Stage Huisarts

Live forum: /viewtopic.php?t=14186

Anonymous

12-05-2008 16:15:33

Hey, hoe lukt het ondertussen nog met de verdeling van de huisartsen? Iemand al iets over gehoord, er zouden er te weinig zijn? Wanneer weten we meer? Thnx en succes aan iedereen!

AmplifiedKeos

12-05-2008 20:19:23

De stagekapiteins en het stagesecretariaat zijn momenteel volop bezig om huisartsen bij te zoeken voor de mensen die nu nog geen huisarts hebben.
Wanneer dit bekend wordt gemaakt, staat nog niet vast, maar er zullen zeker nog mensen zijn die bij het begin van het stagejaar nog geen huisarts hebben. Dit is geen ramp, er wordt aan gewerkt, ook tijdens het stagejaar zelf. En ook dan komen er nog huisartsen bij.
Dus vrees niet als je niet meteen een huisarts hebt bij de bekendmaking van de lijst, ook de vorige jaren zijn er mensen geweest die dit pas 2 weken voor aanvang van hun HA-stage wisten. De medewerking van huisartsen is afhankelijk van vele factoren, en daarbij komt nog dat de verdeling hiervan niet zo gemakkelijk is (ov inslaap enzo).

De stageregeling is iets dat constant in evolutie is, en zoals gezegd wordt er van stagiairs hierin ook enige flexibiliteit verwacht.

Anonymous

12-05-2008 20:23:23

Bedankt!

varkje

12-05-2008 20:37:08

Ik begin met mijn HNP blok, de naam van "mijn" huisarts is niet dringend voor me, maar kunnen jullie vroeger al zeggen wanneer de vrije weken vallen? (zou graag mijn vakantie plannen :oops: )

Als het niet kan, snap ik het hoor...

AmplifiedKeos

13-05-2008 08:57:47

die vrije weken zijn in overleg met de huisarts op te nemen, dus voorlopig is het moeilijk om die al echt te plannen vrees ik. Wij vinden het ook lastig dat zo veel mensen met dat probleem zitten...

Anonymous

16-05-2008 08:59:27

Ik begin met mijn HNP blok, de naam van "mijn" huisarts is niet dringend voor me, maar kunnen jullie vroeger al zeggen wanneer de vrije weken vallen? (zou graag mijn vakantie plannen :oops: )

Bereid je stilaan voor op een leven waarin een vakantie plannen uit den boze is....

varkje

16-05-2008 10:52:19

die vrije weken zijn in overleg met de huisarts op te nemen, dus voorlopig is het moeilijk om die al echt te plannen vrees ik. Wij vinden het ook lastig dat zo veel mensen met dat probleem zitten...

ok geduld dus; maar als iedereen in zijn 6weken huisartsenstage 2weken weg is, dan is die huisarts 2weken niet benut. Kan je dan niet beter iedereen voor 4weken een huisarts geven? Dan heb je er toch veel minder nodig? Of zie ik het helemaal verkeerd?

Nog veel succes met die stageregeling en nog meer met jullie examens en bedankt voor alle moeite!!!

Stijn

17-05-2008 14:46:21

Je kan de huisartsen niet onbeperkt benutten hé..
Die pakken niet elke periode een stagiair.

Tis trouwens verschrikkelijk vermoeiend voor een huisarts om een stagiair te hebben ;)

lommy

18-05-2008 08:34:08

Bereid je stilaan voor op een leven waarin een vakantie plannen uit den boze is....

Dat vind ik niet echt de juiste houding.

Stijn

18-05-2008 09:02:10

Dat vind ik niet echt de juiste houding.

Niet juist, maar wel realistisch..

lommy

18-05-2008 20:34:21

Eerder negativistisch.

Stijn

18-05-2008 20:56:45

Mja, de regelruimte is toch wel erg beperkt vanaf volgend jaar.. En da's realiteit :p

AmplifiedKeos

18-05-2008 21:19:05

en op vakantie vertrekken op het laatste moment heeft af en toe ook zo zijn charmes :-)