(belangrijk?) nieuws over gynaeco -> vind het magische getal

Live forum: /viewtopic.php?t=9915

wouterverfaillie

09-06-2007 08:23:52

WIE BREEKT DE MAGISCHE CIJFERCOMBINATIE EN KRIJGT ZO EEN SNACK VOOR HET EXAMEN GYNAECO???

wie als eerste het juiste getal terugmailt, maakt aanspraak op een lekkere snack!

cijfer A = de totale hoeveelheid (in mg) x de dagelijks afgegeven hoeveelheid (in micogram) levonorgestrel in een Mirena-spiraal

cijfer B = het aantal hartaandoeningen met meer dan 50% mortaliteitsrisico tijdens zwangerschap + het aantal letters van woord "y" uit "de regel van y"die een uitbreiding is op de "regel van Naegele"

cijfer C = de maximale BTHR/ET (in %) na IVF bij een vrouw boven de 42 x het aandeel (in %) van endometriumCa bij postmenopauzaal bloedverlies

cijfer D = het verschil (in mg) tss de totale hoeveelheid mifepriston in een verpakking en de in principe nodige hoeveelheid voor AAP

cijfer E = het RR voor borstkanker bij gebruik van OC x de gemiddelde overleving van sereus papillair endometriumCa

cijfer F = het percentage van de totale populatie vrouwen dat hulp zoekt voor incontinentie probleem afgerond tot op de eenheden

en dan A+B+C+D+E+F gedeeld door het aantal proffen dat hoorcolleges gaf voor het vak gynaeco en obestetrie

tel hierbij op het aantal dagen moederschapsverlof waar een vrouw in principe recht op heeft

tel van dit getal alle cijfers bij elkaar op
DIT IS HET MAGISCHE GETAL!

mail dit gerust door naar je vrienden!

mail dit zo snel mogelijk door.
De winnaar krijgt een lekkere snack

VEEL SUCCES!!!

Nadine

09-06-2007 09:03:44

deel 1 van C en heel E weet ik nie lap daar gaat mijne snack ...

Igorrio

09-06-2007 09:05:08

Ok ik beken: IK KICK OP CIJFERS !!! 8)

Oplossing = 26

wouterverfaillie

09-06-2007 09:10:07

Ok ik beken: IK KICK OP CIJFERS !!! 8)

Oplossing = 26

Er is, tot mijn grote verbazing, al een winnaar.
ik wil nog een troostprijs uitreiken voor de mensen die kunnen uitleggen hoe Dhr Demey aan zijn getal komt.
er mag op het forum ook samengewerkt worden, dan wordt de snack verdeeld onder die mensen.
veel succes

Stijn

09-06-2007 10:33:36

A: totaal 46 mg, per dag 20g

De rest mag een ander doen ;)

Igorrio

10-06-2007 19:53:20

Wouter vond het zo leuk om jullie op te jagen met "shit, was da nu weer?", "verdomme, waar staat da?" en dus met andere woorden een semi-myocardinfarctje te bezorgen!

Bij deze de oplossingen: (kwestie van u niet meer op te jagen de laatste 24u)

cijfer A = de totale hoeveelheid (in mg) x de dagelijks afgegeven hoeveelheid (in micogram) levonorgestrel in een Mirena-spiraal
46 mg in totaal
20 milligram per dag

cijfer B = het aantal hartaandoeningen met meer dan 50% mortaliteitsrisico tijdens zwangerschap + het aantal letters van woord "y" uit "de regel van y"die een uitbreiding is op de "regel van Naegele"
0% (allemaal minder dan 50%)
5 want is regel van Choxo (houdt rekening met de variaties van cyclusduur)

cijfer C = de maximale BTHR/ET (in %) na IVF bij een vrouw boven de 42 x het aandeel (in %) van endometriumCa bij postmenopauzaal bloedverlies
5% der 42jarigen hebben na IVF met embryo-transfer een baby-take-home
15% der postmenopauzaal bloedverlies komt van endometriumcarcinomen

cijfer D = het verschil (in mg) tss de totale hoeveelheid mifepriston in een verpakking en de in principe nodige hoeveelheid voor AAP
400mg (in 1 doosje zitten 3 pillen van 200mg, n volstaat voor de APP)

cijfer E = het RR voor borstkanker bij gebruik van OC x de gemiddelde overleving van sereus papillair endometriumCa
1,24%
25% 5jaarsoverleving van sereus papillair endometriumcarcinoom

cijfer F = het percentage van de totale populatie vrouwen dat hulp zoekt voor incontinentie probleem afgerond tot op de eenheden
1/3 van 25% = 8%

TOTAAL = 1439

en dan A+B+C+D+E+F gedeeld door het aantal proffen dat hoorcolleges gaf voor het vak gynaeco en obestetrie
4 proffen

MAAKT 359,75

tel hierbij op het aantal dagen moederschapsverlof waar een vrouw in principe recht op heeft
105dagen

Maakt 464,75
tel van dit getal alle cijfers bij elkaar op
DIT IS HET MAGISCHE GETAL!

26

Nadine

10-06-2007 20:04:39

46 mg in totaal
20 milligram per dag

tis toch nie 20 MICROgram zeker

Igorrio

10-06-2007 21:11:14

46 mg in totaal
20 milligram per dag

tis toch nie 20 MICROgram zeker

Tenzij ge op de twee dagen een nieuw spiraaltje wilt insteken?
:shock:
T is idd micro...

s0170693

10-06-2007 21:37:38

en blijkbaar toch vl aandacht voor die cijfers, tja nu is het te laat... Succes iedereen !

Nadine

10-06-2007 21:40:03

te laat te laat ... nog de volle 19 u eer ge op u kot moet vertrekken KOMAAN HE !!!! :zzz: :roll:

tinehuyghe

11-06-2007 11:27:25

amai het is hier stil!

en eum, er zit zeker een haakje in de quiz? bij eisenmenger is het materneel risico 30-70%, meer dan 50%dus...

bossn

12-06-2007 19:21:09

Eisenmenget geeft pulmonale hypertensie dus die staat er al bij :roll: