vraagje Bio

Live forum: /viewtopic.php?t=7970

Coor'

25-01-2007 16:19:33

Hey!!!

Ik had enkele vraagjes, mss dat iemand mij wil/kan helpen. altijd tof :)

dus:
1) de milt, is die endodermaal??
2) ' Geef de embryonale ontwikkeleing van de pseudo coelomata en de uiteindelijke lichaamsorganisatie.'
=> wij hebben toch alleen van schizo en enterocoelomaat gezien?
bij pseudo waren we toch al na twee tekeningskes gestopt? wat moet ge hier dan precies geven?

3) teken de embryonale vliezen bij eutheria.
=> eutheria zijn placentalia, en wij hebben in de les het schema gezien van embryonale vliezen bij amniota... en placentalia horen daar toch niet bij?

als iemand zijn tijd wil opofferen om mij te helpen? :lol: thx ik aanbid u voor eeuwig :wink:

fiona

25-01-2007 16:40:28

milt=endoderm =)

Thys

25-01-2007 19:45:21

van pseudo coelomaat hebde normaal wel de embryonale ontwikkeling,
en voor de uiteindelijke lichaamsorganisatie zou ik dan die tekening van
de aschelminthes op de stamboom van de cd-rom geven.

>>Jurgen<<

25-01-2007 20:50:22

Ik weet niet juist wat je met die 3de vraag bedoelt maar ik had op mijn examen als 1vd hoofdvragen:
"Teken het cleidoisch ei met de extra-embryonale vliezen en geef hun functie"
Mss dat dit hiermee bedoelt wordt? Ik kan verkeerd gedacht hebben, maar beter verkeerd denken en het zeggen dan dat niemand iets post e :D :wink:

Coor'

26-01-2007 13:06:15

thx jurgen, maar die vraag begrijp ik wel, dat is gewoon wat wij in de les getekend hebben enzo.
maar die vraag drie van mij komt ook geregeld voor op examen dus het tekenen van embryonale vliezen bij eutheria. en ik wist nu niet of dat dezelfde tekeningen zijn gelijk die van cleidoisch ei?? want we hebben geen enkele andere tekeningen gemaakt?!

verdacht....