primair afferente depolarisatie

Live forum: /viewtopic.php?t=6847

.stijn

04-01-2007 11:24:47

kan iemand mij ens uitleggen waarom een depolarisatie in de presynaps een verminderde Ca-influx tot gevolg heeft (en dus minder Glu-vrijzetting en een verminderde EPSP)?

Anonymous

08-01-2007 13:16:33

da zou ik ook wel ens wille weten...

roxanne

08-01-2007 13:19:49

de depolarisatie ontstaat door een CL- efflux en niet door een Na+ influx. Ik denk dat de depolarisatie niet groot genoeg is om de spanningsafhankelijke ionenkanalen te openen, maar deze net gaat inactiveren. hierdoor is er minder Na+ influx en ook minder Ca++ influx. En Deze Ca++ zorgt voor de vrijstelling van de transmitter.

groetjes Roxanne

stoffel

14-01-2007 14:36:45

Kan iemand hier is een volledige uitleg geven aub? Want het geheel snap ik toch ook niet echt ze.. Het zijn dus de II, III en Ib agonisten, Ia antagonisten, (Ib antagonisten??) die de Ia motorneuron presynaptisch depolariseren en daardoor inhiberen waarbij II en III van huid is, a van spierspoel en b van peeslichaampje?

rubenh

14-01-2007 14:54:06

tis idd wel een raar stukje in de cursus. wat ik er uit opmaak is dat de depolarisatie er voor zorgt dat de Na+ kanalen ge´nactiveerd worden en dit wel voor een lange tijd (staat erbij) waardoor de impulsen die op da moment aankomen geen effect hebben => de PAD duurt 10 maal langer dan gewone impulsen

stoffel

14-01-2007 15:07:53

en tis een inhibitie van een excitatorische presynaps eh?
en kloppen men I II en III en zo? want die staan ook zeer onduidelijk..