Wanneer studeer je?

Live forum: /viewtopic.php?t=12699

lommy

12-01-2008 15:11:57

Sta je 's ochtends vroeg op of blijf je 's avonds lang door studeren?

lommy

12-01-2008 15:12:51

Ik zal de spits maar afbijten: ik sta op om 7u, begin te leren om 7.30u, leer meestal tot ongeveer 20u tot 20.30u en ga dan slapen om 21.30u.

Nupie

12-01-2008 15:19:50

ik begin rond 9-10u 'smorgens en stop rond 3-4u 's nachts (t gaat ni echt vooruit dit jaar :? )

ingridje

12-01-2008 15:28:45

Ik ben toch ook meer het late type.. :roll:
Beginnen rond 10u en doorgaan tot na middernacht!
Ik kan gewoon ni zo vroeg opstaan!

lommy

12-01-2008 15:38:21

Ik ben toch ook meer het late type.. :roll:
Beginnen rond 10u en doorgaan tot na middernacht!
Ik kan gewoon ni zo vroeg opstaan!

Hoe vroeg je kan opstaan hangt er ook een beetje van af hoe laat je gaat slapen. :)

lommy

12-01-2008 15:39:08

(t gaat ni echt vooruit dit jaar :? )
Dit jaar is inderdaad echt een hel.

Ademhaling gaat nu nog wel, daar begin ik mee, maar daarna beginnen mijn 3 dagen voor bloed. :(

angel?

12-01-2008 16:03:22

ik begin tegen 11 uur en doe door tot 3 uur 's nachts
dat gaat fijn worden dinsdag als ik ademhaling examen heb om 8 uur 's ochtends ...
gelukkig dat er zoiets als adrenaline bestaat hé :D

lommy

12-01-2008 16:08:49

Ik heb dit jaar bijna alle examens om 8u 's ochtends (1 om 9u).

Gelukkig ben ik dat gewoon.
Hoewel ik ook liever nog een voormiddag heb om rustig nog wat te herlezen...

Anke*

12-01-2008 16:11:45

dat zo gelijk de volgende poll al kunnen zijn... wanneer heb je liefst examen, voor of namiddag en waarom :)

ik heb liefst examen in de voormiddag, hoewel ik niet de vroege vogel ben bij het studeren zelf...
maar meestal is het bijna de nacht door, de nacht voor mn examen en dan zit ik liefst niet nog tot de middag mn zenuwen op te sparen...

en voor de rest ben ik ook eerder een nachtraaf...

Anonymous

12-01-2008 18:38:17

ik leer heel laat
sta tegen 13u op, begin tegen 14u en leer door tot 6
ga nog pijn doen alst om acht u exaam is maar ja

Sjpongel

12-01-2008 19:01:43

kbegin rond 9u30-10u en studeer tot 22u-23u

kan niet meer dan dat doen op een dag, de rest van de tijd moet ik slapen jammer genoeg :D
had ik ook maar genoeg aan 5u slaap!

kaaaren

12-01-2008 20:13:02

ik begin rond 9u (nogal vaak eerder 9u30, maja)
en meestal doe ik niks meer na 22u...
(ook een slaper, hier)

waarschijnlijk ga'k tijdens de examens zelf wel vroeger beginnen...
(pas vrijdag eerste examen, dus 'k zit nog een beetje op mijn gemak... maar ne keer ik ademhaling en neuro voor "echt" moet doen, zal 't wel echt spannen... -'k had toch liever wat meer tijd gehad tijdens de examens en minder tijdens de blok-)

*Els*

12-01-2008 21:04:01

ik leer heel laat
sta tegen 13u op, begin tegen 14u en leer door tot 6
ga nog pijn doen alst om acht u exaam is maar ja

Een lotgenootje :bounce: :D

Tis zalig stil en rustig 's nachts (vooral veel minder afleiding, want er is geen klop te doen of te zien 8) ) en tijdens de voormiddag ben ik meestal toch niet zo productief.
Die examens om 8u of 9u zijn idd pijnlijk, maar dat klasseren we dan maar als noodzakelijk kwaad zeker...

-LiLy°°

13-01-2008 13:23:19

Bij mij is het zo wat aan het veranderen, vroeger stond ik op om 7 en leerde ik tot max 10u ongeveer, soms 11.
Vorig jaar opstaan om half 9 tegen 9 beginnen, stoppen om half 11 à 11 en erna nog een aflevering van iets kijken samen met mn vriend.

Nu iset wel opstaan om 8 a half 9 maar doordoen tot 12, erna benek meestal wel echt doodop. Ik ga slapen om half 1, 1 uur...

Overdag neem ik ook over het algemeen heel erg weinig pauze, wat natuurlijk slecht is maja, ik zit alleen op appartement dus ik heb niemand om pauze mee te nemen. Dit jaar iset wel extreem weinig, ben totaal overload aant geraken. Ook geen afleveringetje meer 's avonds, heb voor niks nog tijd, soms nog ens singstar ma da iset meestal dan :roll: Ben blij datet over 19 dagen gedaan is hoor, tis mooi geweest. :x

Nupur, tot 3 uur snachts en om 9 opstaan =s dat is wel weinig slaap eh als ge de inslaapvaltijd eraf trekt? :shock: hoe houdt ge da vol? :shock:

Nupie

13-01-2008 13:35:53

niet :D

laatste daagjes in ieder geval toch al om 2 in bed gekropen

en voor de rest cola zuipen (bye bye dieet :evil: )

en ik neem wel pauzes. allé ja telkens 20 minuten of zo om te eten en dan kijk k ondertss een simpsons of zo en gisteren op t geweldige idee gekomen gewoon stukjes film tssdoor te kijken. dus zit nu love actually in stukjes van 15-20 minuten te kijken en zo houdt ge da wel weer vol
massages tijdens t leren helpen ook heel hard :)

voor de rest ook geen keuze. tgaat om de een of andere reden zoooooo traag dit jaar (en zelfs dan onthoud ik er niks van) maar alles moet nu eenmaal toch een keer voor mijn ogen gepasseerd zijn (2x eigenlijk met herh)

Geertje

13-01-2008 13:43:22

Ik sta om 7 uur op ofzo en ergens tussen half 8 en 8 uur begin ik met leren. En dan leer ik echt door tot 15 of 16 uur. Naja met nog een half uurtje pauze om te eten ofzo. En dan ist ver gedaan met leren 8). Soms 's avonds nog es wat radiologie, of nog een uurtje leren ofzo.
Dus ik begin vroeg en leer niet zo lang door :D . En uiterlijk half 11 kruip ik mijn bedje in.

Nathalie, inslaaptijd?? Was da??? Als ik mijn kussen zie slaap ik al zowat. Mijn broertje moet altijd 10 minuten stoppen met gitaarspelen (die zijn kamer is boven mijn kop en hij speelt electrisch gedoe) zodat ik kan inslapen :D. En dan hoor ik niks meer, hihi.

boelie

13-01-2008 14:20:04

zoas geertje, daar kan ik alleen mr vn dromen... :?
wekker loopt af om kwart na 8, geraak (meestal) uit mijn bed tege 9, soms half 10....en dan ist gewoon doordoen tot half 2 snachts...
overdag smiddags en savonds 3kwartier pauze (jaaah, vroeger was da toch ook wa meer.. :( ) en hb ook veel dak gewoon tijd zit te verprutse (laptop in de buurt is a no-no...., tegenwoordig laat ik m al beneden staan :) )

en idd, gaat bijzonder traag deze blok...in juni vorig jaar kon ik 3u per avond TV kijke en vn die toestande...nu ongeveer 3 u in totaal TV gekeke op 3 weken tijd... :?

maar kblijf t zegge: alles in perspectief bekijke...zalig eerste semester gehad, dan zit ik er niks mee in om nu wa af te zien... 8)
hoewel ne nacht met meer dan 6 uur slaap mij wels deugd zou doen :)

-LiLy°°

13-01-2008 15:52:21

oink :shock: ben precies nog vrij tam :oops: iedereen leert zo lang en zo veel :?
urgh da gaat morgen wat geven :?

Mr. Dirk Okter

13-01-2008 16:11:19

tussen 9u en 22u, 7 a 8 uur per dag met dus genoeg pauze tussen :)

-LiLy°°

13-01-2008 17:38:57

Nathalie, inslaaptijd?? Was da??? Als ik mijn kussen zie slaap ik al zowat. Mijn broertje moet altijd 10 minuten stoppen met gitaarspelen (die zijn kamer is boven mijn kop en hij speelt electrisch gedoe) zodat ik kan inslapen :D. En dan hoor ik niks meer, hihi.

ooooooooo gelukzak :shock:
Ik heb minstens een half uur nodig en ik slaap 's nachts ook helemaal niet goed door :? ben jaloers :D

Anke*

13-01-2008 18:06:00

ik begin om een uur of half 9 en tot hoe laat is variabel...
naargelang het een pauze-volle dag geweest is of een werk-eens-goed-door dag...
meestal tot een uur of 11, maar gisteren was het dan weer half2...
jojo-effect als je dat in studeren ook zou kunnen hebben... :wink:

en lilly, van da doorslape en in slaap geraken... ik zit met hetzelfde probleem... ik kan heel moeilijk in slaap geraken en ben ook bij het minste geluidje terug klaar wakker... zelfs het tril-alarm van mn gsm is uit den boze, maja anders kan ik ni zien hoe laat het is, als ik weer van iets anders ben wakker geworden :roll: