voorbeeldvragen devriendt

Live forum: /viewtopic.php?t=18859

Anonymous

06-06-2009 21:47:44

ligt het aan mij of zijn de voorbeeldvragen van devriendt toch wel heel verschillend qua moeilijkheid??

embryologie lijkt plots zo simpel tov genetica.. is dit representatief voor het examen?

er worden precies geen echte beschrijfvragen gesteld en het is eerder een MPC examen met stellingen verbinden en tekeningen benoemen..

oh ja en laat me dit even zeggen.. IK HAAT STAMBOMEN 8)

JohnDoe

07-06-2009 09:41:05

Kijk naar de examenvragen van vorig jaar en ge hebt uw antwoord

Anonymous

07-06-2009 12:26:35

ok iemand is precies ook goedgezind.. lang leve het forum en de soms toch botte reacties van mensen :shock:

Twabi2

07-06-2009 12:37:35

Zonder een uitspraak te doen over de vorm van JD's antwoord, heeft hij inhoudelijk wel gelijk...
De vragen van vorig jaar zijn gekend, dus ideaal om een beeld over de soort vragen te vormen.

mevrouw_konijn

07-06-2009 13:14:59

Je kan mss iets zeggen op zijn manier van formuleren maar het is niet voor niets dat er een onderdeel "examenvragen 2de semester" bestaat. als je even verder keek, dan had je zelf wel ontdekt hoe het examen in elkaar stak

Anonymous

07-06-2009 13:48:09

ik heb heus die examenvragen wel bekeken, daarom dat het verschil in moeilijkheidsgraad mij opviel en daarom ook dat ik mss informeerde naar studenten die het examen al hebben afgelegd.. want de variatie van vragen is nu ook niet heel groot

JohnDoe

07-06-2009 15:45:56

Qua formulering leek het mss zo maar het was helemaal niet grof bedoeld!
Het leek mij gewoon dat moeilijkheidsgraad iets is wat je persoonlijk moet ervaren, dus kon ik moeilijk uitspraken daarover doen gebaseerd op mijn ervaringen die representatief zouden zijn voor anderen.
Dus leek mij het enigste zinnige u aan te raden van de examenvragen eens na te kijken indien je dat nog niet gedaan zou hebben.
Sorry dat het mss zo overkwam! Veel succes morgen alleszins!

hallopiep

07-06-2009 19:43:17

Ok het is wel duidelijk dat het blok is. Mensen zijn lekker snel ge´rriteerd en dingen worden verkeerd opgevat! Nouja, dat hoort er ook gwoon bij ;)
Maar ik vind ook dat je gelijk hebt en hopelijk gaat het echte examen gwoon heel goed meevallen voor genetica en zijn de voorbeeldvragen niet representatief (hoewel dat natuurlijk onwaarschijnlijk is)
Iig iedereen heel veel succes morgen!

de Jean

07-06-2009 22:30:07

zijn vragen hangen er een beetje vanaf, sommige reeksen hebben "simpele" stambomen, anderen moeten er meer bij nadenken.. allessinds, k herinner me er weinig open vragen bij, tis inderdaad meer de stijl van dingen aanduiden op tekeningetjes, stambomen aanvullen, foto's benoemen, kansberekening, dingen met elkaar verbinden.. al bij al vond ik het nog wel redelijk eenvoudig, de punten voor dat vak liggen dan ook wel gemiddeld iets hoger dan anderen..

embryo is natuurlijk een puur kennis-vak waardoor de vragen gemakkelijker lijken als je het goed kent, bij genetica ligt dat met dat toepassen in stambomen enzo een beetje moeilijker, daarmee dat er een verschil in lijkt te zitten.. hangt er vanaf hoe je het ervaart

en tot slot vriendjes, probeer mekaar op dit forum in tijden van nood en stress op z'n minst toch een hart onder de riem te steken.. proffen kunnen je dag/week/examenperiode al volledig naar de zak helpen, als je medestudenten dat dan ook beginnen doen.. DUS wees lief en behulpzaam en verwijs de zoveelste vraag naar voorbeeldvragen met veel zwier en enthousiasme en beleefdheid door naar het desbetreffende onderwerp.. dan is iedereen tevree.. :lol: (amen)