kleine vraagjes onvindbaar

Live forum: /viewtopic.php?t=16995

Anonymous

04-01-2009 12:48:08

Sorry, maar die kleine vraagjes van rogiers,
ik vind ze echt nergens terug?
kan iemand ze er nog eens ff opzetten of zeggen waar ik ze kan vinden?
3e bach site heb ik hier gezelezen, ma ik zie ze daar toch nergens?
thx x

matilla

04-01-2009 14:49:01

volgens mij is er geen document met die kleine vraagjes

alleen een document van 25pg voor de hoofdvraag.

iemand die kan bevestigen?

Kapoen

04-01-2009 16:48:38

kdenk da ook ni want die kleine vraagjes zijn elk jaar anders, je kan mss wel bij vorige examenvrage een idee krijgen v hoe hij ze vraagt..

ForzaJuve

05-01-2009 00:09:56

Die stonden dus blijkbaar nog op de oude 3e Bac site, maar ik heb ze ondertss online gezet op de Medica site (http])

Veel plezier ermee :P

matilla

05-01-2009 20:43:05

en nu maar hopen dat al zijn kleine vragen uit da document komen :D

Anonymous

05-01-2009 22:08:49

weet er iemand het antw van vraag 10(moet da geen lading uitkomen) ?
En welk zijn bij 16 de 3 stralingswetten van einstein?
Is da van 17 juist antwoord?

matilla

06-01-2009 19:40:59

vraag 10 er staat dat een foton energie bezit en geen lading, aannemen dat dat juist is? Op pagina 56 van u cursus staat er ook alleen maar energie en niets over lading....

vraag 16: staat niet in de cursus (denkik)

vraag 17: men brengt eerst een homogeen veld B1 aan, daarna brengt men een tweede veld aan B2 dat niet homogeen is, meestal met hogere frequentie aan de voeten.
Dit heeft als gevolg dat het verschil in magnetisch veld (delta B) afhankelijk is van de plaats, de frequentie hangt dus ook af van de plaats
=> als je een frequentie meet, weet je dus al uit welke regio het komt

als je de tijdsconstante (T1) meet, kan je bepalen welk soort weefsel het is (elk weefsel heeft een typische tijdsconstante)

als je dan het verschil in magnetisch veld nog van plaats laat veranderen, kan je elk puntje bepalen.

van die MRI weet ik eigenlijk niet of dit een juist antwoord is.
Ik heb iets in mijn notities staan, dat heb ik proberen te ontcijferen en het bovenstaande is het resultaat. MAAR neem a.u.b niet aan dat het juist is!

Als iemand plots een inzicht krijgt in de vraag 17, hou je niet in en deel het mee :)