vraagjes schuit

Live forum: /viewtopic.php?t=13046

L!jntje

19-01-2008 10:50:50

1.
op p 595 beweert hij dat de activatie van palmitaat 2ATP's kost terwijl er op p 591 bij de activatie per vetzuur blijkbaar maar 1 ATP aan te pas komt. Iemand een idee???

2.
op p 650 bij het katabolisme zijn er AZn die er ni bijstaan (threonine en tryptofaan). Hoe worden dien dan afgebroken??

3.
in de ureumcyclus praat hij p 655 over een verbruik van 4 ATP's per ronde. weer hiervan zijn afkomstig van de carbamoylfosfaatsynthetase. De andere 2 zouden afkomstig zijn van de vorming van argininosuccinaat. Heeft hij dan gewoon een 2 vergeten te schrijven bij de 'ATP+aspartaat' op de tekening p 654??

4.
op de tekening p 654 schrijft hij bij reactie 6 'malaat DH' maar, is dit niet een stap uit de krebscyclus die de 'fumarase' noemt? en is de stap van 'malaat' naar 'oxaloacetaat' niet de 'malaat DH'??

5.
op p 582 heeft hij in de tekening uiterst rechts de structuur van ribulose-5-fosfaat (proberen) tekenen. Staat hier geen H-C-OH teveel??

6.
op p 663 heeft hij de structuur van
- orotaat (proberen) tekenen. Moet die H op C6 niet weg??
- orotidylaat (proberen) tekenen. Is hij hier geen dubbele binding tussen C5 en C6 vergeten? (en de H op C6 weg??)

u zou een geweldige hulp zijn!
want nee...ik kan er echt niet van slapen

sanvapa

19-01-2008 11:39:04

2.
op p 650 bij het katabolisme zijn er AZn die er ni bijstaan (threonine en tryptofaan). Hoe worden dien dan afgebroken??

kdenk da ge da ni echt moet weten... ik wist alleen wa op de slides stond van az

5.
op p 582 heeft hij in de tekening uiterst rechts de structuur van ribulose-5-fosfaat (proberen) tekenen. Staat hier geen H-C-OH teveel??

6.
- orotidylaat (proberen) tekenen. Is hij hier geen dubbele binding tussen C5 en C6 vergeten? (en de H op C6 weg??)
kan zijn dat die structuren fout zijn ma da maakt ook ni echt uit, tis ni da ge zelf moet tekenen e :wink:
in zijn slides staat ook een OH groep op positie 17 en dan mag ook ni :D

L!jntje

19-01-2008 12:19:26

kdenk da ge da ni echt moet weten... ik wist alleen wa op de slides stond van az

op 9 582 heeft hij in de tekening uiterst rechts de structuur van ribulose-5-fosfaat (proberen) tekenen. Staat hier geen H-C-OH teveel??

kan zijn dat die structuren fout zijn ma da maakt ook ni echt uit, tis ni da ge zelf moet tekenen e :wink:
in zijn slides staat ook een OH groep op positie 17 en dan mag ook ni :D

mja, ik probeer te snappe wa ik vanbuite moet lere en da's nogal lastig als hij ni echt juiste dinge in zijn boek zet watn dan beginde u vrage te stellen enzo.

trouwsen, hoelang moogt ge aan die 60 vragen werken?

iemand idee voor de andere vraagjes trouwesn? Vooral vraaag 1 had ik wel graag opgelost gezien

Katrijn

19-01-2008 12:40:18

bij ons mocht ge werken van 13-16u30... meeeer dan tijd genoeg!

mja op de andere vragen weet ik geen antwoord, sry...

sanvapa

19-01-2008 19:32:48

ja ik had al snel gedaan eig ... maja met nadenken en twijfelen en wikken en wegen over de juiste gok, daar kruipt nog wa tijd in :D
maar ruim voldoende tijd dus

die andere vrage weet ik ook ni (mijn cursus ligt nog in leuve)
maar ik dacht voor uw eerste vraag:
da bij de vorming van malonyl via ACC maar 1ATP nodig was...mja kweet ni goe meer