van veldhoven examenvorm?

Live forum: /viewtopic.php?t=4624

Anonymous

01-06-2006 10:51:37

Zeg ik heb da toch goe onthouden he, 1 schriftelijke vraag en dan wa meerkeuze (of hebbek da van die meerkeuze gedroomt?)

thanx

Herlinde

03-06-2006 15:22:35

Sorry, dat weet ik echt niet meer, en het staat niet in men boek, vond het blijkbaar niet belangrijk genoeg om op te schrijven :roll:

Het enige wat ik heb opgeschreven is dat we de tabellen en de historiek niet moeten kennen... Dat heeft hij denk ik in de eerste les gezegd...

fienemien

03-06-2006 15:32:50

desmedt heeft in zijn laatste les gezegd dat van vveldhoven 2 schriftelijke vragen stelde...
Voor de rest weet ik nergens van

Anonymous

04-06-2006 17:13:49

Weet er iemand of de twee proffen voor evenveel meetellen?

Aangezien we meer lessen hadden van De Smedt dacht ik da die voor meer meetelde. Maar aan de dikte van den tweede boek is da ni echt te zien eh... Dus ik begin te twijfelen... Iemand een idee?

Herlinde

04-06-2006 17:42:30

Ik dacht dat het volgens het aantal lessen was? dus De Smedt meer dan Van Veldhoven...

Herlinde

05-06-2006 15:42:36

Zeg heb ik dat nu goed onthouden dat Van Veldhoven 'oefeningen' vraagt? Zo van: hoe kan je die en die moleculen scheiden?
En hoe moet je dat in godsnaam weten als je nooit zo'n toepassingen gemaakt hebt??? Gokje :roll: ?

zotteke

05-06-2006 20:00:09

kheb da dan precies ni gehoord :? ... oefeningen... seffes ga k lichtelijk panikeren fzo...
kweet alleen dat twee vragen zijn... meer weetk ni...

Tinie

05-06-2006 20:07:56

Als die oefeningen geeft ben ik de zak... ik wil gewoon overal 3 woorden op kunnen zeggen en da moet maar genoeg zijn se ;)

(3 tot 8 woorden)

fienemien

05-06-2006 21:09:54

Als die oefeningen geeft ben ik de zak... ik wil gewoon overal 3 woorden op kunnen zeggen en da moet maar genoeg zijn se ;)

(3 tot 8 woorden)

wauw, hier is er eentje ambitieus...

ja hij heeft dus gezegd dat hij zo'n vragen stelt: hoe zou jij te werk gaan om stof A uit mengsel B te analyseren?
ik concludeer hieruit dat vooral principes belangrijk zijn, en detail iets minder? (bevestiging??)

Herlinde

06-06-2006 05:55:43

Da hangt ervan af wat jij details vind... De principes, voor mij is dat zo van: scheiden volgens grootte. Gedaan.

Maar ge moet toch wel iets meer weten ook zeker? Hoewel, mss moeje wel goe weten hoe dat al die moleculen in mekaar zitten... Alstie een molecule ga vragen, kga zeker nie weten hoe dat het eruit ziet ... :cry:

fikke

06-06-2006 06:18:28

ik heb staan: wat is het verschil tussen de scheiding van cholesterol en galzuren: geef de verschillende stappen ( dat is een van de eerste bladzijden: een kaderke ofzo) en geef aan welke vorm van chromatografie je gebruikt.

dus denk ik, ik ben nog niet te ver geraakt om het zeker te weten, dat hij hiermee bedoelt dat je moet zien dat cholesterol hydrofoob is en galzuren hydrofieler.

Ge gaat ds een ander techniek gebruiken. Ik veronderstel iets met die omgekeerd fase chromatografie ofzo??? maar ik zeg het: fikke moet nog veel blokken tegen dat ze het weet.... :roll:

Herlinde

06-06-2006 09:42:35

Van Veldhoven, is da dan 'meneer Van Hove' op die voorbeeldexamenvragen? Tis maar dat dat heeltijd dezelfde vragen zijn... En Tine, daar moet ge de formules wel kennen, want daar moet ge de resolutievergelijking uitleggen en zeggen hoe ge de resolutie kunt verbeteren...
Formules blokken dus :cry:

Anonymous

06-06-2006 09:54:22

wat is het verschil tussen de scheiding van cholesterol en galzuren: geef de verschillende stappen ( dat is een van de eerste bladzijden: een kaderke ofzo) en geef aan welke vorm van chromatografie je gebruikt.

eumh Hij gaat toch zo een vragen toch niet stellen hoop ik? Hij kan toch moeilijk verwachten van ons dat we de fysische en chemische eigenschappen van elke stof kennen? owel? :(

zotteke

06-06-2006 10:39:42

zo die resolutievgl verbeteren enz... da zijn allemaal die vraagjes tussendoor?? pfffffffffff
is er iemand die da kan oplossen?

Herlinde

06-06-2006 10:41:06

Die resolutievergelijking uitleggen, das een vraag die staat in da pakketje van vorige jaren...
En dat staat bij 'meneer Van Hove' maar kveronderstel dat da Van Veldhoven is?

fikke

06-06-2006 14:11:22

kzou nie weten waar ge die examenvragen gevonden hebt... :roll:

Herlinde

06-06-2006 14:13:06

Hier op het forum... Bij de 1e lic van vorig jaar

zotteke

06-06-2006 14:52:22

ma daar staan zo ook wel proffe bij die wij nooit gehad hebbe...
ma vrees precies toch ook wel da van hove zal slaan op van veldhoven...
en dan komt die resolutievgl wel heel frequent terug in die examenvragen... :cry:

Herlinde

06-06-2006 14:52:55

ja nogal :cry: