evaluatie KUL

Live forum: /viewtopic.php?t=15614

varkje

11-06-2008 10:51:50

Studenten positief over K.U.Leuven

LEUVEN - Uit een grootschalige bevraging die de K.U.Leuven organiseerde blijkt dat de studenten met een gemiddelde score van 4,75 op een schaal van 6 het onderwijs aan de Leuvense alma mater positief evalueren. In totaal namen 16.181 studenten deel aan deze oneline-enquête, wat overeenkomt met de helft van het totale aantal. De resultaten staan in het KUL-blad Campuskrant.

De enquête leverde een evaluatie op van 1.157 docenten en 1.806 opleidingsonderdelen. Het gaat om alle bachelorvakken, 4 masters, 9 schakelprogramma's en 1 master-na-master. 'Slechts 3 procent van de docenten heeft 2 scores lager dan 3. Daar staat tegenover dat 21 procent met meer dan de helft van hun scores meer dan 5 halen en het dus schitterend doet', aldus coördinator Onderwijsbeleid Ludo Melis.

De resultaten zijn niet alleen nuttig voor het beleid, maar ook individueel voor de docenten. De evaluatie kan eventueel aanleiding geven tot remediëring, maakt ook deel uit van het personeelsdossier van de betrokken docent en wordt in rekening gebracht bij bevorderingsaanvragen. 'Terwijl vroeger alleen onderzoeksresultaten echt in cijfers konden worden uitgedrukt, worden hiermee nu ook de onderwijsprestaties geobjectiveerd', aldus Melis.

is dit wat wij ingevuld hebben over stomato enzo?

Deborah

11-06-2008 11:19:37

Ik dacht dat die enquêtes die wij hebben ingevuld waren als evaluatie van het nieuwe thema-onderwijs.

Als die enquêtes toch bedoeld waren voor de evaluatie van de KUL, dan denk ik dat ik al weet welke prof er tot die 3% hoort die voor 2 of meer topics gebuisd is :)

Anonymous

11-06-2008 12:09:16

dat gaat niet over onze enquetes, denk ik.
in het artikel spreken ze over online enquetes...

en idd, denk niet dat ze daar zo positief zijn uitgekomen :lol:

Anonymous

14-06-2008 14:25:50

Is er nog n mogelijkheid om vr t moment zo n beoordelingsenquete invullen...? Kheb wat wat om mijn maag, lever en darmen liggen vr t moment en tis geen eten...

Leuven, pffffff