Examen, de practicumvraag?

Live forum: /viewtopic.php?t=16872

Mr-tn

30-12-2008 12:02:54

Ik vroeg mij af wat die practicumvraag juist zal zijn.

Vraagt hij theoretische dingen over het practicum, die ook in de cursus staan of gewoon zo'n multiple choise vraagjes zoals bij kikkerhart?

En is dit altijd een vraag uit de practica, want ik geloof dat hij zelf zei dat het ook gewoon iets uit de werkzittingen of cursus extra kon zijn?

Dank! :)

Nomissimon

30-12-2008 13:10:28

Voor zover ik het snapte was er een theorievraag en een toepassingsvraag. Deze laatste kon iets uit de practica zijn, maar dit was zeker niet altijd het geval.

Fender

30-12-2008 15:24:11

zo had ik het ook begrepen

de Jean

30-12-2008 20:20:16

pract vraag is zoals de voorbeeldjes achteraan in cursus, sommigen komen er gewoon letterlijk tussenuit!! anderzijds is het wel altijd iets dat je vanuit de cursus ook zou kunnen beantwoorden, maar waarop in WZ of practica dieper is op ingegaan

ge moet zowiezo tijdens mondeling deel een grafiekske of verloop van het één of t ander tekenen, dus teken er zo al een paar op voorhand dat ge al genoeg kunt nadenken en dat ge ni ineens uit de lucht valt..

banana

05-01-2009 21:39:16

mmm heeft er iemand nog tips over hoe nilius best aan te pakken (tijdens het leren thuis dan)?
hoeveel dagen pak je voor nilius, hoeveel voor hauben?
van nilius; enkel de 80 vragen studeren, of cursus, of slides?
vraagt hij hoeveel transmembranaire helices iets heeft, want zo staan er veeeel in?

zit hiermee een beetje vast, dus het zou handig zijn als iemand een goeie manier had om te delen!

Twabi2

05-01-2009 21:56:57

Naar ik gehoord hebt durft hij wel eens naar domeinen vragen, maar exact aantal helices, geen idee...
En ik denk dat iedereen zijn eigen manier heeft om het te leren, ik heb de meeste tijd in Nilius gestoken, omdat die ook het meeste stof heeft (logica).

de Jean

05-01-2009 22:46:44

je hebt zeer grote kans dat je hoofdvragen uit de fameuze lijst komen
nu, als je die perfect kan afratelen, ken je quasi heel de cursus. dingen die niet in die lijst voorkomen ziet hij ofwel minder in detail ofwe helemaal niet. ik heb die dingen gewoon apart nog bekeken in cursus maar niet op doorgeblokt.

hij durft inderdaad al eens door te vragen op domeinen en aantal helices.. maar dat zijn echte puntenpakkers. ik had een lijstje met meest voorkomende kanalen en pompen enzo (NCX, K kanaal, ...) , en dat is wel genoeg. van andere dingen (vooral eerste hoofdstuk) per kanaalgroep of familie zo typische dingen weten.. maar kzeg het, das echt voor extra punten

remember: als je bij hem zit moet je zowiezo van iets een grafiek tekenen. bereid je dus voor, teken er al bij in je antwoord of hou er eentje achter de hand.. tis maar een tip! :-)

succes!