Basale membraan rond granulosa bij follikel

Live forum: /viewtopic.php?t=14552

>>Jurgen<<

26-05-2008 11:05:28

FF situatie schetsen:
Die basale membraan, rond de granulosa cellen van een follikel was niet duidelijk wanneer die gevormd werd want:

Missiaen: volgens zijn cursus + tijdens de les gezegd, is dit al bij de primordiale follikel (dit wordt bevestigd door B&B)

Moerman: volgens zijn cursus is dit pas bij de pre-antrale follikel (wordt bevestigd door de tekening in de cursus van Missiaen en door de eerste 3artikkels die ik op internet vond)

Dus daarom heb ik maar een vriendelijk mailtje gestuurd naar beide proffen.. (ok hier ben ik niet trots op, maar ik wist echt niet wie ik nu moest geloven :P )

Geachte heer,

Volgens mijn standaard boek (Speroff en Fritz, zie basiswerken) is de basale menbraan al aanwezig bij de primordiale follikel. Helaas, zoals zoveel zaken in de wetenschap, hebben verschillende auteurs een verschillende visie.

Groeten,

Ludwig Missiaen

Op het antwoord van Moerman is het wel nog wachten. Maar volgens mij ga je gwn je antwoord moeten aanpassen aan de prof waar de vraag van is... :)

solid_snake_nr1

26-05-2008 11:09:26

dat weten we dan ook weer...
pff, heb geen zin meer in voortplanting... :(
(het vak welteverstaan :wink: )

de Jean

26-05-2008 16:43:03

zo heb ik nog wel meer tegenstrijdigheden tegengekomen tussen missiaen en sciot ij ademhaling en nier.. probleem daarbij is: sciot stelt de vragen, dus zou je volgens zijn cursus kunnen antwoorden, maar missiaen verbetert ze (met zijn fysiologische visie op de zaken of met het correcte antwoord van sciot??)

else

26-05-2008 17:14:27

ik zou gewoon het antwoord geven per prof, want missiaen verbetert met de cursus van sciot. ;-)

>>Jurgen<<

26-05-2008 20:00:41

Missiaen stelt ook de vragen van sciot op btw :wink:
Heeft em de maandag gezegd, dus het is u vergeven jean! :D

(ik weet wel ni of em die cursus van sciot ernaast pakt om te zien wat er instaat, of dat em op zn eigen kennis teert)

de Jean

27-05-2008 00:21:07

(ik weet wel ni of em die cursus van sciot ernaast pakt om te zien wat er instaat, of dat em op zn eigen kennis teert)

tis daarmee: die twee verschillen soms van mening.. en ik weet niet of missiaen koppig genoeg is om z'n eigen willetje door te drijven.. allessinds, ik hoop dat het duidelijke vragen zijn met slechts één simultaan gelijk antwoord.. :lol:

solid_snake_nr1

27-05-2008 08:11:49

mss keurt hij wel de 2 mogelijkheden goed! :D
"jah, ik had da idd in de les gezegd" of "ahja, da staat idd anders in Sciot zijn cursus, dat konden die arme studentjes niet weten"

Lynxke

27-05-2008 10:13:23

mss keurt hij wel de 2 mogelijkheden goed! :D
"jah, ik had da idd in de les gezegd" of "ahja, da staat idd anders in Sciot zijn cursus, dat konden die arme studentjes niet weten"

Ik denk dat het eerder dat is.
Die proffen weten goed genoeg dat ze soms andere meningen hebben, en aangezien dat dingen zijn die nog niet 100% bewezen zijn, hebben ze het recht niet om hun visie als enigste juiste te rekenen.

De twee zullen dus wel goedgekeurd worden.