structuur K kanaal

Live forum: /viewtopic.php?t=3055

miss CG

05-01-2006 17:51:54

Hey,k zat een beetje in de knoei met de structuur van de Ca afhankelijke K kanaal, hoeveel TM segmenten bevat het nu, 6 7 of 11? En de inactivatiebal komt die van de B subeenheid of van de N terminus van de A subeenheid. En is het door de inactivatie door de B subeenheid of Ca dat de pV rechte naar links schuift?
En waar staat hslo voor?

En nog een laatste vraagje :oops: ; hoe zit da nu met die muizen en die feromonen, k was er die les blijkbaar ni :? , t gaat over die TRPC2.
Bedankt in ieder geval!
En succes :wink:

Anonymous

05-01-2006 21:18:08

hey, ik ben er wel nog ni helemaal in thuis, maar toch, dit is wat ik ervan denk:
bij de ca-afhankelijke k-kanalen gaat t om een ca-bindingsplaats of "bowl. de inactivatiebal waar jij het over hebt komt voor bij de spanningsgestuurde k-kanalen? daar zit het zo dat een B subeenheid(samen met de inactivatie bal) gebonden aan de N-terminus de inactivatie van het kanaal zal bevorderen (grafiek p24)
Bij de ca-afhankelijke K-kanalen zal ofwel een ca verhoging of de B subeenheid het kanaal "helpen"openen =sensibiliseren voor ca (grafiek p26).
over de structuur en de afkorting kan ik niet veel zeggen.

wat de muizen betreft: dat staat wel duidelijk op de slides.moest je er daar niet aan uit kunnen : volgens mij is dat experiment een bewijs voor de functie van het trpc 2 kanaal: dat is gevoelig voor feromonen en zonder deze kanaaltjes zullen de beestjes dus geen feromonen "herkennen" en er dus niet op reageren (nt willen paren etc). voila, k hoop dat er niet teveel flaters tssn staan en suc6

Ruth

12-01-2006 18:32:41

Bij die Ca-afh K-kanalen staat dat door Ca-binding de spanningsafhankelijke factor naar links verschuift. Maw, het kanaal is nu actief vanaf een veel meer negatieve potentiaal, juist ?

Nu staat er als voorbeeld het feit dat die Ca-afh kanalen helpen bij de repolarisatie. Maar dan is de potentiaal toch positief, dus gaan gewone spanningsafh. K-kanalen toch ook al openen ? Dan maakt die Ca toch geen bal uit ?

Iemand een idee waar ik fout zit ?