vragen Herijgers

Live forum: /viewtopic.php?t=17127

solid_snake_nr1

08-01-2009 14:28:58

'k zie geen topick staan met vragen voor Herijgers, dus maak ik er snel eentje

verschillende kere wordt vermeld in de cursus (en de lesse) dat voor last van felle zweethanden de onderste cervicale en bovenste thoracale sympathische ganglia verwijderd worde, ma waarom is da nu?

simpelweg omdat bij de fight-flight reactie zweetsecretie gestimuleerd wordt en dat bij deze mensen overgevoelig is? of komt er meer bij kijken?

Kapoen

08-01-2009 15:09:15

jup denk et

matilla

08-01-2009 17:00:27

zou hij dat echt zo vragen? wrm dat ze jdie verwijderen? volgens mij zou hij kunnen vragen: wat verwijderen ze om felle zweethanden te verminderen.....

de Jean

09-01-2009 15:00:56

verschillende kere wordt vermeld in de cursus (en de lesse) dat voor last van felle zweethanden de onderste cervicale en bovenste thoracale sympathische ganglia verwijderd worde, ma waarom is da nu?

omdat die daarvoor verantwoordelijk zijn tsien! zweetsecretie wordt autonoom geregeld en tzou mij verbazen moesten die ganglia voor zweet aan zijn handen helemaal onderaan aan zijn sacrum bengelen.. 8)

solid_snake_nr1

09-01-2009 17:05:14

omdat die daarvoor verantwoordelijk zijn tsien! zweetsecretie wordt autonoom geregeld en tzou mij verbazen moesten die ganglia voor zweet aan zijn handen helemaal onderaan aan zijn sacrum bengelen.. 8)

als ge 1 regel verderleest ziet ge da ik da zelf ook zeg :P 'k was nie zeker of er nog iets anders bij kwam kijke, want de vraag is anders wel ongelofelijk simpel

Kapoen

09-01-2009 18:50:27

soms zijn de dingen ook gwn simpel (maar spijtig genoeg niet vaak genoeg.. :giechel: )

Anonymous

19-11-2009 12:27:45

Bovenste cervicale ganglion is verantwoordelijk voor orthosympatische bezenuwing van handen (opgehangen).

ankatrien

10-01-2010 10:49:07

Heb gehoord dat er 2 oefenlijsten zijn met mogelijke examenvragen van herijgers, maar heb er tot nu toe maar 1 gevonden,
weet er iemand de 2de staan???
xx