innesteling-implantatie

Live forum: /viewtopic.php?t=9696

Anonymous

06-06-2007 17:20:39

Weet iemand of een implantatiebloeding (staat in de cursus) hetzelfde is als de innestelingsbloeding die Devriendt in de les heeft vermeld? Is de oorzaak een korstje dat afvalt zoals in de cursus staat of het bloeden door het aanvreten van bloedvaten, zoals ik in de les meen gehoord te hebben? Zo verwarrend allemaal! Alvast bedankt om te antwoorden :) !

strandjutter

07-06-2007 10:09:32

nog een vraagje hieromtrent
hoe bepaal je juist het aantal dagen tss ovulatie en implanting?(oud exvraag) in de cursus staat er dat dat ongeveer 8 a 10 dagen is , maar das niet bepalen h..
is het antwoord dan iets met op dag 15 is er een implantatiebloeding?maar dan weet je toch nog niet hoeveel tijd juist daarvoor de implantatie plaatsgevonden heeft..

alvast bedankt om te antwoorden

strandjutter

10-06-2007 20:14:56

is er een of andere manier om te weten wanneer een vruchtje gaat implanteren?

Jasper

10-06-2007 20:19:01

hoe bepaal je juist het aantal dagen tss ovulatie en implanting?(oud exvraag) in de cursus staat er dat dat ongeveer 8 a 10 dagen is , maar das niet bepalen h..
is het antwoord dan iets met op dag 15 is er een implantatiebloeding?maar dan weet je toch nog niet hoeveel tijd juist daarvoor de implantatie plaatsgevonden heeft..

Cursus Embryologie van Devriendt pagina 17.

Jasper

10-06-2007 20:19:42

Weet iemand of een implantatiebloeding (staat in de cursus) hetzelfde is als de innestelingsbloeding die Devriendt in de les heeft vermeld? Is de oorzaak een korstje dat afvalt zoals in de cursus staat of het bloeden door het aanvreten van bloedvaten, zoals ik in de les meen gehoord te hebben? Zo verwarrend allemaal! Alvast bedankt om te antwoorden :) !

Dat is het zelfde en het is idd. juist wat je zegt. (denk ik)

missmich

11-06-2007 09:46:11

Wanneer er HCG wordt gevonden in de urine dus? Zoals ook bij Missiaen gezien, dat een zwangerschapstest gebeurd door het opsporen van bta-ketens van HCG.
Is dat dan gewoon hetgeen bedoeld wordt? Of wordt er meer bedoeld dat je achteraf nog kan gaan bepalen wanneer implanting plaatsvond? Of valt dat eigenlijk gewoon niet meer te bepalen?

brrp

11-06-2007 10:11:14

Kon je ook nie ergens in het stadium waar mesoderm differentieert somieten tellen om zo de leeftijd van het embryo-tje te bepalen?

Stond dacht ik ergens in mijn cursus

relaxed tim

11-06-2007 10:20:55

Kon je ook nie ergens in het stadium waar mesoderm differentieert somieten tellen om zo de leeftijd van het embryo-tje te bepalen?

ja stijn dat kan je zeker, alleen moet je dan dat embryo'tje uit de moeder halen, die behandelen en opensnijden om de onder een elektronenmicroscoop te bekijken...

Jasper

11-06-2007 10:55:53

Wanneer er HCG wordt gevonden in de urine dus? Zoals ook bij Missiaen gezien, dat een zwangerschapstest gebeurd door het opsporen van bta-ketens van HCG.
Is dat dan gewoon hetgeen bedoeld wordt? Of wordt er meer bedoeld dat je achteraf nog kan gaan bepalen wanneer implanting plaatsvond? Of valt dat eigenlijk gewoon niet meer te bepalen?

Jep, als er HCG in de urine wordt gevonden dan is er implantatie, gezien er voordien absoluut geen HCG is, zal dit gemakkelijk opmerkbaar zijn.
Meer is er echt niet aan.

brrp

11-06-2007 10:57:12

Niemand zegt er iets over dat da kindje nadien nog moet leven h :P

Jasper

11-06-2007 10:58:45

Niemand zegt er iets over dat da kindje nadien nog moet leven h :P

Ik denk niet dat je dan veel vrijwilligers zal hebben, om deel te nemen aan je experiment, voor het bepalen van de implantatie dag.