraten, bleek dat we er alle3 een hadden...)

de Jean

19-01-2008 14:33:15

kwil nu ni zeveren he jurgen, maar die eerste vraag is wel letterlijk één uit de lijst.. die tweede denk ik zelfs ook..

maar daaruit blijkt dus wel da je stroomspanningscurven enzo moet kunnen tekenen en al.. pfft kdacht da da wiskundig rekengedoe van vorig jaar nu wel efkes terugkwam ma da we da ni meer moesten kunnen, gedverse celfysiologen!!

seppe28

19-01-2008 14:52:28

ik ben nu ook al een hele tijd op zoek geweest naar die vraag 33 en nergens in de cursus vind ik iets dat iets met die vraag zou kunnen te maken hebben behalve dan de relaxatiefenomenen in skeletspier, ..

ForzaJuve

19-01-2008 16:49:58

maar daaruit blijkt dus wel da je stroomspanningscurven enzo moet kunnen tekenen en al..

Herr Nilius kickt op die i-v-diagramma's, geloof het maar :lol: (Bijna) iedereen moet er zo tekenen, als ge op uw voorbereiding geen grafiek hebt staan, vraagt hij u om er ter plekke ene te tekenen. Dus leer da ma goed (ni da da nu zo geweldig moeilijk is é :))

de Jean

19-01-2008 17:36:56

ik ben nu ook al een hele tijd op zoek geweest naar die vraag 33 en nergens in de cursus vind ik iets dat iets met die vraag zou kunnen te maken hebben behalve dan de relaxatiefenomenen in skeletspier, ..

die vraag 33: das gewoon algemene dingen zeggen over NCX, PMCA en SERCA en ECaC.. meer niet. cedric heeft die vraag gehad en hij had de eerste drie ervan gezegd, en nilius zei blijkbaar dat ECaC er dus ook nog bijhoorde. DUS den 33 is een maak-je-niet-ongerust vraag!! :lol:

JohnDoe

08-11-2008 11:36:03

Is het ook de bedoeling dat ge van al die kanalen en pompen kunt zeggen hoeveel TM helices er zijn, hoeveel er daarvan hydrofoob zijn en dergelijke?
Of volstaat het van CFTR bijvoorbeeld te zeggen dat het ding bestaat uit TM helices, en Rdomein en twee NBD-lussen? (of moet zelfs dat niet :D)
En nog een vraagje: slides verschillen nogal van cursus... Volstaat het de cursus te kennen? (slides zijn namelijk ERG onduidelijk en verwarrend, de cursus is dat in mindere mate)

Kapoen

17-11-2008 14:43:20

Is het ook de bedoeling dat ge van al die kanalen en pompen kunt zeggen hoeveel TM helices er zijn, hoeveel er daarvan hydrofoob zijn en dergelijke?
Of volstaat het van CFTR bijvoorbeeld te zeggen dat het ding bestaat uit TM helices, en Rdomein en twee NBD-lussen? (of moet zelfs dat niet :D)
En nog een vraagje: slides verschillen nogal van cursus... Volstaat het de cursus te kennen? (slides zijn namelijk ERG onduidelijk en verwarrend, de cursus is dat in mindere mate)

ja, van elk kanaal kunnen zeggen hoeveel TM helices (hydrofoob ni echt)
domeinen ervan ook kennen!!
Slides ook te kennen en zeker kleine dingskes die niet echt opvallen (zoals veiligheidsfactor enz)
veel succes ermee x