Van Veldhoven - dye ligand chromatografie

Live forum: /viewtopic.php?t=4833

Herlinde

05-06-2006 08:38:28

waarom vergelijken ze op p84 die dye ligand chromatografie met ge´mmobiliseerde nucleotiden???
Kan je met nucleotiden dezelfde toepassingen doen???

Of zijn mijn hersenen nu gewoon weggesleten door het overmatig gebruik dat ik het verband niet zie???

Pffffffffft :(

Tinie

05-06-2006 20:30:53

Kan iemand misschien even eerst uitleggen wat nu het principe is van dye ligand chromatografie?

Wat heb je er nu aan als je drager een kleurtje heeft??

Over die vergelijking; zit er nu ook en zie het verband idd ook nie...
snorry

fienemien

05-06-2006 21:06:00

Dye liganden brengen kleur in het leven van een laborant. Ik denk dat het gewoon een speciale soort van ligand is, maar zo speciaal vind ik hem nu ook weer niet...

Herlinde

06-06-2006 05:58:50

Mja der staat bij dat dat gemakkelijk en goedkoop is... Maar voor de rest is er volgens mij niet veel speciaal aan ze.
Maar ik snap nog altijd het verband niet met die nucleotiden :(

Anonymous

06-06-2006 15:52:14

ik snap het effe nimeer: in den boek staat:
elutie van biospecifiek geadsorbeerde enzymen gebeurt net zoals bij affiniteitschromatografie met lage concentraties van cofactor of verandering in ph en hogere zoutconcentraties
elutie van niet specifiek gebonden proteinen gebeurt met hogere concentraties cofactor of zout of vereist chaotropen of polariteits verlagende stoffen.

Maar moet ge ni eerst u niet specifiek gebonden proteinen wegwassen en dan pas u spec gebonden proteinen elueren?

Anonymous

06-06-2006 17:23:09

niemand die dees wa kan verduidelijken?