'Stokpaardje?'

Live forum: /viewtopic.php?t=7652

Eveline

18-01-2007 15:05:21

Kan iemand mij misschien vertellen of er dingen zijn bij Nilius of bij Sciot die wel vaker terugkomen, of die erg belangrijk zijn, zit met een tijdsgebrek, en dan weet ik op z'n minst die dingen toch al...

Dank je!

plankthony

18-01-2007 15:18:36

ge zijt niet de enige...

nilius zijn geliefde kanaaltjes mss? vooral dan ncx, kir, ca2+ waarschijnlijk...

Valentin

19-01-2007 12:11:31

Bij Nilius sowieso stroom-spanningsgrafiekjes. Wat je vraag ook is, je zult sowieso bij hem wel eentje moeten tekenen.

Sciot heeft niet echt stokpaardjes, je moet sowieso alles goed kennen. Hoewel het deel over bot etc. precies toch iets minder aan bod kwam vorig jaar, maar dat kan natuurlijk mijn eigen vertekend beeld zijn.

stoffel

19-01-2007 15:51:01

Hoewel het deel over bot etc. precies toch iets minder aan bod kwam vorig jaar, maar dat kan natuurlijk mijn eigen vertekend beeld zijn.

Inderdaad! van de 6 vragen die ik bij hem had (jaja lach maar :) ) had ik 1 hartspier 1 skeletspier en 4 keer endocrinie
niks bot dus..

Debz

20-01-2007 10:10:26

ik denk idd ook dat het 'endocriene' veel voorkomt bij sciot, paraganglia heb ik veel zien terugkomen en ikzelf had gister ook die vraag...
veel succes!!!

Poejon

23-01-2007 21:26:09

idd: bij sciot zie je vaak: de epifyse en de paraganglia
en bij Nilius zijn het de kanaaltjes :) , skeletspier vindt die precies niet zo belangrijk, dacht ik

spippie

25-01-2007 18:53:42

Bij Nilius sowieso stroom-spanningsgrafiekjes.

Stroom-spanning? Dus over zn ionenkanalen en zo.. Of zijn die spier-grafiekjes (mechanische eigenschappen) ook belangrijk?? tzou mij echt vooruithelpen alsk daar iets minder aandacht aan kon besteden..:)

polystepharose

26-01-2007 14:21:06

Zeker grafieken leren voor Nilius! Als hij gene enkel grafiek op uw blad ziet staan denk ik da uw punten al gehalveerd zijn (das misschien overdreven, ma toch, grafieken zijn het belangrijkst!). Ik had toevallig vragen waar overal grafieken bijhoorden en toen hij zag da mijn blad vol grafieken stond getekend, zei hij al dadelijk da het er goed uitzag...
Leer zeker ook uw slides. Ik had een vraag waar ik een grafiek moest tekenen die nie in de cursus stond (ergens iets bij het deel over hartspier).
Bij Sciot had ik wel een foto over beenmerg,...

Succes nog!