Werkzittingen/practica 2de bach

Live forum: /viewtopic.php?t=19429

marjolein

07-09-2009 07:37:11

Hallo,
ik merkte op het lessenrooster (ja, ik ben al gaan kijken) dat er soms dagen zijn zonder les, en heel wat vrije voor- of namiddagen.
Daar zullen waarschijnlijk nog practica en werkzittingen tussenkomen, maar zijn er dat veel?

Of kan ik hopen op wat vrije dagen :D?

Bosnimf

07-09-2009 10:52:50

Scheikunde en fysica zorgen voor een behoorlijke dosis practica en werkzittingen

Alex!

10-09-2009 12:41:13

Scheikunde en fysica zorgen voor een behoorlijke dosis practica en werkzittingen
Behoorlijke dosis.....je gaat afzien :giechel:
Serieus, vooral die practica van Fysica zijn erg: assistenten die allesbehalve goed kunnen uitleggen en u aan u lot overlaten. Zorg dat je naast iemand tofs zit en vermaak u met flauwe grappen :D

Ah, waar is de tijd dat ik luidop zat te vloeken tijdens het practicum Fouriertransformaties :roll:

Dominique

10-09-2009 18:21:19

Serieus, vooral die practica van Fysica zijn erg: assistenten die allesbehalve goed kunnen uitleggen en u aan u lot overlaten. Zorg dat je naast iemand tofs zit en vermaak u met flauwe grappen :D

Ah, waar is de tijd dat ik luidop zat te vloeken tijdens het practicum Fouriertransformaties :roll:

Is het ECHT nodig ja?? :lol: . Ik begin bang te worden nu :cry: :cry:
Zijn de practica fysica erger dan 1e bac? De assistenten ook erger? :cry:

Alex!

10-09-2009 22:25:29

Is het ECHT nodig ja?? :lol: . Ik begin bang te worden nu :cry: :cry:
Zijn de practica fysica erger dan 1e bac? De assistenten ook erger? :cry:

Erger? Jazeker (tis gwn zo, je gaat samen met iedereen mogen vloeken wanneer die oscilloscoop weer eens stuk blijkt te zijn).
Practica nemen allemaal kei veel tijd in beslag (zowel chemie als fysica...stomme kolomchromotografie duurt eeeeuwen ---> er ligt ergens een manchet, zorg dat je die af en toe subtiel op de kolom zet, scheelt u minstens 2 uur wezenloos op een kruk zittend voor u uit staren), maar staan wel op veel punten. Vantevoren eens doorlezen en beetje uitwerken scheelt ook veel tijd vond ik.

Werkzittingen daarentegen, kei goeie assistenten voor chemie (gewoon die van het eerste jaar) en fysica (de Bram tenminste, kan ook nog zalige verhalen vertellen over laserlampjes en zeemeerminnen) ;)

sanvapa

11-09-2009 08:50:45

mooie tijden :D

Dominique

12-12-2009 19:48:40

Achteraf bekeken: Die practica waren echt zo erg nog niet. Toegegeven, we hebben ons 1e practicum nen droogstoppel van ne assistent gekrege die ze voor mijn part naar de hel moge katapultere (die liet u aan u lot over) maar wa stond daar vanaf het 2e practicum ==> Nen assistent die maar 1 doel heeft: u zo veel mogelijk punten bezorgen voor u practicum, die u echt helpt, tips, hints en ja, zelfs antwoorden geeft ... ==> hip hip hoera voor de Niels!! :feest :feest

Alex!

12-12-2009 22:52:44

Achteraf bekeken: Die practica waren echt zo erg nog niet. Toegegeven, we hebben ons 1e practicum nen droogstoppel van ne assistent gekrege die ze voor mijn part naar de hel moge katapultere (die liet u aan u lot over) maar wa stond daar vanaf het 2e practicum ==> Nen assistent die maar 1 doel heeft: u zo veel mogelijk punten bezorgen voor u practicum, die u echt helpt, tips, hints en ja, zelfs antwoorden geeft ... ==> hip hip hoera voor de Niels!! :feest :feest
Niels? Krullebolleke met bril? Vraag maar aan Schreef, das nen aap :D
Wel sympathiek dat em zijn uitgewerkte model op ons tafel liet liggen tijdens een van die martelpractica met de oscilloscoop 8)

Van dat em u zoveel punten wil bezorgen heb ik nu nooit iets gemerkt, wel van pissige jaargenoten die meerdere keren op en neer konden fietsen naar Heverlee omdat meneer de assistent niet kwam opdagen :roll:

Dominique

12-12-2009 23:01:55

wel van pissige jaargenoten die meerdere keren op en neer konden fietsen naar Heverlee omdat meneer de assistent niet kwam opdagen :roll:

Daar heb ik al iets van gemerkt/gehoord. Zelfs een petitie om aan de jos te geven was in de maak voor het practicum nie te moeten inhalen dees jaar.

Wel een raar ritueel de laatste keer ==> Foto's maken van de groep op t einde van het practicum

Alex!

12-12-2009 23:46:26

wel van pissige jaargenoten die meerdere keren op en neer konden fietsen naar Heverlee omdat meneer de assistent niet kwam opdagen :roll:

Daar heb ik al iets van gemerkt/gehoord. Zelfs een petitie om aan de jos te geven was in de maak voor het practicum nie te moeten inhalen dees jaar.

Wel een raar ritueel de laatste keer ==> Foto's maken van de groep op t einde van het practicum

Ik zal het u sterker vertellen...bij ons jaar hebben ze die brave bompa Jos zover gekregen dat em het liet vallen :D

Die foto's zijn iig wel cool, dat moet ik toegeven :D
....doet mij denken aan die keer dat een stel kwajongens uit ons jaar een foto van de Jos opzochten op internet tijdens dat Fourier-practicum, en dat een paar keer lieten afdrukken. Natuurlijk volkomen afkeurenswaardig gedrag vanwege het verbrassen van KUL materiaal, maar het gezicht van die assistent toen em die grote Jos zag was geweldig :lol: