De Smedt - exctinctiecoŽfficiŽnt

Live forum: /viewtopic.php?t=5117

Herlinde

10-06-2006 11:08:35

Denk dat ik dit niet helemaal snap, ik dacht dat hoe hoger die coŽfficiŽnt, hoe meer exctinctie, dus hoe minder lichtintensiteit, en hoe minder helder.

Maar op p31 staat bij GFP dat de helderheid recht evenredig is met de exctinctiecoŽfficiŽnt, dus hoe hogere coŽfficiŽnt, hoe helderder... Ksnap het even nie meer :(

Aiesh

10-06-2006 12:10:32

Ik weet natuurlijk weer begod nie over wa ge bezig zijt en ge zijt er nie op msn :cry:
Maar laat ik toch maar ne gok doen zeker...
De extinctiecoefficient is een maat voor de absorptie, hoe hoger de extinctiecoefficient hoe groter de intensiteit van uw GEABSORBEERDE straling
en dus niet van uw doorgelaten straling eh
Verklaart dat niet al veel?

krln

10-06-2006 12:37:46

aiesh pauzeert :D

Herlinde

10-06-2006 13:24:28

ge zijt er nie op msn :cry:
Sorry, was uitleg aan het vragen aan men nonkel over de MOSFET en de calomelelektrode en zo...

Maar hoe hoger de intensiteit van de geabsorbeerde straling, hoe minder intens de doorgelaten straling is toch ť?
Dan snap ik nog altijd niet waarom da een hogere exctinctiecoŽfficiŽnt een helderder signaal geeft...

Speciaal voor Aiesh omdat ze zou weten waarover het gaat: een stukje uit onze supercursus:
Het wild type GFP heeft een lem piek bij 509 nm (groen). De lex piek is bij 395 nm met e= 21-30 mM-1. cm-1 (UV) en bij 475 nm met e= 7-15 mM-1. cm-1 (blauw). De quantumopbrengst is 0.72-0.85. De helderheid (=quantumopbrengst vermenigvuldigd met de extinctiecoŽfficiŽnt) is dus het hoogst voor de UV excitatie.