preparaten sciot

Live forum: /viewtopic.php?t=7328

plankthony

13-01-2007 10:29:19

als ge een preparaat krijgt ;zijn dat dan die uit de wz, of pakt hij ze gewoon uit een of ander histologieboek?
Kwestie van niet op het foute te gokken :)

stoffel

13-01-2007 12:14:46

weetk ni meer juist, maar tziet er allemaal hetzelfde uit eh, dus doet er niet toe. Kijk het zowel eens na in een histologie boek als in die dingen van toledo en je zal het wel herkennen..

rubenh

14-01-2007 00:22:12

die preparate zijn alleszins ni altijd gemakkelijk: slechte ervaring vorig jaar, maar toen wist ik ni eens da we foto's ginge krijge =), dus nogal logisch.
ter verduidelijking hier ff e (zalige) site:

http://www.bu.edu/histology/m/t_endocr.htm

Anonymous

14-01-2007 11:02:31

Stel dat je fout gokt op een preparaat en op het mondeling zegt Sciot u dat het iets anders is. Mag je dan dat andere nog uitleggen en toch nog hier en daar een puntje sprokkelen of geldt de regel: preparaat fout = 0 op die vraag ???

stoffel

14-01-2007 14:13:50

sciot is nen heeel redelijke mens. Hij geeft niet veel punten, maar hij probeert er wel alles uit te krijgen, ook al moet hij tips geven..
Hij zal je zeker de tijd geven om nog zoveel mogelijk uit te leggen dan..
Btw, vorig jaar stond er niks bij het preparaat, maar iemand van men kot zei da in de wz werd gezegd dat het er wel bijstaat. Zie maar voor zekerheid da je het herkend..

24-01-2007 15:57:20

sciot vraagt enkel die structuren die gezien zijn in de werkzitting. het kan natuurlijk wel een ander prentje zijn, kwestie van de variatie erin te houden.

stel dat je ernaast zit, dan mag je het zeker nog uitleggen. ik wist bij mijn preparaat hoegenaamd niet wat het was. hij heeft dan de oplossing gegeven en daar nog vragen over gesteld.

VDB

25-01-2007 12:15:55

Ik had gisteren examen bij Sciot en had bij dat preparaat gezegd dat het een bijschildklier was terwijl het een hypofyse was :? 'k Had heel mijne uitleg gedaan maar khad al zo 't gevoel dat het ni juist was. Hij was echt vriendelijk en probeerde me met bijvragen op weg te helpen. Uiteindelijk wist ik het en hij zei dat ik voor mijn argumenten nog de helft vd punten kreeg. Hij heeft dan nog wat vraagjes gesteld over bloedvaten en endotheelcellen en da ging wel, dus zelfs als je er volledig naast zit en ge probeert nog krijg je nog punten... succes!