Wat te kennen?

Live forum: /viewtopic.php?t=16931

Anonymous

02-01-2009 10:36:30

Hi,
kan er iemand mij de puntenverdeling zeggen van dit vak?
En hoe leer je dit best?
IS het zo dat rogiers enkele vragen heeft gegeven (gehoord van vorige jaren) die je moet kunnen (en waar staan die?)of best hele cursus leren?
en voor radiologie?
Is het voldoende om de werkz te leren en dat theorieboekje of ook meer ( van in lessen en toledo?)
Ivm herrijgers/topal: Hoe goed moet je dit kennen?
Want ik vind ni da hun cursus echt veel staat uitgelegd, is het de bedoeling dat je meer leert dan dit (uit de sobotta enz)?
Voor hoofd hals ben ik op de hoogte :-)
Veel vraagjes dus, hopelijk kan iemand mij er mee helpen!
thx x

de Jean

03-01-2009 01:05:49

kan er iemand mij de puntenverdeling zeggen van dit vak?
Elke prof topografische is 1 stp, radiologie is 2 stp en fysica ook 2stp
radiologie stelt 1 theorievraag op 5pt, dan 15dingen herkennen op pc (elk 1pt)
fysica is 1 hoofdvraag uit een lijst (zie medica site, 3e bach downloads) op 12ptn, enkele bijvraagjes (oefening achtig of iets wat je in 1 zin moet uitleggen/verklaren)
puntenverdeling kan je trouwens zo vinden op KULsite

En hoe leer je dit best?
IS het zo dat rogiers enkele vragen heeft gegeven (gehoord van vorige jaren) die je moet kunnen (en waar staan die?)of best hele cursus leren?
en voor radiologie?

rogiers dus cursustekst leren/lezen / zien dat ge hoofdvragen kunt beantwoorden (zie lijst medica site)
is trouwens hier ook al gevraagd: http]
wederom efkes rondkijken en je vindt die dingen zelf ook

[b]Is het voldoende om de werkz te leren en dat theorieboekje of ook meer ( van in lessen en toledo?)[/b]
theorie staat in boekje van radiologie, maar niet alles (vb T1 en T2 gewogen.. heeft hij veel over verteld maar staat er niet in) verder gewoon zien dat ge alles kunt herkennen op rx en ct en mri beelden, meer niet.. (maar dat lijkt me dus logisch)

[b]Ivm herrijgers/topal: Hoe goed moet je dit kennen?
Want ik vind ni da hun cursus echt veel staat uitgelegd, is het de bedoeling dat je meer leert dan dit (uit de sobotta enz)?[/b]
alles wat in cursus staat is minieme basis, maar das zowiezo veel te weinig
ik heb het geleerd uit grays anatomy: ze volgen zelfde structuur en als je alles kent wat daar in staat zal het zeker genoeg zijn. de dingen die zij belangrijk vinden of waar je zeker aandacht moet op zetten staat in cursus, maar das dus zeker ni voldoende. zoek op forum en medica site naar voorbeeldvragen: herijgers is goed te doen, topal durft het al wat smeriger aan te pakken..

[b]Voor hoofd hals ben ik op de hoogte[/b]
das dan ook ni moeilijk, gewoon alles kennen van op zijn cdrommeke watn hij vraagt letterlijk dezelfde tekeningen/foto's