afterload contraction curves

Live forum: /viewtopic.php?t=16842

boterbloempjexXx

29-12-2008 14:57:01

Hoi allemaal,
in nilius zijn cursus staan enkele afterload contractie curves (skelet en hartspier).

Wat me echter opviel was dat nilius bij de bepaling van die curves bij

-skeletspier: neemt hij de curve van de isometrische maxima als topwaarde voor de afterload contractie curve

-hartspier: neemt hij de actieve isometrische curve als topwaarde.

Met als gevolg dat ik het nu dus niet meer goed snap :). Begrijpt er iemand wel waarom hij dit doet? In ieder geval al bedankt
x
bloem

Fender

29-12-2008 18:51:06

was me idd ook al opgevallen, ofwel heeft den bernd die curve iets te veel parabolisch getekend ofzo. Iig vind ik het ook zeer verwarrend dus als iemand hier het antwoord op weet.... :)

Fender

31-12-2008 12:59:07

Is er hier btw iemand die me kort kan zeggen wat die rare kerel tijdens de werkzitting over de spier eigenlijk te vertellen had want ik vind hier alleen maar wat dwaze en contradictorische zever in mijn notas precies :)

Twabi2

31-12-2008 13:20:30

Welke wz was dat? Eindplaat , gegeven door fosiel van GHB? ;)

Fender

31-12-2008 15:14:08

nope, die van die kerel die zijn wz begon met een half uur uitleg van hoe het onderwijs moest zijn en waarom dat er die wz gegeven werd etc. Het ging over de dwarsbrugcyclus en mechanisch spiermodel enzo.

Naar da fosiel zijn wz ben ik niet gegaan omdat ik op voorhand al wist da ik dan ne stijve nek zou hebben van het slapen op zon harde stoel.

Twabi2

01-01-2009 22:18:51

pff, gewoon het mechanische model van de spier enzo.
Daar was niets moeilijks aan eigenlijk, zijn vragen trokken gwn op niks.