RVD fig 3.5

Live forum: /viewtopic.php?t=3720

polystepharose

21-01-2006 23:21:04

K en Cl stromen moeten co-geactiveerd zijn. En de grafiekjes begrijp ik, ma dan staat daar bij dat VRKC alleen aanwezig is als de VRAC blokker NPPB gebruikt wordt :o . Ze moeten samen werken, ma t ene werkt alleen als t andere geblokkeerd wordt? :? Iemand een verklaring?
dank je wel

BADMAN

22-01-2006 00:59:44

goed opgemerkt zou ik zo zeggen...
no reasonable explenation, sorry...

BADMAN

22-01-2006 01:23:38

slecht nieuws... de nilius zit nie stil tijdens de exaams en heeft vandaag nog een nieuw artikel gepost :D toevallig aant zoeken naar NPPB op google en dit vond ik:

http://jp.physoc.org/cgi/reprint/532/3/581.pdf

hij vindt het dus ws nog heel belangrijk ook :P

BADMAN

22-01-2006 01:25:26

ah nee toch nie, heb er naast gelezen
aanpassing was van vandaag ;)

oepsie

22-01-2006 01:34:50

als je de nilius wilt impresioneren kun je mss iets over het artikel zeggen, dan denkt hij dat het je hard interesseert, alleen heb je dan best een vraag over die Cl-kanalen of NPPB :wink:

polystepharose

22-01-2006 07:53:13

haha, grappig. Staat de verklaring er nu eigenlijk in? opt eerste zicht precies nie en ben wa te lui en wa te tijdsnood om t te lezen precies...!:)
Alleszins bedankt voor het opzoekwerk :wink: !Ik zal er maar vanuitgaan da da bij ne bepaalde membraanpotentiaal geblokkeerd wordt, ma da ze ook samen open kunnen zijn ofzo...

peaz

22-01-2006 11:57:28

ja da lijkt mij ook omdat je een inwaartse rectificatie ziet van de kstroom en dat dat dus misschien komt door het NPPB???

BADMAN

22-01-2006 17:18:41

kga toch er iets over laten vallen op het examen als ik daar een vraag over heb ja :D mss nog nie zo slecht :) heb het halveling gelezen (druk eens ctrl F in zo'n document, kan handig zijn, dan kan je namelijk naar woordjes zoeken zoals NPPB enzo :)) staat er maar één keer in spijtig genoeg...

niks over gelijktijdige blokkering en zo :)

BADMAN

22-01-2006 17:19:47

dus mannekes: één boodschap, heb je een vraag over RVD, zeg dan ook iets over de celcyclus ;)

BADMAN

22-01-2006 22:23:44

uit nen boek van de nillie himself (heeft er toch in geschreven ;)) heb ik kunnen opmaken dat het allemaal geen belang heeft, het staat er nog nie eens tussen :D wat mss wel iets tofs is om te vermelden: uit experimenten blijkt dat het K-kanaal het Cl-kanaal niet kan bijhouden, wat dus betekent dat het K-kanaal (en dus mede de extracellulaire Kalium concentratie) de snelheidsbepaalde factor is bij RVD... scoren op da onderdeel mannekes :)

peaz

22-01-2006 23:06:54

uit nen boek van de nillie himself (heeft er toch in geschreven ;)) heb ik kunnen opmaken dat het allemaal geen belang heeft, het staat er nog nie eens tussen :D wat mss wel iets tofs is om te vermelden: uit experimenten blijkt dat het K-kanaal het Cl-kanaal niet kan bijhouden, wat dus betekent dat het K-kanaal (en dus mede de extracellulaire Kalium concentratie) de snelheidsbepaalde factor is bij RVD... scoren op da onderdeel mannekes :)

zo meneer vriesendorp leg maar eens uit wat de regulatie is van ca absorptie

ja professor da weet ik nie maar wel dat het K kanaal de snelheidsbepalende factor is in RVD :D