Examenvragen Statistiek 2007

Live forum: /viewtopic.php?t=9362

ForzaJuve

03-06-2007 09:36:39

Zet hier jullie examenvragen van statistiek !

carottier

11-06-2007 15:46:59

Kheb vandaag (11/6) examen gehad en het grootste deel van de vragen zijn heel sterk verwant met die van de WZ'n en voorbeeldvragen die onder de "Equalations" in het boek staan.
Epidemiologie is juist zoals de voorbeeldvragen, en de oefening op excel is niet al te moeilijk (hoewel ik wel niet wist hoe je in een "scattered grafiek" een correlatielijn moest tekenen, dus ik heb geďmproviseerd met draw 8) .

Zeker te doen !

de Jean

11-06-2007 16:24:45

Zeker te doen !

als je er genoeg voor geleerd hebt.. ik ga het mogen fiksen op twee dagen + een avondje.. :lol:

Diethard

11-06-2007 17:34:17

Epidemiologie is juist zoals de voorbeeldvragen

Welke voorbeeldvragen?! :shock:

else

11-06-2007 17:49:19

excell valt idd enorm goed mee
(als je die standaard dingen kunt, dan kan je het. ;)),
statistiek heeft veel mee van dat examen van vorig jaar (op toledo)
en sommige vragen komen rechtstreeks uit de wz.

trouwens;
hier heb ik alle vragen van epidemiologie!
daar uit haalt hij dus die 4 vragen!
hoeraaa!

else

11-06-2007 18:05:59

trouwens de vragen van excell waren bv.
min/max/gemiddelde/correlatie (van 2 tabellen) berekenen
regressie van die 2 tabellen in grafiek zetten

een normaal verdeling met s & µ gegeven & x>bepaald getal,
gewoon intikken in dat formuleke dus,

eeum, binomiale verdeling; n=20 p= bep. getal,
daarvan de kansen van 0-20 berekenen
& een grafiekje van maken.

& een p waarde van een 1staarttoets uitrekenen.

carottier

11-06-2007 18:55:34

Epidemiologie is juist zoals de voorbeeldvragen

Welke voorbeeldvragen?! :shock:

Idd zalig bestand, daar staan 23 vragen of zo? in die echt supersimpel te leren zijn, en onze 4 vragen kwamen er letterlijk uit. Zonder moeite hebde dan 1/3e al binnen :)

carottier

11-06-2007 18:57:36

Kheb vandaag (11/6) examen gehad en het grootste deel van de vragen zijn heel sterk verwant met die van de WZ'n en voorbeeldvragen die onder de "Equalations" in het boek staan.
Epidemiologie is juist zoals de voorbeeldvragen, en de oefening op excel is niet al te moeilijk (hoewel ik wel niet wist hoe je in een "scattered grafiek" een correlatielijn moest tekenen, dus ik heb geďmproviseerd met draw 8) .

Zeker te doen !

Ik had ook 2 dagen uitgetrokken, en deze voormiddag heb ik mij toch nog serieus zitten vervelen hoor. Allez, tis nu niet om dat supersimpel te doen blijken, maar toch 8)

else

11-06-2007 20:03:22

Ik had ook 2 dagen uitgetrokken, en deze voormiddag heb ik mij toch nog serieus zitten vervelen hoor. Allez, tis nu niet om dat supersimpel te doen blijken, maar toch 8)

sorry dat'k het zeg hoor,
maar dit is geen goed idee om zo'n dingen te zeggen.
want het neemt wél meer tijd in dan 2 dagen.
het enorm veel (ten eerste om dat boek aan te stippen, zodat je nog iets bent met je openboek examen)
dan nog alle oefeningen maken + overlopen,
excell doen, epide doen (ook al is dit rap gebeurd), examen van vorig jaar op toledo bekijken,... en herhalen.

je hebt echt nooit te veel tijd met statistiek.

hoe beter je je oefeningen kan, hoe beter voor je examen (logisch),
maar dit kan je volgens mij maar door te oefenen...

Ik had er 4 dagen voor genomen,(ik had dan ook nog niets bekeken van statistiek, buiten de eerste 10blz ofzo, geen idee wat jij al had gedaan natuurlijk...)
& als'k elke dag een heel productieve dag had gehad, dan stond ik er goed voor,
terwijl ik nu, tjah, wat noodwerk moest doen... :)

solid_snake_nr1

12-06-2007 10:18:30

wss heeft niemand het gemerkt, ma na de exames stond het examengedeelte nogaltijd open op toledo
als ge wou kon ge dus alle vrage downloaden of kopiëren 8)

aangezien ik nie het risico wou lope om 2 keer online te verschijnen bij biostat, heb ik alleen die van epi en excel gedownload

maar aangezien alle antwoorde van epi al hier staan (als ik ze nu een dagje eerder had gehad he...!) zal'k alleen excel hierop zette

nie dat het nodig is, het is papgemakkelijk...

else

12-06-2007 11:06:14

maar aangezien alle antwoorde van epi al hier staan (als ik ze nu een dagje eerder had gehad he...!).

'k heb ze jammergenoeg zelf maar enkele uren voor het examen in handen gekregen via een vriendin die in de kulak zit..

och, 'k ben zeker dat mensen die vragen+antwoorden al hadden, en het hier nooit eens hebben opgezet... :?

solid_snake_nr1

12-06-2007 11:24:06

Ik heb trouwens per ongeluk 2 lege examens van stat mee.
(geen idee hoe dat in m'n rugzak terecht komt, maar soit.)

jaja, trichen tot en met! :o
gij se deugniet :wink:

welja, ik zit hier thuis en heb alleen een scanner op kot, dus ik ga mijn medestudentjes niet meer kunnen helpen vrees ik...

else

12-06-2007 11:27:50

-

carottier

12-06-2007 15:56:42

sorry dat'k het zeg hoor,
maar dit is geen goed idee om zo'n dingen te zeggen.
want het neemt wél meer tijd in dan 2 dagen.
het enorm veel (ten eerste om dat boek aan te stippen, zodat je nog iets bent met je openboek examen)
dan nog alle oefeningen maken + overlopen,
excell doen, epide doen (ook al is dit rap gebeurd), examen van vorig jaar op toledo bekijken,... en herhalen.

je hebt echt nooit te veel tijd met statistiek.

hoe beter je je oefeningen kan, hoe beter voor je examen (logisch),
maar dit kan je volgens mij maar door te oefenen...

Ik had er 4 dagen voor genomen,(ik had dan ook nog niets bekeken van statistiek, buiten de eerste 10blz ofzo, geen idee wat jij al had gedaan natuurlijk...)
& als'k elke dag een heel productieve dag had gehad, dan stond ik er goed voor,
terwijl ik nu, tjah, wat noodwerk moest doen... :)

Ik had de week voor de blok begon al heel m'n boek volgekleurd, vandaar dat het mij niet veel tijd heeft genomen. Als je alles nog moet beginnen lezen en aanduiden voor te gebruiken tijdens het examen ben je wel makkelijk 4 dagen bezig :wink:

else

12-06-2007 16:03:32

ah oké dan. :p

dan ga ik akkoord met je 2 dagen. :D

de Jean

12-06-2007 19:28:49

pff, heb net eens door dat proefexamen gebladerd.. excelleke geprobeerd.. ik kon der NIKS van!! (ok heb nog niks geleerd, mabon!! :D )

dus ik ga op twee dagen tijd alles moeten leren kunnen.. :lol:
(alles op epidemio zetten dus!!)

weet er iemand of het ook verdeling van punten is?? 1/3 epidemio en 2/3 statistiek??

else

12-06-2007 22:14:12

ja jong, als ge nog niet geleerd hebt, lijkt me dat ook wel logisch hé. :')

jep,
10/30 voor epide
5/30 voor excell
15/30 voor stat.

dus als je excell& epide perfect kunt, en toch paar oefeningen van stat voor eventueel puntje te kort van epide/excell op te halen, ben je erdoor. :D

de Jean

13-06-2007 10:04:46

kzie het ineens weer HELEMAAL zitten!! :D

else

13-06-2007 10:15:47

ja, zout ge niet?

ge hebt alle vragen & anwtoorden van epide. :evil:
die had ik nog niet een dag voor 't examen.
grrr.

solid_snake_nr1

13-06-2007 10:20:08

ge moet nie klage, 'k neem aan dat ge nie heel epi verkeerd hebt gemaakt

ik daarintege... :?

achja, genoeg gezeverd over een al voorbij exame, anatomie overmorge gaat andere koek zijn... :schrijf:

else

13-06-2007 10:22:09

daar heb je iets. :|
zotte boel.
dat hij maar niet moeilijk/lastig/whatever doet. :evil:

solid_snake_nr1

13-06-2007 10:27:47

stond onlangs intervieuw in de Humo over proffen en hun mondeling examen ervaringen met tips en uitleg enzo
erges hoopte ik dat broos er ook in zou staan, maar neen hoor...

zolang hij mij nie van streek probeert te brenge met "zijt ge daar wel zeker van?" dan zou het in principe moete lukke...

else

13-06-2007 10:37:50

haha :D voor dat ik dat begon te lezen heb'k ook eerst naar proffen van ons gezocht. idd, niemand, helemaal niemand! :(

nuja, dat zijn dingen voor in de slowchat. :D