Frustration - 8 Ways to Deal With It

Live forum: /viewtopic.php?t=14242

Nupie

16-05-2008 09:36:05

A pessimist sees the difficulty in every opportunity; an optimist sees the opportunity in every difficulty. - Winston Churchill

1. Ask Yourself, “What Is Working in This Situation?”

2. Keep an Accomplishments Log

3. Focus On What You Want to Happen

4. Remove the “Noise” and Simplify

5. Multiple Solutions

6. Take Action

7. Visualize a Positive Outcome to the Situation

8. Stay Positive

*Loesje

16-05-2008 22:03:27

*zit vast in punt drie met het denken aan teletijdsmachine naar 27 juni, heel veel zon, ijsjes en vakantieeeeeeeeeee*

varkje

17-05-2008 13:49:06

ik heb een blein op mijn pink van het schrijven :(
dat wordt verder leren op pc

Anonymous

17-05-2008 20:13:09

een blein op u pink nog wel , ik krijg meestal gewoon krampen in mijn arm, pink hangt daar maar ergens aan te bengelen tijdens t schrijven :)

tis de laatste keer, dus gewoon blijven gaan
nog een stuk of veertig dagen ... oh joy :p
laatste sprint :), tis elke keer al gelukt he :)

Anonymous

18-05-2008 07:03:25

Ja, ma wel met t enige verschil dat t nl n uitzicht op n lange vakantie is die u tijdens de examens rechthoudt, terwijl dat nu ook weer wegvalt dit jaar

Belleke

18-05-2008 08:07:23

Om eerlijk te zijn kijk ik precies toch harder uit naar het begin van de stage dan ik ooit heb uitgekeken naar 3 maand vakantie.
2 weekjes naar Australië (waar ik uiteraard ook superhard naar uitkijk :D ) en dan vliegen de derin :bounce:

varkje

18-05-2008 09:03:50

gewoon even tijd hebben
dit jaar is dat vooruitzicht hemels gewoon...
en ik zie het deze keer zitten in tegenstelling tot januari :)

Anonymous

18-05-2008 11:04:50

Kzou t toch ma nie onderschatten varkje, want heb nu al mijn cursussen onderlijnd en moet zeggen dat dat nog redelijk meevalt. Ma als ge dan op toledo gaat zien hoeveel slides er van alle vakken nog extra bij staan, dan beginne uw ogen toch wel te draaien hoor :shock: :D

Maja ge zit mss nog in de ontkenningsfase dat t niet veel is, zat dr vorige w ook nog in :D Nu zit ik in de aanvaardingsfase en de "ik zie t echt nimmer zitten fase" zal ook nog wel ns passeren. :D

Belleke

18-05-2008 11:07:41

Zeg! De mensen die het zien zitten geen depressie aanpraten he!

varkje

18-05-2008 11:44:15

ik ben die aanvaardingsfase al voorbij
en ben nu in de "let's go for it" fase!!!
hopelijk raak je daar binnenkort ook :wink:

-LiLy°°

18-05-2008 15:24:20

Ik ga voorlopig nog voor de ''ik zie het niet meer zitten fase'' :oops:
Heb echt stress van al die nicknames en mensen rond mij die alles precies zo gemakkelijk kunnen :shock:
Tijd voor isolatie, das duidelijk :D

Anonymous

18-05-2008 15:46:24

Eindelijk nog iem die t niet ziet zitten. Beetje blij dr mee. Snap eig echt niet hoe iem t wel kan zien zitten. Zoveel cursussen en slides te verwerken :shock: :shock: :shock: :shock:

Belleke

18-05-2008 16:48:52

O maar ik zie het ook volledig niet zitten hoor. Wees gerust. Wiskundig gezien krijg ik nooit alles op tijd geleerd. Dat staat vast. Neenee, ge zijt zeker niet de enige :wink:

Nupie

18-05-2008 17:19:10

Wiskundig gezien krijg ik nooit alles op tijd geleerd.

Vlgs mij hadden we voor de vorige examens moeten beginnen om alles op tijd gezien te hebben. :?

Maar goed, we zullen maar blijven gaan zeker en hopen op een wonder ofzo...

Anonymous

19-05-2008 20:37:33

pffff, was bijna weer vergeten hoe saai leren was, maja tis en blijft toch wel echt saai. Zou zo graag nog n keertje op stap willen gaan, 7 oaksen ofzo en tmag gewoon nimmer :cry:

Anonymous

20-05-2008 08:58:36

pffff, ik heb hier zoooooooooo geen zin in!!!
de blok gaat gewoon veel te zwaar zijn, vrees dat het nog erger wordt dan de vorige keer, met 3 dagen voor pediatrie en 3 voor algemene...

die laatste loodjes, eh... :roll:

Geertje

21-05-2008 10:21:40

hehe mooi, ieder semester worden er dezelfde dingen gezegd in het frustratie topic :).

Ik blijf er wederom bij dat het iedereen wel zal lukken!!!
Succes :D

-LiLy°°

21-05-2008 10:28:01

Ik zie het echt ni zitten eh, ik krijg alles gewoon ni gepland :cry: Hoe moetek da in godsnaam gedaan krijgen? :roll:

Als er nog iemand benadrukt da ik een superslecht ondoenbaar rooster heb, dan gak toch es ontploffen hoor :oops:
Ik snap echt niet waarom mensen dat doen eh :oops:
Steunt mekaar toch es gewoon...

Kvindet ook echt wel duidelijk wie een goei rooster heeft en wie niet, ik bedoel dan, het gemoed zo :) Ik begin het ook wel stilaan op mn heupen te krijgen van de ''gelukzakken'' :roll: :wink: Maja :D Normaal fenomeen denkek dan :D

Maja, gewoon anderhalf uur de kakelende stress aanhoren en ik kan me ook gaan isoleren en er eindelijk deftig aan beginnen...

Ben zo blij dat er nog mensen zijn die tzelfde hebben als mij, het gevoel da ge niet alleen bent is op sommige momenten echt wel veel waard!!! :wink:

Zalmtoastje

21-05-2008 14:34:40

gynaeco, en verloskunde.... dat zegt genoeg vind ik...

Al die massa's slides! ik heb gisteren en vandaag moeten mn kleine mappen omruilen voor grote dikke mappen omdat de slides er ni meer in konden :(
Van gynaeco zijn er ook zo ontzettend veel!!! En zo laat op internet gezet!

Echt ambetant dat we nooit in het begin van het semester al die slides te zien krijgen, zodat we ons al een indruk kunnen vormen van hoe zwaar of hoe veel het wordt... Als je alles pas in de laatste weken te zien krijgt, is het logisch dat je dan lichtjes panikeert :roll:

Anonymous

22-05-2008 08:23:09

in hoeverre moeten die slides van gynaeco echt gekend zijn?
ik vind, als ge 2 boeken maakt van 150p dat ge dan niet moet verwachten dat we al die slides ook nog eens bekijken...we hbb echt wel genoeg te doen de komende weken (teveel, veel te veel op veel te weinig tijd...)

AmplifiedKeos

22-05-2008 09:00:26

de slides van gynaeco zijn grotendeels de inhoud van de cursus (meestal zelfs letterlijk...)

Nupie

22-05-2008 12:02:22

ja ik zou vr gyneco vooral nr de prentjes kijken v vergote en dan natuurlijk nog de interactieve colleges die niet in de cursussen staan :?

Zalmtoastje

22-05-2008 12:05:03

tis echt té veel :(
en met 4 dagen, als voorlaatste vak, heb ik de indruk dak nu het meeste al moet geleerd hebben... Maar die figo classificaties, prognostische factoren en behandelingen willen er echt ni in é,:cry:
kweet nog niet hoe ik da in die 4d er ga inproppen... Heeft er nog iemand dat probleem? Of zijn jullie allemaal genietjes die daar geen moeite mee hebben (khoop natuurlijk voor jullie het laatste...)
en dan nog eens verloskunde :cry:

tips zijn altijd welkom

AmplifiedKeos

22-05-2008 13:17:51

Studeer het met in je achterhoofd dat het een multiple-choice-examen is...

Zalmtoastje

22-05-2008 13:28:27

thanks! doe ik al, maar das ni bevorderlijk voor het inprenten... kheb dan de neiging om meer over te slaan :?

Anonymous

22-05-2008 13:38:23

Haaaah, kunnen ze ons in leuven niet eens e plezier doen en ons vr heel t semester n vrijstelling geven. Eigenlijk, we hebben nu toch al 4,5 jaar bewezen dat we t kunne, dus zo'n onrechtvaardige vraag is dat toch nie. En ied die die vakken (euhm kuchkuch) interessant vindt zal t dan toch wel op zijn eentje ns drlezen; Laat dan ten minste diegene wat er echt niks aan vinden deze semester en zeker en vast nooit gynaecoloog, obstetrieker, pediater, dermatoloog, hematoloog, geriater, endocrinoloog, patholoog, oncoloog, radiotherapeut, nc geneeskundige, urgentiearts, systeemziektediagnosticus of geneticus willen worden, gewoon nu al met vakantie gaan. Immers we hebben al mr 2 weekjes dit jaar, dan kunnen ze dat ons nu toch wel toestaan zeker he.

Dus aangezien ik nooit gynaecoloog, obstetrieker, pediater, dermatoloog, hematoloog, geriater, endocrinoloog, patholoog, oncoloog, radiotherapeut, nc geneeskundige, urgentiearts, systeemziektediagnosticus of geneticus wil worden, vraag ik n vrijstelling vr respectievelijke vakken,

In afwachting verblijf k in de hoogst mogelijke hoogachting en ik dank u!

fluostiftje

22-05-2008 14:14:54

Bwoh, die job van systeemziektediagnosticus zegt mij toch wel iets hoor :P .

Anonymous

22-05-2008 17:01:16

man man man, 9u aant studeren, ik ben al kapot en tis nog maar 7u savonds... en ik weiger om nu al naar de cola light/redbull/nalu te grijpen, want die moeten hun best doen in de laatste week! :lol:

en dan te denken dat hetgeen ik vandaag geleerd heb, ik pas binnen 4 weken terug bekijk... ik zal mezelf maar wijsmaken dat dit in mijn hoofd zal blijven hangen zeker? :roll:

GOODmorning

22-05-2008 17:27:10

volledig idem :)
maar ik heb toch wel al naar de koffie gegrepen hoor :wink:

Nog enkele uurtjes en we mogen terug in ons warme bedje kruipen :D

deneve2

22-05-2008 17:45:15

nog enkele uurtjes... ik doe minstens tot 1u door dus kheb er nog wel wat te gaan :s
tja tis dweilen me de kraan open, alsk da nu ni doe dan lukt het zeker ni op die drie dagen dak heb voor algemene, idd hopen dat er erges wel iets blijft hangen
btw squash is een goei methode om u af te reageren, proberen da balleke kapot te slagen tegen de muur tot da ge zelf pomp af zijt ... zalig

GOODmorning

22-05-2008 19:12:34

wow... da zou ik ni kunnen, tot 1u! Maar jij staat dan wss ook ni zo vroeg op als ik :wink:
(en ik zit met hetzelfde probleem voor gynaeco en verloskunde op 4 dagen... Reken zelf maar uit hoeveel pagina's da is per dag, slides ni meegerekend :roll: )

maar tis te vroeg om de moed op te geven, kga er nog ff invliegen

Anonymous

23-05-2008 20:11:58

Pffff, saai saai saai! Niks leukers dan v uw zogenaamde vrienden n berichtje krijgen: "Goesting om vanavond weer terrasje te doen?"

ja natuurlijk hebk dr goesting in, wat n vraag GVD!!! Ma tis n gebrek aan tijd dak heb nondedju...

Belleke

23-05-2008 20:15:18

Ik heb net samen met mijn zus een jeneverke achterovergeslagen aan onze keukentafel. Dat verzacht het gebrek aan terrasjes en eentje kan geen kwaad :wink:

deneve2

23-05-2008 20:54:30

Pffff, saai saai saai! Niks leukers dan v uw zogenaamde vrienden n berichtje krijgen: "Goesting om vanavond weer terrasje te doen?"

ja natuurlijk hebk dr goesting in, wat n vraag GVD!!! Ma tis n gebrek aan tijd dak heb nondedju...

de boog kan ni altij gespannen staan he
ik ben gisteren en vandaag ngo weggeweest
wel ni laat maar toch :)
en dan maar verschieten da ik ni alles afkrijg... tja ne mens moet soms harde keuzes maken he :)

Anonymous

23-05-2008 21:04:21

Ja, ma vr mij zijn examens ook n bewijs dat het studentenleven van mij ondanks hardnekkige pogingen nog altijd geen alcolieker heeft kunne make. Ben nu al 2 weken clean en nog altijd geen afkickverschijnselen: gene tremor, geen agressief gedrag, niks.

Trotse wel A niet A'er

deneve2

23-05-2008 21:05:45

ik drink ook nix alcohol onder de exaams ze...

Anonymous

24-05-2008 18:42:04

oeioei, tis nog maar begin van den blok en ik moet mijn frustratie al kwijt... ben er al in geslaagd om bijna een dag achter te staan op schema... nuja, eigen fout, tis interessanter op zoek te gaan op internet naar leuke vakantiebestemmingen... dat draadloos internet sinds enkele weken thuis is toch niet bevorderlijk voor mijn leerprestaties... zucht...
maar goed, terug naar de zieke kindertjes...

Anonymous

24-05-2008 20:03:51

Same here... Pff, ik voel mij echt zielig als k hier op ne zaterdag nog niet eens kan weggaan met mijn kameraden; Nochtans echt goest in e feestje, maja dr zal wel n maand niks v in huis komen.

Maja eig mogen we ook niet klagen he. Wie kan dat zeggen dat ge onder t jaar zo zalig leven kunt hebbe en in de week en weekends op stap kunt gaan en dan in totaal mss n 3 tal maanden ma u echt imoete inspanne... En dan denkt de buitenwereld dat ge t als geneeskundestudent zo zwaar hebt :D Maja we zulle die mythe ook ma blijven instand houde :D

boelie

24-05-2008 21:02:58

man man....da songfestival....just ff gekeke, amai zenne :gun:

Azerbeidzjan: in 2 woorden: bankschroef - testes... :mmm:
Griekenland: spontane cryptorchidie awaits for all who listen
Spanje: ...de macarena wordt een verheven kunstvorm vergeleken met dit....baila chiki chiki ofzo noemde het :shock:
Servië: zelfs ik hoorde da ze vals zong...en da wil echt veel zegge zenne

jawadda, hiermee vergeleke klonk Frankrijk nog goed... :)

kvnd het nog jammer dak de rest nie hb gezien :twisted:

oepsie

24-05-2008 21:29:20

man man....da songfestival....just ff gekeke, amai zenne :gun:

Azerbeidzjan: in 2 woorden: bankschroef - testes... :mmm:
Griekenland: spontane cryptorchidie awaits for all who listen
Spanje: ...de macarena wordt een verheven kunstvorm vergeleken met dit....baila chiki chiki ofzo noemde het :shock:
Servië: zelfs ik hoorde da ze vals zong...en da wil echt veel zegge zenne

jawadda, hiermee vergeleke klonk Frankrijk nog goed... :)

kvnd het nog jammer dak de rest nie hb gezien :twisted:

het staat hier op en Griekenland is aan het winnen :shock: dus we zullen dat lied nog veel te vaak moeten horen als het zo verder gaat :cry:

boelie

24-05-2008 21:40:35

...urologen (en consoorten) gaan hun werk hbbn komende maanden... :mmm:

deneve2

24-05-2008 21:44:15

...urologen (en consoorten) gaan hun werk hbbn komende maanden... :mmm:

WIJ gaan het de volgende maand (en) ook druk hebben !!!

-LiLy°°

25-05-2008 06:57:14

njaaaaa, idd :roll:
Maar eerst examens overleven eh... :D

Trwns, deneve2, nu dat ge blijkbaar uw wachtwoord terug weet hadek mij al lang verwacht aan een manga prentje of iets dergelijks :D waar blijft uw personalisering? :wink:

deneve2

25-05-2008 15:16:47

pfff oncologie suckt :s
khad gehoopt om da op nen dag af te krijgen maar da ga precies toch ni lukken ... miserie miserie miserie :s

boelie

25-05-2008 15:26:01

gynaeco is kut... wordt nog pittig

angel?

25-05-2008 15:32:12

fu**ckig klote dag vandaag... nog geen klop gedaan!!!!
en dat allemaal door een trouwfeest gisterenavond. Veel te moe, veel te emotioneel en door het niet zo goede eten ook nog veel te ziek!!!

grrrr...

gelukkig dat mijn schat straks komt want anders was ik rijp voor psychiatrie !!!!!

deneve2

25-05-2008 15:43:51

pfff hoe oneerlijk zijn die vragen van chemotherapie wel ni :s er zijn er bij van drie p antwoord, en dan waar da ge amper een half blad van kunt schrijven... ik hoop echt dak ni zo'n stom chemovraag krijg ze :s frustratie alom hier :(

Nupie

25-05-2008 16:24:19

pc is net gaan flippen, echt heerlijk zo 20 blz samenvatting spoorloos :? grrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr :x :cry:

De Duivenmelker

26-05-2008 11:01:11

Ik haat kankers en al hun indelingen. Is er nu echt geen weefsel wat geen kanker kan ontwikkelen. Zucht.....
Corneakanker ? :?

Enfin ben dus aan het crashen op gyneaco.... Ik hop van het ene hoofdstuk naar het andere om ergens iets boeiends te vinden.
Ik heb constant het gevoel dat ik alles los door mijn hoofd jaag.

Ik betrap er mijzelf wel op dat ik soms moet grijnzen bij spitz zijn formuleringen. Voor de rest heb ik vooral last van recidiverende ptose.

Time is ticking away, ....

Anonymous

26-05-2008 13:51:30

ze moeten voor deel onco/nucleaire iedereen dezelfde simpele vraag geven, vind ik! komaaaaaaaaan, hoe oneerlijk verdeeld! ge kunt een vraag krijgen: wat is apoptose of zo'n vraag van nucleaire waar ge just niks van snapt! en de mensen die zowiezo alles goed kennen, gaan weer de simpele vragen krijgen, zeker (niks persoonlijks tegen hen, bewondering dat ze dat allemaal tot in de details geleerd krijgen, maar ik vind dat zo frustrerend op examen dat ik niet tot die groep hoor en dus meestal de slechte vraag heb :) )

idd, miserie miserie...

-LiLy°°

26-05-2008 14:15:09

:sop: tgaat ECHT nie vandaag :oops:

tis nog maar de eerste echte blok maandag en mn concentratie is al eweg :roll:

Elisabet

26-05-2008 15:16:45

troost u bij mij net hetzelfde :(
en ik heb er blijkbaar niks beters op gevonden dan zo een scheurkalender alle mopkes te lezen :)

hier alvast een voorsmaakje :
waarom gaat een dom blondje op vrijdag door het raam naar huis?

...... omdat het weekend voor de deur staat ...... :d triestig mijn niveau van humor tijdens de blok :d

boelie

26-05-2008 15:33:05

triestig mijn niveau van humor tijdens de blok :d

uhu, kan ik zeker over meeklappen...vorige blok was echt schraal op da vlak en t ziet er naar uit dat deze niet gaat onderdoen :P

enneuh concentratiestoornis:...i blame facebook :D

-LiLy°°

26-05-2008 16:59:55

oooooooooooo ik HAAT da zo eh =s
Ik die moet wachten om te eten tot mn vriend thuis komt is echt MASSAS tijdverspilling. Ik kan ni leren me honger en ik begin nooit aan een koekje want kdenk altijd ''hij zal zo wel thuis zijn'' :x da denkek nu al meer dan een UUR :x
Vanaf nu wachtek echt echt nimeer, heb al genoeg tijd verloren met diene zever :x

Elisabet

26-05-2008 17:01:49

gelijk hebt ge
ik heb da ook al tijd dat ik pijn krijg van de honger en die van mij wilt da ook nooit snappen dat als ik honger heb ik MOET eten :)

Anke*

26-05-2008 17:13:25

das het enige voordeel aan alleen op kot zitten tijdens de blok...

ge doet alles wanneer en hoe ge zelf wilt...
heel de blok troep eten ---> oké
heel de blok elke dag op een ander uur eten --->oké
sommige dagen ni eten ---> oké

of mijn metabolisme hier zo'n fan van is, da weet ik ni...

maar believe me, das echt het enige voordeel aan anderhalve maand alleen zitten... :( :( :(

deneve2

26-05-2008 20:12:33

weer ne nutteloze dag :s
heel den tijd me nucleaire bezig geweest, maar das zo ongelooflijk saai da k er expres nix van onthouden heb

en ik heb dan nog keelpijn ook :s
hope da da morge over is
dan kank beginnen aan dermato jippie :s

-LiLy°°

27-05-2008 06:22:29

mja na een totaal nutteloze dag een slapeloze nacht :roll:
Geweldig, kdacht vandaag es goed mn best te doen...

Naja ik heb echt beslist dat algemene op drie dagen niet te doen is... Ze mogen van mij gerust da chemo-nucleo ding laten vallen, zou geweldig zijn... Nu ben ik mij maar aant haasten haasten (=slechte leerkwaliteit) om op tijd aan gyneco te kunnen beginnen en alsk da hier lees wordt da ook gene vette...
Ge kunt nooit zo gepeerd zijn me een slecht rooster als me dees exaam. Ik had 'destijds'ook spijs op 4 en psych op 2 en eeeeuh, da was echt VEEL VEEL minder dan dit zuh... Dit is gewoon ni fair meer... Ik heb het al gezegd, in diepenbeek is de slogan ''je toekomst is niet enkel een kwestie van geluk'' en in leuven wordt ie ''als je geluk hebt, heb je de toekomst die je wou''... Alles hangt hier zo hard af van uw vragen en uw rooster eh, ni normaal...

Heb echt zo iets van WHY AM I EVEN TRYING :cry:

Nupie

27-05-2008 06:49:23

ni opgeven meid!!!!!

Tis de laatste keer zo zwaar afzien!!!!!!!!!!!!!

-LiLy°°

27-05-2008 10:04:03

:knuffel: thx!!!

Kheb echt een down dagje vandaag gewoon denkek :?

Mn vriendje zit maar mails te sturen met ''house warming hier'' ''afscheidsfeest daar'' de laatste twee dagen zonder zeveren 5 van die dingens en die eindigen allemaal in ''komt ge mee?''
Sniiiiiiiiiif :( en die wordt nu tegenwoordig dan boos alsk nee zeg eh :( waar is den tijd vant eerste blok van leuven da ik in de watjes werd gelegd :oops: kvond da toen echt wel helpend...
Ik vind het echt vervelend dat die niet snapt dat informatica en geneeskunde nu eenmaal op een andere manier te studeren zijn :( hij kon veel halen uit ''selectief leren en plantrekkerij'' zoals hij het noemde... als ge hier iets ni leert en das uw vraag hebde gewoon een 0... da probeer ik dan uit te leggen maar tgaat er nie in eh...
En zo dat systeem met een keer onder 10/20 is min 1 op heel uw totaal, da houdt mij ook terug van selectief te leren zuh :roll: met als gevolg dat ik geen minuutje tijd heb nu...

deneve2

27-05-2008 10:47:40

pfff mijn fucking keelpijn w gewoon erger me den dag :s nu krijg ik mijne mond al bijna ni meer open zonder da het zeer doet :s
toch maar is een afspraakje gemaakt bij den echten dokter, hopelijk kan die wa helpen :s
ik heb nu echt altijd zoiets tijdes den blok he :(

Anonymous

27-05-2008 17:07:01

aaaaaaaaaaah

net een foutje ontdekt in mijn planning... ben de hele dag vrij rustig (nu ja) hemato aan het doornemen in de veronderstelling dat ik vandaag 40 pgs daarvan moet doornemen, blijkt net dat ik mijn planning deze morgen fout bekeken heb en dat ik dus 30 pgs meer gepland had voor vandaag......... aaaaaaaaaaaah
das natuurlijk niet meer haalbaar nu, verdomme!

ik haat achterstaan op planningen, want ik maak ze altijd zo nipt....

Nupie

27-05-2008 23:55:46

aarrrghhh wat haat ik die dagen die niet vooruit gaan. Was zo goed begonnen deze blok en dan hebt ge ene slechte dag en dan ist om zeep :x

Vanochtend om half 8 begonnen, nog steeds bezig en moet eigenlijk nog een hele les doen maja zal da maar voor morgen laten zeker. Zucht. Gelukkig heb k morgen tijd zat (NIET DUS, moet alleen maar onco en systeemziekten en genetica doen plus dak nog 20 blz nucleaire nog nooit bekeken heb)

Jeuj, wat een heerlijk gevoel om te gaan slapen! Ze slagen er echt elke examenperiode in om mij heel hard te motiveren het allemaal op te geven! Is dit het nu echt waard???? :cry:

deneve2

28-05-2008 00:05:27

gewoon blijven geven nupie
ik had ook nucleaire nog ni bezien voor den blok, en onco heb je al zo'n goeie samenvatting van gemaakt, da zal u ook wel lukken !!!
gewoon blijven gaan
ik heb ook ne slechte dag , zelfs dermato ga ni vooruit , da wil al wa zeggen ze :d
succes er nog mee

Anonymous

28-05-2008 07:00:40

ik haat het ook dat het in t begin van de blok nog niet goed vooruitgaat... mijn ritme komt niet direct van de eerste dag...

hierdoor al teveel tijd verloren, waardoor ik nog ergens een dag extra voor hemato moet zien te vinden, maar ja, vanwaar ik die ga toveren,das mij nog een raadsel :cry:

idd nupie, soms vraag ik me ook af waarom het toch steeds zo'n hel moet zijn... ge doet al wat ge kunt en dan vragen ze nog zo'n stomme detailvragen...

Nupie

28-05-2008 14:46:08

IK HEEFT GEEN ZIN MEER!!!!!!!!!! :roll: :shock:

Anke*

28-05-2008 14:55:42

jij niet alleen, nupie...

soms krijg je ineens een boost van ja tzijn de laatste, kga nog is ne keer alles op alles zetten en een half uur later ist weer pffff, waarom nu nog eens...

boost boost boost... je mag een beetje van die van mij lenen...

angel?

28-05-2008 15:10:49

ik heb bij heel veel het idee, ok ik heb het gelezen laat me er nu maar door en dan vertrek ik op stage. Maar blijkbaar verwachten ze toch nog dat we examens doen pfff....

iedereen is het beu denk ik :x

Anonymous

28-05-2008 15:40:04

Beu??????

kooooooooooooooooooooooooootssssssssssssssssssssssbeeuuuuuuuuuuuuuuuuuuu ja!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Ik wil hierna echt nooit meer n boek opendoen!!! Maximaal nog t niveau ve strip ofzo.
En die slides das nog veel erger, dan kunt ge nog totaal niet inschatten hoeveel da is.

Tis vr mij althans echt de blok teveel

En vr degene die hier komen zeggen dat k ne zeveraar ben en dat we er toch allemaal weer door zijn, ja dat weet k dus ook wel.

Ma sorry ik haat leren dus echt en omdat ge dat onder t jaar zoweinig mogelijk wilt doen, maakt ge t er tijdens de examens uzelf alleen ma lastiger mee.

En dat nucleaire geneesk man, wat is me dat vr m stom vak. Kan mij nu ns iem t nut ns zeggen drvan.

Want we worden toch opgeleid tot basisarts en die moeten nu toch ma gewoon de essentie weten?

Awel de essentie van nucleaire is: ge spuit iets radioactief in en dat gaat dan in 1 of ander orgaan, wrna ge dr dr de straling v te decteren ook iets kunt zeggen over de functie. En meer moet ge dr echt niet v weten, maaar nee 50 hele rot blz drover!!!!!!!!!

aaaaaarrrrrrrrrrrghhhhhhhhhhhhhhhhhh

boelie

28-05-2008 15:46:39

Ma sorry ik haat leren dus echt en omdat ge dat onder t jaar zoweinig mogelijk wilt doen, maakt ge t er tijdens de examens uzelf alleen ma lastiger mee.

En dat nucleaire geneesk man, wat is me dat vr m stom vak. Kan mij nu ns iem t nut ns zeggen drvan.

Want we worden toch opgeleid tot basisarts en die moeten nu toch ma gewoon de essentie weten?

Awel de essentie van nucleaire is: ge spuit iets radioactief in en dat gaat dan in 1 of ander orgaan, wrna ge dr dr de straling v te decteren ook iets kunt zeggen over de functie. En meer moet ge dr echt niet v weten, maaar nee 50 hele rot blz drover!!!!!!!!!

groot gelijk...héééél groot gelijk zelfs :)

Anonymous

28-05-2008 18:31:58

En dat we er toch allemaal weer door zijn...

gelieve niet te veralgemenen, we zitten in een ongelooflijk zot slim jaar met merendeel genies volgens mij, maar als er dan zo dwaze proffen zijn die een rotexamen gelijk vb neuro opstellen om hun assistenten te lokken ipv de basisarts te testen op zijn kennis van neurologie, dat gaat er toch wel ferm over! niet iedereen geraakt daar zo evident door...

ik hoop maar dat er dit semester niet zo'n proffen bijzitten, of ik kan de stage in juli vergeten...

GOODmorning

29-05-2008 09:42:38

nucleaire gepland op een voormiddag, en er nu nog altijd ni mee klaar :s Waar ga ik in godsnaam nog de tijd halen om da te doen?! Rotvak! En dan te bedenken dat we dat allemaal al ooit ergens gezien hebben... Waarom moeten wij da nu NOG eens opnieuw leren?! :cry:

Anke*

29-05-2008 09:48:17

ik kan ni meer op tijd opstaan...

nu leg ik al elke dag een cursus naast mijn bed savonds, dak smorgens in mn bed kan beginnen... ik kan er ni meer uit :(

nog 65 pg's gynaeco te gaan vandaag...

*zucht*

Anke*

29-05-2008 09:50:29

maar als er dan zo dwaze proffen zijn die een rotexamen gelijk vb neuro opstellen om hun assistenten te lokken ipv de basisarts te testen op zijn kennis van neurologie, dat gaat er toch wel ferm over! niet iedereen geraakt daar zo evident door...

helemaal mee eens...
zo evident is het allemaal niet gebleken...
dus idd, op hoop van zegen, dat we da ni nog eens meemaken of ik zit ook te blokken in plaats van stage te doen...

-LiLy°°

29-05-2008 11:36:34

Man man man, wat een miserie...

Ik neem eigenlijk echt nooit iets voor evident, tenzij achteraf, maar mijn omgeving daarentegen neemt alles wel vanzelfsprekend ''ge zult er wel door zijn''... Dat vind ik ook wel vervelend, maar swat :D

En eeeuh gyneco gaat volgens mij erger zijn dan neuro, belachelijke debiele details... :roll:

Ik vind het vandaag echt supererg dat ik niet mee kan naar mn vriend zn supersjieke bedrijfsfeest tgv die STOEME blok =( :cry:
Het duurt een hele namiddag en een hele avond tot pakweg 2 uur snachts en dat is echt te veel vant goeie op dit moment. Vreemd genoeg zei mn vriend zelf dat ik niet mee hoefde want datet allemaal wat te zwaar leek te worden... en geloof me, hij zegt dat anders nooit, dus deze blok is echt wel de grootste hel ooit :(

Pf ik heb ook geen motivatie meer... al da gezever over punten en al, tkan me echt gestolen worden. :roll:
Gisteren zag ik een reportage over vrijwilligers in een dierenhulpcentrum en ik dacht echt, kzou echt even gelukkig zijn alsk dat deed :D
Mja dan denk ik, kben al zo ver, kkan even goed doorzetten... maar soms ist toch verdomd moeilijk :x

Anonymous

29-05-2008 14:29:39

echt eh! ik kan me gewoon niet meer motiveren om er nog volledig voor te gaan! teveel is teveel... en deze blok is er ene teveel (en wat voor ene... :cry: :roll: )

en dan te bedenken dat de endocrino die ik er vandaag aant inpompen ben er pas binnen 4 wkn uit gaat moeten komen... ik vrees echt dat er niet veel meer gaat blijven hangen zijn...

IK WIL GEWOON NIET MEER BLOKKEN!!

varkje

29-05-2008 14:50:25

doe het dan niet
en heb 4jaar voor niets uw botten afgedraaid

(het is een beetje cru, maar mss zet het je terug in gang :wink: : veel succes)

-LiLy°°

29-05-2008 16:09:52

alsk de lotto zou winnen zouk met die verspilde 4 jaar kunne leven zenne :D

Nennee serieus, ksnap wa ge bedoelt!

en aaaaaaaaaargh ik ben traag vandaag :bonk:

Anonymous

29-05-2008 16:13:54

Ja, sorry, ma als iem zijn/haar frustratie wilt uiten, laat die persoon dat dan gewoon doen. Ik denk dat die persoon ook wel weet dat hij/zij t zeker niet zal opgeven, maar gewoon het eens zeggen, kan soms ook ns deugd doen. Sommige mensen zijn nu eenmaal niet zo goed voorbereid dan andere en op n zeker manier hoort dat toch ook wel bij "de charme vd examens" K weet ook best wel dat er op geneeskunde vele mensen zitten die de leerstof vr t begin vd blok al even goed kennen als andere mensen juist vr t examen zelf, maja iedereen moet mr vr zichzelf uitmaken hoeveel tijd hij of zij er nu ervr wil vrijmaken en als dat nu weinig onder t jaar is en (te)veel onder de blok dan ist dat maar zo...

Ik hoop gewoon vr iedereen v ons jaar dat hij na deze examens kan zeggen dat hij genoeg van zijn studentenperiode genoten heeft, zijn portie zatte feestjes en dronken avonden meer dan voldoende heeft gehad, want anders kan hij wel eens het soort dokter worden, die mss wel de allergrootste onderscheidingen gehaald heeft, maar later mss n beetje jaloers gaat zijn op de verhalen van zijn stagiairs met het gevoel dat hij mss beter wat minder achter zijn boeken had gezeten en ook wat meer actief aan het studentenleven had geparticipeerd. Leuven heeft immers wat meer cafes dan doc's bar en docs bar is soms ook open buiten de cursusdienst :wink: En die wat nu niet graag opstap gaan, moeten zich natuurlijk ook weer niet aangevallen voelen, wil gewoon ff duidelijk maken dat iedereen op zijn manier zijn leventje moet inrichten dat hij/zij gelukkig is, niet meer niet minder... Dus laat iedereen gewoon doen wat hij zelf wil maar vergeet niet dat niet iedereen gelijk u is...

Maar dat terzijde...

En ja ik haat leren ook gast, ma tis niet anders :D Dacht deze morge ook ff dat met al die donder en onweer de apocalyps was aangebroken en we die stom examens nimmer moesten doen, maja twas dus niet zo :D

angel?

29-05-2008 16:14:30

mijn grootste frustratie dit semester:

kloteproffen zonder cursus
IK HAAAAAAAT SLIDES!!!!!!

da kan toch niet zo moeilijk zijn om een cursus te schijven

grrrrr

deneve2

29-05-2008 16:30:53

Ja, sorry, ma als iem zijn/haar frustratie wilt uiten, laat die persoon dat dan gewoon doen. Ik denk dat die persoon ook wel weet dat hij/zij t zeker niet zal opgeven, maar gewoon het eens zeggen, kan soms ook ns deugd doen. Sommige mensen zijn nu eenmaal niet zo goed voorbereid dan andere en op n zeker manier hoort dat toch ook wel bij "de charme vd examens" K weet ook best wel dat er op geneeskunde vele mensen zitten die de leerstof vr t begin vd blok al even goed kennen als andere mensen juist vr t examen zelf, maja iedereen moet mr vr zichzelf uitmaken hoeveel tijd hij of zij er nu ervr wil vrijmaken en als dat nu weinig onder t jaar is en (te)veel onder de blok dan ist dat maar zo...

Ik hoop gewoon vr iedereen v ons jaar dat hij na deze examens kan zeggen dat hij genoeg van zijn studentenperiode genoten heeft, zijn portie zatte feestjes en dronken avonden meer dan voldoende heeft gehad, want anders kan hij wel eens het soort dokter worden, die mss wel de allergrootste onderscheidingen gehaald heeft, maar later mss n beetje jaloers gaat zijn op de verhalen van zijn stagiairs met het gevoel dat hij mss beter wat minder achter zijn boeken had gezeten en ook wat meer actief aan het studentenleven had geparticipeerd. Leuven heeft immers wat meer cafes dan doc's bar en docs bar is soms ook open buiten de cursusdienst :wink: En die wat nu niet graag opstap gaan, moeten zich natuurlijk ook weer niet aangevallen voelen, wil gewoon ff duidelijk maken dat iedereen op zijn manier zijn leventje moet inrichten dat hij/zij gelukkig is, niet meer niet minder... Dus laat iedereen gewoon doen wat hij zelf wil maar vergeet niet dat niet iedereen gelijk u is...

Maar dat terzijde...

En ja ik haat leren ook gast, ma tis niet anders :D Dacht deze morge ook ff dat met al die donder en onweer de apocalyps was aangebroken en we die stom examens nimmer moesten doen, maja twas dus niet zo :D

denk da ik mijn portie feestjes wel gehad heb ...
maar tis toch nog altij leuk om is weg te gaan
en dan moet ge idd in de blok wa harder leren, maar da wistek van tevoren dus daar zittek ni echt iets mee in
gewoon blijven gaan is de boodschat
en een u of twee per dag iets van sport doen, dan gaat het leren echt drie keer zo snel, dus das echt genne verloren tijd ze , bij mij toch ni
succes er nog mee manne, kgan nog is ff achter mijn boeken zitten

Nupie

29-05-2008 18:54:41

pff algmene is echt teveel. Hoeveel tijd da ge daarvoor zou moeten hebben weet ik niet, maar vlgs mij zou ik zelfs met heel den blok ni tekomen. Als ge alleen al de drie grote vakken neemt hebt ge al een groot genoeg vak.

En dan als laatste examen met maar 3d, komt echt NOOIT goed :x :x :x

angel?

29-05-2008 19:49:23

ik begin door te slaan :-) ik ben hier met KOORTSstuipen bezig en ik zit het managment schema over te pennen (dat op zich is al zot natuurlijk). Maar... ik kom bij een kadertje en daar staat onderzoek focus koorts. Vraag ik me af : was er dan koorts???
KOORTSstuipen stomme trut (tegen mezelf hé)

jaja dat komt goed op het examen :roll:

*Loesje

29-05-2008 20:52:16

Maar dat terzijde...

Los van het feit dat er nog meer dingen in het leven kunnen zijn om u te amuseren dan zuipen en nog eens zuipen; heeft varkje hier toch wel al heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel veel bewezen dat ze andere mensen écht wel superhard helpt & dus kunt ge der toch ook wel vanuit gaan, dat dat eigenlijk écht wel goed bedoeld is!!! En sommige mensen hebben wel dgelijk iets aan een wake-up call of vooral aan een POSITIEVE kijk, eens ge pessimistisch begint te doen, blijft ge ook maar gaan !

avé

-LiLy°°

30-05-2008 15:39:08

bwa ik blijf erbij dat een uiting van uw frustraties es goed kan doen zenne :D
En zien dat andere mensen ook soms es een dipje hebben doet u inzien dat we niet allemaal papegaai robots zijn :D

mijn frustratie van de dag: hollandse onderburen: mensen maken echt VEEL lawaai sjonge sjonge en kzal ze ook ens moeten gaan leren hoe ge een deur toe doet zonder dat mensen het twee verdiepen hoger ook horen...

Kheb Remy, ons muisje, ook nog steeds niet kunnen vangen. Hij is echt te snel voor de door angel? aanbevolen handdoek techniek :D De huisbaas is panisch voor ''ratten'', ma echt ik vind het totaal onhygienisch om dat arme beestje te vergiftigen en dan te laten liggen rotten onder ons fornuis zenne. Bovendien, echt, da wil ik da beest ni aandoen...
Dus nu is het wachten tot mn liefetje een kooitje is gaan kopen :D

GOODmorning

30-05-2008 17:45:32

er is een heel leuk feestje bezig aan de andere kant van de weide... Maar ik ben natuurlijk ni uitgenodigd... Ach ja... na deze "fantastische" blokdag, kan het er nog wel bij dat ik voortdurend meezingers hoor...

En examens, voor mij mogen het de laatste van heel mn leven zijn!
Ik mis iedereen gewoon zo hard. Mn goeie vriendin, mn vriendje, iedereen... Nog 4 weken en tis voorbij :), maar das wel nog een heeeeeele maand :(

succes en veel steun voor iedereen, en ja, iedereen zit wel eens in een dipje

Anonymous

30-05-2008 17:59:33

Inderdaad, ge hebt gelijk, iedereen heeft het recht om zijn eigen keuze te maken in het leven en daar zal ik ook niemand op beoordelen. En ik heb er alle respect voor dat je sociale contacten belangrijker vindt, dan voor je boeken te zitten. Sociale capaciteiten zijn nu éénmaal ook erg belangrijk voor een arts.
Maar ik vind het wel frustrerend dat als ge altijd naar de les gaat, omdat ge u eigenlijk wel echt interesseert voor wat ge doet en wat ge gans uw leven nog gaat doen en ge zorgt dat ge alles zowat bijhoudt dat dit nog altijd niet een garantie voor succes is. Want als je nu heel het semester zit te feesten, je komt nooit naar de les, maar ge staat op tegen een uur of 11 en ge leert dan uw boeken knots vanbuiten (want ne patiënt hebt ge nog nooit gezien, want ook naar die lessen komt ge niet), dan kunt ge nog veeeel meer punten halen. Ookal omdat het systeem hier echt serieus afhangt van uw examenvragen en uwe rooster. (Klein voorbeeldje: effe vertellen wat apoptose is, is nu wel veel makkelijker dan één of andere chemotherapie uit de doeken doen hé.) En ik weet wel, ge moogt niet met andere vergelijken, maar dat is toch het hele concept van de specialisatiekeuzes,dus ja ... .

Mja, eigenlijk ben ik best tevreden, hoor, heb altijd een goed evenwicht gevonden tussen studie en ontspanning, vind ik van mezelf. Vind gewoon dat er iets schort aan de manier waarom studenten hier gequoteerd worden.

Zalmtoastje

31-05-2008 05:18:28

Juist wakker, en al geen zin om te beginnen :cry:
Dat wordt weer een leuke dag :(
nog 27 dagen, en ik tel letterlijk ieder uur, iedere seconde af tot het gedaan is

deneve2

31-05-2008 12:15:36

ik ben nu pas wakker :p
nog is goe geslapen om aan de zenuwslopende 11dagen marathon van gynaeco te beginnen yihaa :(

-LiLy°°

31-05-2008 13:29:37

:gun: nucleaire... WAT EEN KUTVAK MAN :x

aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaarghhh

en dat na een quasie slapeloze nacht :roll:

ik haat het vak algemene echt zo hard eh, zo UNFAIR :x

boelie

31-05-2008 16:10:28

sèèèèèggg, geriatrie....ze hebbe weer e blikske bullshit opengedaan zenne...wat is me dat toch allemaal... :shock: zever in pakskes :roll:

deneve2

31-05-2008 21:02:10

vandaag pas mijn eerste volledige kan koffie gemaakt , ben trot op mezelf dak het zolang heb kunne uitstellen, maar nu ist wel nodig
koffierushleren yihaaaaaa

Nupie

31-05-2008 22:49:41

pfff zelfs hemato wil er niet in :( :?

Anonymous

31-05-2008 22:53:42

Same here, al die lymfomen, leukemieen, myeloprol en ... Tlijkt mij allemaal ong tzelfde eigenlijk;

Geef mij ma n vraag van ne simpele Fe deficiente anemie ofzo :D

Wicky

01-06-2008 17:53:54

Fuck, ik krijg iets van die bacterien en virussen..

En dan ook nog ruzie maken met vriendje die vervolgens niet belt om t goed te maken grrrrr ik ga zooo niet de eerste zijn die belt, hij moet maar ns voelen dat ik niet zomaar mn planning voor hem omgooi wanneer t m maar uitkomt!

Zo, ff frustraties eruit :cry:

Nupie

01-06-2008 17:56:22

:knuffel:

vriendjes en examens is idd geen makkelijke combinatie, maar het komt wel weer goed!

*Loesje

01-06-2008 19:13:31

haha, ik ben net vijf jaar samen met m'n vriendje.. Pakt ie als surprise 2 dagjes vrijaf, kunnen we allemaal leuke dingen doen, juuj.

[en ik weet niet over wat ik mij 't schuldigste ga voelen]

(die luxeproblemen toch hé ;))

Geertje

01-06-2008 19:30:27

Pfff, heel mijn planning door de war hier. Ik dacht gewoon wat minder dagen aan pediatrie te besteden en vandaag eentje extra aan gynaeco. Maar nu heb ik niet af wat ik af wilde hebben... Dus ga ik nu door doen tot heel laat om het af te krijgen, of ga ik morgen nog een dag aan gynaeco doen en dus niks meer aan kinder :? ...
Bah, stomme planning gemaakt... Tis echt de eerste blok ooit dat ik daar mee in de war zit! En kan mij sowieso al totaal niet tot leren aanzetten, heb echt nog niet veel gedaan...

Zo, ik heb er ook echt geen zin meer in!

fluostiftje

01-06-2008 19:55:58

Kheb precies weer last van het oma-fenomeen in de blok :( . Ik strek mijn arm eens deftig en krijg nen enorme pijnscheut in mijn schouder, pffft, van studeren wordt een mens kreupel :P .

angel?

01-06-2008 20:09:45

mja vriendjes en blok... langs de ene kant zorgen ze voor ontspanning langs de andere voor tijdverlies en dan liggen ze ook nog te slapen op uw bed terwijl jij zit te leren. Ik was ook moe hoor !!!!! Maar voor de rest is het een schatje die helemaal met de fiets van brussel naar leuven komt voor mij. :oops:

-LiLy°°

01-06-2008 21:32:45

:mmm: mjaa die venten, kkan er ook over meespreken :mmm:
snapt ni da zoiets als een planning bestaat ''mah schat, een planning, ik begon te leren 5 dagen voor mn examens'' :roll: begint het dan maar es uit te leggen...
En dan die verwennerij die ik oh zo heb genoten int eerste semester van eerste doc, toen we hier pas in den haag staken, snu al HEEL wa minder... WoW ja... wa een dom dom spel :geeuw: ''ik MOET nu, ze REKENEN op mij''... en dan is em er met geen stokken van weg te slaan eh, met niks niks niks niks! awel da snap ik nu es ni se :D

Nupie

01-06-2008 21:35:05

ja de mijne is hier poker aant spelen. Same problem

Drinken we iets schat? Antwoor: nee ik hoef niks, wil jij iets?

Ja gezellig, daarvoor wou k iets drinken om het lekker alleen op te drinken. Zucht

varkje

02-06-2008 05:11:45

opgestaan met een gezwollen ooglid :evil:
iemand een goed middeltje tegen?

Deborah

02-06-2008 07:20:33

opgestaan met een gezwollen ooglid

Lepeltje in de diepvries en er tegen houden? Zou helpen tegen de wallen, mss ook tegen een gezwollen ooglid... heb zelf nog niet geprobeerd!

Anonymous

02-06-2008 08:08:23

wow, helpt dat echt tegen wallen??? :shock: dat zou wel een mooie en goedkope oplossing zijn voor de morning after een nachtje goe weggeweest te zijn :)

-LiLy°°

02-06-2008 10:25:42

doeme te laat :D
twordt weer een dag om ni buiten te komen :D

Zalmtoastje

02-06-2008 10:53:36

:mmm: mjaa die venten, kkan er ook over meespreken :mmm:

wel, ik eigenlijk niet. Die van mij is zooooo ontzettend lief! Echt een schatje! Hij weet me met 1 gebaar of 1 leuke opmerking op te beuren. En das dan ni voor ff, ik ben nog dagen nadien happy! :)

Ik kan dan ook al niet meer wachten tot ik hem terugzie en hem lekker kan verwennen en zeggen hoe graag ik hem wel zie.

-LiLy°°

02-06-2008 11:01:19

Andrew Johnston (12, 3e plek britains got talent)
http://nl.youtube.com/watch?v=u_k8vbAPWUY
Declan Galbraith (brits kindsterretje)
http://nl.youtube.com/watch?v=HjXTrNxTeSs&feature=related
Faryl Smith (12, top 10 britain's got talent)
http://nl.youtube.com/watch?v=mVw_s5IOX_4
Zara Larsson (10, winnaar sweden's got talent)
http://nl.youtube.com/watch?v=IECbRle8i_c
Jamia Simone Nash (12, multifunctioneel kind, acteren, zingen)
http://nl.youtube.com/watch?v=1TNkg_bZb2A

Ik heb een vraag... WA KRIJGEN DIE KINDEREN VANDAAG DE DAG TE ETEN??? Of beter, wa eten die moeders als die zwanger zijn??? (ah ja want kunnen zingen is aangeboren :D )
Gatver man, straks alleen maar zingende supersterkinderen op de radio... NI NORMAAL :shock: vroeger was er alleen michael jacksonneke ma zie nu es man :shock:
Ocharme ons kindje, no way da die gaat kunnen zingen zenne, tenzij met een of ander positieve mutatie ofzo :D

en die venten, kweet ni hoe lang da ge al samen bent me de uwe, zalmtoastje, ma diene ergernis, daar moete soms toch wel een jaar op wachten zenne :D soms minder lang, soms langer :D
Da wilt wel ni zeggen da we onze ventjes minder graag zien zenne, alleen mja soms zijn ze vervelend en soms zijn wij vervelend :D

Zalmtoastje

02-06-2008 11:13:57

kben er al langer bij dan je je zou voorstellen aan mn verliefde gedrag. De verliefdheid is er gewoon al zoo lang, en die blijft maar duren... :)

-LiLy°°

02-06-2008 11:19:17

oh ma eeeuhm, kleine correctie... u ergeren wilt eigenlijk wel ni zeggen da ge nimeer verliefd bent eh... :? want nu doede zo precies da da eerst moet weggaan, maar das echt ni zo, vraag maar aan angel? nupie en al die ander hiere :D
Tis ni zo zwart wit zenne :D
The crazy little thing called love :D kunde eindeloos over discussieren :wink:

*Izzy

02-06-2008 11:27:00

Ben zeer blij dat het niet steeds rozegeur en maneschijn is :D Tijdens ruzies ben ik mezelf al zo vaak tegengekomen en heb mezelf zo vaak moeten aanpassen... Kvind het enorm leerrijk. :) Een perfecte relatie zou ik nie aankunnen, ben te explosief :? Ben trouwens wel voor "kiss and make up" :twisted:

Maar goed allemaal geen klagen jullie ik moet de mijne nog een maand :shock: missen :( in totaal 6 weken n half :( zit die ff in australië seg..

angel?

02-06-2008 11:30:09

mijn grootste ergernis is als hij te laat belt, te laat is, nix van zich laat horen (terwijl hij heel hard aan het werken is) maar dat is alleen maar omdat ik hem zo graag zie hé ;)

deneve2

02-06-2008 12:58:35

ik ook
gewoon koud ertegen, of ibuprofen
das ook ontzwellend
evt zelfs ijsblokske ipv lepel, dan is da snel beter

Anonymous

02-06-2008 13:10:14

pffff, de concentratie is hier weer NIHIL !!!!

varkje

02-06-2008 13:15:09

ik ook
gewoon koud ertegen, of ibuprofen
das ook ontzwellend
evt zelfs ijsblokske ipv lepel, dan is da snel beter

het is een ijsblokje geworden vanochtend
en een antigrippin (dat was de enige paracetamol die ik hier vond) tegen de hoofdpijn
niet echt een superdag, maar leren lukt, de zon schijnt (en middaggegeten buiten in de zon),
dus cava wel

bedankt voor jullie tips :wink:

Anonymous

02-06-2008 13:30:27

soms zijn wij vervelend :D

Soms? :D

Anonymous

02-06-2008 13:44:49

soms wilt ge ook gewoon eens zagen zonder daar een reactie (bemoedigende of cru) op te krijgen...

-LiLy°°

02-06-2008 14:02:32

Dus dames, knoop goed in jullie oortjes, elk verhaal heeft 3 zijdes: de vrouwelijke versie, de echte versie en de mannelijke versie, wrbij de laatste en de middenste toch wel heel dicht bij elkaar liggen.

sinds wanneer heeft de vent altijd gelijk???? :roll:

Ik hoop da ge gyneco es goed leert en onthoudt! :D

Wij zijn diegene die tijdens de blok al die vortige hormonen nog moeten slikken, last mogen hebben van dysmenorree, mastalgie, PMS, hormonale en humeurschommelingen en al die shit en dan verschieten venten da ge soms es zaagt! 8)

Sorry ze, ma zolang gij ni weet watet is om kilos hormonen door uw lijf gejaagd te krijgen en maandelijks een week te moeten afzien, vindik da ge uw mening moet herzien! :P Tis voor de vent ni altijd even gemakkelijk uiteraard, dat geef ik ook toe, maar uiteindelijk vind ik het dat wij het volste recht hebben om te zagen :D

En geef toe, ge zou al die hormonen wss niet eens aankunnen, venten liggen al bij een verkoudheidje strike in hun bed... ik daag u uit en heb es een week uw regels of draag es een week ne kleine in uwe buik... Mwoah, ge zou snel terug in de positie van de zaag-ontvanger willen zitten zenne :D

-LiLy°°

02-06-2008 14:03:13

ihi kijk en het berichtje is gone :D

Anonymous

02-06-2008 14:17:31

[b]
Dus dames, knoop goed in jullie oortjes, elk verhaal heeft 3 zijdes: de vrouwelijke versie, de echte versie en de mannelijke versie, wrbij de laatste en de middenste toch wel heel dicht bij elkaar liggen.

sinds wanneer heeft de vent altijd gelijk???? :roll:

Uiteraard niet altijd...

Ma tis wel juist dr onze vrij stabiele hormonen dat wij eigenlijk altijd goed t overzicht kunnen bewaren, drom zoudt zou het nuttig zijn dat vrouwen nr de man proberen te luisteren in de momenten wrop hun hormoontjes het hen moeilijk te maken. En anderzijds ist mss ook wel wat te gemakkelijk om om alle schuld op uw hormonen te steken he :D Een tbc'er kan er ook niks aan doen dat hij tbc heeft, ma wel als hij dr anderen mee gaat aansteken dr op ze te hoesten :wink:

Ieder zijn kwaliteiten he, ik ben ook niet te beroerd om toe te geven dat vrouwen beter in het organiseren van verschillende zaken zijn, ordelijker, verzorgder en nog n deel ander dingen, wrvr k respect heb.

Ik hoop da ge gyneco es goed leert en onthoudt! :D

Hoop dat ge nu niet wilt zeggen dat k n beeld v vrouwen moet vormen dr deze cursus te leren, want dan heb k toch wel het heel negatieve beeld ve vrouw die zaagt :D

Vrouwen en mannen, enerzijds kunnen we niet zonder elkaar ma ge moet toch ook niet te veel bij elkaar zijn...

PS: had mijn berichtje al ma speciaal verwijderd omdat t mss toch wel n te negatief beeld van vrouwen vrstelde, dus bij deze mijn excuses aant vrouwenvolk, you rule!!!!!!!!!!!!!!!! :D

*Izzy

02-06-2008 14:51:39

En anderzijds ist mss ook wel wat te gemakkelijk om om alle schuld op uw hormonen te steken he.Een tbc'er kan er ook niks aan doen dat hij tbc heeft, ma wel als hij dr anderen mee gaat aansteken dr op ze te hoesten

:? ...

De kracht van hormonen wordt hier duidelijk onderschat... Ok we zitten hier niet op het VRG-forum maar hierbij verplichte lectuur voor 'Gast':
MOORDENAARS EN HUN MOTIEVEN van JEF VERMASSEN

As far as I know heeft die toch wel vrij overtuigende argumenten hoor :P

Maar goed :D

Terug naar frustraties van de blok:
Ik haat leren :( Ik wil vakantie :( Ik ga wonen in een strandhut en leven op cocosnoten :goodboy: kzou nog wel gelukkig kunnen worden hoor :D

Anonymous

02-06-2008 15:09:55

De kracht van hormonen wordt hier duidelijk onderschat... Ok we zitten hier niet op het VRG-forum maar hierbij verplichte lectuur voor 'Gast':
MOORDENAARS EN HUN MOTIEVEN van JEF VERMASSEN

As far as I know heeft die toch wel vrij overtuigende argumenten hoor :P

Ja ma in uw redenering zijn sommige verkrachters dan ook vrij te spreken onder t mom van "twaren de hormonen" :D
Tis niet omdat hun hormonen t motief of de aanleiding zijn da ge die dan niet meer zoudt moeten controleren he. :D

Kijk nu ben ik bijvoorbeeld nucleaire geneeskunde aant leren, awel als k dat leer dan krijg k echt goesting om die kerel op zijn gezicht te slaan om zo n gruwel ve tekst te schrijven, tzelfde gevoel bij spitz, bij iedereen die iets met histol te maken enzovoort...

Maar als k dr dan examen v heb, beheers k ook mijn inwendige driften en antwoord ik kordaat doch ten zeerste vriendelijk als bovenstaande proffen mij iets zouden vragen.

MAAR vlgns mij als ge die v nucleaire op zijn bakkes zoudt geven, en die daagt u vr ne rechtbank, kdenk da als ge ne goeie advocaat hebt en de argumenten van die gruwelijke boek erbij haalt, ge nog wel eens kans tot vrijspraak hebt, met bovendien een levenslange straf vr die kerel om ooit nog een boek uit te brengen :D

boelie

02-06-2008 15:27:33

awel als k dat leer dan krijg k echt goesting om die kerel op zijn gezicht te slaan om zo n gruwel ve tekst te schrijven, tzelfde gevoel bij spitz, bij iedereen die iets met histol te maken enzovoort...

:roflol:

-LiLy°°

02-06-2008 15:51:22

Ja ma in uw redenering zijn sommige verkrachters dan ook vrij te spreken onder t mom van "twaren de hormonen" :D
Tis niet omdat hun hormonen t motief of de aanleiding zijn da ge die dan niet meer zoudt moeten controleren he. :D

ik ken nu niks van rechten en diene brol, ma ik weet wel dat jef vermassen
a. ne vent is (dus geen gebias door een vrouw die een vrouw beoordeeld)
b. ne TOPadvocaat is met JAREN ervaring
c. in mijn opinie dus echt wel weet wie em waarom vrij probeert te spreken zenne...

en het gaat hier om vrouwen die mishandeld-getreiterd werden door hunne vent vermoedek... als die die dan uiteindelijk, na jaren afzien, vermoorden in een periode van PMS, dan worden die vrijgesproken...
Tis ni zo da alsk ik nu iemand vermoord (ja NU be warned 8) ) da ie mij dan gaat vrijspreken eh, als ge begrijpt wak bedoel, tis EN een motief EN de hormonen, anders kundet vergeten :D ...

en heb van de dochter van diene van nucleaire gehoord datem zn cursus al wat mooier en verstaanbaarder heeft gemaakt dit jaar... :roll: kzou ni weten wat daar nu van waar is, want idd, er zou een straf moeten staan op zon draakcursusjes :D

varkje

02-06-2008 16:09:34

Ben zeer blij dat het niet steeds rozegeur en maneschijn is :D Tijdens ruzies ben ik mezelf al zo vaak tegengekomen en heb mezelf zo vaak moeten aanpassen... Kvind het enorm leerrijk. :) Een perfecte relatie zou ik nie aankunnen, ben te explosief :? Ben trouwens wel voor "kiss and make up" :twisted:

Maar goed allemaal geen klagen jullie ik moet de mijne nog een maand :shock: missen :( in totaal 6 weken n half :( zit die ff in australië seg..

ocharme
hopelijk lukt het een beetje met jouw slaaptijden en de tijdzones
veel succes en volle focus op den blok dan hé!

Anonymous

02-06-2008 16:20:36

en het gaat hier om vrouwen die mishandeld-getreiterd werden door hunne vent vermoedek... als die die dan uiteindelijk, na jaren afzien, vermoorden in een periode van PMS, dan worden die vrijgesproken...
Tis ni zo da alsk ik nu iemand vermoord (ja NU be warned 8) ) da ie mij dan gaat vrijspreken eh, als ge begrijpt wak bedoel, tis EN een motief EN de hormonen, anders kundet vergeten :D ...

Dus als k u goed begrijp, wacht nog ff tot ge in uw PMS fase zit (= hormonen) en doe dan die van nucleaire iets aan en tegelijk ook spitz en nog wat andere pipo's, want ah ja het motief hebt ge ook al

gaat hier om vrouwen die mishandeld-getreiterd werden en uiteindelijk, na jaren afzien,

5jaar geneeskunde doen komt dr wel mee overeen denk k

Het hele jaar zou u dankbaar zijn

Anonymous

02-06-2008 16:56:43

zalige discussie

Anonymous

02-06-2008 17:44:32

aaaaaaaaaaaaaaghrl... rotte hemato!

dat gaat dus totaal niet nikske vooruit
dat moet nochtans absoluut vandaag af, anders is mijn planning helemaal hopeloos... verdomme, kom er midden in de cursus achter dat ik dat beter had samengevat, want rechstreeks uit de cursus valt dat dus niet te leren... maja, te laat hè, die tijd heb ik niet meer... grmbl

boelie

02-06-2008 18:50:38

aaaaaaaaaaaaaaghrl... rotte hemato!

dat gaat dus totaal niet nikske vooruit
dat moet nochtans absoluut vandaag af, anders is mijn planning helemaal hopeloos... verdomme, kom er midden in de cursus achter dat ik dat beter had samengevat, want rechstreeks uit de cursus valt dat dus niet te leren... maja, te laat hè, die tijd heb ik niet meer... grmbl

same here :( maar dr t jaar hb ik er ook gn goesting vr dusja :( dan doen we t zo ma hé... :roll:

-LiLy°°

02-06-2008 21:36:23

:gun: gynaeco mannen
:D
aaaaah dat deed goed...

man man man dat komt echt nooooooit goed eh, wat een debiele details :cry: Dan denkte ah ja, als vrouw, intuitief stak al een streep voor, mjah, vergeetet zenne, al die geflipte detailvragen :x

ik heb da trwens ook dat ik mijn blokschema dit blok echt echt ni kan volgen :( en alsk es goed door doe dan zitek binnen de kortste keren weer te dagdromen/in slaap te vallen omdat ik van mezelf dan op dat moment vind dak weer tijd teveel heb... en dan komde opt einde van den dag en dan hebde uw onmogelijk doel van aantal pagina's me gemakkelijk 15 ni gehaald...
:cry: :cry: :cry:
why
heb er echt echt geen zin in en ik heb er geen moed meer voor
tis gewoon te veel
PUNT :x

Anonymous

02-06-2008 21:51:33

heb er echt echt geen zin in en ik heb er geen moed meer voor
tis gewoon te veel
PUNT :x

Idd kotsbeu. Ge moet u echt ns afvragen hoeveel dingen ge moet leren wat eigenlijk niet relevant is ma omdat ze hier eerder bijzaken dan hoofdzaken examineren... :(

Twordt echt u slepen nr t einde, denk dat ons kruis zwaarder dat dan v jezus was...

fluostiftje

02-06-2008 21:58:57

amen :wink:

fluostiftje

02-06-2008 22:48:54

Mjah, bij het bekijken van de voorbeeldvragen gynaeco/verloskunde is de laatste hoop der precies ook vandoor :( . Nu ja, mss kan ik de hoofdzaak weglaten en enkel nog de kleine letterkes en zo leren :? .

Nupie

02-06-2008 22:53:42

pfff ik moet daar morgen aan beginnen. Heb er al zin in :?

fluostiftje

02-06-2008 23:22:58

en t stomme is dat ik gewoon zeker weet dat ik hier binnen een maand (of minder, laat ons realist zijn :P ) bijna niets meer van al die details ga weten :( , t lijkt zo nutteloos eh :? . Ma ja... tis nu eenmaal zo :wink: .

boelie

02-06-2008 23:46:09

kut kut en nog eens kut :? da vind ik ervan...zit daar ne ganse dag op hemato (allé, ik zat op ne stoel,hé, hemato aant studere :) ) en dan bekijkt ge die casussen ne keer...sjeezes seg, sweet mother of god en den jozef nog aan toe, staat er iets vn e f#cking cerebellair hemangioblastoma in, gewoon omdat dieje gast diplopie hft.wtf :shock: is da basiskennis da ge direct aan een 'cerebellair??.....hemangio??.....-blastoma?? denkt ...en dan ng vn dieje godgeklaagde zever vn mn voete....volgens mijn bronne produceert da EPO....who knew :? whoopty f#ckin' do, kant beter opnieuw lere precies, want casusgewijs ist echt beneden alle peil...thoudt zowa op bij 'leukemie int algemeen' (vraag me geen details) en 'ne hemolyse, waar ik bij heldere momente toch nog iets verder over kan uitwijden'....
jaaah, hopelijk is den boogaerts goed gezind den 18e...

ma begrijp me niet verkeerd, vr de rest zie ik alles ng volledig zitte, zuh

Anonymous

03-06-2008 07:12:17

dan staat ne mens ne keer goedgezind op met de gedachte: "kom op, nog 3 weken goe doorbijten en ge hebt vakantie en nooit meer zo'n lange rotblokken. you can do it"

en dan krijgt ge spitz voor uwe neus... die cursus gaat zoooooooooooooooo traag!!! kzit aan 3 pag per uur of zo (en kmoet er 60 doen vandaag en nee, ik ga geen 20u studeren :roll: )

stoeme proffen, HOU U BIJ DE ESSENTIE!!!!

Geertje

03-06-2008 12:21:08

Endocrino gaat nog redelijk vooruit als dat de mensen hier een hart onder de riem kan steken...
Maja op zich loop ik persoonlijk alweer uuuuuuuuuuren te niksen en gaat het daarom bij mij niet vooruit, maar kom. Ik heb gistermorgen heel mijn kamertje gepoetst thuis. Zaaalig gewoon, da ligt zo aan de achterkant van het huis bij mijn ouders, kijkt uit op de tuin (waarvan ik nu eens echt durf te zeggen dat het een van de mooiste uit heel Maastricht is). Aan deze kant van het huis komt nooit iemand dus tis hier super rustig, vogeltjes fluiten, af en toe komt er eens een kat op bezoek om te knuffelen...
Klinkt best utopisch toch? Ware het niet dat ik verdorie de halve dag op de vensterbank in de zon zit, te bedenken hoe mooi de rozen wel niet bloeien, hoe leuk de vogeltjes fluiten en het water in vijver kabbelt :x!!

En mannen tja, in die discussie ga ik me maar helemaaaaaal niet mengen 8)

Anonymous

03-06-2008 13:19:52

Beste Student,
Beste Studente,

Examenstress maakt onvermijdelijk deel uit van het studentenleven en er zijn veel manieren om daarmee om te gaan.

Mocht de stress tijdens blok en examens dermate hoog oplopen dat je echt in de problemen komt, aarzel dan niet om hulp te zoeken.

Ook in deze periode kun je op het Medisch en Psychotherapeutisch Centrum terecht. De studentenartsen voorzien tijdens de examens zelfs een extra service, die bestaat uit telefonische permanentie 24u/24u (016/324420) en een uitbreiding van de raadplegingsuren, waardoor je ook op zaterdagvoormiddag een afspraak kunt maken.

Meer informatie over de examenservice van het Medisch Centrum vind je op www.kuleuven.be/gezondheid/index.html

Vr sommigen hier kan dit mss nog wel eens van pas komen :D :wink:
Ge weet nooit he :D

ingridje

03-06-2008 14:26:34

aan iedereen die over zn lief zaagt: ik zie mijn vriendje maar ene keer per week :x dus wees content!
aan iedereen die zn lief prijst voor zn attenties enzo: ik zie mijn vriendje maar ene keer per week :x dus maak me ni zo jaloers

gelukkig is diene ene keer per week.... vanavond!! :D :D
en nu kan ik mij dus al heel den dag ni concentreren :cry: :cry:
weer ni goe :wink:

Anonymous

03-06-2008 15:19:55

Ok,

dit gaan velen idioot vinden maar toch.

Metal Gear Solid 4 komt uit op 12 juni.

Beste computergame ooit waarschijnlijk.

En GTA 4 is onlangs uitgekomen. Tweede beste computergame ooit!

En ik kan ze niet spelen!

Frustrerend!

Wilfried Itverlies

03-06-2008 15:41:19

heel endometriumcarcinoom leren met evolutie en diagnose en behandeling en histologische types en... en dan de enige vraag zien die er al over is gesteld op het examen: 'hoeveel % in stadium 1 bij diagnose'.

FRUSTREREND!!!!!!!

deneve2

03-06-2008 16:23:55

Ok,

dit gaan velen idioot vinden maar toch.

Metal Gear Solid 4 komt uit op 12 juni.

Beste computergame ooit waarschijnlijk.

En GTA 4 is onlangs uitgekomen. Tweede beste computergame ooit!

En ik kan ze niet spelen!

Frustrerend!

GTA is veel beter dan metal gear solid :p

kroketteken

03-06-2008 18:11:23

'k vind Metal Gear toch ook beter :-)

boelie

03-06-2008 18:44:35

Laura Lynn, in haar handen aan het klappen op het podium van het sportpaleis: "elke keer ik klap, sterft er een kind in Afrika"

Toeschouwer: "Stop dan met klappen, trut!"

whahahaha...ik lig plat :D ...de blok :roll:

Anonymous

03-06-2008 18:50:13

gynaeco is kut... wordt nog pittig

Sorry ma vond t grappig :D

Zalmtoastje

04-06-2008 09:37:30

ZOOOOOOOO slecht bezig vandaag!!!
aaagggghhh
ik was nog schoon aant dromen toen mn wekker ging, en zelfs koffie krijgt me vandaag niet wakker

pediatrie gaat NIET vooruit! Ik "lees" het enkel, ipv het te "leren" :x

Ok, ik beloof plechtig dat ik in de rest vd vm, nog 1 stuk zal afwerken. Het MOET

(ik vind kinder trouwens totaal ni interessant, het meeste hebben we ooit al eens gezien in andere vakken, waarom moeten we da nu NOG eens kennen? (terwijl ik het meeste al vergeten ben) :x )

angel?

04-06-2008 09:44:50

gij geraakt ni op gang?? ge zijt tenminste al bezig. Ik ben mijn voormiddag aan het vullen met andere nutteloze dingen. Kamer opruimen, ehbolijst voor op kamp aanvullen, forumbezoekjes... kzou eigelijk dermato moeten leren maar mijn hoofd wil ni!!!!!!!!!!!!

:x :x :twisted: :x

-LiLy°°

04-06-2008 13:01:23

:bonk: gynaeco is een RAMP :bonk:

Ik kan me daar echt ni lang op focussen eh, da is zooooooOooooOooo saaaaaaaaaaaai :( en er zijn soveel leukere dingen te doen dan de hele dag studeren :roll: EEEEEEEEEN ik vind het echt gewoon totaal demotiverend da ge bijvoorbeeld wel iets helemaal zou kunnen uitleggen op een mondeling ma da ge bij dees exaam gewoon gepakt kunt worden opet feit da ge een debiel procentje ergens vergeten bent :x dit noem ik geen geneeskunde eh, dit is al bna epidemiologie-statistiek :x

Allegeluk hebek Remy nog die me gezelschap houdt (mjaaa hij is er nog :roll: :D )

angel?

04-06-2008 17:20:59

ben ik de enige die soms slecht wordt van die dermatofotos??
ik kan nochtans tegen veeeeeeeeeeeeeeeel!!!
:oops: :roll:

Anonymous

04-06-2008 20:17:09

haha.. Just zelfde probleem :? En mijn kotgenootjes maar lachen he met mij.. Denk dat het een herinnering zijn aan een veneus ulcus die ik elke dag mocht verzorgen op verpleegstage. En stinken dat dat deed in dat warme weer!

Hou mijn hart al vast voor het stagejaar!

Anke*

04-06-2008 20:44:09

ghighi... ik was mij ook al zorgen aan het maken... maar blijkbaar zijn we met meer... dermato-foto's zijn brrrrr...

en voor de rest effe mn gezaag kwijt...
ik vind geriatrie officieel ni leuk...
das mss ni veel en das mss ni moeilijk, maar net daarom gaat da dus ook NI VOORUIT...

zucht... toch maar blijven gaan...

deneve2

04-06-2008 20:48:59

ben bezig aan nen blanco cursus gynaeco 2 :( er zijn echt zoveel leukere dingen int leven he. ik wil gewoon 4 tienen hebben , is da nu zoveel gevraagd ... mijn goesting is echt bijna op ze :s vandaag ocharme 16 p gedaan :( zal weer laat worden van de nacht alsk daar nog iets van wil goedmaken :s
zulle maar voort gaan leren dan zeker, want zo gaat het ook ni vooruit gaan vreesk :s
succes nog iedereen

-LiLy°°

04-06-2008 20:52:16

als ge nu aan geriatrie bezig bent wil da zeggen da da uw eerste vak is???
zo ja, WEES BLIJ :D
ik moet da op drie dagen erdoor jagen, YIKES :x

deneve2

05-06-2008 02:49:41

yippie in den helft van boek twee van gynaeco ... tis vijf u snachts en kben nog altij achter op schema :s toch ook maar is een beetje slapen denk ...
voor al diegene die over een paar u al opstaan : succes er nog mee

Anonymous

05-06-2008 08:41:17

stomme stomme spitz!!!!

die cursus ga nu ies ni vooruit eh :cry: :x :cry:
ik vrees da ik gynaeco wa onderschat heb met mijn 9 dagen... en ja, nu kan ik er natuurlijk geen meer bijmaken, helaas... verdomme, wil echt ni buizen (niemand natuurlijk, ik wetet wel 8) , ma toch... zie het echt ni goe zitten op deze moment)

als ik kon toveren, kwam alles voor mekaar!!!

Anonymous

05-06-2008 08:56:38

Als hij kon toveren, kon toveren, kon toveren , kon toveren,
dan hielden alle mensen van elkaar-

Nupie

05-06-2008 12:05:15

pff tis echt mijn dagje niet. Me vanochtend overslapen. Wakker geworden om half 12 terwijl k om 9 moest beginnen. Grrrr

En geraak maar niet in gang. Zucht

*Izzy

05-06-2008 13:53:12

Pffff :(
Probeer u maar is te concentreren als ge net telefoon hebt gehad van uw vriend die juist gaan skydiven en surfen is .. de komende drie dagen gaat duiken in de great barrier reef :shock: (1 vd mooiste duikplaatsen ter wereld), in een temperatuur van 30° :shock: zit en ge daarbij via de telefoon de oceaan hoort bruisen op de achtergrond :cry:

En dan moet ge nog met VOL ENTHOUSIASME beginnen aan de meest saai cursussen ooit :(

Geertje

05-06-2008 14:03:19

Iemand zei dat hij/zij had gewild dat hemato was samengevat... Nou bij mij is het samengevat en het gaat echt totaaaaaaal niet vooruit. Wat een details weeral en ik haal echt alles door elkaar...

Pffffffff :?

Anonymous

05-06-2008 15:18:57

als ik kon toveren...

dan zette ik de tijd zo'n 3 weken en 1 dag vooruit zodat iedereen gedaan heeft met examens, iedereen erdoor is uiteraard en we konden genieten van welverdiende vakantie!! :bounce:

helaas, back to reality en gynaeco 1... de realiteit is hard, zeeeeeeer hard

-LiLy°°

05-06-2008 16:04:51

pff tis echt mijn dagje niet. Me vanochtend overslapen. Wakker geworden om half 12 terwijl k om 9 moest beginnen. Grrrr

da wilt zeggen da ge da nodig had eh meid... :agree:
Ik ga vandaag ook es vroeger gaan slapen (komt opt zelfde neer als lang uitslapen zenne :wink: ) want ben echt voor mn boeken int slaap aant vallen, ni normaal hoe moe ik ben :zzz:

Anonymous

05-06-2008 18:56:42

al een chance da in obstetrie alle opsommingen in zinnen staan en niet onder elkaar, zou ne cursus worden van 800 pg's dan

varkje

05-06-2008 19:24:11

al een chance da in obstetrie alle opsommingen in zinnen staan en niet onder elkaar, zou ne cursus worden van 800 pg's dan

260blz
ik heb het ondereengeschreven :wink:

Wilfried Itverlies

05-06-2008 19:29:00

toch nie om allemaal knal vanbuite te leren hoop ik? :)

De Duivenmelker

05-06-2008 20:10:44

Heb zojuist semiologie pediatrie nog eens doorgenomen... op 1,5 sec.... en terug weggesmeten...
Kga eens vroeg maffen denk ik.

Veel sterkte voor de nachtraven.

boelie

06-06-2008 08:46:35

dezemorgend wakker geworde met krampen in kuit èn voet... :bonk: PIIIJN...voor ne second denkte dan : 'allé, waarom wordt ik nu wakker?' om vervolgens dieje pijn te voele, waardoor ge gewoon in uw bed ligt te kronkele vn t kan ne meer, hé....en ge denkt 6 u sochtends...No way dat ik opsta...voet stretche tssn bed en muur en vn die halsbrekende toestande, om toch ma nie uit bed te moete...daaaaah :bonk: uiteindelijk toch moete rondlope, want as da 5 minute 'excruciating pain' is, hb ik et wel gehad zenne :roll:
echt kut om zo op te staan :bonk: ....drna trug in bed gekrope en dan kunde nemeer slape hé... :( en zo wordt ne mens moe, hft ie minder concentratie overdag, krijgt ie minder gedaan op ne dag, waardoor ie later moet doorlere, waardoor ie later in zn bed kruipt, waardoor ie minder slaapt, waardoor ie nog meer moe wordt....vicieuze cirkel gewoon....stoem krampen :bonk:...they fuck up everything

-LiLy°°

06-06-2008 11:10:00

:cry: pffff, ik heb pijn, ik slaap slecht en ik ben moe :cry:

Ik vindet allemaal unfair :( stom exaams... :x
Ben echt voorstander van da 5 weken systeem van diepenbeek, da was echt gewoon 1 week afzien (mwaoh steels :shock: ) ma daarna konde wel in uw bed kruipen en maffen en aan niks anders meer denken... hier gaatet maar door en door en door... :geeuw:

En het ergste vindik dan nog da ge van bna niemand meer iets hoort :? ik haat da gevoel eh, dan voelt da net of ge geen vrienden hebt :( :oops: Ge weet wel da iedereen moet leren enzo, ma soms vindik da eenzaam, zo niks meer horen. Ik ben graag onder de mensen en ik mis da echt in den blok :)

Pf, heb een dipdagje... en ja ik maget aan de hormonen wijten, want die zijn nu echt de schuldige zenne :roll:

En goh ja zone kuitpijn da is verdomd verdomd verdomd pijnlijk, heb da ook al es gehad, awel, dan hebek liever een galcrisis :D

*Loesje

06-06-2008 12:57:13

en 't grappige is, dat ge in diepenbeek op die week meer deed dan hier op zes weken :D (met dank aan de studieleidraad, omg hoe zalig was dat :D)

Anonymous

06-06-2008 13:25:28

zoiets waar duidelijk was wat te kennen en wat niet... wat hoofd en bijzaken waren... kunnen ze in leuven nog veel van leren...

Anonymous

06-06-2008 13:39:30

Ma jawel onderscheid tss hoofd- en bijzaken maken, da kunnen ze hier in leuven als geen ander, alleen dat ze alleen ma geinteresseerd zijn in de bijzaken.

"wat is de 5jaarsoverleving bij een vrouw met rode haren, blauwe ogen, schimmel tss haar voeten, een BMI van 39,3793898, met ook nog eens een besmettelijke ziekte en een cardiomyopathie, bij een endometriumcarcinoom van 3,222532432 cm groot, 2,5 positieve lymfeklieren en een resistentie vr het voorkeurschemotherapeuticumschema bleomycine-taxanan-adriamycine?"

A) 3%
B) 3,1%
C) 2,999999999999999999999999999999999% (mathematisch wel 3% ook)
D) 2,997%

bijvraagje: welk anticonceptiemiddel na de operatie bij voorkeur geven?

A) spiraaltje
B) vaginale ring
C) OA
D) geen, want dergelijke vrouw is zo lelijk dat ze geen anticonceptie nodig heeft aangez ze toch geen enkele kerel vindt

Anonymous

07-06-2008 07:45:34

zucht... ik was gisteren ontzettend moe, dus dacht ik : vroeg mijn bedje in, en een beetje langer slapen, dan gaat dat morgen vast beter gaan... dus ik lag mooi om elf uur in mijn bed, bijna onmiddellijk in slaap gevallen, dus dat ging goed. :zzz:
-tok tok tok- :shock: zeer luid werd er op mijn deur geklopt. ik kreunde zo half: mjaaaa... en daar kwam mijn kotgenoot binnen : hey, ik ben zo slecht geweest, kan ik met u praten?
waarop ik zeg : allé jong, tis midden in de nacht. (op mijn klok gekeken : 3u)
- ja ma ik moet echt met u praten, ik heb zoiets fout gedaan, ma wilt ge echt slapen of wilt ge praten?
- ik wil slapen :x
- oké dan
maar dat klonk zo zielig, en zijn houding was zo hopeloos dat ik het niet over mijn hart kon krijgen hem weg te sturen. ik bood hem dus een stoel aan en deed het licht aan. vertel het eens...
kwam een verhaal over een meisje dat hij gekust had en dat dat helemaal fout was (hij een lief, zij een lief) en dat hij niet weet wat hij er mee moet doen en dat hij van zijn lief hield maar dat het niet zo goed ging en... en dan verwachtte hij dus dat ik midden in de nacht zijn probleem ging oplossen. :shock: waar ik dus niet veel op te zeggen had, maar een half uurtje later ging hij dus een beetje gekalmeerd slapen.
waarna ik dus niet meer in slaap ben geraakt, zeker nog een uur wakker gelegen. uiteindelijk begonnen de vogeltjes te fluiten tegen dat ik terug sliep...
waardoor ik vandaag dus nog steeds moe ben!!! :cry: :cry: zucht... maja, wel een goede daad gedaan, tis alleen jammer dat dat voor de examens niet telt...

Anonymous

07-06-2008 12:58:56

wie haalt het in zijn hoofd om tijdens de blok om 3u snachts bij iemand op de deur te gaan kloppen??? ocharme gij 'gast'!

bon, even trug zagen over gynaeco...
help oh help oh help!!!! :cry: :cry: :cry:

ik weet niets, maar dan ook absoluut niets meer van al hetgeen ik tot nu toe bekeken heb :( :( en dan moet nog stuk van deel 1 en gans deel 2 er ook bijgepropt worden...

pfffff, dat lukt nooit! stress voor dichterbijkomend examen is er wel, maar concentratie blijft achter :bonk:

man man man, ik wil zo hard vakantie!

deneve2

07-06-2008 13:59:05

damn terug verslaaft aan calvin and hobbes en the far side :s zo gaat het ook ni vooruit he :(

Anonymous

08-06-2008 07:28:04

waarom moet er na een goe dagske steeds een slecht komen? gisteren goe doorgewerkt, vandaag lukt gynaeco weer langs geen kanten :x :x :x

en dat terwijl gans boek 3 er op 2 dagen gaat doormoeten

oh god, waarom waarom...kunnen die proffen niet een beetje meer medelijden met ons hebben??nee, ze willen ons echt kapot!

deneve2

08-06-2008 13:13:44

boek drie???

Anonymous

08-06-2008 13:35:57

boek 2 bedoel ik...

Wicky

08-06-2008 15:09:06

Verdorie! Zondagen zijn altijd funest voor mijn productiviteit.. geen enkele bieb open dus alleen op kot dus geen sociale controle en pc en tv op 2 meter afstand grrrrr!! En ramen open is ook al geen goed idee met al die gezellige geluiden van de straat aka hele gezinnen op stap.. :cry:

Ben de hele blok beu, laat mij maar gewoon beginnen, klaar of niet, ik wil boeken kunnen wegsmijten!!

Zalmtoastje

08-06-2008 18:01:04

ok, ik heb echt last met da hoofdstuk van anemie van pediatrie!!! Das echt ni leuk dat alles met komma's naast elkaar staat, en dat de indeling verschilt van de cursus van hemato... Ik ben nu eenmaal niet zo'n flexiebel mens! Waarom moeten we da nu 2 keer kennen?! 1 keer is al meer dan genoeg, en waarom 2 keer volledig andere indelingen?! Of zou ik nu eigenlijk beter mijn hemato leren om mijn kinder te verstaan :?

rare wereld :?

en kzit massaal achter op schema :cry:

en tis nog 18d en kmag terug uitslapen en in de zon zitten en alle dingen die ik graag doe doen :)

(ik tel echt de dagen af!)

fluostiftje

08-06-2008 18:08:29

Mjah, ik herken het gevoel, op het moment dat ik pediatrie leerde zag ik in dat ik eig mijn hemato nog helemaal nie goed kende :? . Kstel me nu ook volledig voor hoe je (=gerooktezalmtoastje) met een vergrootglas op die slides zit te staren en te vloeken :P .

Anonymous

08-06-2008 19:06:47

WHEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEE, STRESSSSSSSSSSSSSSSSSS!!!!! Krijg t hier echt nooit af :x

Tis veel te veel

-LiLy°°

08-06-2008 22:24:25

yuuuuup tzelfde hier, ik krijg het ook echt niet af :roll:
en dan leesde die voorbeeld vragen en dan denkte weer, WAAROM leer ik da nog... gvd, om te kunnen antwoorden op een vraag van hoeveel procent er van de vrouwen dit of dat carcinoom krijgen... kvoel me echt ne spast, ben beledigd da ze zon vragen durven stellen, sweer punten voor de papegaaien eh :roll: :x :D

Anonymous

09-06-2008 12:12:57

pffff, het gaat hier weer niet vooruit! en ik zou gynaeco nog willen herhalen, maar ja, hoe begint een mens daaraan??? 180+170+150=500pag op 2 dgn (met dag van examen bijgerekend uiteraard)

dat komt echt niet goed!!! :(

Anonymous

10-06-2008 05:31:12

een uur aant studeren, nog veel meer uren te gaan vandaag en de vermoeidheid geraakt niet uit mijn hoofd, mijn hersenen weigeren wakker te worden... :roll: dat belooft...

lommy

10-06-2008 09:08:30

Binnen twee uur examen!
Stress!

Nupie

10-06-2008 09:10:14

Go Lommy!!!! Komt wel goed!!!!! Ik duim!!!!!

-LiLy°°

10-06-2008 10:17:00

ik zie gynaeco echt echt nie zitten eh :oops:
kmoet nog zo zo zooooo veel doen, da geraakt nooit klaar :(
Als ge zo die vragen in da gynaeco topic ziet lijkt het ofda iedereen daar schoon op tijd mee klaar geraakt :? awel, ikke dus ni eh, hebet idd wa onderschat :( BAH BAH BAH BAH :(
:cry: snif :cry:

En da huisbaas heeft rattenvergif gebracht :cry: ''we hebben muizen'' ikke ''huuuuh hoezooo'', ''mja, maar geen zorgen, we gaan ze doodmaken, ik heb een hekel aan muizen, ben je der dan niet bang voor?'' ''huh, nee, waarom zouk? das toch gewoon een hamster met een lange staart, doet toch niks fout?'' ''naja, ik heb er harstikke veel bang van, bah, ik zal je straks vergif komen geven, we moeten ze doodmaken''.......
alsof ik da ga gebruiken :x
het muizenvriendelijk vangkooitje is onderweg, NIKSTE VERGIF MAN! :x

Nupie

10-06-2008 10:24:35

Komt wel goed meid!!!!!

Gewoon verder doen. Meer kunt ge ni doen!!!! Tzijn gewoon allemaal kl**tzakken :wink: ma laat u ni doen è!!!!

Nupie

10-06-2008 15:45:42

Pffff echt geen zin in de examen morgen, zucht

moest al lang boek 2 aan t herhalen zijn, aiaiaiaiaiaiaaiai

-LiLy°°

10-06-2008 16:14:15

konk maar herhalen :cry:

Anonymous

10-06-2008 16:20:38

Had ns n vraagje?
Als ge bij algemene op verschillende onderdelen buist, gaat er dan voor elk 1 punt af op uw algemeen totaal?
Ik vrees dat er dan niets meer gaat overschieten voor mij :cry:
Heb algemene morgen en zie het echt volledig niet zitten! :shock:

-LiLy°°

10-06-2008 16:43:33

kvroeg me da ook af voor gyneco...
Ik bedoel als ge op twee van die slideshowsvragen geen antwoord weet, dan gaat er een punt van uw totaal af ofwa?????
Dus als ge twee van de 70 vragen ni weet, en die twee die vormen toevallig het deeltje ''radiologie'', dan verliest ge daarvoor 1 punt op 20????!!!!!

Belleke

10-06-2008 16:58:02

Voor gynaeco ni zenne. Da zouden ze echt wel gezegd hebben...

deneve2

10-06-2008 17:05:28

nog 24 u te gaan
tege 20 p per u kank nog ongeveer alles herhalen :s alleen spijtig da k zelfs geen 20p per u kan doen :s en zelfs me red bull zou k meneige geen 24u ni meer kunne wakker houden nu vreesk
ben echt wel is benieuwd wa da het ga geven :s
we gaan voor de 10 yihaaa ( zou toch moeten lukken he ...)

angel?

10-06-2008 17:14:52

ik wou vandaag examens algemene :( die vragen kon ik doeme hé

varkje

10-06-2008 19:37:32

IK WIL AVONDETEN!!!!

grr
morgen maak ik terug zelf

Anonymous

10-06-2008 21:33:06

Avondeten?

Snap uw frustratie eigenlijk niet, eet dan gewoon he :D

Anonymous

11-06-2008 08:06:12

STREEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEESS !!!!!!

binnen 9u gyneco.... :? :? :? :? :?

Nupie

11-06-2008 15:05:37

pfff wat een idee om 19u examen. Heb echt geen zin meer om nog na te denken vandaag. Maar ja, tzal toch moeten...

:evil:

varkje

11-06-2008 15:19:50

ik zal een kaarsje branden voor allen met examen gynaeco straks
en erna mag je je direct in je bed storten nupie!!

-LiLy°°

11-06-2008 15:23:59

IK BEN HET BEU :x
IK WIL EXAMEN, NU :x
kkan er NIKS van, ma dan hebek tenminste nog iets aan mn avond, nu benek daarentegen al helemaal uitgeput en da is echt ni bevorderlijk voor mn concentratie...
Man ik heb zon SCHRIK :?
En normaal hebt ge max ne voormiddag om u der zorgen om te maken en in die voormiddag hebek meestal erg veel paniekjes, ma nu :oops: tis ne hele dag :roll:
brrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr

succes aan alle mensjes die seffes gaan afzien samen met miiiiiij!

angel?

11-06-2008 15:44:30

bah al heel de dag buikpijn enzo op die manier geraak ik niet vooruit hé!!!!!!

Anonymous

11-06-2008 17:43:25

rot algemene alles proberen te leren, enkel nucleaire de hoofdzaken geleerd en dan krijgt ge een vraag als bespreek scintigrafie bij dementie :cry: :cry:

nog des te frustrerender als ge weet als 24u vr u de vraag ve collimator gesteld is. Ben blij dak vlgnd jaar weg ben uit dat oneerlijke leuven tis toch altijd tzelfde. Ofwel krijgt ge een vraag uit onco en dan hebt ge een 20 + dan nog een extra punt in totaal ofwel een van nucl met vr mij dan al min 1 in totaal. Kvind mij hier toch wel zwaar in mijn rechtvaardigheidsgevoel aangetast. Dat ze iedere student met een nucl vraag dan ook ma systematisch n paar punten bijgeven om de verhouding wa recht te trekken.

Pfffff, heb er nu echt geen zin meer in, kunnen mij allemaal de boom gewoon in.

varkje

11-06-2008 19:17:40

grimgramgrom
ben patho aan het herhalen
lijkt allemaal nieuw :(
ach het zal er wel ergens zitten, verscholen achter mijn zenuwen ôp dit moment... (of zou dat utopie zijn?)

angel?

11-06-2008 19:18:54

:evil: :x ik heb hetzelfde met endocrino, nog maar 2 dagen geleden gedaan en het lijkt allemaal verdwenen
hematologie van hetzelfde

gvd !!!!!!!!!!! :x

varkje

11-06-2008 19:20:25

ja tis echt een 'herhaal-alles-op-1-avond' aan het worden
hoewel dat stress inducerend lijkt te werken :twisted:

Anonymous

11-06-2008 19:24:55

ik had net hetzelfde voor, alles leek weg, ook die dingen die ik eerst echt heel goed kon
merkte ik tijdens ook een avondje supertempo herhalen

en examen is toch gegaan hoor
er komt meer terug dan je denkt
duimduim

Anonymous

11-06-2008 19:51:17

rot algemene alles proberen te leren, enkel nucleaire de hoofdzaken geleerd en dan krijgt ge een vraag als bespreek scintigrafie bij dementie :cry: :cry:

nog des te frustrerender als ge weet als 24u vr u de vraag ve collimator gesteld is. Ben blij dak vlgnd jaar weg ben uit dat oneerlijke leuven tis toch altijd tzelfde. Ofwel krijgt ge een vraag uit onco en dan hebt ge een 20 + dan nog een extra punt in totaal ofwel een van nucl met vr mij dan al min 1 in totaal. Kvind mij hier toch wel zwaar in mijn rechtvaardigheidsgevoel aangetast. Dat ze iedere student met een nucl vraag dan ook ma systematisch n paar punten bijgeven om de verhouding wa recht te trekken.

Alst n troost mag zijn, mijne nucleaire is ook allesbehalve goed geweest, met wat goodwill zalk er mss wel dr zijn op dat deel maja eerlijk tov oncologie ist toch niet, maja in leuven verbaast mij niks meer eigenlijk...

igor

11-06-2008 20:58:41

Dat vind ik er ook van. Ik was er samen met u :D
Stomme vragen! Had al de belangrijkste onderzoeken van die nucleaire nog geleerd, maar dacht van die behandelingen bij dementie enzo, das te moeilijk dat gaan ze nooit vragen, dus enkel ns gelezen. Ja zeg, krijgt ge nog net een vraag van nucleaire en dan nog net dat stukje :x
Bij hemato net van t zelfde, iedereen krijgt een ander vraagje, krijg ik
daar chronische lymfatische leukemie, begin daar alles door elkaar te slaan, Hodgkin, non Hodgkin, ... allemaal erbij gegooid :shock:
Ja zeg, hadden ze me dan ne gewone thalassemie of een autologe stamceltransplantatie gevraagd had ik het ook wel kunnen aframmelen, zunne. Echt oneerlijk systeem hier, hoe kunt ge dat nu in godsnaam vergelijken? Mja, tis nu zo, de rest viel nog wel mee. Ga me er toch niet door laten doen en morgen vol goede moed aan pediatrie beginnen. Toch wel fijn dat ik het hier effe kon zeggen! :wink:

Anonymous

11-06-2008 21:11:31

Troost u heb nog niemand gehoord die wel goed had op nucleaire dus mss da prof tijdens t verbeteren wel ne rode draad zal zien dat m mss wat milder moet zijn, maja er zullen er wsl wel weer n deel mensen zijn die dat boekje knal van buiten hebben geleerd dus ja

Anonymous

11-06-2008 21:25:50

Same here, vind dat ze de gemiddeldes van nucleaire en oncologie mr eens naast elkaar moeten leggen en dan ook ma ns hun conclusies trekken. Kdacht echt in slechtste geval n vraag te krijgen van bespreek de werking van pet of spect, ma zo n vragen. En dan te denken dat ge bij oncologie een vraag kunt krijgen waar ge gewoon een paar woorden bij elkaar moeten...

Niet eerlijk vindk

-LiLy°°

11-06-2008 21:54:50

gynaeco was echt marginaal moeilijk :cry:
zoooooo ni fair eh, zoveel uren aan geleerd en dan hebde zoiets :cry:
Ben totaal gedemotiveerd nu :cry:

Geertje

12-06-2008 06:24:54

Damn, morgen algemene... Na de eerste examenvragen was ik er wel vrij gerust in, die kon ik allemaal wel. Maar nu zijn er vragen bijgekomen, komaan hoe oneerlijk is dat verdeeld??? Ik ga hard hopen op een makkelijk examen zonder nucleaire en te begrijpen casus van hemato :? ...

angel?

12-06-2008 06:50:14

ik hoop samen met jou mee !!! pfff nog 1 dag hierop afzien (en dan naar het volgende) :cry:

Anonymous

12-06-2008 06:59:46

stommen stommen gyneco!!!!! :bonk: :bonk: :bonk:
komaan, wat voor een examen was me dat!

die voorbeeldexamenvragen vond ik veel makkelijker dan hetgeen wij voorgeschoteld kregen :( den helft van da examen ging over tumoren! ipv ook eens iets over urgency te geven of zo, nee zenne, het zou te gemakkelijk kunnen zijn :( en dan al die rotvragen over cystes, komaan, zeg toch op zijn minst wat voor iets die cyste is! :bonk:

kzag het op voorhand nog relatief goed zitten, maar na 22u had ik er geen goeie hoop meer op

en dit moest normaal gezien een vak zijn dat vlot moest gaan, de hel moet nu nog komen, 3 dagen pediatrie, 3 dagen algemene

:cry: zucht :cry: waarom zou ik daar zelfs aan beginnen...

fluostiftje

12-06-2008 11:31:45

Ik haat het post-examen dag fenomeen :( . In plaats van nu deftig te beginnen leren aan dermato zit ik mijn tijd te verprutsen :( en ook te denken aan gynaeco :( en dan denk je de hele tijd wat je allemaal mis kan hebben :( .

liesbeth!

12-06-2008 12:37:59

ook zo een rotte post examendag

en geriatrie is zooooo saaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaai :zzz:

Anonymous

13-06-2008 11:48:33

HAAAAAAAAAAAAAA :evil: :evil: POST POST examen nutteloze dag. Hd mij al neergelegd bij een buis vr gynaeco ma dr moet t wel bij blijven he GVD;

Anonymous

13-06-2008 12:36:35

Stomme nucleaire :x niet eerlijk vindk.

Kijk he die examenvragen van onco zijn zo weinig ipv dan iedereen gewoon een vraag van onco en nucleaire te geven. Kan toch niet moeilijk zijn. Tis simpel: ofwel hebt ge onco en hebt altijd n 20, ofwel hebt ge nucleaire en dan hebt ge niet goed. N universiteit onwaardig vindk. En als ge dan toch opt einde vd rit u enkel op punten moeten laten beoordelen om te mogen specialiseren mogen ze zo ok wel iets vermijden vindk;

En nee ik ben niet het gefrustreerde type die altijd komt zeggen dat hij altijd pech heeft met vragen en anderen chance, ma dit vind k er gewoon zwaar over.

Enfin kheb t toch ns kunnen zeggen, niet dat t mijn punten verandert, ma tlucht toch al beetje op.

liesbeth!

13-06-2008 12:49:04

:x kan die beiaard nu eens niet gewoon stoppen met spelen?
waarom maakt die zoveel kabaal op ne gewone vrijdag? of is het een of andere feestdag of zo???
dat blijft maar duren, ik ben dat gewend 1x vijf minuten op het uur, maar nu overdrijven ze echt, dat duurt nu al een heel uur... en maar blijven gaan... allé, nu is het een paar minuutjes gestopt
ik kan toch maar moeilijk
- :shock: en hup, weer een nieuw liedje-
oorstoppen in doen, das echt vervelend vind ik
iemand die mij kan vertellen wat er aan de hand is? feestdag, trouw of zo?
ik word echt gek ervan.... hmmm... ze moeten kerkklokken laten zwijgen tijdens de blok en examens :cry:
tis zoals in da liedjes van yevgueni als iemand dat kent "en de man aan de beiaard, hij lijkt wel gek, hij speelt een lied dat wel uren blijft duren"
man man wat een miserie... dat hij blokfluit gaat spelen of zo, dan heb ik daar geen last van
en alweer een nieuw melodietje :cry:

Anonymous

13-06-2008 12:54:40

AAN angel?

Die van hemato geeft die hoog punten, in de zin van 18 of meer, want khad dr ook goed examen eergist bij gedaan en hij zei dat zelf ook dat het heel goed was, maja vr sommigen is 16 heel goed en vr anderen weer iets anders...

Want khad ook n vraag v nucleaire...

-LiLy°°

13-06-2008 13:51:04

HAAAAAAAAAAAAAA :evil: :evil: POST POST examen nutteloze dag. Hd mij al neergelegd bij een buis vr gynaeco ma dr moet t wel bij blijven he GVD;

idem hier :roll:

deneve2

13-06-2008 15:40:41

pfff ik heb op twee dagen al effectief twee hoorcolleges gedaan :s en ik ken ze dan nog ni eens fatsoenlijk :s ga nog wa geven als t tege dit tempo blijft doorgaan, en ik ben nog altij moe :s heb nochtans al 24u geslapen de laatste twee dagen :s echt precies alsof er een bus tege mij is gereden ofzo :s
tja koffie , redbull en blijven gaan zeker, van de pillen blijfk nog altij af ...

angel?

13-06-2008 17:24:58

AAN angel?

Die van hemato geeft die hoog punten, in de zin van 18 of meer, want khad dr ook goed examen eergist bij gedaan en hij zei dat zelf ook dat het heel goed was, maja vr sommigen is 16 heel goed en vr anderen weer iets anders...

Want khad ook n vraag v nucleaire...

mijn punten waren in ieder geval heel hoog (laat ons zeggen bijna maximum :feest party) ik denk dat hij redelijk vrijgeving is. Hij apprecieert het ook erg als je iets dat niet in de cursus maar wel uit de les komt kan vertellen. Relax maar he is all right...

Anonymous

13-06-2008 17:32:25

wauw zeg
proficiat ;)

en hoe weet je dat?
zegt hij de punten??
of kon je het lezen of...?

Anonymous

13-06-2008 17:43:10

How idd ferm!

Gy zult u specialisaties later wel vr t kiezen hebbe :wink:

-LiLy°°

13-06-2008 18:49:58

Specialisaties :roll: zwijg er maar over :roll:

En aaaaaaaaaaaaargh :x

onze domme debiele huisbaas, wat een dierenhater :x

Rafael ''ja seg eeuh, mark, wij gaan geen vergif leggen, we hebben vangkooitjes gezet nu, we vinden vergif een beetje barbaars''
Mark '' oh... na ja... ik hoop dan dat hij toch het vergif opeet en crepeert en verdroogt,...''

wa voor nen ONMENS IS ME DA :x

Anonymous

13-06-2008 19:10:40

Haaaaaaaaaa tlukt echt nimmer gewoon al 2D totaal niks gedaan krijgen en ma hele tijd wat op comp te niksen.

Ben t beu, nu

deneve2

13-06-2008 19:46:20

Haaaaaaaaaa tlukt echt nimmer gewoon al 2D totaal niks gedaan krijgen en ma hele tijd wat op comp te niksen.

Ben t beu, nu

idem

igor

13-06-2008 20:24:11

Rafael ''ja seg eeuh, mark, wij gaan geen vergif leggen, we hebben vangkooitjes gezet nu, we vinden vergif een beetje barbaars''
Mark '' oh... na ja... ik hoop dan dat hij toch het vergif opeet en crepeert en verdroogt,...''

idd, dat arme muisje.
We zullen hem ook ns n goei dosis warfarine geven,
zien hoe leuk hij dat vindt. tsss... :x

Geertje

13-06-2008 21:17:49

No offence maar zijn muizen niet ook gewoon een beetje viezige beesten? Ik vind het niet tof als die aan mijn eten komen knabbelen... En ach, er zijn nog wel barbaarsere manieren om aan je einde te komen dan door rattenvergif, ik kan er zo wel een aantal bedenken :twisted:

-LiLy°°

13-06-2008 22:27:11

de hollanders begrijpen elkaar precies :D :wink:
Ik heb gewoon echt iets tegen rattenvergif :oops: :oops:

hmz, ik heb mn fototoestel hier nu niet bij, maar heb er fotootjes van genomen, en echt als ge dat ziet, zoiets liefs kunde niet dood doen hoor :roll:
ok, dat ding hoort niet in huis, en we zijn bezig om hem te vangen, maar dood hoeft hij nu niet echt hoor :D
We hebben hem Remy genoemd, omdat ie net als de muis van ratatouille aant fornuis steekt :D (alle die steekt daar niet, tis daar dat die uit de muur kan komen :) )en ja, verpersonaliseren van zon diertje maaktet al helemaaaaaaaal onmogelijk om der een einde aan te maken :D

Mor dus :D allemaal supporteren dat hij kiest voor de levensreddende muizenval van de belgjes op verdiep 2 en NIET voor het vergif van de hollanders op verdiep 1 :bounce:

P.S. ik wil wel effe duidelijk stellen dat ik hygienisch en al ben en dat ik gewoon een dierenvriend ben, ons huis loopt niet over van de muizen, het wordt elke week gekuist en dat beest steekt blijkbaar in de muren over heelt gebouw, dus niet alleen bij ons :D niet dat mensen gaan denken dat we express muizen houden en die int wild laten rondlopen en dat ik luizen in mn haar heb en van die toestanden, want kbesef dat heel mijn gedoe om een muisje wel gek kan overkomen :D :D :D

2 B CONTINUED :wink: :wink:

boelie

13-06-2008 22:44:27

P.S. ik wil wel effe duidelijk stellen dat ik hygienisch en al ben en dat ik gewoon een dierenvriend ben, ons huis loopt niet over van de muizen, het wordt elke week gekuist en dat beest steekt blijkbaar in de muren over heelt gebouw, dus niet alleen bij ons niet dat mensen gaan denken dat we express muizen houden en die int wild laten rondlopen en dat ik luizen in mn haar heb en van die toestanden, want kbesef dat heel mijn gedoe om een muisje wel gek kan overkomen

uhu, goed da get effe verduidelijkt :D

Anonymous

14-06-2008 13:44:28

ik haaaaaaaaaaaaaaaaat dermato!!! :x

dat vak gaat echt niet goed vooruit!
waarom besef ik altijd pas in examens goed wat ik juist op voorhand had moeten bekijken... :roll:

ofwel geen herhaling ofwel heel weinig slaap de komende 2 nachten... mmmm, herhaling heb ik zeker nodig of ik ken er echt nix van, maar slaap zou ook wel welkom zijn, komen nog vreselijke tijden aan...

stomme examens, afschaffen die handel :lol:

boelie

14-06-2008 14:07:15

allé, tijd om naar e trouwfeest te vertrekke...ideaal gepland just vr t exame algemene :bonk: ....maja, da konden zij nie wete natuurlijk :?

deneve2

14-06-2008 14:10:38

ik haaaaaaaaaaaaaaaaat dermato!!! :x

dat vak gaat echt niet goed vooruit!
waarom besef ik altijd pas in examens goed wat ik juist op voorhand had moeten bekijken... :roll:

ofwel geen herhaling ofwel heel weinig slaap de komende 2 nachten... mmmm, herhaling heb ik zeker nodig of ik ken er echt nix van, maar slaap zou ook wel welkom zijn, komen nog vreselijke tijden aan...

stomme examens, afschaffen die handel :lol:

zit met zelfde probleem, denk dak ga gaan voor deze nacht doorwerken en morgen wel slapen voor t exaam ...
zit nu al wel aan mijn bijna lethale dosis caffeine maar ja da pakke we er maar bij zeker

angel?

14-06-2008 14:48:53

How idd ferm!

Gy zult u specialisaties later wel vr t kiezen hebbe

Helemaal niet, je zou mijn kandidaturen moeten zien ;-)
mijn laatste jaren zijn gewone punten ze, niet beter dan een andere gemiddelde student in ons jaar.
Ik doe gewoon graag hemato en tis een sympathieke vent die veel punten geeft.
En ik weet mijn punten omdat hij ze gezegd heeft en ik het groot op mijn blad heeft geschreven, dus tenzij hij met mij aan het lachen was denk ik dat dat mijn punten zij hé ;).
De rest zal wel wat minder zijn, stomme stomme systeemziekte en nucleaire grrrrrrrr... ben der nog altijd kwaad over wat waren dat voor vragen zeg!!!!!

Ah ja geertje nog is merci voor die zwangerschapsopmerking, dat was bij AIHA en toen mijn casus daarover ging was hij heel blij dat ik een zwangerschaptest ging doen ( als onderliggende oorzaak en omdat het ook gevaarlijk was voor eventueel kindje).

Lily save the poor animal hé

en nu nog proberen te beginnen aan kinder, pffff post 'ik ben doodmoe door algemene' examendag

Geertje

14-06-2008 16:50:41

Geen dank :D
Dan hoop ik dat hij echt vriendelijk is qua punten want toegegeven zie ik mij nog buizen op dat vak... En dat lag nu eigenlijk niet helemaal in de planning :?

Anonymous

14-06-2008 20:17:56

WHAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAJG3EIROJGIRNZAIEOMRAZNGZIOM4RENFMOIJZA?GNRIOEMZJRIOMT8888!!!!

ok dat moest er effe uit !!! amaai frustratiessssssssssss !
goed dit geschreewd zijnde , kan ik weer opt gemakje verder doen met mijn oh zo interessant boeksken!!

Anonymous

14-06-2008 20:48:35

ik snap echt niet hoe mensen dermato afkrijgen op 3 dagen tijd... ben er nu al volle 3 dagen aan bezig, maar ben nog lang niet klaar met 1e keer leren...ik vind het echt dik tegenvallen, die slideshows blijven komen!

laten we hopen op toch nog een beetje herhaling ook

Anonymous

14-06-2008 21:24:44

Same here, ma kgeloof da niet da mensen dat vr de eerste keer op 3d afkrijgen...

Vr sommigen is de "eerste keer", eigenlijk altijd in de les hebben gezeten, dan thuis nog eens doorgenomen, dan mss nog eens samengevat, dan al geleerd en dan pas volgt de eerste keer...

Want ja sorry ma als ge t echt vr de eerste keer op 3d doet dat zijn 8slidesshows/d dan geloof k niet da ge dat kunt kenne, en aangezien iedereen er altijd door is, is er toch ergens een discongruentie tss wat mensen vertellen en wat ze effectief doen/gedaan hebbe.

Dus gast om u moed in te spreken, k ben t vr de eerste keer bezig en ga t hopelijk allemaal 1keer geleerd hebben op 4d... Dus in mijn ogen zijt ge compleet normaal bezig, alleen t vak zelf is abnl

deneve2

14-06-2008 21:46:00

ik ben ook nog voor den eerste keer bezig , en tzal ook vier dagen worden , en evt nog ne nacht bij ook alsk wil herhalen :s den dermato zelf valt nog wel mee vinnek, tis die fucking histologie he :s da krijg ik echt ni geleerd, da ze da is voor de pathologen laten... voor mij boeit da stuk echt ni :s

De Duivenmelker

14-06-2008 21:57:38

Algemene... Bah, bah nogges bah en nogges......bah.... :cry:

-LiLy°°

14-06-2008 22:41:09

yuuup same here met dermato :roll:
Kdacht dat dat veel veel vlotter ging gaan... Kmoet echt constant gaan terugzien naar prentjes want die die dinges die lijken VERDOMD HARD opeen :roll:
Mja ik ga gewoon voor 1 keer leren nu, rapperderap herhalen is nutteloos, tenzij get dooreen wilt slagen :D tis meerkeuze, dus zo zalet ook wel terugkomen eh (ma NI zon meerkeuze als gynaeco eh, want seg! 1ne keer zon monster dubbelzinnige vragen is echt genoeg!!!)

en nja, algemene op 3 dagen staat ons hierna te wachten :roll:
Kdenk echt da ik die avond na algemene terug naar mn liefetje ga gaan, es VEEL ga eten en VROEG ga slapen, das al heel lang geleden :D en oh ja, niet te vergeten, ons remy'tje gaan rescue'en eh :D :D :D
ik moet gewoon ergens een lichtpuntje kunnen vinden want de komende dagen worden er hoegenaamd niet beter op qua QoL :roll:

boelie

14-06-2008 23:19:13

:bonk: :bonk: :bonk: :bonk: :bonk: :bonk: :bonk: :bonk: :bonk:

WOOOOOWWWW.... allemaal synchroon.....AWESOME!!!

(blok :mmm: )

Anonymous

15-06-2008 09:05:17

mijn QoL is ook niet echt fantastisch te noemen, integendeel

Op 9 dagen nog 3 zware examens, hoe ze zoiets durven te plannen!!! dermato viel al tegen om te leren(veel trager dan verwacht/gehoopt) maar dan moeten nog én pediatrie én algemene erdoor op 3 dagen

zij die gaan sterven groeten u...

Geertje

15-06-2008 09:22:43

naja over 9 dagen ben je er vanaf... ik moet er nog 12 :cry:
Bah ben het kotsbeu, ik heb het enorm koud, loop met een dikke trui en al 2 weken met een kruik rond. Iedereen zit me hier uit te maken dat ik niet normaal ben dat ik het koud heb (NOU EN, IK heb het toch koud!!!). Dan viel algemene ook nog es vies tegen dus nu heb ik ineens echt schrik voor de rest en dat heb ik nooit. Wat een vreselijke blok is dit :cry:

angel?

15-06-2008 09:27:59

komaan!!! Ge kunt het é, ga der maar van uit de je er op algemene door bent ;-). Kweet niet of jij voor mij geriatrie gaan doen bent maar die legde zijn puntenlijst voor mijn neus ongeveer en der was daarop toch nog niemand gebuisd. Komt allemaal OK!!!!! Ik heb anders gisteren wel geen klop gedaan maar ja... pfff en aan de boeck moet ik nog beginnen (geen tijd voor gehad in de blok) en beginnen betekend bij mij echt nog nooit bekeken. Tis niet dat het niet gaat gaan maar why why why!!!!!

Belleke

15-06-2008 09:35:02

De Boeck leren lukt echt wel goed hoor. Da's toch minder detailopsommingen dan Van Geet. Ge moet u effe door de infecties worstelen (maar echt, daar kent ge der al véél van), maar astma en hooikoorts gaat supersnel en alles over groei en puberteit is vooral logisch nadenken. Dus dat komt zeker wel in orde :wink:

Anonymous

15-06-2008 09:41:11

op deze moment zou ik graag willen tekenen voor die 3 dagen extra...

want van hetgeen ik 2 en 3 weken geleden voor algemene en kinder gedaan heb, is er nu al niet veel meer over in mijn koppeke...

maar ik besef ook wel dat het vreselijk is om de laatste dagen te blokken wetende dat er al een heel deel gedaan hebben...

de blok, het blijft toch iets vreselijk!

-LiLy°°

15-06-2008 11:12:58

mja ik teken ook voor dagen extra zenne :roll: hierna algemene op 3 dagen, da is gewoon pure hel eh :roll: kinder op 5 is ook goed doorwerken zenne, ah ja want da spel is totaaaaaaaaal verwaarloosd geweest door die algemene, tis echt zon domino effect :? eigenlijk hebde dagen genoeg, maar omdat ge tnog ni voorbereid hebt door een examen waar ge te weinig tijd voor hebt, komt ge zo ook in tijdsnood en vooral in slaapnood en jade jade jade
ARGH :x

En dermato wordt ook nog serieus doorwerken vandaag :(

En geertje, het zal allemaal reuze meevallen, jij doetet toch altijd goed eh meid :wink:

liesbeth!

15-06-2008 12:30:08

wat een ongelooflijk stomme nutteloze dingen bevat algemene geneeskunde... ik heb mij met veel moeite door nucleaire kunnen worstelen, nie dat ik daar nu veel van onthouden heb, en nie alsof ik daar later zo veel aan ga hebben, en dan komt ge aan iets als systeemziekten waarbij er opsommingen staan van welke vasculitiden er allemaal bestaan, tja, wat interesseert mij dat nu, als we daar geen ziektebeelden van gezien hebben heeft het weinig zo een rijtje van buiten te leren, kga aan een patient later niet zeggen : tja, u heeft een vasculitis, ik moet u daarvoor doorverwijzen, het kan gaan om : "..." en dan volgt er zo een schoon rijtje... zucht.. maar blijkbaar heeft die kerel zo wel al iets gevraagd.... :bonk: bahbah algemene... en dan te bedenken dat ik nog endocrino patho en hemato moet doen... tegen woensdagochtend! help! veel te veel tijd verloren aan die klein onnozel vakskes waar ge dus wsl nog niet eens een vraag uit krijgt ofwel zo ene die ge toch niet kunt beantwoorden omdat het veel te gedetailleerd is. :cry: :cry:
pffffffffffffffff.... ik moest ff stoom aflaten... nog 12 dagen miserie.... aiaiaiai... :cry:

Zalmtoastje

15-06-2008 13:41:40

best dak gewacht heb met nucleaire tot nu... ik ga da nooit onthouden op mn examen EDTA, DMSA, 99 dit, 111 dat, 1243 dit 45 dat :x
rotvak!
En domme algemene ga ik nog ni eens afkrijgen tegen mn examen :cry:
leuk om ook vast te stellen dat de examenvragen over de kleine stukjes dan zoooo ontzettend belachelijk zijn! Som dit tabelleke op, een hele casus over 1 klein onderwerpje en dat dan nog voor nucleaire: vak van 20p :x
aaaaaaaaaaaagggggggggggggggggghhhhhhhhhhhh

en die klokken klingelen hier de heeeeeele dag door!!! van 8 tot 21 u elk half uur heb ik 5 minuten geklingel, das 27 maal 5 = HEEEEEEEEEL veel tijdsverlies!!!!

ok, en nu verderdoen

*Izzy

15-06-2008 14:06:41

Hahaha :D I knoow the feeling ik word ook compleet ZOT EN DOORGEDRAAID van die klokken, kword daar gans nerveus van :sop:
Grr en da zijn zo van die ultra vrolijke liedjes :roll: En denk ma ni da oordoppen helpen want die zwaardere slagen blijfde er nog mooi door horen... VERSCHRIKKELIJK :( das nu echt al een hele week door :x

Tokapipi

15-06-2008 14:37:26

Ik heb een postexamendagje.... Grrrrrrr, ik haat postexamendagen!!!

liesbeth!

16-06-2008 16:01:15

dit lukt nooit.........
heb nog nooit zo slecht voor een examen gestaan.
nog 1/3 hemato doen, nog heel endocrino, en dat op een avond en een dag..... help!!! :shock: :shock:
tja, en nakijken kan ik al helemaal vergeten. dat wordt alles dooreen gooien op het examen dus. tis nie alsof ik nog iets van pakweg nucleaire weet. :bonk: :bonk: :bonk:
bovendien ben ik zooo moe en zou ik zo graag gewoon in mijn bedje kruipen.
ik wil gewoon dat het gedaan is. NU!

kaaaren

16-06-2008 16:19:51

:cry:

-LiLy°°

17-06-2008 11:34:53

algmene op drie dagen, echt waaraan hebbe we da verdiend??? :cry: :cry: :cry: :cry:

deneve2

17-06-2008 12:34:02

drie dagen en dan benk nog zo slim van mij te overslapen :s nu lukt het zeker ni :s
tja shit happens zeker zulle maar proberen he

Tokapipi

17-06-2008 13:53:30

Ik ben ziek... Hoe kan ik nu iets oplopen als ik ni buitenkom? Oorpijn, keelpijn, hoofdpijn en een lopende neus... Ik snap het ni ze...

GOODmorning

17-06-2008 14:00:04

hoe meer ik herhaal van hemato, hoe minder ik ken :cry:

aaaagggggghhhh dit is echt ni meer te doen :x

-LiLy°°

17-06-2008 20:52:01

http://www.nieuwsblad.be/Article/Detail.aspx?articleid=0A1T5GFI

en we missen weeral es AL de fun :roll:

deneve2

17-06-2008 20:57:11

http://www.nieuwsblad.be/Article/Detail.aspx?articleid=0A1T5GFI

en we missen weeral es AL de fun :roll:

als compensatie moogt ge u volledig uitleven op algemene yippie :s
ik haat da kutvak :s geraakt echt nooit klaar he, chanse dak nieuwe straffere koffie heb gevonden want t gaan lange slapeloze nachten worden vreesk :(

Belleke

18-06-2008 05:38:29

Om 13u examen van algemen en ik moet precies nog zooooooooveel doen. Da's zo typisch bij mij he. Waarom heb ik geen goede studiediscipline enzo van die dingen, dan zou ik nu rustig kunnen herhalen ofzo :(

-LiLy°°

18-06-2008 11:06:43

aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaargh :bonk: :bonk: :bonk:
eerst kloppen vanaf half 7 smorgens en nu beginnen ze hier nog te boren ook eh... wa een IDEE om da debiel kraakpand in den blok af te breken... se pipo's :x

GOODmorning

18-06-2008 11:30:19

ok, dit is een positief bericht, dus hoort ni helemaal hier thuis, maar hoort toch bij mijn vorige berichtje:

ik zag het totaal ni meer zitten gisterenavond, zeker ni omdak hemato echt ni kon... Tot ik de vragen zag deze morgen...

Aan iedereen met algemene of pedia op 3d:

BLIJF DOORGAAN!!! Geef het niet op! Elk woord dat je er nog bij kan proppen is winst! En als je herhaalt en je weet het ni meer, geef ni op, start opnieuw, of smijt het weg, je zal het op je examen wel herinneren!!!

Succes nog voor iedereen!
Nog weinig dagen en we zijn ervanaf!!!

varkje

18-06-2008 11:33:02

zalig van je omdat hier nog te komen zeggen :)

Anonymous

18-06-2008 12:53:38

jeps, heel fijn, maar mijn gevoel spreekt echt boekdelen... ik kan het gewoonweg ni onthouden

ik weet dat pediatrie wel meevalt op examen en zo, maar heb nu 3 dagen ervoor en ik krijg het gewoon echt niet in mijn hoofd... :cry: :cry: :cry:

en zit al sinds deze morgen met hoofdpijn en ondanks de paracetamol, weigert die weg te gaan... mijn hersenen willen gewoon niet meer leren

*Els*

18-06-2008 13:27:41

Algemene op 3 dagen is echt onmogelijk :? Ik ben doodmoe, ik blok mij kapot, maar da examen wordt een ramp, das gewoon ni te doen zeg :x

Wat een rotsysteem is dat eigenlijk, bloed op 3 dagen, ademhaling op 2 en nu algemene op 3, er zijn grenzen he... twordt een gokspelletje welke stukken ik nog zou bekijken en welke ik maar aan de kant schuif

hoe demotiverend is dat weer allemaal, ik ben het KOTSBEU!! :cry: :evil:

deneve2

18-06-2008 13:37:13

ja idd ... ik lees gewoon alles vanaf nu denk :s moetek maar is heel veel chanse hebben met de examenvragen, anders is het ni te doen :s 3dagen is echt wel onmogelijk ze, kdenk zelfs niet dak alles geleze ga krijgen :s
en tis ondertusse weeral een maand geleden dak da nog geleerd heb, dus veel is er ook ni blijven hangen :s
dees is echt weer een geval van hoe kan ik het beste de schade beperken :s
en ik wil trouwens ook slapen :s ben nog uitgeput vant vorige, en om da nu weer maar zo weinig per nacht te slapen da hou ik gewoon ni vol :s

Nupie

18-06-2008 13:39:10

allé kmag precies al uitkijken nr wat mij te wachten staat na pediatrie, pfff

-LiLy°°

18-06-2008 16:02:56

selectief leren...
Wa al gevraagd is van endocrino, gewoon lezen, tzelfde bij geriatrie (daar benek wel helaas te laat achter gekomen DOEME :oops: )
Ge kunt het gewoon ni allemaal geleerd krijgen op deze tijd, das echt ni te doen...
Kga nucleaire ook gewoon es lezen, tzijn nu vragen van radiotherapie en kanker is nog helemaal ni geweest, dus we gaan daarop hopen...
En anders ja, september eh :oops:
Kben echt echt kapot en kvindet zo oneerlijk! :x kkan hier echt nog doordoen tot 3 anders geraaktet gewoon ni af eh, komaan seg! En dan er om 7 weer terug uit! Ben echt boos! :x
DIT IS ECHT HEL EH :x

-huppa-

deneve2

18-06-2008 16:04:28

komt endocriene ook ni terug?

boelie

18-06-2008 16:37:40

@ lily: zolang ne mens bij 'een vrolijke noot' post over wat hem/haar blij maakt, zie ik daar totaal geen graten in...is dat nu een goed examen of is dat ne keer op zn gemak een gazet lezen (want ik voel me bij deze bijzonder hard aangesproken), ik vind dat dat moet kunnen...de titel zegt het zelf...' een vrolijke noot'...dit is het frustration topic: hier ziede zoiets niet...en terecht...

goeie tip: als ge niets wilt horen over wat andere mensen gelukkig/blij maakt in de blok, ga daar dan niet zien hé...
vrije meningsuiting ofzo heet zoiets...

no offense éh

-LiLy°°

18-06-2008 16:49:18

dit topic heet dan ook ''frustration'' voor iets... :oops:
Heb niemand persoonlijk aangesproken bij mijn weten...
Nu voel ik me weer slecht eh :cry: :cry: :cry:

Ik kan er gewoon nimeer tegen :cry: :cry: :cry: zoveel stress, geen steun :cry: :cry: :cry:
Heb me lang sterk gehouden ma nu moek toch es goe doorwenen hoor :cry: :cry:

-LiLy°°

18-06-2008 17:05:05

-DROOGT TRAANTJES-

tis al eweg, nu moet niemand zich nog aangesproken voelen...

Belleke

18-06-2008 17:35:33

Wenen moogt ge pas achteraf doen. Nu u derover zetten en blokken! Huphup! Da's het enige waar ge aan moet denken en nog heel effe en dan ist voorbij. Dus geen getreur, gewoon leren en ge gaat dat zo goed doen als ge kunt. You can do it!

lommy

18-06-2008 18:21:31

De examen-moeheid begint te komen en de cumulatieve vermoeidheid begint het leren moeilijk te maken... :(

deneve2

18-06-2008 18:32:25

idd, kheb juist 1u en 15 min geslapen omda ik echt ni meer kon :s 16u per dag vraagt toch zijne tol precies :s en t erge is dak nog ni rondgeraak en absoluut niet ken wat ik gedaan heb nu :s
echt verschrikkelijkste exaam ooit :s

*Izzy

18-06-2008 22:09:09

En dan organiseer ik nu ...

:knuffel: :knuffel: EEN GROEPSKNUFFEL :knuffel: :knuffel:

(het werkt zo: iedereen pakt elkaar STEVIG vast en probeert zo de energie en de moed door te geven die hem nog rest zodat iedereen toch nog ergens de kracht vindt om te volharden in deze droevige, toch wel confronterende tijden.. we sluiten dan af met een groepskreet: you are not alone!!)

- :roflol: en nee ik schaam mij er niet voor, examens hebben nu eenmaal een bizar effect op mij :roflol: -

Anonymous

19-06-2008 00:17:29

Ik wil zo hard Metal Gear Solid 4 spelen

Beste game ooit.

10/10 op gamespot.com en die mannen geven punten gelijk diene van oftalmo :-)

boelie

19-06-2008 09:39:14

watn kut tumoren

:twisted:

liesbeth!

19-06-2008 10:04:57

:roflol: :roflol: kut tumoren

boehahahahaha ik lag ff strike... examen humor zeker

-LiLy°°

19-06-2008 11:04:47

iemand captagon ofzo??? :roll: :oops:

Zalmtoastje

19-06-2008 12:59:01

pfff, rotcijfers van gynaeco en verloskunde...

en veel sterkte voor alle mensen die algemene examen hebben!!!

GOODmorning

19-06-2008 15:40:53

Ik kan me echt totaal ni concentreren na het goeie nieuws dak gisteren gekregen heb... De mensen die me kennen weten waarover ik het heb :wink:
:D :D :D

(en das dus ook wel een beetje frustrerend...)

Wilfried Itverlies

19-06-2008 15:42:15

is het een jongen of een meisje?

boelie

19-06-2008 15:49:31

:roflol: haha wtf man...

GOODmorning

19-06-2008 15:55:36

vraag dat maar aan de papa ;)

trouwens, are you calling me fat?! :roll:

:lol:

Anonymous

19-06-2008 16:01:51

Gij zijt ook wel goed, hier ff iedereen nieuwsgierig maken en dan niks loslaten... Als ge A zegt moet ge ook B zeggen. Trouwens wij kennen u toch niet en die wat u kennen weten t al, dus kunt ge t zonder ook ma n beetje kwaad te doen, t eigenlijk gemakkelijk zeggen...

Nu ben k gefrustreerd...

Ma eens denken, mss kunne we gokken...

Zijt ge ook al ten huwelijk gevraagd? Gebeurt wel meer nij ons opt jaar...

Nomissimon

19-06-2008 16:11:29

Jaja, nu ben ik toch ook benieuwd wat het goede nieuws is...

Om toch effe in de frustratiesfeer te blijven... AAAAAAAAAAAAAAH, ik wil vakantie :cry:

deneve2

19-06-2008 16:18:56

kvind ook da ge t nu moet zeggen ...
er is trouwens een speciale tread om u bekend te maken aan heel t forum hier :)

deneve2

19-06-2008 21:49:57

pfff algemene lukt echt echt ni
k kon even goe drie dage op nen boom zitte staren dan op mijn papieren :s precies absoluut nix van opgestoken, van da klein deel dak dan al gedaan heb gekregen :s
hoe hard kan iets sucken :s
ben is benieuwd naar de vragen morgen :s

Anke*

19-06-2008 22:20:11

komaaan, mensen, moet da zien op 't forum van gynaeco ineens...

baaaaaaaaam, alle vragen van 't vorig examen en maar blijven keuteren over het al dan niet juiste antwoord...

boe, ik vertik het nog van op andere forum-delen te kijken dan dit hier...

stressfactor extra anders...
is mss ni de bedoeling van andere mensen ongerust te maken door te gaan muggenziften...

kben der helemaal ni goe van :roll:

-LiLy°°

19-06-2008 23:44:18

:drunk: ohweeee, djeez ben nog nooit zo slaapdronken geweest als nu :oops:

Aan alle mensjes met algemene marathon: KOMAAN GAAN GAAN GAAN! :bounce:
Nee ge krijgt da ni af, ma zoals GOODmorning al ergens had gezegd, elke pagina die ge doet is WINST :schrijf:

Ma ikke nu effe nimeer, ben echt te slaperig :zzz:

En nja da van die gynaeco was wel een beetje voorspelbaar :D gelijk paddestoelen eh, al die vragen :D Mja ik kan ze geen ongelijk geven zennej, want is echt een kutexaam, stel u voor dater wa terugkomt, smooi meegenomen eeee! Maja op den duur verliesde wel uw overzicht natuurlijk :wink:
Geen zorgjes, ge gaat da kunnen!! :knuffel:

Anonymous

20-06-2008 02:24:02

verdomme, straks om 9u examen pediatrie en ben eens de examenvragen aant bekijken en kmerk dat er toch wel wat casussen zijn die ik terug moest opzoeken :(:(:(

er zijn fijnere ontdekkingen zo'n kleine 5u voor uw examen... :cry:

Geertje

20-06-2008 06:43:18

Ik moet zeggen dat die foto's van soa's (met name die van Trichomonas) mij ook erg slecht bekomen zo op de vroege morgen.
Bahbah...

angel?

20-06-2008 08:42:31

ik vind dat gynaeco en verloskunde mij in het algemeen slecht bevallen
pffff
geen zin meer !!!!

Nupie

20-06-2008 08:46:04

tis echt tijd dat t gedaan is, zucht

maar we moeten nog een week

(en bij mij moet t ergste nog komen... :? )

en zit al drie dagen echt ni goe te studeren, grrrrrrrrrrrrrrrrr

Anke*

20-06-2008 09:47:54

alles loopt door elkaar...

sjnifie...

ge begint gestructureerd te leren en dan ineens... :(

-LiLy°°

20-06-2008 09:52:21

...vertrekt dadelijk naar examen waarvan ze de helft niet eens deftig heeft kunnen leren...

Steek die kaarsjes maar in brand!

Hamai...

Anke*

20-06-2008 09:54:24

veeeeeeeeel succes, nathalie !!! ik duim in elk geval... x

angel?

20-06-2008 09:55:34

Je kan het, alle forummensjes steunen je!!!
Vooral vriendelijk lachen tegen boogaerts dan geeft em u direct een puntje bij ;-)

Zalmtoastje

20-06-2008 09:59:58

Heeeeeel veel succes! I know what you're going through...

En voor mezelf... Ik heb zo'n last van mood swings, gisteren blij, vandaag lichtjes depri met een aggressief kantje... Die domme hormonen ook :?
en dan nog rotgynaeco... al die cijfers :roll: en ik werk te traag :(

igor

20-06-2008 11:11:45

sjnifie...

idd, al die tumoren!!!
Die ovariumcarcinomen willen er niet meer bij in. Verstand zegt: Genoeg over die tumoren, geef me ns wat anders!'
*zucht* Nog 6 daagjes leren...

Nog n succesknuffel voor iedereen die nu algemene heeft: :knuffel:

Anonymous

20-06-2008 11:53:05

Ik wil hier graag een warme oproep doen om met zn allen officieel een klacht of zo in te dienen over het vak en vooral het examen van algemene geneeskunde. Ik weet niet hoe we dat best aanpakken, via de POC verantwoordelijke van ons jaar of zo, of of iemand hier een petitie kan starten die we dan kunnen mee afgeven om te staven dat iedereen er zo over denkt of....
Ik ben zelfs al niet meer gefrustreerd, ik ben doof/dom/kapot/moe gigantische kwaad en teleurgesteld dat nu we zo ver zijn, zoiets slecht geregeld en oneerlijk ons nog moet overkomen. Dat er een vak bestaat waar je je zo voor kapot studeert omdat het onmogelik grondig te studeren valt binnen dit tijdsbestek en dat je dan nog naar het examen moet vertrekken met een bang hart en het gevoel dat je totaal overgelaten bent aan de willekeur van het lot of de prof of de wet van Murphy, aangezien vragen als 'vertel iets over een volwasen ptient met Prader Willi' en 'bespreek de mogelijkheden van radiotherapie bij het onderzoek van het skelet' op dezelfde hoogte staan... We zijn echt proefkonijnen! En dat vak is totaal ondoordacht op ons losgelaten.

Anonymous

20-06-2008 11:54:57

:cry: :cry: :cry: :cry: :cry:

:evil: :evil: :evil: :evil: :evil:

bah, en nu moet ik nog alle moed bijeen rapen om toch nog goed verder te doen aan het volgende

pffffffffffffffffff

Geertje

20-06-2008 12:21:16

Ik wil hier graag een warme oproep doen om met zn allen officieel een klacht of zo in te dienen over het vak en vooral het examen van algemene geneeskunde. Ik weet niet hoe we dat best aanpakken, via de POC verantwoordelijke van ons jaar of zo, of of iemand hier een petitie kan starten die we dan kunnen mee afgeven om te staven dat iedereen er zo over denkt of....
Ik ben zelfs al niet meer gefrustreerd, ik ben doof/dom/kapot/moe gigantische kwaad en teleurgesteld dat nu we zo ver zijn, zoiets slecht geregeld en oneerlijk ons nog moet overkomen. Dat er een vak bestaat waar je je zo voor kapot studeert omdat het onmogelik grondig te studeren valt binnen dit tijdsbestek en dat je dan nog naar het examen moet vertrekken met een bang hart en het gevoel dat je totaal overgelaten bent aan de willekeur van het lot of de prof of de wet van Murphy, aangezien vragen als 'vertel iets over een volwasen ptient met Prader Willi' en 'bespreek de mogelijkheden van radiotherapie bij het onderzoek van het skelet' op dezelfde hoogte staan... We zijn echt proefkonijnen! En dat vak is totaal ondoordacht op ons losgelaten.

Ik doe wel mee... Gisteren werd al geopperd dat dit soort klachten naar de ombuds moeten, of naar een studie-verantwoordelijke ofzo? In diepenbeek kon je echt wel gewoon naar de prof stappen als je het er niet mee eens was, maar heb al begrepen dat dat schijnbaar niet de beste zet zou zijn :D .
Maar ik vind persoonlijk wel dat we op zijn minst moeten laten merken dat we er totaaaaaaal niet blij mee zijn. Als iedereen denkt 'ach dat heeft toch geen zin' en niemand zegt iets dan denken die proffen misschien 'ah dat was goed geregeld zo, want de studenten klagen niet'. En dat moeten we toch voorkomen denk ik.

*Izzy

20-06-2008 12:34:08

POC werkt vooral naar de toekomst toe, dus ik denk da jullie er ni veel meer mee gaan zijn... :?
Kzou het idd via de ombuds proberen.. als het daar ni lukt is er nog altijd een optie: de raad voor examenbetwistingen. Khoop voor jullie dan wel dat de ombuds direct positief gaat reageren want anders gaat het nogal omslachtig worden. Sowieso eerst bij de ombuds proberen denk...

Geertje

20-06-2008 12:47:08

sjnifie...

idd, al die tumoren!!!
Die ovariumcarcinomen willen er niet meer bij in. Verstand zegt: Genoeg over die tumoren, geef me ns wat anders!'
*zucht* Nog 6 daagjes leren...

Nog n succesknuffel voor iedereen die nu algemene heeft: :knuffel:

Echt he, die ovariumcarcinomen zijn er te veel aan... Tging zo goed deze morgen maar na de middag pauze ben ik niet meer echt op gang aant komen... En wilde boek 1 voor het eten afhebben, ben es benieuwd of dat nog gaat lukken :? .

Nupie

20-06-2008 13:01:36

Ik ging ff naar de oogarts, 2 en een half uur later weer thuis

en ik moet een bril gaan dragen. Heb blijkbaar astigmatisme. Allemaal ni erg natuurlijk, ware het niet dat ik met geen enkele bril sta. Pffff, ge wilt ni weten hoeveel ik er gepast heb en t was echt allemaal geen zicht. Dan maar voor de minst erge gegaan en hopen dat het went of zo. Pfff wist ni dak zo ne misvormde kop had :?

liesbeth!

20-06-2008 13:03:02

[ En wilde boek 1 voor het eten afhebben, ben es benieuwd of dat nog gaat lukken ]

amai, das toch wel een hoog tempo... zeggen dat ik een dag langer bezig ben en nog steeds slechts in de helft van mijn eerste boek gynaeco, aiaiai... :cry:

Anonymous

20-06-2008 13:59:54

Beste game ooit.

als dat uw grootste zorg is op't moment zijde gij wel ne gelukkige mens zelle :-)

ofwel ne trisser :-)

Anonymous

20-06-2008 14:21:20

blijkbaar ben ik dommer dan ik dacht :x

angel?

20-06-2008 14:31:41

ik ben er ook voor om klacht in te dienen tegen algemene
het is gewoon een zootje bijeengesmeten met allemaal nutteloze toevoegingen. Ik denk dat jullie het eens zijn dat van heel dat stuk alleen endocrinologie en hematologie nuttig waren. Eventueel chemotherapie (die werkingsmechanismes). De rest DE BOOM IN!!!

Nupie

20-06-2008 14:32:36

ik doe ook mee!

liesbeth!

20-06-2008 14:43:57

nu ja als ze die vakken absoluut willen geven, daar gaat het mij nog niet eens om...
maar ze moeten gewoon redelijk zijn: volgend jaar iedereen uit elk deel een examenvraag. veel eerlijker dan. ook veel minder frustrerend denk ik. en iedereen minimum 4 dagen voor algemene.

(wat dit jaar betreft (is dat nu met een d of een t??? foei, mijn spelling is hopeloos), denk ik dat er weinig meer aan te doen valt, maar we moeten het in elk geval melden, das onze plicht tov die na ons komen)

Anonymous

20-06-2008 14:46:23

Beste game ooit.

als dat uw grootste zorg is op't moment zijde gij wel ne gelukkige mens zelle :-)

ofwel ne trisser :-)

Ik denk niet dat je het volledig begrijpt.

We hebben het hier wel over een nucleaire dreiging, hé!

Liquid Ocelot is bezig met het organiseren van zijn troepen om zo de wereld te kunnen vernietigen. Hij houdt verdorie atoomwapens achter de hand!!!

Ik moet hem zo snel mogelijk uitschakelen; maar ik kan niet aan mijn missie beginnen vooraleer mijn examens achter de rug zijn.

De wereld rekent op mij.

Nupie

20-06-2008 14:50:20

nu ja als ze die vakken absoluut willen geven, daar gaat het mij nog niet eens om...
maar ze moeten gewoon redelijk zijn: volgend jaar iedereen uit elk deel een examenvraag. veel eerlijker dan. ook veel minder frustrerend denk ik. en iedereen minimum 4 dagen voor algemene.

(wat dit jaar betreft (is dat nu met een d of een t??? foei, mijn spelling is hopeloos), denk ik dat er weinig meer aan te doen valt, maar we moeten het in elk geval melden, das onze plicht tov die na ons komen)

nu is het juist geschreven :wink:

Anonymous

20-06-2008 17:53:38

1woord: gynaeco...

Sorry vr de algemene gefrustr ma k haat gynaeco zoveel harder gewoon, dr vind k nu echt niets nuttig aan

Anke*

20-06-2008 18:00:26

daar kan ik het alleen maar mee eens zijn...

ooit dacht ik nog aan gynaeco, maar die goesting is nu ook wel over...
ofwel is het op een waanzinnig slechte manier aan de man gebracht...

Geertje

20-06-2008 19:23:58

grrr, kei goed gestudeerd vandaag, alles op tijd af. Toen mocht ik wel ff een uurtje ontspannen en een boekje lezen. En nu is precies alles weer weg uit mijn hoofd! Ben heel mijn overzicht ineens kwijt...
Bah dit zet geen zoden meer aan de dijk...

Anonymous

20-06-2008 19:42:50

als ik die vragen van gynaeco en verloskunde leer, heb ik de indruk dat het meer een "las vegas- gokronde" is dan wat anders!

Hij vraagt cijfers, dat op zich is al niet goed te keuren, want die veranderen in de loop van de jaren, en afhankelijk van de centra die de studies voeren

hij vraagt belachelijke details: letterlijk 1 woordje uit 500p tekst, en daar moet je dan de betekenis van weten.

Waar is dat allemaal goed voor? Zodat wij nog 1 keer kunnen tonen wat voor een grote debielen wij wel zijn, dat we da allemaal vanbuiten "kunnen" blokken?

Zit hier niemand zijn vader of moeder bij de raad voor de geneeskunde in ons land? Kunnen wij da ni eens tonen hoe belachelijk ons examen wel ni is? En dat het al verbeterd is tegenover vorige jaren is zeeeeer moeilijk te geloven, aangezien de stomste vragen toch blijven terugkomen!

Voila, ik heb mijn zeg gedaan! Zij die actie ondernemen, zal ik volledig steunen! (en waarschijnlijk velen met mij!)

Anonymous

20-06-2008 20:05:02

er stond trouwens een zééééééér grote dt-fout in ons examen vandaag...

'wat betekenD TNM'...amai amai ze zouden toch wel sommige proffen terug naar de lagere school mogen sturen hoor...

liesbeth!

20-06-2008 20:08:12

twee dagen bezig aan gynaeco... en nog altijd geen boek af... en na net 10x opnieuw hetzelfde blad gelezen te hebben en nog niet weten wat er staat heb ik besloten er maar mee te stoppen voor vandaag... da heeft toch geen zin meer, mijn ogen vallen toe. pfff... ben echt wel uitgeput aan het raken... dit moet echt niet lang meer duren...

Anonymous

20-06-2008 20:09:20

Hij vraagt cijfers, dat op zich is al niet goed te keuren, want die veranderen in de loop van de jaren, en afhankelijk van de centra die de studies voeren

ik vind heel dat gedoe van die cijfers echt wel overdreven zu mannekens...hij heeft er hoogstens 4 ofzo gevraagd en dan nog eens vrij redelijke...de overleving van Stad1 endometca vind ik nu nie echt een overdreven vraag, je moest zelfs de afzonderlijke stadia niet geleerd hebben gewoon totale is 73% --> als er dan 10 20 50 70 90 staat, dan moet je al heel lomp zijn om geen 90 te pakken...

Anonymous

20-06-2008 20:13:15

zie ik hier toch wel in mn boek dat het 90 was zeker :)

trouwens, jij had da duidelijk als eerste vak, waardoor je er zoveel tijd in kon steken als je wou, en alle cijfers van alle pagina's leren (da moet echt leuk geweest zijn :lol: )

Op 4d alle 500p overlopen... en dan nog cijfers in je kop drammen, das NIET mogelijk!

angel?

20-06-2008 20:14:27

mja hij heeft wel nogal benadrukt in de les welke cijfers hij belangrijk vond. Zijn degene waar ik cirkeltjes rond gezet heb. Ik vind het ook geen goed idee om ze te vragen maar tis niet dat het onmogelijk is. En als je het weet zijn het makkelijke punten.

Anonymous

20-06-2008 20:15:37

mja het is waar het is nogal krap op 3 dagen algemene...maar ik vind het nogal kortzichtig om te zeggen 'ik heb maar 3 dagen'...je hebt geen 3 dagen, je hebt 13 weken les en dan nog eens blok...en je weet op voorhand dat je niet gaat in een zee van tijd zwemmen in de examens zelf é...
het was hard om te leren maar ja volgend jaar, en als ge co-ass doet, ga je ook een paar keer een nacht moeten overslaan omdat gij van wacht zijt en omdat het dan net heel druk is op spoed en omdat je collega toevallig de volgende dag ziek is...
ik vond het eerder iets van 'hard uzelf' :)

angel?

20-06-2008 20:18:37

mooi dat jij dat kan maar andere mensen zijn zo sterk niet mentaal en hebben meer slaap nodig als een ander. Ik heb nog nooit zoveel geweend als in deze blok en dat vind ik niet gezond. Ik had dan nog niet eens algemene op 3 dagen maar als 1ste vak. Dus ocharme degene die dat op 3 daagjes erin moeten proppen. Ik heb er oprecht medelijden mee en steun ze 100% !!!!

Anonymous

20-06-2008 20:19:42

duidelijk geen medelijden met degene van gynaeco op 4d :(

KLOTECIJFERS EN STOMME DETAILS!!!!!!!!!! :cry:

Anonymous

20-06-2008 20:48:30

Iemand die weet hoe we dat kunnen doen? Klagen omtrent het vak algemene en laten weten dat het op deze manier niet te doen is en totaal oneerlijk of toch tenminste een totale random loterij.
Want hier klagen lucht ons hart misschien wel eens, maar daarmee gaan ze het nog niet weten he. Hoe kunnen we echt actie ondernemen?

kanda

20-06-2008 20:54:14

Ik ben voor een klacht, dat ze zien dat een vak voorbereid moet zijn voor het bij de studenten komt, en dat je ons veel kan laten doen, maar toch niet alles en liefst zo snel mogelijk dat ze er voor onze eigen punten ook nog iets kunnen aan doen. Kan hierover geen petitie gestart worden hier op het forum, of met mail, waar iedereen zn naam dan kan onderzetten of zo?

Anonymous

20-06-2008 20:57:18

maar ik vind het nogal kortzichtig om te zeggen 'ik heb maar 3 dagen'...je hebt geen 3 dagen, je hebt 13 weken les en dan nog eens blok...en je weet op voorhand dat je niet gaat in een zee van tijd zwemmen in de examens zelf é...

Kdacht dat iedereen nog altijd mocht doen wat hij/zij zelf wou...
Ik haat dat echt iets leren, zelfs als k t interessant vind en k heb veel hobby's en kameraden wr k mij onder t jaar met heel veel plezier mee bezig houd...

Dat heeft dan wel als gevolg dak nu keihard moet blokken en soms ns danig gefrustreerd geraak, ma kweet v mij zelf dat als k n heel jaar n regelm leerritme moest hebbe, k dan pas echt gefrustreerd zou geraken...

Dus laat mij hier soms gewoon ns mijn frustratie uiten... NIEMAND VERPLICHT U ZE TE LEZEN, vrijheid v meningsuiting is n verworven en nog steeds aanwezig recht.
En persoonlijk, kvind dat ge niet gelijk heb dr te stellen dat ze "maar" enkele details vragen... Het feit dat ze al mr 1 procent durven vragen vind k al n heuse belediging en minachting nr de student toe...

En weet ge wat t grote gevolg is v dergelijk examen:

Dat ge totaal niet de grote lijnen ziet (=belangrijkste), want ah ja ge moet alleen ma details kennen en leert die cursussen precies al ware het n quiz wat ge zoudt moeten afleggen...

Anonymous

20-06-2008 21:00:42

Anke*, ik zie u graag!

angel?

20-06-2008 21:03:35

ik heb ook gynaeco op 4 dagen nu...
maar medelijden met mezelf dat voel ik me alleen maar slechter ;-) dus daar doe ik voorlopig nog niet aan mee (binnen 2 dagen wel want dan zie ik het niet meer zitten, vandaag voorlopig nog wel).

*Els*

20-06-2008 21:04:24

Daarvoor kan je terecht bij de ombuds normaalgezien.
Je zal de eerste al niet meer zijn, maar wat extra studenten kunnen de argumenten misschien wel iets meer kracht bij zetten...

Ik vond het ook wat van het goeie teveel. Je kan een vak wel op voorhand voorbereiden, maar na een paar weken is daar (bij mij toch) al veel van weg en alles vlug herhalen in 3 dagen vind ik ook niet echt te doen. Op de mondelinge examens kan dan nog wel wat naar je kennis gepeild worden, maar de schriftelijke vind ik wat minder leuk wat dat betreft...

Ik weet wel dat de stages druk zullen zijn en ik kan ook wel even op mijn tanden bijten, maar ik was al moe voor ik eraan moest beginnen en ik vond dit mentaal en vooral fysiek toch behoorlijk uitputtend... Daarnaast vind ik het ferm demotiverend om op zo'n oppervlakkige manier te moeten studeren en te weten dat je een groot deel toch niet meer gezien krijgt.

Anonymous

20-06-2008 22:26:46

Misschien kunnen we een klachtenmail opstellen en die dan naar iedereen van ons jaar doorsturen met de vraag of iedereen hem persoonlijk naar de ombuds stuurt? Dan krijgt die man 300 keer dezelfde klachtenmail over hetzelfde vak, dat moet dan toch al tellen?

wat is het mailadres van die ombuds?

kroketteken

20-06-2008 23:36:35

kom kom,

als ge heelkunde wilt gaan doen moet ge meermaals per week wachten draaien zonder recup (da's dus 2 keer uw "gewone werkdag" van 7u 's morgens tot 19u 's avonds + de nacht ertussen!)

dat komt neer op 36 uur werken aan 1 stuk als ge de pech hebt dat er in de nacht dat ge van wacht zijt constant werk is (en transplant-hk meestal 's nachts! + spoed uiteraard).

Meermaals per week indd ('k heb zelfs eens gehoord van 3 keer na elkaar 36u aan een stuk met telkens slechts 12u tussen - zonder zeveren)

en dat in GHB zelf, niet eens ergens in een duister ZH'ke (waar het soms nog erger is).

Als ge mij niet gelooft zoekt ge u maar een co-assistent HK of assistent HK naar keuze; want het is zo.

Als GHB dat toelaat; denkt ge dan echt dat ze gaan medelijden hebben met studentjes die te weinig tijd hebben om een vak te herhalen?

Natuurlijk niet; daarvoor moet er 1 van ons eerst zelf decaan worden.

Zij redeneren van: als ge het niet aankunt; doe dan iets anders.

Veel succes, we zijn er bijna!

Geertje

21-06-2008 05:16:01

Ik was ook niet van plan heelkunde te gaan doen, dus inderdaad ik kan dat niet aan. En als ze mij 36 uur laten werken, prima, dan doet ze maar 1 keer. Daarna zijn er namelijk zoveel patiënten dood gegaan dat ze zelf wel doorhebben dat dat niet werkt.
Zet mij na 36 niemand meer voor mijn neus, want er komt niks meer uit...

Goed, kga er eens aan beginnen voor vandaag.

Anonymous

21-06-2008 06:27:11

ik vind het niet omdat er in bepaalde specialisaties zo schandalig hard gewerkt moet worden (tzal wel niet alleen bij heelkunde zo zijn, maar ook nog bij vele andere) dat wij daardoor zo fel moeten afzien...uiteindelijk zijn wij nu nog gewoon studenten...

het grote probleem is idd dat door de nodeloze details we de grote lijnen gaan missen en we dus zeker fouten gaan maken de moment dat er iemand op spoed binnenkomt omdat we mss wel kunnen zeggen tegen die mens hoeveel procent kans hij heeft om te genezen, maar niet de goei behandeling weten....

ik vind het trouwens compleet onverantwoord hoe die specialisaties gevoerd worden, ik zou niet graag op de operatietafel willen liggen in het laatste uur van de 36 dat die assistent al aant werken is :? ik versta de redenering hierachter ook totaal niet: ge zijt toch geen betere dokter omdat ge zonder slaap kunt? dat die specialisten zelf zoveel werken of ze willen,maar de specialisaties werken zo gewoon dodend. ik zou niet willen weten hoeveel dingen er al fout gelopen zijn owv vermoeidheid... en uiteindelijk is ons doel om zoveel mogelijk mensen te helpen, tis niet een machine die efkes foutloopt en even uit en weer aangezet kan worden, er liggen mensenlevens in onze handen later... waarom moet er dan zoveel geriskeerd worden???

liesbeth!

21-06-2008 06:47:11

hé, ik denk dat dat van die mail geen goed idee is hoor, tis niet dat ze daar dan meer aan gaan doen, dan raken ze volgens mij alleen maar geirriteerd.
ga gewoon een paar keer met een paar mensen naar de ombuds zou ik zeggen. dan weet die ook wel dat het een probleem voor veel mensen is...
zonder dat hij gestalkt moet worden met mails. ik zou dat niet appreciëren. tis niet zijn fout dat het zo loopt, dus laten we hem vooral niet tegen ons krijgen.

Geertje

21-06-2008 06:49:20

De ombuds is er toch voor de studenten, die zou je nooit tegen je moeten krijgen en die zou nooit geirriteerd moeten raken van ons... Dan was van Zwieten nog wel een goeie misschien, in diepenbeek.
Maar goed, misschien heb je een punt. Ik zou alleen de ombuds hier niet weten te vinden.

angel?

21-06-2008 07:45:23

Ombudsdienst 2e Jaar Arts
Huidige samenstelling:

Ombuds: M. Smet
Plaatsvervangend Ombuds: D. Knockaert

-LiLy°°

21-06-2008 07:55:47

hey iedereeeeen!!!
Ben weer terug van veeeeeeeeeeeeel uren slaap...
Vooreerst bedankt voor de supportjes, heb ze nog net gelezen voork vertrok en dat heeft me doen vertrekken, was echt totaal aant flippen dak het ni ging kunnen!!!
Heb black out gehad van hematopatho, hemato casus GANS de mist in, behandelingsprincipes van shock ''niet te kennen voor de basisarts''....
Twas ni om te lachen...

En dan ja over die klacht... Ik was echt verbaasd dat iemand dat nog uberhaupt durfde te opperen... Ik heb er al over zitten discussieren in een andere topic en eeeuh, sommige mensen hebben echt gewoon zoiets van ''sja das dan pech voor u''... Een voorbeeldje (het ging over de punten die je verdiende, dat je die ook effectief kreeg en nja bij algemene zou da dus volgens mij voor vele ni waar zijn)...

oneerlijk hier, oneerlijk daar...
Is da nu goed geweest zeg?
't Leven is oneerlijk hé,
right from the beginning.
90% van de wereldbevolking krijgt niet de kans om te studeren zoals ons;
laat ons alstublieeeeft stoppen met zagen over hoe vreselijk oneerlijk we behandeld worden.
Ge gaat verdorie oneerlijker dingen in uw leven meemaken als een roosterke zelle
Greetz

sja en als ge dan zon reacties leest dan denkte, nja mss hoort het zo... mss kan iedereen dat op 3 dagen en ben ik de zwakke...

Maar toen ik op het examen kwam WIST ik datet niet zo hoorde. Ik heb mensen nog nooit zo wanhopig zien binnengaan, zien buitenkomen, ik heb traantjes gezien, frustraties... Geloof mij, 4 dagen spijs was ook zoiets van ''ooo jee kenek het maar tegoei'', ma dit was echt, nu kunnen ze me gewoon door me vragen te geven uit zaken die ik niet heb kunnen leren carrement buizen, want ik ken er niks van.

Die harde meningen dat ge dan maar pech hebt of dat nen assistent dat ook moet doen... ja, die moeten dat ook doen, en nu weet ik hoe onverantwoord het is dat assistenten zon shiften moeten draaien. Er zijn nu eenmaal mensen die niet genoeg hebben aan 4 a 5 uur slaap per nacht en de concentratie en het geheugen lijden daaronder. Zoals iemand hier al zei...Ik zou mn hart toch serieus vasthouden moest ik op spoed belanden en ze halen der nen assistent bij die aan zn 24ste uur bezig is zenne...

En idd, op voorhand studeren. Denkt ge nu echt dat wij dat niet allemaal keihard hebben gedaan? Nucleaire, chemo, HEMATO, da onthoudt ge echt echt geen drie weken, dat is te moeilijk, zijn te veel details! EN JA we moeten leren 'voor het leven'en ik heb geleerd alsof mn leven er vanaf hing, ma alst dan nog ni goe genoeg is en ni alleen bij mij, dan denkik toch dat er iets scheelde...
Idd zoals liesbeth! hier opperde, 4 dagen, zeker ni minder. Das ook mega krap, ma dan kunde mss alles es tegoei doornemen. Nog steeds tegen een hels tempo, ma dan luktet mss! Alst ni voor ons is, dan voor de jaren onder ons eh...

Ik denk niet dat ge het hele jaar erachter gaat krijgen want zoals ik al zei, er zijn keiharde mensen in ons jaar, die dat dat dan maar pech vinden voor ons... Maar mijn stem hebt ge, sowieso!

En we weten allemaal dat er ergere dingen zijn in het leven dan dit (hallooo, we doen geneeskunde eh). Dit is een examenforum. Mensen komen hier hun frustraties uiten. Ik denk dat dit GEEN representatieve manier is van hoe mensen echt in het leven staan. Als ge da ni begrijpt dan moet ge hier niks komen lezen. Dan gaat ge u alleen maar opjagen. En das nergens voor nodig. Iedereen beseft dat hiermee het leven ni stopt zuh, maar kvind da iedereen nu echt ens mag stoppen met te repliceren op mensen die hun frustraties hier uiten... dat ding is er hier voor gemaakt, laatet zo...

En komaan gynaeco mensjes!!! HET GAAT LUKKEN! Tis idd een beetje Las Vegas, alleen bent gij nu een gokmachien met een brein eh, tzou uw kansen toch ietsje moeten vergroten!!!!

Nu proberen te beginnen aan kinder, ben nog echt kapot eh, komt ni goe...

Geertje

21-06-2008 08:04:27

Ik kom er net achter dat onze kuisvrouw de hele keuken (en god mag weten wat nog meer) poetst met het sponsje waar wij de afwas mee doen!!! Tja, we zullen wel een goed immuunsysteem hebben ontwikkeld hier op kot zeker :roll: .

angel?

21-06-2008 08:06:47

:cry: vandaag moet heel gynaeco 1 erdoor
ok ik heb het al een keer of 2 gedaan (het grootste stuk) maar dat maakt het niet minder gemakkelijk....
GEEEEEN ZIIIIIIIN!!!!!!!!
ik mis mijn leven, ik mis samen zijn met mijn vriend zonder stress, ik mis slapen, ik mis sport, ik mis rust in mijn hoofd
Wanneer is het hier gedaan seg pfffffff (retorische vraag, ik weet dat ik donderdag gedaan heb)
:(

Anonymous

21-06-2008 08:43:45

ik vind het niet omdat er in bepaalde specialisaties zo schandalig hard gewerkt moet worden (tzal wel niet alleen bij heelkunde zo zijn, maar ook nog bij vele andere) dat wij daardoor zo fel moeten afzien...uiteindelijk zijn wij nu nog gewoon studenten...

het grote probleem is idd dat door de nodeloze details we de grote lijnen gaan missen en we dus zeker fouten gaan maken de moment dat er iemand op spoed binnenkomt omdat we mss wel kunnen zeggen tegen die mens hoeveel procent kans hij heeft om te genezen, maar niet de goei behandeling weten....

ik vind het trouwens compleet onverantwoord hoe die specialisaties gevoerd worden, ik zou niet graag op de operatietafel willen liggen in het laatste uur van de 36 dat die assistent al aant werken is :? ik versta de redenering hierachter ook totaal niet: ge zijt toch geen betere dokter omdat ge zonder slaap kunt? dat die specialisten zelf zoveel werken of ze willen,maar de specialisaties werken zo gewoon dodend. ik zou niet willen weten hoeveel dingen er al fout gelopen zijn owv vermoeidheid... en uiteindelijk is ons doel om zoveel mogelijk mensen te helpen, tis niet een machine die efkes foutloopt en even uit en weer aangezet kan worden, er liggen mensenlevens in onze handen later... waarom moet er dan zoveel geriskeerd worden???

Hmmm ja,

bij Heelkunde krijgt ge geen recup op GHB; bij bvb Interne krijgt ge wel recup.

M.a.w. als ge bij interne een nacht van wacht geweest zijt moogt ge 's morgens in uw bedje; bij heelkunde begint dan uw volgende werkdag

Waarom dat zo is?

Nobody knows :-)

kaaaren

21-06-2008 09:03:45

vannacht tussen 1u en 1u40 ging het brandalarm af.
dat vonden ze op de 4e verdieping -erasmussers- heel grappig.

wij daarentegen...

ben weer in slaap gevallen tegen half 3.

*zucht*

Anonymous

21-06-2008 09:18:33

angel? nu toch aant terugkomen op je mening van gisterenavond?

En hier moet gynaeco 2 er op 1 dag door... dus we zitten duidelijk in hetzelfde schuitje

succes nog!

Geertje

21-06-2008 09:20:34

Hier moet gynaeco 2 er ook 1 dag door (net als boek 1 gisteren...) en ik ben er van overtuigd dat dat perfect gaat lukken, het moet zelfs gewoon af zijn voor Nederland begint de voetballen :D .

angel?

21-06-2008 10:06:39

ik zeg niet dat het niet gaat lukken
maar ik wil niet meer
das alles

boelie

21-06-2008 10:17:10

gynaeco sucks ass bigtime :x ...welke onverantwoorde schlemiel geeft ne mens daar nu zo weinig tijd voor? hbde die boeke allemaal al ns op elkaar gelegd?...ne fuckin' midget wrdt dan even groot as mij éh :bonk: en dan bn ik nog nie begonne aan de spitz...dieje ******* gaat ng trager vooruit...godverdommen éh :x ik haaaaaaaaaat gynaeco... :x
:bonk: :bonk: :bonk: :bonk: :bonk: :bonk: :bonk: :bonk: :bonk: :bonk: :bonk: :bonk: :bonk: FUCKKK :bonk: :bonk: :bonk: :bonk: :bonk: :bonk: :bonk: :bonk: :bonk: :bonk: :bonk: :bonk: :bonk: :bonk: :bonk: :bonk: :bonk: :bonk: :bonk: :bonk: :bonk: :bonk: :bonk:

liesbeth!

21-06-2008 10:20:00

ik kan het daar alleen maar mee eens zijn... zucht...

-LiLy°°

21-06-2008 10:35:32

mja 3 a 4 dagen is ook wel weinig voor gynaeco, maar tis al ni mondeling, das al iets eh :wink: kunde ni afgaan gelijk ne gieter gelijk ik gisteren :oops:

en ik heb een MEGA dip :( kkan er niks in krijgen, heb zo goed als NIKS gedaan deze voormiddag. had beter NOG meer geslapen...
Iemand tips daarvoor? Want anders krijgek kinder nog geen eens af, en da zou nu toch moeten lukken :oops:

Is er hier trwns niemand da in tzelfde schuitje zit als ik?? :? Allemaal gynaeco hier??? Niemand met een mega post 3 dagen algmene dip? :(

deneve2

21-06-2008 10:57:18

jawel zit ook me nen dip , ale denk toch, ben nog ni echt begonnen met leren
en dan zijn ze hier nog aant verbouwen en al :s ni normaal hoeveel lawaai da ne mens kan maken

liesbeth!

21-06-2008 11:15:35

en ik heb een MEGA dip :( kkan er niks in krijgen, heb zo goed als NIKS gedaan deze voormiddag. had beter NOG meer geslapen...
Iemand tips daarvoor? :(

half uur wandelen, met mp3 met uw favoriete muziek in de oren, huppelen, springen, u niet aantrekken als de mensen raar kijken, u even helemaal laten gaan, liefst tegelijk nog meekwelen met uw muziek...
en terwijl ge aan het leren zijt een nat washandje in uw nek leggen en uw voeten in een koud voetbad... tis geen zicht, maar het helpt wel :)

Geertje

21-06-2008 11:19:09

Niemand gaat het hier kennen vrees ik, maar geloof me, tis een tof liedje om keihard op mee te zingen :D en het duurt amper 2 minuten, dus perfect als mini break!!!
(en waarom ik dat wel ken, omdat ik een trouwe kijker van Goede tijden Slechte tijden :oops: ben en dit de Nina song was, heeft Milan voor zijn meisje geschreven. Romantisch toch :wink: )

http://www.youtube.com/watch?v=uf305EeFX6A

fluostiftje

21-06-2008 11:27:43

Ik zit ook met een post-algemene op drie dagen-dip :wink: . Vooral omdat ik denk dat ik pediatrie wel ga afkrijgen en er dus geen druk achter zit :? , aan de andere kant moet ik ooit wel eens in gang schieten , anders wordt het toch weer stressen vrees ik.

varkje

21-06-2008 13:04:39

Slapende toezichtster kost studenten 'herexamen'

GENT - Zesenvijftig studenten geografie van de UGent moeten, wellicht op 30 juni, hun examen van eind mei overdoen. Tijdens dat schriftelijke examen viel de vrouw die toezicht moest houden in slaap, en enkele studenten profiteerden daarvan om ‘samen te werken’.

‘Ik zat tijdens dat examen op een van de eerste rijen in de zaal’, zegt studente Eline Tollenaere uit Lochristi. ‘Ik had ook wel gezien dat die vrouw zat te knikkebollen en in slaap viel. Maar voor de rest heb ik niet veel gemerkt.’

Er liep nochtans van alles mis tijdens het examen van het vak Inleiding tot de Sociale en Economische Geografie, zegt directeur Onderwijsaangelegenheden Piet Taelman van de UGent.

‘Toen de professor, Ben De Rudder, na een halfuurtje vertrok uit de zaal, heeft het naar verluidt niet lang geduurd vooraleer de vrouw die was aangeduid om toezicht te houden in slaap viel.

Toen de prof een uurtje later terugkwam, kreeg hij van heel wat studenten de reactie moeten we daarvoor zo hard blokken?’

De professor heeft daarop de examens eens grondig bekeken. ‘Daaruit bleek overduidelijk dat sommige studenten misbruik hadden gemaakt van de gelegenheid’, zegt Taelman. ‘Bijgevolg hebben we geen andere keuze dan het examen te laten overdoen.’

Tot ongenoegen van de studenten, uiteraard. ‘Meen je dat?’ reageerde Eline Tollenaere toen we haar gisteren het nieuws brachten. ‘Dat vind ik totaal onrechtvaardig. Ik had al andere plannen voor 30 juni, want normaal gezien waren onze examens dan al voorbij. En bovendien was het vorige keer net heel goed gegaan...’

Professor Taelman heeft daar alle begrip voor. ‘De fout die is gemaakt, is in eerste instantie gemaakt door een personeelslid van de UGent. Misschien volgt er tegen die vrouw een tuchtprocedure. In ieder geval is al afgesproken dat ze geen toezicht meer mag houden op examens.’

‘Maar we kunnen echt niet terugkomen op de beslissing om het examen te laten overdoen. Er is in deze omstandigheden geen enkele andere eerlijke mogelijkheid.’ (tod)

*Izzy

21-06-2008 13:43:56

Tsss... die zouden gewoon allemaal moeten zwijgen en ervan moeten profiteren, zo'n kans krijgde ni vaak. :P :D 'moeten we daarvoor zo hard bokken'.. komaan stoch beter dan kei hard blokken en dan onmogelijke vragen krijgen.. Die hebben blijkbaar nog ni veel meegemaakt :D :P :P ik zou ni twijfelen hier aan de KULeuven ze... dan krijgde t geluk is n beetje aan uw kant.. ACHJA!!

en nu terug blokken..

PFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFF :( :( :(

Anonymous

21-06-2008 14:37:31

stommen stommen endocrino!!!

dan zijt ge da al nen helen dag in uwe kop aant proberen krijgen, dan bekijkt ge ne keer de examenvragen en hebt ge zoiets van: tja, wa was da nu weer... en tis ni da ik het nogies ga kunnen herhalen, want op 3 dagen ga ik enorm content zijn als ik het allemaal toch ene keer bekeken kan hebben... :cry:

:bonk: :bonk: :bonk: :bonk: :bonk: :bonk: :bonk: :bonk:

Anonymous

21-06-2008 21:17:18

Ik heb dus ook de post algemene- minder stress voor kinder dip

mijn stress is opgebruikt, geen adrenaline meer over in mn lijf, mn hersenen hebben de gordijnen dichtgetrokken en de deur even op slot gedaan
mn kinder gaat niet vooruit
tot het waarschl bijna onmogelijk wordt en het nu of nooit is en ik dan toch weer verplicht zal zijn vollen bak voort te doen als ik die nu wil halen

deneve2

21-06-2008 21:23:22

haha ik ook, ene ppt op twee dagen :p schandalig eigenlijk :p

fluostiftje

21-06-2008 21:25:32

tot het waarschl bijna onmogelijk wordt en het nu of nooit is en ik dan toch weer verplicht zal zijn vollen bak voort te doen als ik die nu wil halen

awel ja, ik heb dus precies hetzelfde zitten :(

angel?

21-06-2008 22:09:04

dan ga je eens een avondwandelingetje doen in het bos ter ontspanning (kwas borstpatho helemaal beu) en dan kom je terug met een allergische reactie op iets!
nu heb ik dus keiveel jeuk en urticaria die maar groter blijven worden... tof tof tof
hopelijk werkt de citerizine sebiet

Geertje

22-06-2008 07:31:16

Oei, gaat het alweer iets beter?

Ik heb uberhaupt een dip... Rot avond, rot nacht en dan nu aan dat stomme spitz bezig wat totaaaaaaaaaaaal niet vooruit gaat.
Ik wilde dat vandaag ook afhebben, dat gaat em zeker weten niet worden.
En ik was nog wel zo vast besloten mijn leerwerk niet te laten beinvloeden door vervelende gebeurtenissen :cry: .

liesbeth!

22-06-2008 08:01:28

nu aan dat stomme spitz bezig wat totaaaaaaaaaaaal niet vooruit gaat.

tja, hier van hetzelfde. ik had dat gisteren dus willen afhebben. niet gelukt dus. veel te saai, veel te veel...
hmm hopen dat gynaeco 1 beter meevalt, want dat moest er vandaag helemaal door. nie dat dat gaat lukken, met nog zeker een halve dag spitz voor de boeg...
ik ben het o zo beu en precies in het stadium dat het mij allemaal niet meer zo kan schelen, ik wil gewoon vakantie, ik heb zin in een feestje, een duik in een zwembad en een hele dag uitslapen...

angel?

22-06-2008 08:03:34

leve de antihistaminici hé... pillekes werkte heel snel alleen ben ik nu nog een beetje zombieachtig. Kweet alleen niet of dat dat komt door de medicatie of omdat ik gedroomd heb dat ik iemand aan het achtervolgen was. Kheb echt kilometers gelopen in mijn droom...

Anonymous

22-06-2008 10:14:42

das wel een efficiente manier van sporten in de examens; in je dromen; niet moe, geen tijd kwijt, ...

deneve2

22-06-2008 13:40:02

post algemene dag nr 2
vandaag tot 15u geslapen :s had precies beetje rust nodig, nu stilaan toch in tijdsnood aant komen voor kinder dus we zullen maar is gang proberen te schieten zeker ...

Anonymous

22-06-2008 14:10:35

mijn hersenen zijn toe!!! Kmoet nog die domme lijstjes van classificaties in mn kop drammen, maar mn hersenen willen ni meer :(
en dan nog behandelingen

ik heb nog nooit zo veel achtergezeten!
dom examen hoor

angel?

22-06-2008 14:48:14

ik begin gynaecologie echt te haten!!!!!
Ze kunnen niet eens hetzelfde vertellen over hetzelfde in hun cursussen!!
oestrogeendervingsbloeding, bij de ene 3 oac per dag 7 dagen bij de andere 4 oac per dag 5 dagen
GE MOET HET WEL WETEN Hé

lommy

22-06-2008 14:51:39

ik begin gynaecologie echt te haten!!!!!
Ze kunnen niet eens hetzelfde vertellen over hetzelfde in hun cursussen!!
oestrogeendervingsbloeding, bij de ene 3 oac per dag 7 dagen bij de andere 4 oac per dag 5 dagen
GE MOET HET WEL WETEN Hé

Ik ben het volledig met je eens!

heeft iedereen trouwens morgen gynaeco? of wordt dat nog eens geörganiseerd?

Anonymous

22-06-2008 15:03:25

Dit jaar is toch wel echt het toppunt aan het worden eh. Moet ge niet eens de onnozelste getallekes vanbuiten leren maar veschillen ze dan ook nog eens tussen alle proffen die ergens in hun deel ectopische zwangerschap hebben vernoemd. Gaan ze het examen ook nog zogezegd makkelijk maken voor ons door er 30 examenvragen van vorig jaar in te duwen maar voor al de rest van de vragen gaan ze er ofwel kiezen waar ge met de cursus langs u op t examen al gaat twijfelen, ofwel gaan ze woorden verzinnen die niet bestaan, ofwel gaan ze de vragen zo dubbelzinnig stellen dat ge niet eens weet wat ze bedoelen ofwel gaan ze u keuzemogelijkheden geven waar ge er sowieso 4 van de 5 perfect kunt verdedigen op een mondeling. Basisarts mijn voeten ja, hoe fokt ge 350 studenten eens op de laatste keer dat ze blok hebben.

Hehe sorry eh maar dat moest er gewoon echt even uit. En nu terug er een mep op geven.!!!!!

-LiLy°°

22-06-2008 16:19:06

Basisarts mijn voeten ja, hoe fokt ge 350 studenten eens op de laatste keer dat ze blok hebben.

Laat ze de twee examens die op de meeste studiepunten ooit staan op de kortst mogelijke tijd leren, liefst 3 dagen, en vraag dan naar details en cijfers en uitzonderingen... Kvind dat ze dat hier heel heel goed doen aan de KUL...
Nen aap kan zon exaam invullen eh en me wa geluk nog erdoor zijn ook... tis echt las vegas :D En argumenten om tkaf vant koren te scheiden vindek dikke bullshit, da is toch al lang gebeurd zeker, wa een ZEVERAARS :? nu zijn ze gewoon survival of the fittest aant doorvoeren, ni normaal...

pfff en idd al maar dan ook AL mn adrenaline is WEG... wa ik op dees twee dagen voor kinder gedaan heb da hadek op nen dag kunne doen, tis echt een schande :oops: en dan nog es bij die de boeck... da ze me der maar door laat zenne, voor goei punten moetek al nimer hopen dees semester...

Gene zever, ma hier moet echt iets van gezegd worden zenne, minimum 4 dagen per monstervak int vervolg!! Ben echt gene mens :?

en angel?, moet bekennen dat ik het effe grappig vond :D ik zaget gewoon zo gans voor mij, ge wilt u ontspannen en dan komde terug omder de boebels :D ik hoooop in ieder geval datet beter gaat!!!! :knuffel:

angel?

22-06-2008 16:39:44

die boebels da was nog nix (tis niet dat mijn vriend in de buurt was dus die kon ik al niet afschrikken)
de jeuk dat was iets anders
maar nu is het helemaal weg
kweet alleen niet waarop ik gereageerd heb, mja kben nogal atopisch onder stress. Voor mij geen vis in de examens bv.
Maar dat ik allergisch ben aan bos dat wist ik nog niet ;-)

Anonymous

22-06-2008 17:37:14

ik kan er niks van, en het kan me echt ni schelen ook :(

why o why...
kwerk er nu al 4d aan, en er zit precies nog altijd niks in... mijn hoofd is een zeef :?

Mag ik bij iemand afkijken morgen :wink:

kaaaren

22-06-2008 18:03:30

ik kan er niks van, en het kan me echt ni schelen ook :(

why o why...
kwerk er nu al 4d aan, en er zit precies nog altijd niks in... mijn hoofd is een zeef :?

Mag ik bij iemand afkijken morgen :wink:

idem.
(meer heb ik gelijk niet te zeggen)

liesbeth!

22-06-2008 18:04:32

ik kan er niks van, en het kan me echt ni schelen ook

da gevoel had ik gisteren dus ook. het kon mij echt niet schelen of ik er nu iets van zou kunnen morgen of niet.
maar nu heb ik zoiets van : komaan, de laatste loodjes, niet opgeven! blijven gaan allemaal!!! we zijn er echt bijna van af...

Geertje

22-06-2008 18:10:25

Man, duiven zijn geen vriendelijke beesten. Der zit hier nu al de hele dag een mannetje te proberen zijn vrouwtje te versieren. Die doet echt kei kei hard zijn best (echt gewone mannetjes zouden er nog wat van kunnen leren) en dan iedere keer als em een beetje dichterbij komt begint dat vrouwtje die keihard te pikken! Wat een bitch jong... En nu is ze het gewoon afgetrapt, pfff das toch geen stijl zeg.

(okeeeeeeeee nu weer studeren zeker :roll: )

Anonymous

22-06-2008 18:37:02

Shit man, kkrijg da hier tegen morgen 7u nog niet eens gelezen, en dan heb k nog niks geleerd.

Als dat ma goed gaat aflopen...

Nupie

22-06-2008 18:37:49

(echt gewone mannetjes zouden er nog wat van kunnen leren)

:D de mannen hier zullen blij zijn met hoe ze omschreven worden :D

Wilfried Itverlies

22-06-2008 18:47:33

zijt ge wel zeker da ge het mannetje nie voor vrouwtje aanziet en omgekeerd :D

Geertje

22-06-2008 18:48:52

zijt ge wel zeker da ge het mannetje nie voor vrouwtje aanziet en omgekeerd :D

Nee ik weet geen zak van duiven :D
Maar dit leek me de meest logische aanduiding van die twee 8)

angel?

22-06-2008 18:49:20

ff naar medical mysterys op 5tv kijken (ik krijg er nooit genoeg van). Doet dat mens een hele omschrijving vettig haar, acné, overgewicht, hirsutisme zelfs acanthosis nigricans, infertiliteit (de hele rimram dus) en dan nog heb ik niet door dat het PCOS is.
Maar wat ik dan wel direct kon was zeggen hoeveel procent kans haar dochter heeft om het ook te hebben en hoeveel procent het voorkomt en blablabla.. zo zie je het dus hé ze laten ons verkeerd leren. Mijn toekomstige patienten hebben nix aan die cijferkes (die toch veranderen) als ik nog niet eens kan zien wat ze hebben...

:evil: :x

de trigeminus neuralagie had ik wel (in de eerste minuut)

Wilfried Itverlies

22-06-2008 18:53:49

zoveel vragen me getallekes zijn er nu ook nie he, snap nie waarom iedereen daar zo over blijft doorgaan.. een paar is eigelijk al teveel, da weet ik ook wel, maar tzijn er mss 3 a 4 op 86 vragen...
ik snap de frustratie hoor, maar hoe meer ge u daarin opwindt hoe erger het probleem gaat lijken :)

igor

22-06-2008 19:58:06

Shit man, kkrijg da hier tegen morgen 7u nog niet eens gelezen, en dan heb k nog niks geleerd.

jaaa! Ik ben al n hele dag met obstetrie bezig en zit nog maar aan pag. 50!!! Ga ook overschakelen op lezen, maar wat ik er dan nog van ga weten ... :shock:
Waren er eigenlijk veel detailvragen bij obstetrie? Details?
Iemand tips over hoe je dat snel maar toch nog n beetje effectief kan leren/lezen? :?

deneve2

22-06-2008 20:01:10

als ik da terug zou moeten doen zou ik spitz gewoon drie keer lezen ipv leren. zijn natuurlijk de noodzakelijk kwaad stukken da ge moet leren zoals die afmetingen van da hoofd enzo , maar voor de rest komt ge er wel me lezen ook denk...
en zeker ook altijd proberen te onthouden als er erges de belangrijkste ofzo bijstaat , da durven ze ook nog al is vragen
succes ermee

Anonymous

22-06-2008 20:23:26

Ik heb de indruk dak niks meer ken... Heel de tijd geleerd met de vragen naast me... Maar dan vragen ze van die duidelijke dingen, DIE IK OOK NIET MEER WEET!!!!!

wat een nutteloos vak is dit toch... Kga blij zijn als het morgenavond 22u is...

varkje

22-06-2008 20:34:12

jaaa! Ik ben al n hele dag met obstetrie bezig en zit nog maar aan pag. 50!!! Ga ook overschakelen op lezen, maar wat ik er dan nog van ga weten ... :shock:
Iemand tips over hoe je dat snel maar toch nog n beetje effectief kan leren/lezen? :?

ik heb dat uitgetypt gehad met meer lucht tussen
zijn meer bladzijden
maar leest zoveel sneller omdat je de draad niet telkens verlies

nog veel succes
en tot morgen :(

liesbeth!

22-06-2008 20:40:28

ik heb de slides geleerd, daar staan de lijstjes onder elkaar, dat vind ik gemakkelijker (dan staat er ook meer lucht tussen)...

boelie

22-06-2008 22:02:06

ik hou van uitdagingen....echt waar...heel tof...is plezant...

...dit is erover... :?

-LiLy°°

23-06-2008 06:51:56

:bounce: :bounce: Komaan gynaeco mensjes!!!!
Ik duim keihard voor julliiiiiieeeee!!!! :goodboy:

(en ook voor die van rechten die hier rondhangen en vandaag examen hebben, uiteraard!! :wink: )

Anonymous

23-06-2008 07:34:20

ik kan niet meer, ik ben echt volledig op!

eerst 3 dagen pediatrie en nu 3 dagen algemene... mijn hersenen kunnen dat echt niet aan :bonk: :bonk: :bonk: :bonk:
dat wordt zowiezo morgenvroeg naar het examen vertrekken met het gevoel van: waarom ben ik hier?

:cry: :cry: :cry: :cry:

liesbeth!

23-06-2008 08:16:37

bah bah wie na die foto's nog steeds gynaecoloog wil worden moet wel heel gemotiveerd zijn... ik zit hier volgens mij echt met een vies gezicht naar die foto's te kijken...

negbot

23-06-2008 08:33:54

De laatste dagen is mijn eetgedrag tijdens het leren ook wel sterk gewijzigd moet ik zeggen :s

Geertje

23-06-2008 12:27:55

Argh zit mij ie echt te ergeren dat dat examen pas vanavond is! Ik kan nog wel 100 keer door die boeken bladeren maar daar schiet ik toch niks mee op en ben nu echt zo in aant zakken aangezien de dag tegen het einde begint te lopen. Grrr irritant!

liesbeth!

23-06-2008 14:19:46

aaaaaaaaaaaaaaaah hier word ik echt onnozel van
zo een lange dag...
en ik gebruik die nog niet eens nuttig, ben maar wat aan het nakijken maar ik heb de indruk dat er niets blijft hangen. wie verzint in godsnaam een examen om 19u 's avonds. das echt om zot te worden. ik ben niet zo een enorme stresskip, maar dit is niet te doen. :( ik krijg er alleen maar een black out van...

Deborah

23-06-2008 14:50:26

Ik heb het al lang opgegeven! Deze morgen ben ik nog beginnen nakijken, maar dat was meer blaadjes omdraaien dan echt nog iets bekijken... :? Dusja, ben me daarjuist dan maar efkes in het zonnetje gaan leggen, en nu is het aftellen tot 19u... :(

De Duivenmelker

23-06-2008 14:57:05

Pfff, ik stop ermee (gyneaco). Ik kan gewoon niet meer kiezen wat ik nog zou willen bekijken... tis wel een dik stapeltje.....

VEEL SUCCES IEDEREEN !!!!

GOODmorning

23-06-2008 19:47:02

stom examen!!! best dat er nu een gemakkelijk komt ;)

nu knn we nog eens zagen over dermato op 2 d :lol:

:P

liesbeth!

23-06-2008 20:55:15

man man wat een rotexamen, idiote vragen...
en dan kon ik de gewone vragen soms gewoon niet eens meer omdat ik door de bomen het bos niet meer zag...
echt rot! ik ben boos. ik kan nu dus tussen de 6 en de 16 hebben... en dan vragen ze nog zo van die dingen die ik met mijn cursus nog niet eens zou kunnen oplossen! pffffff... helemaal opgejaagd nu... echt een idioot examen!

igor

24-06-2008 09:05:37

als ik da terug zou moeten doen zou ik spitz gewoon drie keer lezen ipv leren. zijn natuurlijk de noodzakelijk kwaad stukken da ge moet leren zoals die afmetingen van da hoofd enzo , maar voor de rest komt ge er wel me lezen ook denk...
en zeker ook altijd proberen te onthouden als er erges de belangrijkste ofzo bijstaat , da durven ze ook nog al is vragen
succes ermee

Bedankt voor de tip!
Door tijdsgebrek heb ik laatste deel van spitz alleen nog maar ns kunnen nalezen. En ben echt superblij dat ik daar het minst van mn tijd heb in gestoken. Sommige van zn vragen wist ik zo al (van de examenvragen van vorig jaar en vorige groep :wink: ) en de rest van spitz waren vragen die ik zelf niet geweten had als ik die cursus van voor naar achter
kon aframmelen.
Nu dermato nog ... en dan vakantie!!!

Anonymous

24-06-2008 09:08:05

Helemaal mee eens Liesbeth, wat een rot examen!!!

Lily°° hoeft zich dus GEEN zorgen te maken dat de 2e reeks een "makkelijker" examen had of dat er veel vragen terugkwamen uit reeks 1!!! We zullen zeker niet meer punten halen hoor!!! Je kan gerust zijn, alles is "eerlijk" verlopen!!!

Nu nog 2 dagen dermato, komaan hé, we zijn er bijna vanaf!!! Alles blijven geven mannekes!! Nog veel succes iedereen!!!

Belleke

24-06-2008 09:17:48

De vragen van verloskunde waren vooral ook zo... praktijkgericht. Ik voel mij nu echt helemaal klaar om volgend jaar zwangere mensen te begeleiden en babies te laten geboren worden enzo. En dit examen was echt dé perfecte manier om in te schatten of ik daar genoeg kennis voor heb verworven. En ik ga die kennis ook zéker en vast kunnen toepassen volgend jaar.

:mmm:

(amai leve gynaeco dan toch zenne, uit de grond van mijn hart)

GOODmorning

24-06-2008 09:47:27

dit is pas echt een frustratie... Leren over da melanoom geval en plots beseffen: hey, ik heb da prentje al ergens gezien... Kijk je ff naar beneden, en jawel, das precies hetzelfde als op mijn voet :?

dus maar een afspraak maken met een dermatoloog zeker? Of ff vragen op het examen da ze ernaar kijken, spaart mij nog geld uit ook :)

-LiLy°°

24-06-2008 09:56:24

Lily°° hoeft zich dus GEEN zorgen te maken dat de 2e reeks een "makkelijker" examen had of dat er veel vragen terugkwamen uit reeks 1!!! We zullen zeker niet meer punten halen hoor!!! Je kan gerust zijn, alles is "eerlijk" verlopen!!!

:mmm: :mmm: :mmm: djeez, denkt ge nu echt da ik zo een ben die da hier zit te gniffelen omdat andere het ook moeilijk hebben? :roll:
Dan bent ge duidelijk iemand die mij ni persoonlijk kent...
En sorry zuh, ma punten, who cares? Ik wil er nu door zijn, ik ga daar na die alemene hel serieus content mee zijn, dus voor mezelf tellen de tienen, wa de rest haalt, maakt mij ni uit (kbedoel dan als ze beter halen eh, kwil wel echt da iedereen erdoor is zenne!!!!!)

En nu vindek de steken welletjes geweest en zeker van die anoniemerds hier overal :x , laten we allemaal in vrede leren :D ...

En ja bij dermato hebek mezelf ook al ondersteboven gedraaid zenne :D ik heb vlekken op mn handpalm en op de zijkant van mn grote teen, dus op plekken zonder haartjes eh :D . kvind da echt vree bizarre plekken, ma heb ook nergens iets daarover gevonden dus kga er vanuit alst er nog ok uitziet datet ook ok is :D maja mss worden we wa hypochondrisch dees dagen eh :wink:

GOODmorning

24-06-2008 09:58:55

moest je mij kennen, zou je zeker zeggen dak een hypochonder ben :wink:

boelie

24-06-2008 10:06:01

En ja bij dermato hebek mezelf ook al ondersteboven gedraaid zenne ik heb vlekken op mn handpalm en op de zijkant van mn grote teen, dus op plekken zonder haartjes eh . kvind da echt vree bizarre plekken, ma heb ook nergens iets daarover gevonden dus kga er vanuit alst er nog ok uitziet datet ook ok is maja mss worden we wa hypochondrisch dees dagen eh

nu we toch over plekskes bezig zijn en aangezien ze altijd zeggen dat 'opt einde vn uw 5e jaar ge op de piek vn uw theoretische geneeskundige kennis zijt'( waar ik trouwens eens hartelijk mee lach :D ): hb e plekske op de rugzijde vn mn R-hand, 1,5 cm groot, twrdt rood en lichtjeukend igv stress...zonder stress verdwijnt het en ziedet nemeer...hd het vorige blok ook al....na nen warme douche treedt het meestal (edoch niet altijd :) ) ook op....rarara, wat is het?? :mmm:

:roll:

angel?

24-06-2008 10:28:08

ik heb toch de vreemdste dermatologische dinges voor de moment
mijn allergie van een paar dagen geleden komt elke nacht terug.
Ik sta ondertussen op cortisone en antihistaminica maar nog steeds een vlek op mijn elleboog (allé das al 100 keer minder als vanmorgen toen heel mijn voeten enkels onderbenen knieen en beide ellebogen urticarieel waren). Kga vanavond toch maar is bij mijn huisarts langs. Ik snap niet zo goed wat het is? iemand een (geruststellend) idee?????

Anonymous

24-06-2008 10:35:41

heeft de mama een nieuw wasproduct gekocht? omdat het snachts terugkomt... Of de kat in je bed gelegd of de hond... Of eens met vuile voeten in bed gekropen... met nog zand aan van buiten te lopen...

Mijn eerste gedacht: wissel de lakens, en je pyama :wink:
en mss ook andere dingen eten voor een paar dagen... Mss een lichte aardbei of iets anders allergie

en hopelijk weet je snel wat het is!

-LiLy°°

24-06-2008 11:24:14

En ja bij dermato hebek mezelf ook al ondersteboven gedraaid zenne ik heb vlekken op mn handpalm en op de zijkant van mn grote teen, dus op plekken zonder haartjes eh . kvind da echt vree bizarre plekken, ma heb ook nergens iets daarover gevonden dus kga er vanuit alst er nog ok uitziet datet ook ok is maja mss worden we wa hypochondrisch dees dagen eh

nu we toch over plekskes bezig zijn en aangezien ze altijd zeggen dat 'opt einde vn uw 5e jaar ge op de piek vn uw theoretische geneeskundige kennis zijt'( waar ik trouwens eens hartelijk mee lach :D ): hb e plekske op de rugzijde vn mn R-hand, 1,5 cm groot, twrdt rood en lichtjeukend igv stress...zonder stress verdwijnt het en ziedet nemeer...hd het vorige blok ook al....na nen warme douche treedt het meestal (edoch niet altijd :) ) ook op....rarara, wat is het?? :mmm:

trekt er es ne foto van :D want das belangrijk eh bij dermato, het ZIEN :D

Heb ne foto van mn vreemde pink getrokken op zn topmoment (mega gezwollen) maja tgaat toch niks uitmaken want den orthopedist wist toch ni watet was :roll: maar ondertussen doetet nog steeds PIJN :x

-LiLy°°

24-06-2008 11:27:37

De studenten Geografie en Landmeetkunde van de Universiteit Gent hoeven van de Gentse rector Paul Van Cauwenberge hun examen niet opnieuw af te leggen. Dat melden meerdere kranten dinsdag.

Tijdens het examen sociale en economische geografie was de toezichtster in slaap gevallen. Vorige week nog had de Examencommissie beslist dat het examen moest worden overgedaan. Volgens professor Ben Derudder zouden studenten van het dutje geprofiteerd hebben om "samen te werken".

zucht da had bij ons ook wel es mogen gebeuren, maakt ni uit voor welk exaam :D

Geertje

24-06-2008 12:14:08

Pff mijn kat was verdwenen. Hotline met thuis onderhouden want ik ben niet direct in de gelegenheid thuis te gaan kijken. Mama gezegd waar ze allemaal eens moest gaan zien. Zij naar de buren want die hebben nogal veel schuren waar ze wel eens in kruipen. Normaal gezien kunnen ze daar ook weer uit, maja toch es gaan zien voor de zekerheid. Wat blijkt, de buurman heeft gistermorgen het gat in de muur dicht gemetseld want er kwam allemaal water naar binnen in de schuur. Tja wie zat daar in de schuur... Nu issie gelukkig weer thuis, uitghongerd en wel (meneer heeft 1 dag geen eten gehad, maja das voor hem al veeeeeeeel te lang natuurlijk :roll: ). Tis wel altijd dezelfde die voor problemen zorgt zeg, van de dames hebben we nooit last thuis :D.

Anke*

24-06-2008 12:46:51

En nu vindek de steken welletjes geweest en zeker van die anoniemerds hier overal :x

da vind ik nu ook is seh...
op het forum van gynaeco een topic maken met "niet te lezen door anke, want examenvraag", da vind ik er ook overgaan...

gewoon omda ik hier mn frustratie kwam uiten over het gemuggenzift over de examenvragen... waarom is dit topic er anders?

en als ge mij dan toch persoonlijk wilt aanspreken, maak dan eerst uzelf bekend...

neh... :x

angel?

24-06-2008 13:02:32

na het grondig doornemen van mijn dermatologie (hoofdstuk intolerantiereacties, toch te kennen voor mijn examen overmorgen) kom ik tot de volgende conclusie: het zijn contacturticaria (type 1 reactie)

vraag: WAAAAAROPPPPPPPPP!!!!!!!!

Geertje

24-06-2008 13:28:34

na het grondig doornemen van mijn dermatologie (hoofdstuk intolerantiereacties, toch te kennen voor mijn examen overmorgen) kom ik tot de volgende conclusie: het zijn contacturticaria (type 1 reactie)

vraag: WAAAAAROPPPPPPPPP!!!!!!!!

Ben je serieus al daaaaaaaaaaaar met studeren?
omg dat was voor mij sowieso pas voor morgen :shock:

Anonymous

24-06-2008 13:47:41

wel te lezen dr anke, want geen examenvraag :D :

hehe, ja dat was wel om te lachen he...

Had drvoor net gelezen dat ge u dr aant over opjagen waart, daarmee...

boelie

24-06-2008 14:15:23

trekt er es ne foto van :D want das belangrijk eh bij dermato, het ZIEN :D

Heb ne foto van mn vreemde pink getrokken op zn topmoment (mega gezwollen) maja tgaat toch niks uitmaken want den orthopedist wist toch ni watet was :roll: maar ondertussen doetet nog steeds PIJN :x

:D moogt et donderdag in hoogsteigen persoon aanschouwen....
kunt uw pinkfoto altijd posten in bijlage éh... :D kunnen we met 350-360 (of met hoeveel zijn we nu?...) over discussiëre...wij met onze enorme orthopedische bagage, verworven over de afgelopen jaren....kan nooit een probleem zijn :? :evul:

soit, de dermato verlangt nr mij...tis nie wederkerig maar anders geraakt het noooooit af...uitgeslapen vandaag en tgaat echt GEEN **** vooruit...hb ongeveer n kwart gedaan watk volgens mijn "minimale dagelijkse to-do list of anders wordt het ten zeerste problematisch" moet doen....urgh :(

angel?

24-06-2008 14:16:25

Ben je serieus al daaaaaaaaaaaar met studeren?
omg dat was voor mij sowieso pas voor morgen :shock:

no worries ben met 2de map begonnen omdat ik die nog maar 1 keer had gedaan
de andere al 2 keer
;-)

liesbeth!

24-06-2008 14:19:56

ok, mss dat sommigen dit een beetje idioot vinden : mijn frustratie op dit moment : broek aandoen die voor de blok nog paste, en moeite moeten doen om deze dicht te krijgen. bijgekomen dus... rotblok! ik kan toch maar moeilijk op mijn eten gaan letten in deze tijd???

boelie

24-06-2008 14:22:50

...ik hb altijd de ambetante gewoonte om 3-4 kg af te vallen in de blok... :( nie zozeer vn de stress, gewoon minder tussendoortjes eten...hoewel ik wel 2x per dag warm eet...en vettig... :roll: bizar

angel?

24-06-2008 14:25:22

u bent dan ook een man, die hebben een bizar metabolisme dat blijkbaar niet reageerd op vettig eten (wacht maar tot ge 30 zijt ;) )

deneve2

24-06-2008 14:26:18

amai boelanders me minder spiermassa, we gaan verschieten zeker
tja na't exaam paar weken alleen maar vettig eten en ge zijt terug afgetraind he :p
(lucky bastard :p )

boelie

24-06-2008 15:01:49

ja idd, ik verlies wel veel spiermassa denk ik (allé,da zie ik ook,zenne... :mmm: ) maar vet...kunt nie verlieze wa ge nie hbt éh :D

en ask nr mijne pa kijk, denk ik niet dat dat snel gaat verandere :) ... :whii: hoort me nie klage, zenne...junkfoodjunkie 8)

na de examens begin ik trug te sporten, dus dan stijgt da gewicht trug wa...meer spiermassa zeker?... :roll:

trug nr de MELANOOOOOOOOOOOMEEEEUHHHH.... :geeuw:

Zalmtoastje

24-06-2008 15:05:17

pfff, twil hier ni vlotten...
stome huid dingetjes... Ik wil toch geen dermatoloog worden :(

en rot dat we nog die ene moeten blokken... Tis er precies teveel aan...

Maar wij knn ni klagen... de mensen die nog algemene hebben mogen veel meer klagen! Veel succes nog!

P.S. Ook al opgevallen dat er eigenlijk nog maar in 1 topic gepost wordt? Het frustratie topic :P

(en mij kan het ni schelen dat mn schat vermagerd zal zijn, zelfs moest ie dik geworden zijn, zou ik hem nog altijd even graag zien (then there's more to love) :wink: )

Geertje

24-06-2008 15:35:48

4 weken thuis, kilo's erbij ... 1 week op kot alles weer eraf. Iemands eet/kookpatroon klopt toch nie, da van mij of van de mama :).

En tom wees gerust, ik ben ook nog laaaaaaaang niet daar waar ik moet zijn vandaag en vraag me af of ik er nog ga geraken. Maar ach, wat maakt het uit 8).

boelie

24-06-2008 15:53:12

Maar ach, wat maakt het uit 8).

idd 8) ...een oase vn rust en afleiding overvalt me bij dermato...but i like it

(ga morgen pas beseffen dat k er beter wat vaart achter kan zetten) :D

Belleke

24-06-2008 15:57:49

Idem.
Ben zo hard in vakantiestemming, lijkt alsof dermato gewoon een vlieg is die om uw oren zoemt en die ge veel te gemakkelijk wegslaat.
Maar o ik ga zó hard spijt hebben morgen :cry:

deneve2

24-06-2008 15:59:29

ik heb da me kinder :s ben da effectief gewoon aant lezen, voor de rest beetje vakantie planne, beetje sporten , filmke zien :s
tga nog sresse worden morgen om da gedaan te krijgen waarschijnlijk :p echt schandalig !!!

-LiLy°°

24-06-2008 17:01:23

Ik hebt zelfde, ik snap echt ni wa mij bezielt :oops:
Dees hadek nu gemakkelijk af gekregen met herhaling en nu moetek verdorie zien dak het uberhaupt af krijg, hoe kan ik da nu uitleggen. Zoveel tijd en nog ni tegoei da kunnen leren, ik ben echt een KIP :x Ben boos op mezelf :x

En nja ik val eigenlijk ook meestal af in de blok :roll: maja geen spieren dan want da hebek echt nie :D tzijn eerder de love handle'tjes die wa kleiner worden, maar niks spectaculairs hoor :D . En 2 dagen postblok zijn die er dan weer bij :roll:

Guido

24-06-2008 17:02:25

Vannacht gelukkig niet de verleiding van een drankje op t terras in de zon.
Dus dan maar eens wat aan Garmyn d'r cursus gaan werken...

En dan te bedenken dat ze me ook gewoon had kunnen vrijstellen ... pfff...

Succes... we moeten t nog 46 uur volhouden!

G.

Geertje

24-06-2008 17:37:33

Jaaa maar Guido, je moet zo denken, ergens ken je dat gewoon allemaal al he :D die info zit ergens verstopt toch, dus gewoon even opfrissen :wink: .

Nu de avond begint te vallen (in mijn hoofd toch, buiten niet echt...) vergaat de zin helemaal om die map nog es open te doen... Khad hem misschien beter nooit dicht gedaan, maja eten boven de boeken is ook niet zo handig he 8) .

igor

24-06-2008 20:11:14

Ik heb echt weer een serieus postexamendagje hier! :x
Op heel de dag nog maar 4!!! hfsten gedaan!
En t probleem is dat we maar 2 dagen voor dermato hebben, dus
moet ik al de rest morgen nog doen! oei oei oei oei :bonk:

Dit ligt aan mezelf, die van algemene hebben inderdaad véééél meer reden tot klagen! mr tis weer uit ... nu kan ik weer verder gaan doen (*zucht*)

angel?

24-06-2008 20:44:14

hier hetzelfde, juist veeeeeeel te lang voor de tv gezeten
zucht
vakantie here i come (alleen moet ik nu nog leren eigelijk)

deneve2

25-06-2008 01:34:44

vraag mezelf echt af wat ik de voorbije dagen aant doen ben geweest :s
zou kinder lukken op ene dag ... tzal toch nog doorwerken worden vreesk :s
nogal moeilijk zonder stress maar we zullen wel proberen zeker he :)
over 36u zijn we er vanaf yihaaa

Geertje

25-06-2008 07:06:10

Pfff ik zie op dit moment zelfs even op tegen de vakantie. Er zijn gewoon mensen die echt al niet begrijpen wat studeren is, dus ik doe al de halve blok niks anders dan me verstoppen voor sommige mensen (neeeeeenee, ik zit in Leuven hoor, bij mama thuis op de stoel...) omdat die me anders iedere dag lastig vallen (tis er maar eentje, zo populair ben ik nu ook weer niet :roll: ). En ik weet nu al dat die iedere dag in de vakantie gaat bellen om iets te gaan doen he maar ik wil ook wel eens rustig een dagje niks doen en gewoon thuis in de zon zitten!!! Kga mijn verstop technieken zo hard moeten verbeteren he... En om nu gewoon te zeggen 'ik heb vandaag nou eens ECHT geen zin in jou' is ook weer zo hard he...
Ach, uiteindelijk kun je in alles wel nadelen vinden zeker 8) .

-LiLy°°

25-06-2008 07:09:55

(en mij kan het ni schelen dat mn schat vermagerd zal zijn, zelfs moest ie dik geworden zijn, zou ik hem nog altijd even graag zien (then there's more to love) :wink: )

dus uw lief zit ook in ons jaar???
Goh dan komen we al wat dichter bij het ''wie ben jij'' raadsel :D

En komaaaaaaaaaaaan iedereen! Nog een dagje (of twee) en we zijn er VANAF :bounce:

Zalmtoastje

25-06-2008 07:34:50

staat er niet in...
nee, hij zit niet in ons jaar, maar heeft ook wel examens :wink:

GOODmorning

25-06-2008 09:18:36

ik zie er belabberd uit, voel me belabberd, drink bakken koffie, kan me ni concentreren EN ze zijn hier echt enorm veel aan het schijfzagen, gaten in huizen aant drillen om er een raam te plaatsen etcetera...
Volgend jaar zit ik dus weer een jaartje thuis, geen werken meer denk je dan NEEEEEE HOOR!!! Dan bouwen ze een nieuw huis naast mijn slaapkamer... Dus ofwel verhuis ik nr de andere kant vh huis, ofwel wordt ik iedere morgen door domme radio's of ander lawaai van de bouwvakkers wakker gemaakt om 6.30

en nee, ik klaag niet hoor

nu terug nr dermato
jeej :(

Anonymous

25-06-2008 11:43:16

Ok ,dermato is echt t vak teveel...

Over welgeteld 24u examen en zit nog niet in helft :shock:

Da komt niet goed... En ja k voel mij ook megabelabberd, heb 48u aan 1stuk drslapen nodig... Durf mij al nimmer in spiegel te bekijken, want pffffff

varkje

25-06-2008 11:45:46

ik zit juist in de helft nu
dus blijven gaan
want opgeven is er niet bij

(en nu ff niet boos worden omdat mijn berichtje nt gefrustreerd genoeg is hé)

Belleke

25-06-2008 11:47:02

Vandaag het stomste ooit gedaan:

Op mijn bureau staat een fles fristi-achtige drinkyoghurt. En ik wou mij nog een glaasje inschenken. Dus ik begin vrolijk met de fles te schudden. Mij compleet onbewust van het feit... dat de dop er niet op zit.
Dus ineens al dat spul de lucht in, een gigantische douche die over mijn hoofd neerkomt, al mijn papieren vol fristi, mijn computer, het raam, de vloer... En ge voelt dat echt in slow motion, die fristi die op uwe kop neerstort en van uw gezicht afdrupt en dat lijkt eindeloos door te gaan.
Mijn haar plakte zo verschrikkelijk dat ik meteen in de douche ben gesprongen, zo vies...

Echt ni tof :cry:
Waarom overkomt zoiets mij nu altijd :cry:
(in het begin van de blok hetzelfde voorgehad met fruitsap :( , was wel minder erg)

Kaartje

25-06-2008 12:34:05

Hihihi :D Weet je dat het gewoon al een zalige studie-afleidende bezigheid is om die verhalen hier op jullie forum zo te lezen (vooral als je even probeert te verdringen dat dat onze verhalen volgend jaar zullen zijn waarschijnlijk :? )! En dan het verhaal van Belleke (wat ik me maar wat graag levendig kan inbeelden), maakt de dag weer wat zonniger, sorry Belleke! :D Ik hoop dat je inmiddels weer fris(ti) en opgedroogd bent! Heel veel succes nog allemaal, het einde is in zicht!!!

Anonymous

25-06-2008 12:43:50

:evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil:

Ik heb de tweede sessie communicatievaardigheden gemist omdat mijn grootvader overleden was. Iris Rademaekers heeft me toen bevestigd dat dat een voldoende reden was om die te missen. En nu krijg ik een mail dat ik dat moet inhalen. Ik heb naar Mvr Van Audenhove gebeld en die wilde daar niet van afzien want volgens haar zijn die sessies zo onontbeerlijk en belangrijk dat die onmisbaar zijn in onze opleiding en dat er daarom geen enkele geldige reden bestaat om die te missen. "Mvr Rademaekers zou dat moeten weten." Ik moet dat dus inhalen op 30 juni. Nu ben ik dan wel op reis naar de Ardennen nl. "En als ik dat niet inhaal dan krijkg ik een fail op dat vak en moet ik maar afwachten of ik gedelibereerd wordt of niet maar als het van haar afhangt mag ik dan naar een inhaalsessie komen in tweede zit"
Wat moet ik daar nu weer mee aanvangen????? En dan nog te bedenken dat ik dat had van Pr Van Houdenhove, die alleen maar gebabbeld heeft over zn boek van CVS en dat hij in die sessie die ik gemist had dan ook nog een interview gegeven heeft aan radio kweeetniewie omdat dat op geen ander moment kon, dus moesten ze maar even wachten.
Moet ik daarvoor nu mn vakantie laten schieten???

liesbeth!

25-06-2008 12:50:51

wow hoe onfair is dat allemaal, ik hoop dat je het misschien toch geregeld krijgt, jaja onontbeerlijk was dat wel hmm...

ik heb ondertussen besloten dat ik patiënten met alles wat lijkt op eczeem, urticaria of irritatie wel doorstuur naar een dermatoloog :) snappen doe ik er toch niet veel van...
en dat zouden ze als optie moeten zetten bij de vragen op het examen :D

Nupie

25-06-2008 12:59:40

pfffff ik geef t op

dit is toch een verloren zaak. ik haat algemene!

deneve2

25-06-2008 13:02:44

komaan nupie blijven geven... laatste loodjes...
nog een paar uurtjes en tis gedaan !!! dan hebbe we vakantie yihaaaaaaa!!!

angel?

25-06-2008 13:04:22

ik blijf me slecht voelen als ik die plaatjes van dermato zie
ik word zoooooo geeeeeen dermatoloog
en als dermatitis kan ik ook niet uiteenhouden, ik denk dat het een universeel probleem is ;-)
mja ik heb ook zo'n rare mail van haar gehad waarin dat ze nogal onduidelijk was of het nu in orde kwam of niet met mijn communicatiedinges
ik kan moeilijk blijven bellen hé (en noodzakelijk in onze opleiding hahahahahahaha... zo nutteloos als iets)
ik ga in ieder geval niet naar dat inhaalexamen, want ik was aanwezig NAH!!!!

Nupie

25-06-2008 13:08:19

ze kunnen ne mens da toch ni aandoen, 3d op t einde vr algemene, dit is echt ni gezond

ik kan het gewoon echt ni meer aan. :cry:

Geertje

25-06-2008 13:29:49

Mijn broertje die vroeger nog geen euro uit wilde geven aan verjaardagen koopt tegenwoordig alleen al kaartjes van 8 (!!!!) euro. Wie koopt er nu een kaart van 8 euro??? Die jongen heeft echt geen geld besef he... Dat kan mij nu eens ergeren, gezien het feit dat ik nu mee moet gaan betalen aan kaartjes van 8 euro, mafkees...
Man waar gaat dat heen met die jongeren van tegenwoordig :roll: .

En die dermato schiet ook al niet op (sorrryy Nupie dat ik daarover zaag, maar ik leef echt wel met je mee!) . Bah ik ben het beu.

Nupie

25-06-2008 13:32:02

En die dermato schiet ook al niet op (sorrryy Nupie dat ik daarover zaag, maar ik leef echt wel met je mee!) . Bah ik ben het beu

iedereen mag zeuren hoor :wink: tis gewoon teveel, het duurt te lang, welk vak je ook hebt, ze mogen het allemaal in hun **** steken, nah! :x

Anonymous

25-06-2008 13:37:55

En die dermato schiet ook al niet op (sorrryy Nupie dat ik daarover zaag, maar ik leef echt wel met je mee!) . Bah ik ben het beu

iedereen mag zeuren hoor :wink: tis gewoon teveel, het duurt te lang, welk vak je ook hebt, ze mogen het allemaal in hun **** steken, nah! :x

Denk ik, man ik ben echt op gewoon, al mijn energie is volledig op en ben t zooooooooooooo beuuuuuuuuuuuuuuuuuuu gewoon. Ge moet moeite doen om niet in slaap te vallen, ge hebt spierpijn, ge voelt u miserabel, kortom de laatste loodjes zijn er echt te veel...

Als ge ma gewoon ff uw ogen toe zoudt mogen doen he, zalig gewoon, ma tmag gewoon niet...

Pffffffff. Tmag stoppen, tis genoeg geweest, tis echt nog nooit zo zwaar geweest...

En idd geertje, ik ben t ook beu, kotsbeu gewoon...

boelie

25-06-2008 14:21:22

gat, hol, kloten....ma iets met 4 letters...? ik kom er niet zo direct op.... :D

idd,dit is echt de week te veel....spierpijn in mijne rug, jonges, das niet te doen...en aan mn gat, ik kan geen uur blijve zitte of mn gat doe zeer éh...iejel ambetant :roll:
en ja moeheid, kleg me als het echt nemeer gaat, gewoon effe neer op bed...verder werke zonder concentratie maakt toch geen kloten uit en as ge uw slaaptijd binnen de perken houdt, dan verliesde nooit veel tijd (max.20min...en ik bn daarna echt weer topfit en kan doorgaan tot snachts :D ) had het eigenlijk nog niet echt nodig dit semester, maar sinds gynaeco vorige week ist terug een dagelijks ritueel... :roll:

deneve2

25-06-2008 14:27:08

haha ik was daarjuist ook al op da **** aant denken :p, kwestie van ni te zeer met kinder bezig te moeten zijn :p
btw boelanders hoe gaat gij iets in u kloten steken... ga volges mij nogal moeilijk :p

boelie

25-06-2008 14:30:23

waar een wil is, is een weg, my friend....God only knows how :D ...en magoed ook, want ikzelf wil t liever ook niet wete hoe ge zoiet doet :mmm:

verraes

25-06-2008 14:39:58

kont? :)

boelie

25-06-2008 15:03:01

of neus???...ma das wel nie zo 'cool' eigenlijk éh :D ....'steek et in uw neus'....mmm, jah, ik zou ook vr kont gaan :drunk:

-LiLy°°

25-06-2008 16:39:20

ze kunnen ne mens da toch ni aandoen, 3d op t einde vr algemene, dit is echt ni gezond

ik kan het gewoon echt ni meer aan. :cry:

Komaan nupur, ge kunt da!!!! :bounce: :bounce:
Ni opgeven, meid! :neo: blijven vechten!!! :D
Het is nu eenmaal pure hel (mja voor de mannen iets minder, die blijken daar echt beter tegen te kunen...), ma ge gaatet gewoon overleven EN ge gaatet goed doen! :D
Heelt jaar moet gewoon voor u supporteren, da kan ni anders, gij die iedereen zo fel heeft geholpen!
Alle meid, hup hup, ge kuntet ECHT WAAR!!!!
:knuffel: :knuffel:

GOODmorning

25-06-2008 18:00:24

Go nupur! Nog ff en je bent ervanaf! Je gaat da goed doen, zeker bij die van hemato, want die is voor de meisjes ;)

en voor mezelf: AAAAAGGGGGGGGGGGHHHHHHHHHHH rotvak :(
best dat we morgenochtend nog geen examen hebben, want ik zit nog altijd nergens :cry:

-LiLy°°

25-06-2008 19:15:45

hamai wat een lawaai hier, toeters, gillende mensen :D
En kheb geen idee voor welke ploeg dat in godsnaam kan zijn :oops:

deneve2

25-06-2008 20:53:47

nog 15u te gaan, nu ist echt aftellen ze :)

Anonymous

25-06-2008 22:23:47

Je kan een fles champagne meenemen voor als het ex gaat beginnen. Dan zit de allerlaatste megalange zware blok-examenperiode ooit erop.

boelie

25-06-2008 23:10:28

Je kan een fles champagne meenemen voor als het ex gaat beginnen. Dan zit de allerlaatste megalange zware blok-examenperiode ooit erop.

wie pakt de plastieke bekerkes mee? :mmm:

deneve2

25-06-2008 23:19:54

boelanders champagne uit een bekerke is verkrachting
wa gaat gij trouwes na t exaam doen?

boelie

25-06-2008 23:36:53

slapen...teuten an mn gat.... :shock: ....dan douchen....dan wa tv kijke of wa videospellekes spele....dan eten....na t eten naar de voetbal gaan zien denk ik....erges op de ouw markt ofzo...dan weer eten...dan optie op e feesje neme???...dan e kebabke steken...dan trug slapen

of mssn doe ik totaal iets anders, tstaat eigenlijk nog niet zo vast :D maar das het voorlopig 'game plan' toch

ingridje

26-06-2008 11:48:07

diene laatste dag is er echt teveel aan :cry:

ik ben ZIEK
en ik moet nog massa's doen voor morgen
idd 3 dagen voor algemene is verschrikkelijk :cry: :cry:

Anonymous

26-06-2008 14:44:55

dees is echt ni meer normaal.
Ik ben een flinke jongen en ik kan goed leren e, maar dit is echt te veel.
Ik heb besloten om dat morgen tegen 1 van de proffen gewoon te zeggen.
dat ze het dan maar als een opbouwende kritiek beschouwen, maar dat ze er wel hun lessen uit trekken.
Ik kan veel aan, en ik heb in mijn leven verdekke al hard moeten leren, maar ik ben hier fameus mijn goesting aant verliezen om ooit nog dokter te worden....
Ik weet het, dat zal morgen na het examen misschien allemaal wel in een ander daglicht staan, maar voor de moment ben ik echt teleurgesteld in de faculteit eigenlijk.
Het is niet dat ik alles tot de laatste moment heb laten liggen. ik was met alles goed bij en ik had in de blok zelfs alles al minstens een keer, en de meeste dingen al twee keer gezien. maar om dat er dan na een maand van lijstjes in uw kop te stampen allemaal opnieuw uit te halen...
ik weet het ni.
Het lijkt wel of ik beter de boeken dicht kan doen en gewoon doen of ik geen examen meer heb. ik denk dat dat even effectief is eigenlijk.

licht demotiverend voor de anderen om dat hier zo te schrijven misschien maar ik moest het even kwijt..

heel veel succes nog aan eidereen die het wel nog goed ziet zitten! alhoewel ik betwijfel of dat er nog veel zijn

groeten

Anonymous

27-06-2008 06:59:04

ik blok me kapot voor de behandelingen van al die tumoren.

dan Examen gynaeco: 2e sessie,

Ergens een vraag waarbij ze een casus uitleggen; ik denk vooraleer de antwoorden te zien: "yes, 't is conisatie!"

Maar dat stond er niet tussen!!! Ok, dan maar voor "destructie" gegaan hé.

Nu hoor ik gisteren dat de term "cervixamputatie" een synoniem is voor "conisatie"

Nu, 't is maar een voorbeeldje; en maar 1 van de 86 vragen maar 't is toch typerend hé!

Verdomme!

Is da nu vandoen profkes?

Ik wist dat het conisatie was; waarom moet ge daar dan nen term als cervixamputatie bovenhalen om me te doen twijfelen; nu lijkt het logisch maar ik stelde me één of andere barbaarse operatietechniek voor van in de jaren 30 waarbij GANS de cervix weggehaald wordt.

Mensenlief, ik verdiende dat punt op die vraag; werkelijk.

Als het u bedoeling is om studenten "te vangen"; ga dan liever op konijnen jagen hé!

Anonymous

27-06-2008 07:49:34

fuck
ik ook
gvd
smeerlappen :(

Anonymous

27-06-2008 09:41:40

destructie is ook perfect mogelijk voor een HSIL me dunkt. 't is bij GROTE CIN 2/3 dat conisatie de beste oplossing is.

lommy

27-06-2008 09:52:32

Ik wilde ook kiezen voor conisatie, maar heb ook gekozen voor destructie.

Nergens in de cursus staat er ook maar iets over cervix-amputatie.

Heel gemeen en oneerlijk, dat is het. Bij een conisatie "amputeer" je toch niet de hele cervix???

Beerputmaden, dat zijn ze, die proffen! :evil:

Anonymous

27-06-2008 10:24:37

67 Operations on cervix
Code also any application or administration of an adhesion barrier substance (99.77)
67.0 Dilation of cervical canal
Excludes:
dilation and curettage (69.01-69.09)
that for induction of labor (73.1)
67.1 Diagnostic procedures on cervix
67.2 Conization of cervix
Excludes:
that by:
cryosurgery (67.33)
electrosurgery (67.32)
67.3 Other excision or destruction of lesion or tissue of cervix
67.4 Amputation of cervix
Cervicectomy with synchronous colporrhaphy

67.5 Repair of internal cervical os
67.6 Other repair of cervix
Excludes:
repair of current obstetric laceration (75.51)

mss dat amputatie dan toch veel barbaarser is dan conisatie, ma kweet t ook nietn heb er ook allemaal ne degout v gekregen

igor

27-06-2008 13:37:41

Heel gemeen en oneerlijk, dat is het. Bij een conisatie "amputeer" je toch niet de hele cervix???

fuck ja, wan tettekoppe :roll: ....echt smerig :?

B-man

Anonymous

27-06-2008 16:13:15

nu ja,

bij een beenamputatie amputeer je ook niet het hele been noodzakelijk hé

voor alle duidelijkheid, ik vind dat niet ok allemaal hé (kben namelijk diegene die hierover begon ;))

igor

28-06-2008 17:46:14

fuck ja, wan tettekoppe :roll: ....echt smerig :?

B-man

Sorry hiervoor!
Ik laat mn laptopje effe onbeheerd achter en er wordt al misbruik van gemaakt. Straks n flinke uitbrander voor B-man, ja! :spank:

de 'one and only' igor! :D

Anonymous

30-06-2008 08:05:35

Ok, ik ben me hier door die stagesite aan het worstelen... Man wat staat daar veel op! Voor de mensen die nr het buitenland gaan: lezen jullie da allemaal voor je vertrekt of kijk je terplaatse wat ze je laten doen?

Thx