K

Live forum: /viewtopic.php?t=6096

Anonymous

01-09-2006 14:04:10

Waarom daalt de K conductantie (gK) als Ke stijgt????

wil iemand zo lief willen zijn dit op te lossen??

je zou mij hier echt wel mee helpen!!!
danku!!

Anonymous

01-09-2006 22:50:06

da moet ge gewoon aanneme dacht ik

Anonymous

02-09-2006 11:02:07

'k heb ook idd wa bedenkingen bij dat stukje maar is de logische verklaring miss ni dat onder normale omstandigheden K(intra) veel groter is dan K(extra)? Dus K zal uit de cel stromen. Indien nu de K(extra) stijgt, dan zal de K gradiŽnt kleiner worden en dus minder K naar buiten kunnen stromen wat zoveel wil zeggen dat de conductantie kleiner is geworden?
of had 'k beter niks geschreven? :)
laat weten wat je er van denkt

Anonymous

02-09-2006 11:13:24

'k denk wel dat deze algemene regel natuurlijk ni opgaat voor de Kir kanalen, die hun conductantie is anders geregeld...

Anonymous

02-09-2006 11:29:52

onder normale omstandigheden K(intra) veel groter is dan K(extra)? Dus K zal uit de cel stromen. Indien nu de K(extra) stijgt, dan zal de K gradiŽnt kleiner worden en dus minder K naar buiten kunnen stromen wat zoveel wil zeggen dat de conductantie kleiner is geworden?

ahja dat dacht ik ook ma da kan nie want u conductantie wordt groter bij stijgende Ek
dus das omgekeerde van wat jij zegt (en ik dacht;) ) eh...

willen ze zeggen met rustpotentiaal VOLGT Ek dat als Ek stijgt, de rustpotentiaal ook stijgt?
en dus omgekeerd als K extracell daalt dan volgt de rustpotentiaal niet
dwz rust depolariseert en de Ek daalt (dus van elkaar weg)

als dat zo is:
dan was mijn ding
als Kconc dan stijgt Ek en dus gaat u grafiek van kir kanalen naar rechts. dus depolariseert de cel (inwaartse Kstroom)

en wat die conductantie betreft dat haal ik gewoon uit die grafiek van Kir
conductantie hoog bij Ek lager dan rustpotentiaal en ook nog alst ff hoger is (zo da hoebelke na de evenwichtspotentiaal)

kan iemand volgen en mij ev verbeteren?

Anonymous

02-09-2006 16:44:59

http://medica.dago.nu/viewtopic.php?t=3025

daar is dat ook al een beetje besproken

verder zou k dat allemaal maar gewoon aannemen.
het is idd logisch dat bij stijging van Ke de conductantie daalt, maar in geval van de kirs is dat niet zo. Miss moeten we er van uitgaan dat vooral de kirs het meest bepalend zijn voor die conductantie. zo onthouden we het miss. verder hangt het ook van de Vm op die moment af hoe de potentiaal verder evolueert.

verder zal bij toegenomen gK de rustpot die van K proberen te evenaren, indien gK daalt zal de rustpot die van Na proberen te evenaren, is best logisch, gewoon de kanalen die het actiefst zijn en het meeste bijdrage leveren

'k weet ni of nilius daar al bijvragen over heeft gesteld hoor
suc6

Anonymous

02-09-2006 16:45:23

http://medica.dago.nu/viewtopic.php?t=3025

daar is dat ook al een beetje besproken

verder zou k dat allemaal maar gewoon aannemen.
het is idd logisch dat bij stijging van Ke de conductantie daalt, maar in geval van de kirs is dat niet zo. Miss moeten we er van uitgaan dat vooral de kirs het meest bepalend zijn voor die conductantie. zo onthouden we het miss. verder hangt het ook van de Vm op die moment af hoe de potentiaal verder evolueert.

verder zal bij toegenomen gK de rustpot die van K proberen te evenaren, indien gK daalt zal de rustpot die van Na proberen te evenaren, is best logisch, gewoon de kanalen die het actiefst zijn en het meeste bijdrage leveren

'k weet ni of nilius daar al bijvragen over heeft gesteld hoor
suc6

Anonymous

03-09-2006 06:45:01

tstaat eigenlijk nog mooi in die eerste WZ dat we van hem gekregen hebben! daar zei hij ook nog dat gk V/I
dus moet je uw gK uit je grafiek halen... en met dat de Kir kanalen (K lekkanalen van celbiologie II bij Eggermond vorig jaar) continu openstaan bepaald KIR het grootste deel van u Vrust

van mij ook nog veel succes aan iedereen!x
(ah en is dit dan al een hoofdvraag geweest?)