Theorievraag 7 Rogiers.

Live forum: /viewtopic.php?t=20270

Mr-tn

25-01-2010 14:19:16

Vraag 7 zegt: Op welk fysisch effect is MRI gebaseerd? Bespreek kwalitatief de werking & de 2 vormen van relaxatie.

Nu vraag ik mij af of het hier de bedoeling is om bij fysisch effect & werking vrij oppervlakkig te blijven (zoals in de uitgewerkte vragen) of moet ge echt al die dingen uitleggen van precessie enz? En moet daar ook niet p76 bij over de eigenlijke werking van een MRI toestel (alé dus hoe dat ze nu daadwerkelijk tot een beeld komen)?

Twabi2

25-01-2010 15:29:24

Hoe kunt ge MRI uitleggen zonder precessie?! Dat is nogal essentieel me dunkt...
Met kwalitatief wordt er bedoeld zonder formules.

De uitgewerkte vragen vind ik, met alle respect voor degene die die heeft gemaakt, van lage kwaliteit. Er moet veel werk zijn ingekropen, maar er staan verschillende fouten in, dus is niet echt bruikbaar.

mevrouw_konijn

25-01-2010 15:48:59

oeioei twabi. ook wel motiverend voor de personen die die pg's leren als antwoord op die 7 vragen.
Ik heb er nu ook wat fouten uitgehaald, maar over het algemeen zijn ze toch niet zo slecht en toch redelijk uitgebreid?

Twabi2

25-01-2010 16:13:06

Tjah, ik kan toch moeilijk zeggen dat ze supergoed zijn als dat niet zo is?
Ze zijn wel handig als geheugensteuntje als je de stof al kent, dus als samenvatting zeker wel bruikbaar. Maar om enkel daar van te leren?
Ik heb het dan vooral over de kleine vraagjes, daar zijn sommige antwoorden correct... als antwoord op een andere vraag :P
De grote vragen zijn wel correct op een aantal details na.

Achja, 'k ben waarschijnlijk gewoon te kritisch. :oops:

mevrouw_konijn

27-01-2010 14:51:47

hier is vraag 7 bijgewerkt met extra dingen die ik nodig had om het te begrijpen. Mss heb je er nog iets aan. Sorry dat ik het er zo laat opzet, was het vergeten.

Indien er fouten in zouden staan, zeg je het maar.