Degeneratie

Live forum: /viewtopic.php?t=20079

Chanelle

12-01-2010 09:07:07

Wat bedoelt ons joske nu eigenlijk met degeneratie van de kern? of degeneratie van de energieniveaus?
xx

dominique deruyver

12-01-2010 10:24:31

ik denk dat dit wel een goed antwoord is. Heb het gevonden bij een van de onderwerpen hier op het forum:

B0: uitwendig magn veld, alle spins dezelfde richting, maar meer in de parallelle dan de antiparallelle toestand

B1: wisselend magn veld dat ervoor zorgt dat er spins van de parallelle naar de antiparallelle toestand omklappen zodat het aantal gelijk wordt = DEGENARTIE VAN DE SPINS (van de parallelle toestand naar de antiparallelle)

En dan nu...Als B1 wegvalt, zorgt B0 ervoor dat de spins terug hun oorspronkelijke positie innemen (dus van de antiparallelle naar de parallelle toestand overgaan) = B0 HEFT DE DEGENERATIE VAN DE SPINS TERUG OP!

s0177726

12-01-2010 12:40:06

Vreemd, ik zou zelf zeggen dat het hier draait om de 180 puls die een leidt tot een refaserings echo. Dit is t enige dat het degenereren 'tegen' gaat. Echter dit is een stuk dat NIET in de tekst voor komt. Zelf ben ik nooit in de lessen geweest dus geen idee of het daar behandeld is ma gezien de complexiteit hiervan lijkt me dit eigenlijk onwaarschijnlijk. Bedoel hij het anders dan is de vraag gewoon echt heel onduidlijk, maja zijn we iets anders van ons joske gewend?
hield hierbij in gedachte rekening dat dit een van de kleine vraagjes is dus geen 10 pagina's antwoord :|

JohnDoe

12-01-2010 12:56:34

degeneratie heeft te maken met de spin.
defasering heeft te maken met de precessie beweging.
Ik dacht toch dat die 2 niet dezelfde waren?