moeilijke woorden en afkortingen

Live forum: /viewtopic.php?t=9802

Liefje

07-06-2007 16:57:27

* onderaan pg 104 staat 'schedespoeling', wat moet ik me daar bij inbeelden?
* onderaan pg 105 staat PROM... dit is?
* pg 112-113: bij lumbale pijn en pijn thv het achtervlak v/h sacrum raadt men aan om revulsiva voor te schrijven. Wat is dit voor medicatie.
* pg 124 onderaan: wat is VBD?

Stijn

07-06-2007 17:01:06

PROM = premature rupture of membranes
revulsiva: ge smeert der een soort zalfken op en ge hoopt dat het beter gaat
VBD = verwachte bevallingsdatum

En ja, die schedespoelingen... ge kunt u daar idd vanalles creatiefs bij voorstellen.. Ik weet ook niet precies wat vrouwen allemaal doen in hun vrije tijd ;)

Anne|ies

07-06-2007 17:27:29

en wat is nu het moeilijke woord: schedespoelingen? 8)

denk maar is aan die bidets die in oude badkamers staan (en vaak nog in hotels)...dat dient niet om uw voeten in te wassen hoor

en stijn, als je meer info wilt over de vrouwelijke hygiŽne, neem dan eens een kijke op www.lactacyd.be ;) volgens mij hebben ze daar ook wel een gamma van vaginale douches

ps: let vooral op hoe blij, hygienisch en infectieloos de vrouwen op de site zijn :D

Anteke

07-06-2007 17:47:29

ps: let vooral op hoe blij, hygienisch en infectieloos de vrouwen op de site zijn :D

Ja, zoals die vrouwen in de reclame van Always. Net alsof alle deeltjes van je leven ineens op hun plaats vallen als je Always gebruikt, en alle ongemakken van je regels meteen ook verdwenen zijn.

Komt, menstruerende meisjes aller landen, laten we de armen in elkaar haken en in de dorpsfontein gaan dansen van blijdschap!:whii:

:roll:

Nadine

07-06-2007 17:53:06

het is dan ook een erfzonde he ..... heb nu pas door hoe hard we ervoor gestraft worden (1000 p lang )

ma ik ben al blij dat de Adams onder ons mee mogen lijden :d