Examen stat -> volledig met excel?

Live forum: /viewtopic.php?t=14162

Mr-tn

11-05-2008 12:12:34

Hallo.

Een vraagje aan de mensen die vorig jaar examen stat hadden, is dat helemaal met excel?

hiermee bedoel ik, kan je excel ook gebruiken bij het niet excel gedeelte? en laat hij dat toe? (dus moet ge dan nog berekeningen opschrijven of moogde alles gwn via excel doen)

Merci!

JohnDoe

11-05-2008 13:06:35

Tijdens de werkzittingen zeiden ze dat je soms wel een schriftelijke berekening moet doorvoeren, die je uiteraard wel kan nagaan met excel...
Je mag ook je rekenmachine gebruiken. Mijn GRM kan toch alleszins alle standaarvariatie's en deviatie's en al die zever berekenen...

de Jean

29-05-2008 09:22:06

je mag de hele tijd met excel werken, apart deeltje moet zelfs (zodat hij kan nagaan of je met formules enzo overweg kan) ik weet niet of je voor de gewone delen ook GRM mag gebruiken, maar excel heb je dus heel de tijd ter beschikking.. 8)

JohnDoe

29-05-2008 09:25:00

Den Iwein heeft gemaild dat je voor alles excel mag gebruiken, en voor alles je GRM, maar dat er een deel apart voor excel wordt geŽvalueerd ofzoiets.
Hij zei dat je ook in je handboek mag schrijven, waar er wordt verwezen naar excel, welke opdrachten je moet ingeven in het GRM om dezelfde bewerking uit te voeren als staat beschreven op die bladzijde voor excel.
Ik weet niet of je dan ook excel opdrachten erbij mag schrijven, aangezien onze excel iets anders is dan die in het boek.

Twabi2

29-05-2008 09:27:31

Jean, moogt ge ook uw formularium gebruiken?
Excel + formularium is mijn winning team, meer heb ik niet nodig gehad om alle oefeningen op te lossen...

Nomissimon

30-05-2008 05:02:40

Het formularium krijg je daar (in digitale versie), dus ik ga ervan uit van wel :wink:

Twabi2

30-05-2008 09:34:10

Uhu, had het daarnet ook net gelezen in de mail van Bert

JohnDoe

30-05-2008 10:42:30

Stemt de moeilijkheidsgraad van het examen ongeveer overeen met dat van de werkzittingen?

francisryckaert

30-05-2008 12:21:36

ik heb van verschillende mensen gehoord da als ge de oefeningen van de werkzittingen kunt, ge die van t examen ook wel zult kunne, dus kdenk da da ongeveer tzelfde zal zijn...
en weet er iemand wat we van die open vragen kunnen verwachten?
echte theorie hebben we toch niet gezien, tenzij da de jos da weer onleesbaar op t bord aan t schrijven was 8) ?

JohnDoe

30-05-2008 12:31:34

Misschien vraagt hij iets dat letterlijk in het boek staat. Als hij vorig semester met fysica al zijn vragen op voorhand gaf, zal hij nu mss ook een paar weggevers hebben?
Met Jos Rogiers weet je maar nooit! :P