de lijken

Live forum: /viewtopic.php?t=7019

pauloman

08-01-2007 09:20:48

klein vraagje.

Krijgen wij dit keer ook weer vragen over de Origo's en Aanhechtingen van de spieren, functionele gebieden van de zenuwen en dat soort zaken?? Of zijn het dit eker enkel de structuren....

Lotte 2

08-01-2007 09:25:46

ge moet alleen kunnen benoemen,geen functie of aanhechtingsplaats erbij geven!
ge krijgt meestal 3 structuren per lijk en zowiezo 1 min per structuur...

pauloman

08-01-2007 09:34:42

Aah, ok, dat scheelt alweer.
Maar waarom is er dan een mondeling??

:(

Cl0cKw1S3

08-01-2007 09:52:08

da mondeling is samen met moerman uw antwoorden overlopen. da moet nie, maar hij raadt het wel aan. zou zoude bv voor een arterie waar ge het verloop en de functie van kent maar niet de naam kent toch nog een (half) punt kunnen verdienen. dus enkel punten mee te verdienen volgens hem.

seppe

08-01-2007 11:23:35

hunk?
ik dacht da iedereen een mondelinge vraag van moerman kreeg en ik heb al van anderen gehoord dat ge bvb ook die tekeningen die zo op toledo staan da we die ook moete kunne tekenen???

Lotte 2

08-01-2007 11:59:52

ja die tekeningen moet ge zeker kunnen, zo een vraag krijgt ge ook maar das nie tijdens de dissecties.
die moet ge schriftelijk oplossen samen met de vragen van fysica en de theorievraag van radiologie.
na uw dissecties moet ge dan naar een PC lokaal gaan om de structuren van radiologie te benoemen
(allé,zo heb ik het toch gehoord van een 4de jaar,misschien is het dit jaar anders maar ik denk het niet)

seppe

08-01-2007 14:03:50

ah dus we hebbe ook schriftelijk van anatomie???
en moet je daar dan enkel die tekeninge van kenne of kan da ook gaan over heel anatomie?

Rien

08-01-2007 18:05:04

da schriftelijk zijn die tekeningen op toledo. Ma da gaat wel maar op 5 punten, en daarvoor moet ge dus aaaaaaaaal die tekeninge leren :cry:

seppe

08-01-2007 20:15:49

en zijn da echt enkel die tekeninge die ge moet geve, zonder uitleg?
of kan em bvb ook zo van die tekeninge vrage die em op bord heeft getekend zo van die plexusse en al??

miss sangria

08-01-2007 20:20:28

Zowel de tekeningen van op toledo al die van opt bord moete knn.

Ruth

08-01-2007 21:16:25

Plexussen zijn trouwens zijn lievelingsvragen, naar't schijnt. :(

angel?

08-01-2007 21:37:15

zeker mondeling bij hem gaan bespreken, weet je direct of je er door bent, weer een zorg minder!

Hij is trouwens heel vriendelijk hoor.

ingridje

08-01-2007 22:32:50

Inderdaad, zeker naar Moerman gaan, hij blijft vriendelijk zelfs als het héél slecht is (uit eigen ervaring)

die tekeningen zijn trouwens niet zo moeilijk en bij ons was het altijd zo (heb dat examen twee keer gedaan :( ) dat de vragen er al omgekeerd lagen, met als achterste blad de vraag van moerman... Een beetje slimme meid kijkt dan even door het papier en als die vraag haar niet aanstaat, schuift ze een plaatsje door 8)

veel succes ermee!

miss CG

09-01-2007 09:13:34

Kan het mondeling deel(van moerman dus, na de dissecties) van t examen u punten negatief beinvloeden?

oepsie

09-01-2007 12:05:13

ja die tekeningen moet ge zeker kunnen, zo een vraag krijgt ge ook maar das nie tijdens de dissecties.
die moet ge schriftelijk oplossen samen met de vragen van fysica en de theorievraag van radiologie.
na uw dissecties moet ge dan naar een PC lokaal gaan om de structuren van radiologie te benoemen
(allé,zo heb ik het toch gehoord van een 4de jaar,misschien is het dit jaar anders maar ik denk het niet)

vorig jaar was de radiologie l tijdens het schriftelijk deel, je werd per rij naar het pc-lokaal geleid.

ingridje

09-01-2007 17:49:53

Kan het mondeling deel(van moerman dus, na de dissecties) van t examen u punten negatief beinvloeden?

ik dacht dat de lijken sowieso eerst samengeteld worden met de schriftelijke vraag van moerman
vorig jaar was het:
lijken /25
theorievraag /5

als dat dan heel slecht is, denk ik wel dat ze uw algemeen gemiddelde wat naar beneden zullen halen...

maar, ik had de laatste keer 9,5/25 (jaja ben daar echt héél slecht in)
en in totaal had ik nog een 10 (ow ja ik ben ook slecht in radiologie en fysica :oops: )
dus als ze alleen op de lijken zouden bestraffen, zou ik er nooit door geweest zijn! Dit om een beetje hoop te geven hé!

angel?

09-01-2007 19:09:23

je moet de lijkenmaraton als een uitdaging zien! Ik wou nog eens toen ik buiten kwam (ok ok ik ben een beetje raar)! niet dat ik zo'n hoge punten had hoor (14/25) maar wel genoeg dus !!

BADMAN

09-01-2007 20:07:14

ah dus we hebbe ook schriftelijk van anatomie???
en moet je daar dan enkel die tekeninge van kenne of kan da ook gaan over heel anatomie?

er is er eentje nie naar de dissecties geweest :D