Fysica:Reflectiecoêfficient grote vraag2

Live forum: /viewtopic.php?t=12048

Anonymous

01-01-2008 00:02:01

Hey!!!

Zeg, ik kan er echt niet aan uit aan de grote vraag nummer 2 van fysica, waarbij we de formule van de reflectiecoêfficiênt moeten aantonen??

Ik weet dat dit moet gebeuren aan de hand van (1.30) en (1.31) blz. 23 id cursus, maar dat lukt maar niet!!! :(
Ik sllaag er niet in om (1.32) te bekomen en bijgevolg ook niet Ri???!!!

Zou iemand zo vriendelijk willen zijn om mij die uitwerking te kunnen geven? Het scannen of zo? Of mij zeggen hoe ik daaraan moet beginnen???

Heel erg bedankt
Happy new year!

Anonymous

01-01-2008 11:24:30

toevallig 3 post door guests in 10 minuten na 2 uur? ! toeval, ik dacht het niet, zo beweert ook het IP-adres

bovendien, waarom was u geen nieuwjaar ah vieren, dit is er toch wel lichtjes over

relaxed tim

02-01-2008 09:57:41

toevallig 3 post door guests in 10 minuten na 2 uur? ! toeval, ik dacht het niet, zo beweert ook het IP-adres

bovendien, waarom was u geen nieuwjaar ah vieren, dit is er toch wel lichtjes over

*zucht*

hulp bij het oplossen:
persoonlijk denk ik dat de uitwerking niet per se gegeven moet worden op het examen (kijk eens op 3ebacharts.medica.be, daar staan de opgeloste examenvrage, verbeterd door rogiers)

1. vervang Pt in de vergelijking door 1.31 te gebruiken
2. zet alles op gelijke noemer (rho1c1rho2c2)
3. zorg dat Pw en Pi elks aan de andere kant van het = teken staan
4. breng Pw en Pi buiten haakjes
5 breng Pi over (je krijgt Pw/Pi) en breng de factor van Pw naar de andere zijde.
6 vereenvoudig de andere zijde en je hebt de oplossing

grts

Jasper

02-01-2008 13:23:23

ik denk persoonlijk wel dat je deze uitwerking moet geven.
Hierbij mijn cursus p.23 ingescand, met de redenering uitgeschreven, maar da is het zelfde als van tim waarschijnlijk ;)

jasmin

07-01-2008 17:48:51

bedankt!
jullie hielpen ook mij enorm vooruit

enkel nog dit:
wat bedoelt jos met "buik" en "knoop" van de druk?

groet