Tips

Live forum: /viewtopic.php?t=12798

Nupie

14-01-2008 12:07:42

Laten we elkaar wat helpen in deze zware tijden :wink:

Handige weetjes over het examen
Nuttige tactiek bij het studeren
...

Merci!

:knuffel:

Anke*

17-01-2008 18:36:58

laat u ni van uw stuk brengen door nevelsteen...
"juffrouw, dat is de vraag niet" is vandaag wel 20 keer gevallen...

van de werf is echt vriendelijk... gewoon to the point antwoorden en als hij hoort da ge 't beet hebt, dan begint die gewoon direct over de volgende vraag, paar kleine bijvraagjes mss, maar echt supergoed te doen...

en wat truncus betreft, sja... er waren echt stomme vragen bij... (vb interheart studie is een case control studie, juist of fout... alé, kweeni, ergens weet ge zo'n dingen wel, ma das beetje zinloos van zo'n dingen te vragen volgens mij)

en een weetje, of het nu toeval is of niet... iedereen had tot nu toe mondeling van nevelsteen en allemaal ook enkel vragen uit zijn deel... ik zou er geen staat op gaan, maar als je tijd tekort hebt...

veeeeeeeeeeeel succes x

ps: tzijn mss geen echte tips, eerder beetje aanmoediging enzo, maar ik vind dat da hier ook thuis hoort :D

-LiLy°°

21-01-2008 12:22:33

laat u ni van uw stuk brengen door fourneau :roll:

en bij truncus ook veel vraagjes van radiologie (bij ons toch), dus best eens lezen, meer had ik ook niet gedaan :?

zalmpje

21-01-2008 20:47:23

Vandaag mondeling gehad van fourneau en toch had ik 2 vragen uit het deel van nevelsteen. Dus je kan geen deel laten vallen.
Bij nevelsteen heb ik vooral mijn aandacht gevestigd op de zaken die hij in de les gezien heeft (not en slides). Tot nu toe komen alle vragen toch altijd uit die delen.

angel?

22-01-2008 18:25:48

klopt dat nu dat je dat stollingschema niet van buiten moet kennen of heb ik dat gedroomd??

Pluisje

22-01-2008 18:37:24

Op toledo stond dat we het nie vanbuiten moesten kennen, alleen begrijpen.. en als er een vraag uit kwam, dan kregen we het schema derbij ofzoiets.. Nu, bij ons kwam er daar geen vraag uit, kzou daar nie te lang bij stilstaan ze, de anti-stollingsmiddelen zijn belangrijker, daar komen wel degelijk vragen uit!

Geertje

23-01-2008 13:14:23

Heeft er iemand een goeie tip om die congenitale rommel te leren???? Ik krijg het er echt gewoon NIET in, ben er al vanaf half 11 deze morgen aan bezig en ik ken er om precies te zijn 3....
Wat eem ramp :(

Anonymous

23-01-2008 14:31:00

geertje, ik had alleen die tekeningeskes geleerd, en dan zo den uitleg is gelezen. en blijkbaar vond hem da toch al iets,
eerste exaam waar ik ni brutaal ben afgeslacht door de prof :p dus ge moet genne schrik hebben ;)
succes er nog mee

Anonymous

28-01-2008 11:51:15

hypertensie en varices niet overslaan, wij hadden er een vraag over!

boelie

28-01-2008 13:11:56

idd, vraag over doppler en varices (primair-secundair) bij vaat
pericarditis constrictiva hemodynamiek, prognostische stratificatie en betablokkers bij angor bij hart

BTW: proffen (fourneau en vandewerf) vallen beide mee
echt waar, dieje vnde werf, da vind ik ne toffe pee....gezellige mens

varkje

28-01-2008 20:50:29

hoe lang duurt het examen zo ongeveer?

Nupie

28-01-2008 21:15:48

ik weet niet meer om hoe laat ik klaar was, maar het gaat in ieder geval snel. Kweet niet of je een even of een oneven nr hebt, maar de even nrs beginnen met vdwerf maar zelfs als je een oneven nr hebt is het snel aan jou. Vaat ga je als je klaar bent, in theorie eerst de oneven nrs maar dat loopt snel door elkaar.
Ik denk dat ik op 3u buiten was of zo en ik werk echt niet zo snel...

A01tje

29-01-2008 08:40:35

Het examen moet in principe gedaan zijn na 4u zeggen ze nog keer schoon op voorhand:)

zelf was ik ook na ongeveer drie uur buiten.
En vier uur is schoon genoeg tijd:)

bij Vanderwerf roept hij wel de namen af en moet ge dus in volgorde gaan.
ma het loopt wel los:)

varkje

29-01-2008 11:14:36

dank je
het heeft idd 3uur geduurd
maar nu ben ik ervan af!!!