Humane genetica: mitochondriaal dna

Live forum: /viewtopic.php?t=5549

Anonymous

18-06-2006 12:18:58

Ooit,
heel lang geleden (in de les) verstond ik die methode om mtDNA mutaties te identificeren met gistcellen zonder mitochondriaal dna. Via hybridisatie en zo.(p21 als je 2 slides per blad neemt)
Nu versta ik het niet meer...

Kan iemand mij helpen?

Anonymous

18-06-2006 12:20:35

grrr waarom staat die list daar nu naast?

Herlinde

18-06-2006 12:43:22

Als je nu een cel splitst en de kern eruit zwiert. Dan heb je een cel met enkel je mtDNA.
Als je daar dan een cel bijvoegt zonder mtDNA, en die cel kan overleven, dan is het een teken dat het mtDNA geen defect heeft, en het defect in de nucleus zit (dit heb ik hier toch bijgeschreven)

Anonymous

18-06-2006 12:44:42

ik zal zetten wat ik erbij heb geschreven:

die p is uw gist zonder mtDNA ( vermoed dat dit komt door EtBr)
allesinds uwe EtBr en gist worden samen gekweekt en dus die p heeft geen mtDNA meer nog wel mitochondrieen maar geen mtDNA en nog wel nucl.DNA.
Doordat ze nog mitochondrieen heeft kan ze nog wel melkzuur bewerken
als je dus pyruvaat toevoegt en de cel overleeft dan heb je nog goede mitochondrieen
Dit is alles wat ik er had bijgeschreven.
Moet het ook nog eens onderzoeken hoe't juist in zen werk gaaat, heb dat zo beetje overgeslagen.

hopelijk helpt dit een heel klein beetje

Anonymous

18-06-2006 16:54:32

hmmm,
't zijn wel totaal verschillende antwoorden?

Herlinde

18-06-2006 16:56:29

Ja khebt ook gezien
kga et nog ne keer moeten bekijken denk ik, maar eerst voortdoen...

Anonymous

18-06-2006 17:02:55

denk dat het samen moet zijn
dus ge gebruikt uwe gist zonder mtDNA en dan steek je er het mtDNA in welk je wilt testen of er een mutatie aanwezig is
Dus als je dan al de stappen doet die ik dan had beschreven, als uw mtDNA ( van het te testen eh) niet gemuteerd is dan kan pyruvaat worden verwerkt