Hauben examen

Live forum: /viewtopic.php?t=16408

banana

21-10-2008 14:13:47

Wat voor examen gaat Hauben nu eigenlijk doen?
Mondeling of schriftelijk? Open vragen of multiple choice? Iemand?

JohnDoe

21-10-2008 15:07:53

Mondeling, zelfde vragen als ze ons stelde tijdens haar lessen.
Volgens haar 'als je de basisstructuren kent ben je er zeker door, als je de details kent (hyperplasie, rachitis, ...) kan je voor veel punten gaan'
En volgens haar moeten we Nilius meer vrezen dan haar :P

Anonymous

23-10-2008 08:46:53

Volgens haar 'als je de basisstructuren kent ben je er zeker door, als je de details kent (hyperplasie, rachitis, ...) kan je voor veel punten gaan'
En volgens haar moeten we Nilius meer vrezen dan haar :P

Naar het schijnt lag vorig jaar (Prof. Sciot) de nadruk op het herkennen van histologische coupes. Zal zij dat ook vragen, of ligt de nadruk meer op reproductie van kennis? Moeten we ook tekeningen tot in details kunnen reproduceren of gaan het meer open antwoordvragen zijn (tekst) ?

Twabi2

23-10-2008 11:21:09

Hoe kunnen wij nu al weten waar ze de nadruk op zal leggen? Het is haar eerste jaar...
Ik heb er wel al ff met haar over gesproken, en het heeft volgens haar weinig zin om Sciot te blokken, omdat zij het over andere dingen heeft gehad, en je dus ook niet met voorbeelden van Sciot moet afkomen op het examen.

JohnDoe

23-10-2008 12:45:32

Ze heeft wel de grote lijnen gezien van de cursus van Sciot...
En daarvoor kunt ge die gebruiken. Maar de details verschillen toch duidelijk...

Kapoen

17-11-2008 14:45:57

das spijtig want sciot is wel ne zalige cursus (duidelijk geschreven en gegeven) en sciot hecht in volgende jaren ook nog belang op feit of iets
basofiel/acidofiel is en waarom..dus mss dat toch best in het achterhoofd houden, is voor vele dingen handig (en daardoor kan je ook redeneren op coupes die je de volgende jaren toch soieso krijgt)

Anonymous

22-12-2008 17:38:06

Bestaat daar een lijst van of kan iemand een aantal voorbeelden geven? Ben niet te vaak naar haar lessen geweest vandaar...

Twabi2

22-12-2008 18:28:07

Aangezien ze pas les geeft, vermoed ik van niet, maar het kan altijd dat iemand ijverig alles heeft opgeschreven en dat nu wil online zetten.
Echt de moeite is het niet hoor, de vragen waren doodeenvoudig. Ik had nog niets gestudeerd, enkel wat ik nog herinnerde van de lessen was meeeer dan voldoende om alles op te lossen.

francisryckaert

26-12-2008 09:11:30

Is het dan eigenlijk nuttig om sciot te leren, of kan ik beter mijn tijd steken in haar slides en sciot gewoon eens lezen?

Twabi2

26-12-2008 09:59:46

Sciot legde zijn nadrukken op andere dingen... Hauben heeft gezegd dat de basis dezelfde is, maar dat ge bij haar niet moet afkomen met dingen waarover ze nooit heeft gesproken, als ge niet weet wat ze wl heeft gezegd.
Leer dus gewoon haar slides.

Anonymous

26-12-2008 10:16:36

Sciot legde zijn nadrukken op andere dingen... Hauben heeft gezegd dat de basis dezelfde is, maar dat ge bij haar niet moet afkomen met dingen waarover ze nooit heeft gesproken, als ge niet weet wat ze wl heeft gezegd.
Leer dus gewoon haar slides.

Heeftze eigenlijk nog veel dingen/uitbreidingen vermeld die niet op haar slides staan?

JohnDoe

26-12-2008 11:21:38

Neen, weinig tot zeer weinig uitbreidingen.
Is hier echt niemand naar haar lessen geweest? :D

Mr-tn

26-12-2008 11:55:33

Neen, weinig tot zeer weinig uitbreidingen.
Is hier echt niemand naar haar lessen geweest? :D

fysiek wel, mentaal niet

Twabi2

26-12-2008 12:32:11

Ik vond de dingen die ze vertelde voor haar les, buiten aan de aula (terwijl schuit nog bezig was dus) nog het interessantste van al :P

francisryckaert

26-12-2008 13:15:19

k vond precies toch dat er bij die haar herhalingsles veeeel dinge stonde die ni in haar slides stonde( en aangezien da ik ook ni zo een fan van haar lessen was denk ik dan da ze toch nog vrij veel gezien heeft naast haar slides). Vooral van methodes en technieken was er een groot deel nieuw bij.

Twabi2

26-12-2008 13:38:33

Veel dingen van die herhalingsles kwamen dan ook voort uit vragen die mensen gestald hadden op basis van de cursus van sciot... Ge kunt het altijd leren e, maar of het echt zoveel tijd waard is?
Het is uiteindelijk maar een gewone theoretische vraag en een foto benoemen. Het eerste kan niet moeilijk zijn (hoe vaak ik niet naast een slide "details niet kennen" heb geschreven...), en het 2e al zeker niet met haar herhalingsles in het achterhoofd.

Docx

08-01-2009 21:29:11

In de les was da idd gemakkelijk die fotos benoeme. maar ga da ook zo meerkeuze zijn? Want da maket wel vele simpeler...

Fender

13-01-2009 12:21:30

Aangezien er al mensen zijn die Hauben-examen gisteren gehad hebben:

Kunnen jullie mss eens kort posten hoe dat examen gaat en hoe haar vragen zijn? bv. zijn die coupes supergek of redelijk easy en hoe stelt ze haar theorievraag?

alvast bedankt,
fender :)

Mr-tn

13-01-2009 13:43:22

& zijn het foto's van uit de les of histologie vd mens die ge krijgt? ook altijd interessant om te weten :)

Docx

13-01-2009 14:39:15

De vraag was bespreek motorisch en sensorisch zenuwstelsel van de skeletspier(spierspoel, peeslichaampje motorneuron enz dus)... Bij iedereen denk ik.

Dan kreeg iedereen andere coupe. Ik had duidelijk schildklier, follikels te herkennen dus was ni zo moeilijk. Trok een beetje op de doorsnede van de werkzittingen morfologie op toledo.(Bekijk die zeker is)

Sommigen hadden het precies wel moeilijker dan mij ofwel hadden die slecht geleerd =) Want kzat vanvoor en altij hoorde ik zo "ja ik twijfel tussen dat en dat"

Nillius was wel wa anders voor mij, slechte vrage, Vies kijkenden duitser :)

Anonymous

13-01-2009 15:37:31

En die coupe is da een kleurenkopie van goede kwaliteit of staan daar echt microscopen ofzo?

Fender

13-01-2009 15:38:54

& zijn het foto's van uit de les of histologie vd mens die ge krijgt? ook altijd interessant om te weten :)

van histologie van de mens zal da wrs wel ni zijn e, ze heeft er nooit van in de les gezien en heeft een ander boek aangeraden om te kopen dus pakt maar van niet :)

banana

13-01-2009 19:30:47

Ik had andere theorievraag bij Hauben; botvorming.

De foto die je krijgt is een kleurenfoto, op echt fotopapier bij de fotograaf afgedrukt (met zwarte stift achteraan volledig onzichtbaar gemaakt wat de naam is van het weefsel), geplastificeerd.

Ik had geen foto die exact gekopieerd was uit de slides of werkzitting, nog wel moeilijk herkenbaar, vond ik: de bijschildklier.
Ze vraagt dan ook wat er te zien is behalve de endocriene cellen: het steunweefsel, bloedvaten. En een paar algemene vragen over dat bepaalde weefsel.