heleboel vraagjes helaas

Live forum: /viewtopic.php?t=3400

Anonymous

14-01-2006 17:48:43

ok,heb nillius helemaal overlopen en kzit met een paar serieus problemen:)
hoopelijk is iemand zo lief om miss een deeltje van het lijstje te doen? :oops:
1.kheb in mn schrift iets staan van osteopetrosis bij defect in clc-7,wat is dat precies?
2.kben nogal in de war bij de potentialen van de verschillende spieren,zou iemand kunnen zeggen welke de beginpotetiaal is en drempelpotentiaal enzo bij skelet-hart-gladde spier?
3.is de ca-influx bij de gladde spier nu door IP3-afh ca kanaal of door die soc of crac of heeft het een helemaal niks met het ander te maken?
4.bij skeletspier: hebben die na-kanalen in de neuromusculaire junctie iets te maken met uw nAch-receptor of zijn da gewoon 2 afz mechanisemn voor een depolarisatie te krijgen?
5.mijn grootste frustratie: hoe kunt ge nu een cl-influx krijgen als uw Vm positiever is als uw Ecl?? als ge zon stroomspanningsdiagram tekent krijgt ge dan toch een efflux? en das blijkbaar toch wel belangrijk,anders klopt heel mn IPSP nie..en wat heeft die KCC dermee te maken?

ok da zijn zowa de belangrijkste:)
ik weet het,ik ben veeleisend,maar ik zal iedereen eeuwig dankbaar zijn en denk aan het goed gevoel dat ge er van overhoudt als ge mij hebt kunnen helpen: mwhaaa,kben blijkbaar al slimmer als die lotte ;)

bon,twordt hier echt wel lang he,hopelijk krijg ik een paar antwoorden
merci!

Ruth

14-01-2006 20:10:58

4. Uw Ach-receptor zorgt voor ontstaan van uw actiepotentiaal (Na-instroom) door binding van Ach uit de neuromusculaire synaps.

5. Uw redenering is perfect. Alleen moet ge nu nog rekenen dat chloor een anion is, dus dat ge influx en efflux dus moet omdraaien.

Anonymous

15-01-2006 07:07:49

1. osteopetrosis is tegenovergestelde van osteopetrose(=botafbraak)
osteopetrosis teveel aan bot dus
dit komt omdat de osteoclast werkt een Cl kanaal om functie uit te oefenen (zorgt dat H+binnen kan blijven gaan)
te weinig Cl binnen H transport stopt
te weinig werking osteoclast gevolg:osteopetrosis

Anonymous

15-01-2006 10:23:12

1. omdat zo vroeg was mijn uitleg iets duidelijker nu :)
dus de osteoclast wil negatieve pH voor zijn werking, dit is zoveel mogelijk H+ binnen maar dan zit je op den duur met het probleem van de te hoge electrische gradient daarom gaat Cl- mee naar binnen om het zootje daar te neutraliseren.
als Clkanaal kapot, geen H meer binnen want kan niet tegen die electrische gradient. dus osteoclast geen neg pH dus geen werking
=osteopetrose

Anonymous

15-01-2006 10:29:23

sowwie
osteopetrose tegenovergesteld van osteoporose
maar dat had iedereen nu wss al zeker :oops:

Anonymous

23-01-2006 15:08:27

4 bij epp zal de depolarizatie door n-ach-r ervoor zorgen dat de drempel voor de na kanalen vlak naast de eindplaat wordt berijkt. dus eerst epp en dan een ap in de spier

Anonymous

23-01-2006 15:15:34

5 als de Vm positiever is en je opend cftr dan krijg je een hyperpolarizatie, want Vm komt dichter op Ecl, dus moet je in de cel meer - ladingen krijgen dus een cl influx

BADMAN

23-01-2006 15:53:45

2: daarvoor moete is in uwe boek snuffelen denk ik...

skeletspier zijn volgens mij rond de -80 rust en nen drempel van rond de -50?

hartspier is verschillend per weefsel: geleiding heeft hogere dan arbeidsmyocard, denk da het iets is van : SA= -60 rust, -40 drempel AV= ongeveer gelijk denk ik, de purkinjevezels en de myocardcellen zitten zo rond de -85 rust en kgeloof -60 drempel?

glad geen idee, weet da die veel positiever zijn...

BADMAN

23-01-2006 15:56:50

3

bij gladde spieren hebde 2 mechanismes: de electrische stimulatie, die gaat via V-afhankelijke L-type Ca kanalen... de farmacomechanische stimulatie (dus bijvoorbeeld door hormonen) gaat via G-proteine, PLC, IP3 en zo calcium vrijstelling (en ook nog inhibitie van die MLCP via DAG)

die soc en crac bennek zelfs nog nergens tegen gekomen :D maar heb gladde nog nie helemaal af :)

zal is voort gaan doen