Examenvragen 2008

Live forum: /viewtopic.php?t=13003

Anonymous

18-01-2008 11:11:10

Kunnen degenen die reeds examen gehad hebben hun examenvragen hier posten?
Ik denk dat velen onder ons graag zouden weten hou de examenvragen eruit zien. Dan weten we ook ineens hoe goed we het moeten kennen, en wat er van ons verwacht wordt.
Ouderejaars, is het de bedoeling dat we andere bewijzen kennen dan die van zijn 30 gegeven theorievragen?
bedankt!

missmich

18-01-2008 12:53:34

Ouderejaars, is het de bedoeling dat we andere bewijzen kennen dan die van zijn 30 gegeven theorievragen?

Bij ons waren 't echt enkel die vragen van de lijst, die hij volledig letterlijk vroeg met't examen.
En de oefeningen zijn vergelijkbaar met die van de werkzittingen en die van die kleine testjes. Volledig hetzelfde type.

else

18-01-2008 12:57:26

bij ons ook alleen van die lijst.

de Jean

18-01-2008 13:22:06

je krijgt één vraag uit de voorbeeld-theorie vragen (dat was bij ons toch het geval) die hij ook letterlijk stelt als theorievraag. zijn meestal wel de grote moeilijke bewijzen (kabelvergelijking bv, echt hel als je die kent en dan blackout krijgt opt examen zelf) hij heeft wel graag dat je zoveel mogelijk extra uitleg erbij schrijft, dus als je één of andere wet toepast, schrijf die dan ook beetje uit ofzo

wat betreft de oefeningen: tis niet alleen dingen berekenen, maar ook bepaalde dingen uit theorie toepassen op gegeven situaties: bv hoe noemt deze resulterende kracht.. alleeja, beetje theorietoepassingen meer, dus niet enkel de theorie van de theorievragen leren, maar algemeen ook wel theorie kennen (heb je zowiezo nodig om oefeningen op te lossen)

maar dus: de theorievragen zijn puntenpakkers he!!!

hij komt ook bij begin van het examen rond bij iedereen om uw punten op de proefexamens te zeggen, dan kan je kiezen dat ze meetellen voor examen of niet. indien niet krijg je een extra theorievraag.

succes ermee!

Lennart

18-01-2008 13:47:29

Belangrijkste theorievragen om te leren zijn toch wel de kabelvergelijking en de diffusiespanning. Ik kan me herinneren dat hij die vorig jaar tijdens de eerste zit gevraagd had en op de tweede zit enkel de kabelverdergelijking. Ik ben toen twee keer gebuisd en had twee keer de kabelvergelijking. Eerste keer vond ik hem te moeilijk en de tweede keer dacht ik, die heeft hij al eens gevraagd dus zal hij die niet nog eens vragen.

Afgelopen dinsdag vroeg hij de diffusiespanning en die kon ik wel. Eindelijk eens punten voor die theorievraag.

Twabi2

18-01-2008 14:36:25

Bij mij vroeg hij als theorie diffusiespanning.
De andere vraagjes zijn echt doodsimpel,
als ge de werkzittingen kunt, kunde die ook zonder probleem.

Katrijn

18-01-2008 15:54:51

pff bij mij vroeg hij op zn theorievraag over partitiebeginsel of zoiets, en dat stond NIET tussen de vragen op de lijst die wij gekregen hadde... tis maar om te zeggen dat ge gewoon alles moet kennen

else

18-01-2008 15:59:36

hadden jullie ook rogiers dan?

Filip VH

18-01-2008 19:14:06

equitpartitiebeginsel, wat er nu dus wel bij staat bij Prof. Temst

Vorig jaar was het een mix van Temst en Rogiers.

Anonymous

18-01-2008 21:31:26

Je zegt dat we de werkzittingen moeten kennen,
Moeten we alle oefeningen van de WZ kennen? Rogiers zei dat we het antwoord op de examenvragen (behalve die theorievraag dan) moesten kunnen vinden in +- 3 tot 5 lijntjes.
De ingewikkelde vraagstukken waren alleen voor de testjes zei hij.
Is dit zo, of moeten we grotere oefeningen kunnen dan die kleine vraagjes zoals die twee laatste op test 1 en 2?
Of kan je het vergelijken met de 'vragen' aan het eind van elk hoofdstuk (niet de 'oefeningen')?

Kapoen

18-01-2008 22:18:32

dat vind ik persoonlijk wel een rare uitspraak
maar hij laat idd maar plaats voor 5 lijntjes..(waar ik me serieus op kwaad gemaakt heb btw)
ma tbelangrijkste is datem u kan volgen, en dat het resultaat juist is..
tis gene prof die punte aftrekt als je buite de vakjes schrijft,
maar meeste oef zijn wel in 10 lijntjes op te losse dus tzijn zowel korte als semi-lange oefeningen..

de Jean

18-01-2008 23:29:32

wat ik er mij nog van herinner (van de oefeningetjes)
- krachten berekenen (allerhande situaties) maar meestal gewoon invullen van een formulleke
- resulterende krachten tekenen
- andere dingen berekenen (warmte, spanning, ...) die allemaal neerkomen op juiste 2,3 formulekes uit uw formularium halen en invullen..

dus kapoeneke, hoe gij aan meer dan 10 lijnen kon komen snap ik niet zenne!! :lol:

brendajanssens

19-01-2008 08:58:37

het zijn echt ni zo'n lange oefeninge, ge krijgt een kaderke waar u antwoord in moet staan en da is bij mij toch altij gelukt. de grootste vrage ware ook ni immens lang, er was wel zo iets van statica ma dan moest ge de hele oefeing ni make dus echt lang zijn ze ni. Zoiets als condensator op en ontlade gaat em nooit heklelmaal bvrage denk ik, mss een deel... en echt waar, het exame is echt heel heel gemakkelijk dus maak u geen zorge!

Gertjan

19-01-2008 09:39:58

wat ik me herinner van het biofysica examen:

theorievraag: diffusiespanning (waarbij ik gvd die klote inwendige energie van ideaal gas mee heb verward...)

losse vragen:
RC kring, bereken stromen en spanning condensator
bereken het magnetisch veld als de straal van deeltje met snelheid v, massa m en lading q is gegeven
bereken V1' en V2' van deeltjes met massa 0.2 en 0.6 kg en beide beginsnelheid van 2 m/s
ik kan me echt niet meer herinneren zo... tis alweer te lang geleden :(

succes ermee

de Jean

19-01-2008 11:24:47

als je examenvragen van andere jaren wil bekijken en maken: snuffel eens rond op dit forum!! alle topics van voorbije jaren blijven gewoon staan, dus ook de examenvragen-mededelingen. hier alvast link naar die van vorig jaar: http://www.medica.be/forum/viewtopic.php?t=7508

Docx

25-01-2008 13:57:10

Ik hoor hier van betrouwbare bron dat Temst alleen vragen vd 34 vroeg, maar als je het document download staat er wel onder datter andere dingen kunnen gevraagd worden, dat het voorbeelden zijn.

Maar zoveel andere toepassingen staan er niet in het boek denk ik. Dus zou hij dan bedoelen met die andere vragen dat het redeneervragen zijn, of moet je nu eigenlijk heel het boek smos vanbuiten kenne ...

Hij heeft vandaag gevraagd:
-potentiaal ve dipool en link met ekg
- massaspectograaf
- pot. enegergie ve veer
-voltmeter

Vorige jaren heb ik gelezen was het 5 punten op 1 of 2 grote theorievragen, zou het voor deze 4 vragen ook nog 5 punten zijn?

Tlijkt me wel goe te doen eig =p Maar als hij dingen vraagt niet van die 34 vragen das wel minder.

else

25-01-2008 14:33:29

en ik denk trouwens dat 1e bac bmw en 1e bac arts andere proffen heeft.
dus let daar mee op.

(al weet'k wel niet hoe gelijkend de examens en dergelijke zijn...)

Neorej

26-01-2008 07:54:08

Voor die punten, stonden der 4 op dipool + ekg
2 op massaspectograaf en 1 op pot E vn een veer
Voltmeter was laatste oefening en ook op 1 punt

Eiglijk zijn alle oefeningen bijna theorie, heel weinig rekenwerk,
ma veel redeneren, ni zo gemakkelijk dus :?
De meeste oefeningen staan op 0,5 een 6tal of zo, en dan nog 3 op 1 punt (voltmeter inbegrepen)

Daarmee hebde een proper overzichtj vn de punte verdeling :wink:
Conclusie: theorie wordt als heel belangrijk beschouwd :|