Meest opmerkelijke act tijdens de les ?

Live forum: /viewtopic.php?t=15984

De Duivenmelker

18-06-2008 15:26:05

Eens kijken wat jullie vinden. (loopt af achter 3 dagen)
Gelieve enkel te stemmen als je in 2de doc. zit.

Wilfried Itverlies

18-06-2008 15:32:16

i voted lucas + minne :)

Nupie

18-06-2008 15:34:37

ik ben voor katarzyna gegaan

maar t zijn allemaal wel memorabele momenten :)

igor

18-06-2008 18:58:02

Lucas en Casteels gestemd, zeker weten! :lol:
Begin nog altijd spontaan te glimlachen, als ik er aan terug denk.
In 3e KAN zat ik nog in Diepenbeek, maar kan me wel voorstellen dat
dat ook n fantastisch moment moet geweest zijn. :D

angel?

18-06-2008 19:30:30

het was memorabel. Ik zie ze nog altijd naar voor stappen in bmw2. Grabbel micro uit de handen van peeters. :D

Geertje

19-06-2008 03:11:50

Was dat vertrek van diepenbeek zo opmerkelijk dan?
Kheb geen idee, ik was al vertrokken voordat de les begon :D (ook diepenbeek he 8) )

Floricienta

19-06-2008 16:39:13

Oehhh, geef eens wat uitleg bij die momenten voor de niet-2eDoccers... (niet om te stemmen, gewoon uit interesse)
Ze klinken in elk geval zeer geslaagd! 8)

Anke*

19-06-2008 17:02:23

voor degenen die niet in leuven zaten in derde kan, even een toelichting bij het moment van katarzyna...

peeters (de prof histologie, ook al een monument op zich) kon nooit orde houden in de lessen, kwam het door de leerstof of door de prof, geen idee... in elk geval, keer op keer als we les hadden van haar (sinds eerste kan al) was da ni normaal, iedereen zat gewoon zijne parlé verder te doen, net alsof het pauze was...
en dan op die memorabele moment, ging onze "mama" (die keer zonder dochter in de les) van helemaal vanachter in BMW2 tot bij de prof, grabbelde de micro uit die haar handen en begon ons aan te manen tot stilte en als we wilden babbelen, dat we even goed naar huis konden gaan en dergelijke...
bedenk er even het smurf-gehalte en de verbaasde blik van peeters en het accent en hoge stemmetje van onze poolse vriendin erbij en u kan zich een geweldig geestig schouwspel voor ogen halen...

de rest van de momenten, zullen helaas steeds een raadsel blijven voor andere jaren... tenzij er gegadigden zijn, die een beschrijving van elk van deze voorvallen willen typen...

Wilfried Itverlies

20-06-2008 19:25:22

we vergeten nog één zéér opmerkelijke act!!!

Een vraag tijdens de les neuroanatomie in 3e kan aan Van Loon: "pons, is dat niet brug?"

Anke*

21-06-2008 10:00:09

spreken we dan niet eerder van een fenomeen in geneeskunde dan van een act?

Wilfried Itverlies

21-06-2008 11:01:03

hmja, maar is een fenomeen niet minstens even speciaal als een act? :)

Sjpongel

21-06-2008 14:53:08

Meest opmerkelijke vraag tijdens de kandidaturen in de Kulak:

Prof Cokelaere was tijdens anatomie weer een ellenlange uitweiding aan het doen, deze keer over de paus en het feit dat er ooit een vrouwelijke paus geweest was, waardoor hij al een halfuur vergeten was dat we eigenlijk pauze moesten hebben...=> vraag van een student:

"Die vrouwelijke paus, was dat dan een PAUZE?"

kaaaren

21-06-2008 18:33:22

:)

dat was echt leuk...

Anonymous

24-06-2008 07:55:50

Voor mij blijft het toch nog steeds die keer dat Missiaen volledig begon te flippen in de les...

jo

24-06-2008 08:03:37

en ook toen hij zei: wie heeft het hier te koud? waarop maar 1 iemand haar hand opstak
en daarop zei hij droogjes....(ik ben zijn woorden vergeten :shock: )

Belleke

24-06-2008 08:09:59

Dan moet u maar achteraan in de aula gaan zitten :roflol:

Nupie

24-06-2008 08:22:37

:roflol: da was ik echt al helemaal vergeten

diene mens was toch wel echt subliem :D

Anke*

24-06-2008 09:19:30

en iedereen had al door dat het hem die dag echt niet afging...
zijn anders oh zo mooie titeltjes op bord... wooooow, helemaal schuin en de lettertjes niet even groot...
en dan maar zweten en bleek worden...
helemaal uit zn lood....

da was inderdaad ook nog ne prof die ge MOET gehad hebben...

zwangere vrouwen krijgen vreemde goestingen, ze hebben bijvoorbeeld zin in krijt en in tandpasta... eeeeeeeeeeeeeen pokerface :D

Belleke

24-06-2008 09:20:52

Ik was er toen net niet en heb der nog altijd spijt van :(

ine

24-06-2008 09:22:12

ik heb in die les buiten tandpasta en krijt ook 'rotsen' opgeschreven. idd iemand zin in een stukje rots?
precies komen er elk jaar meer rare dingen bij...

GOODmorning

24-06-2008 09:24:20

jij hebt hetzelfde prentje als ik :)

goeie smaak :wink:

En vertel eens verder over "en ook toen hij zei: wie heeft het hier te koud? waarop maar 1 iemand haar hand opstak
en daarop zei hij droogjes....(ik ben zijn woorden vergeten )"

Anke*

24-06-2008 09:25:06

mijn zusje van tweede bac farma, had ook missiaen gehad...
heel lacherig komt die da verhaal thuis vertellen en ons mama kon het gewoon al aanvullen... krijt en tandpasta zeker :D

dus ooooh ja, elk jaar weer opnieuw... en idd zij sprak ook van rotsen :D

Nupie

24-06-2008 09:26:52

En vertel eens verder over "en ook toen hij zei: wie heeft het hier te koud? waarop maar 1 iemand haar hand opstak

Belleke heeft t al verteld hierboven

Anke*

24-06-2008 09:27:23

die was toen toch helemaal ni goed, die was zo bleek en begon te zweten en kweeni, zo opt randje van flauwvallen ofzo...

en die wilt de deur zo openzetten en vraagt: wie heeft het hier koud?
da was in AG waar het dus altijd vies, vuil, muf en warm is...
één iemand vanvoor steekt zn hand op (je weet die deuren daar zijn vooraan) en dan zegt ie gewoon: oké dan moet u zich maar vanachter in de aula zetten... hup, deur open :D

jnkhampton

24-06-2008 18:59:25

Ik voel mij echt ongelooflijk vereerd dat jullie het zo grappig vonden, maar mijn "act" zou eigenlijk van de competitie gehaald moeten worden. Spijtig genoeg heb ik aan Prof. Peteers gevraagd om de micro aan mij te geven... Dus van echt "kapen" was er geen sprake. Wat een ontgoocheling, he???? Moesten jullie alles gezien hebben, dan zou dat helemaal niet grappig zijn geweest. Maar tja.... Sommigen hadden het waarschijnlijk veel te druk met het bespreken van "het laatste nieuws", en daarmee dat het tot zo een fameuze act is uitgegroeid.

met vele lieve groeten,

Mama

PS. Ik vraag mij een ding af... Vele mensen hebben zitten zagen en klagen dat ik teveel vragen in de les stelde (in 1e doc), maar dit jaar kreeg ik de indruk dat ik de nieuwe trends in Leuven gezet heb... In 2de doc waren er anderen die bijna ELKE LES een vraag hadden. En niemand was gaan reclameren???

Anonymous

24-06-2008 19:19:24

Ik voel mij echt ongelooflijk vereerd dat jullie het zo grappig vonden, maar mijn "act" zou eigenlijk van de competitie gehaald moeten worden. Spijtig genoeg heb ik aan Prof. Peteers gevraagd om de micro aan mij te geven... Dus van echt "kapen" was er geen sprake. Wat een ontgoocheling, he???? Moesten jullie alles gezien hebben, dan zou dat helemaal niet grappig zijn geweest. Maar tja.... Sommigen hadden het waarschijnlijk veel te druk met het bespreken van "het laatste nieuws", en daarmee dat het tot zo een fameuze act is uitgegroeid.

met vele lieve groeten,

Mama

PS. Ik vraag mij een ding af... Vele mensen hebben zitten zagen en klagen dat ik teveel vragen in de les stelde (in 1e doc), maar dit jaar kreeg ik de indruk dat ik de nieuwe trends in Leuven gezet heb... In 2de doc waren er anderen die bijna ELKE LES een vraag hadden. En niemand was gaan reclameren???

Ik denk dat het hele punt misschien een beetje is, dat een vraag niet perse 5 minuten hoeft te duren, en dan de vraag op zich he, niet eens de uitleg. En misschien is het je zelf niet eens opgevallen, maar je bent er echt wel een ster in om gewoon de prof te onderbreken en door te praten. Nou ja, dat levert nog wel eens wat gelach op. En als afgelopen jaar weer steeds opnieuw dezelfde mensen vragen stelden, werd er ook genoeg gesteund en gekreund.

Tof nu is er wel weer iemand ontmaskerd 8) .

Anke*

24-06-2008 19:32:53

geestig...

uzelf uitgeven voor de mama :)

ontmaskering, no way...

jnkhampton

24-06-2008 19:36:07

Zegt een gast.......................

NO COMMENT :?

Geertje

24-06-2008 19:52:49

Hmmm dit topic neemt een vreemde wending aan...

Laten we het vrolijk houden en het ontmaskerings-topic er nog es bijslepen :lol:

jnkhampton

24-06-2008 20:09:15

geestig...

uzelf uitgeven voor de mama :)

ontmaskering, no way...

Het leukste is dat ik nooit geprobeerd heb om mijn identiteit geheim te houden... Maar tof dat je er zoveel plezier aan hebt... Glad I made your day...

JNKHAMPTON = Joshua and Katarzyna Hampton
staat trouwens op de KULeuven website als mijn prive e-mail adres...

angel?

24-06-2008 20:47:46

trek het je allemaal niet aan ze... tis juist grappig omdat je helemaal gelijk had dat er teveel gepraat werd. Het probleem is dat peeters haar lessen nu toch wel ECHT op nix trokken. Misschien dat dat door jou act een beetje beter besefte ;-) die vrouw is niet gemaakt om les te geven.

jnkhampton

24-06-2008 21:15:33

Thanks Angel!!!

Van heel het gebeuren trek ik mij helemaal niets aan... Maar zulke commentaars

ging onze "mama" (die keer zonder dochter in de les)

dat vind ik gewoon.................. Iemand zijn roeping gemist???? Zonder iemand te kennen en zijn/haar redenen te begrijpen, zou men beter zulke sarcastische opmerkingen voor zichzelf houden...

Stemmetje

24-06-2008 21:47:58

Ik snap eigenlijk ook niet goed waar die commentaren vandaan komen over het feit dat jij je dochter meeneemt naar de les. Ik erger me daar eigenlijk al heel het jaar aan... jij voedt haar toch op jou manier op.

Trouwens, als ik haar altijd zo braaf zie werken en kleuren tijdens de les, dan kan ik alleen maar denken dat jij een hele flinke dochter hebt!

jnkhampton

24-06-2008 22:12:42

Ik snap eigenlijk ook niezt goed waar die commentaren vandaan komen over het feit dat jij je dochter meeneemt naar de les. Ik erger me daar eigenlijk al heel het jaar aan... jij voedt haar toch op jou manier op.

Trouwens, als ik haar altijd zo braaf zie werken en kleuren tijdens de les, dan kan ik alleen maar denken dat jij een hele flinke dochter hebt!

Ik zal het aan Livia vertellen wat je hier zei... Zij gaat het heel leuk vinden... Thanks!!!

Anke*

25-06-2008 08:57:39

dan ben ik mss de enige die durft uit te komen voor het feit wat iedereen zich afvraagt...
er zijn doordeweekse dagen waarop een kind van die leeftijd normaal op school moet zitten, terwijl zij toch mee in onze les zit... (last... tuurlijk heeft niemand last van zo'n meisje... maar dat er vragen ontstaan, lijkt me redelijk logisch)
al de rest die zich hier "geen vragen" bij stelt is ofwel gewoon onverschillig ofwel gewoon hypocriet op dit moment...
van mij mag het, hoor... je doet maar... ik ben gewoon één van de zovelen die zich afvraagt --> waarom ???
dus sarcastische opmerking... je bent een mama en je dochter zit mee in de les... ik zie het sarcasme niet echt... tis gewoon de waarheid...

en die vragen stellen jah... tegenwoordig doen de mensen dat na de les, en oh ja, wees maar zeker dat daar ook over gesproken wordt... en niet knal, in de les en blijven doorbabbelen...

zo uw ongezouten mening en ook die van mij...

ieder zijn recht om te doen en te laten wat we willen...

jnkhampton

25-06-2008 10:08:32

dan ben ik mss de enige die durft uit te komen voor het feit wat iedereen zich afvraagt...
er zijn doordeweekse dagen waarop een kind van die leeftijd normaal op school moet zitten, terwijl zij toch mee in onze les zit... (last... tuurlijk heeft niemand last van zo'n meisje... maar dat er vragen ontstaan, lijkt me redelijk logisch)
al de rest die zich hier "geen vragen" bij stelt is ofwel gewoon onverschillig ofwel gewoon hypocriet op dit moment...
van mij mag het, hoor... je doet maar... ik ben gewoon één van de zovelen die zich afvraagt --> waarom ???
dus sarcastische opmerking... je bent een mama en je dochter zit mee in de les... ik zie het sarcasme niet echt... tis gewoon de waarheid...

en die vragen stellen jah... tegenwoordig doen de mensen dat na de les, en oh ja, wees maar zeker dat daar ook over gesproken wordt... en niet knal, in de les en blijven doorbabbelen...

zo uw ongezouten mening en ook die van mij...

ieder zijn recht om te doen en te laten wat we willen...

In heel het verhaal is er maar 1 logische vraag - waarom zitten er zoveel hypocrieten in de les die elke les blijven babbelen... De rest komt gewoon door een ongezonde vorm van nieuwsgierigheid en het resulteert in ongelooflijke speculaties. :lol:

varkje

25-06-2008 10:23:57

ik mis toch nog de tent act van Wim en vrienden in het lijstje :wink:

De Duivenmelker

25-06-2008 10:32:21

Ik wilde nog een Poll starten met meest bizarre les tot nu toe..

- Missiaen die zich net recht kon houden.
- Pyschiartie kliniek Schizofrenen.
- Psychiatrie eerste les Prof. Godderis (openen en sluiten)
- Genetica Kliniek

Iemand een specifieke voorkeur ???

jnkhampton

25-06-2008 10:35:45

ik mis toch nog de tent act van Wim en vrienden in het lijstje :wink:

Dat was inderdaad super tof

En die film voor galabal in 2007 - gewoon FANTASTISCH!!!

Geertje

25-06-2008 10:39:41

- Genetica Kliniek

Die eerste was ik niet bij, maar de andere voorkeur is toch echt de les van Godderis over het openen en sluiten. Ik heb echt met open mond naar die man zitten kijken en me 2 uur afgevraagd waar die het in godsnaam over had... Ik had echt geen flauw idee namelijk.

Nupie

25-06-2008 10:43:08

- Genetica Kliniek

starten maar! :D

(ik ga voor missiaen :D )

Geertje

25-06-2008 10:45:15

In heel het verhaal is er maar 1 logische vraag - waarom zitten er zoveel hypocrieten in de les die elke les blijven babbelen... De rest komt gewoon door een ongezonde vorm van nieuwsgierigheid en het resulteert in ongelooflijke speculaties. :lol:

Waarom zijn mensen die blijven babbelen hypocriet? Dat snap ik toch niet helemaal hoor... Ik kom iedere les met goeie hoop naar de les, maar als daar dan bijvoorbeeld een niet te verstane Garmyn staat dan kan ik enkele dingen doen : opstaan en weglopen, blijven zitten en me irriteren en vervelen, of de laatste roddels doornemen. Tja dan ga ik voor het laatste en veel met mij. Niks hypocriets aan...
En wat heet ongezond, nieuwsgierigheid is vrijwel nooit ongezond. Door nieuwsgierigheid leer je bij. Zonder nieuwsgierigheid zou de geneeskunde niet bestaan. Of nieuwsgierigheid in andersmans leven ZINVOL is, is een tweede. Maar ik persoonlijk vind dat niet meer dan menselijk, je moet toch iets hebben om over te roddelen . En natuurlijk resulteert dat in ongelooflijke speculaties, maar dat maakt jou toch verder niks uit? Of toch wel

verraes

25-06-2008 10:55:22

Die eerste was ik niet bij, maar de andere voorkeur is toch echt de les van Godderis over het openen en sluiten. Ik heb echt met open mond naar die man zitten kijken en me 2 uur afgevraagd waar die het in godsnaam over had... Ik had echt geen flauw idee namelijk.

nu wel al mss? bij deze...sterk :)

Geertje

25-06-2008 10:59:51

nu wel al mss? bij deze...sterk :)

Mwah nee, nu ook nog steeds niet eigenlijk :D .

-LiLy°°

25-06-2008 11:23:35

Zegt een gast.......................

NO COMMENT :?

hamai had gij da nog ni door dat dat katarzyna was??? HALLO??? :shock: Die heeft hier mij een les pools gegeven eh :D (waarvoor dank :D ). En ik wist ook nog dat die haar man hampton noemde (van bij de inzamelingsactie voor de poolse kindjes!) :D Hadet dus al door van post 1... :D
Livia? da is wel ne mooie naam vindek :D

En idd gasten hebben nog meestal tmeest commentaar van iedereen :roll: ze zouden die optie moeten uitzetten op da forum hiere :D
Heb echt respect voor mensen die hun mening durven zeggen durven uitkomen voor wie ze zijn, :roll: meestal zijn de meest venijnige steken van mensen zonder account... heel flauw vind ik dat...

Met de discussie gak me voor ne keer es ni moeien :D

wat de bizarre lessen betreft... :D ... ik wist dus niet dat er een les ging zijn met schizofrenen en had dat de eerste 5 min ook niet door :D totdat die begon datem de boeddha's uit het oosten kwaad maakte en satan hem tegenhield enz... Ik wist ni wa ik hoorde :D geweldig moment :D
Ben aant denken over memorabele diepenbeek momenten ma kkan er ni meteen een vinden, momenteel te veel zaagsel in mn kop :D

Anke*

25-06-2008 11:26:31

Waarom zijn mensen die blijven babbelen hypocriet? Dat snap ik toch niet helemaal hoor... Ik kom iedere les met goeie hoop naar de les, maar als daar dan bijvoorbeeld een niet te verstane Garmyn staat dan kan ik enkele dingen doen : opstaan en weglopen, blijven zitten en me irriteren en vervelen, of de laatste roddels doornemen. Tja dan ga ik voor het laatste en veel met mij. Niks hypocriets aan...
En wat heet ongezond, nieuwsgierigheid is vrijwel nooit ongezond. Door nieuwsgierigheid leer je bij. Zonder nieuwsgierigheid zou de geneeskunde niet bestaan. Of nieuwsgierigheid in andersmans leven ZINVOL is, is een tweede. Maar ik persoonlijk vind dat niet meer dan menselijk, je moet toch iets hebben om over te roddelen . En natuurlijk resulteert dat in ongelooflijke speculaties, maar dat maakt jou toch verder niks uit? Of toch wel

dank je wel, geertje... iemand die de nieuwsgierigheid snapt...
en dat hoeft niet per se een nut te hebben, da zit gewoon in de mens...

en hypocriet om te babbelen... ge weet ook waar ge u zet in de aula... als ge helemaal vanvoor zit, hebt ge meer kans de les te verstaan, dan helemaal vanachter... maar ik zou eens willen zien in welke andere aula dat het muisstil is, als ge me 300 zit... succes met de zoektocht !!!

en oh ja, ik ga voor missiaaaaen !!! :D

angel?

25-06-2008 11:34:01

ik ook missiaen (dat was gewoon bizar)

en ik babbel ook als het weer eens absoluut nutteloze lessen zijn waarbij je afvraagt waarom je er zit en niet in je bed ligt of iets anders nuttigers aan het doen bent. Ik vind dat het kan zolang je niet aan het roepen bent, het een beetje discreet houdt en niemand echt stoort.

Trouwens ik vind livia ook een keimooie naam (moet ik onthouden voor mijn kindjes later)

jnkhampton

25-06-2008 13:06:03

Een ongezonde vorm van "nieuwsgierigheid/bemoeienis met andermans leven" is niet hetzelfde als nieuwsgierigheid die voor ontwikkeling van wetenschap zorgt... Ten minste niet voor mij... En als je iets wilt weten - waarom kom je dan niet vragen? Als het sommigen voor een jaar of langer zo "kwaad" en "ongerust" maakt, zou ik dan wel antwoorden - ik zou jullie van die last verlossen...

Maar roddelen is erg... Het is gedefinieerd als een slechte en negatieve gewoonte... Niemand wordt er beter van...

In de les altijd babbelen is volgens mij fundamenteel verkeerd. Zoals ik zei in 3de kan - niemand is verplicht om naar die lessen te komen. Als je komt - breng een boek of iets anders mee in het geval moest het jou niet interesseren. Interesse in een vak is een zeer individuele oordeel - laat de vrije keuze aan anderen... Trouwens hebben de proffen HEEL dikwijls over het gedrag van ons jaar gereclameerd (ook tijdens de lessen). Dat zegt toch genoeg... Een les is geen "praatcafe" en er waren mensen die elke les continu bleven babbelen...

Anke*

25-06-2008 13:22:51

Een ongezonde vorm van "nieuwsgierigheid/bemoeienis met andermans leven" is niet hetzelfde als nieuwsgierigheid die voor ontwikkeling van wetenschap zorgt... Ten minste niet voor mij... En als je iets wilt weten - waarom kom je dan niet vragen? Als het sommigen voor een jaar of langer zo "kwaad" en "ongerust" maakt, zou ik dan wel antwoorden - ik zou jullie van die last verlossen...

Maar roddelen is erg... Het is gedefinieerd als een slechte en negatieve gewoonte... Niemand wordt er beter van...

In de les altijd babbelen is volgens mij fundamenteel verkeerd. Zoals ik zei in 3de kan - niemand is verplicht om naar die lessen te komen. Als je komt - breng een boek of iets anders mee in het geval moest het jou niet interesseren. Interesse in een vak is een zeer individuele oordeel - laat de vrije keuze aan anderen... Trouwens hebben de proffen HEEL dikwijls over het gedrag van ons jaar gereclameerd (ook tijdens de lessen). Dat zegt toch genoeg... Een les is geen "praatcafe" en er waren mensen die elke les continu bleven babbelen...

komaaaaaaaaaan... als het bemoeienis met andermans leven was, DAN zouden we het komen vragen, maar aangezien we dat niet doen is het gewoon iets tss mensen en zou het in principe zonder dit topic je nooit ter ore zijn gekomen...
ik hoef het niet te weten, ma da wilt ni zeggen da ik ni tegen iemand anders mag zeggen, van alé das nu toch raar, donderdagnamiddag, ist dan geen school meer tegenwoordig?

en roddelen... een oeroude menselijke zonde, die krijgt ge der toch ni uit... tenzij ge altijd maar alleen over uw eigen wilt babbelen...

en we zitten ni meer in't eerste leerjaar, armpjes over elkaar en vingertje voor de mond, zodat de juf of de meester ons brave kindertjes vindt...
slapen in de les getuigt anders van nog veel meer elementaire beleefdheid... en dat heb IK nu toevallig op de eerste rij ook wel eens zien gebeuren...
dus plzzzz... al dat heilige aanbid-de-proffen-gedoe... het mag nu stoppen...
zoals angel zei, zolang het bij een rustig babbeltje blijft en ge der verder niemand mee stoort...

varkje

25-06-2008 13:26:36

ik wil terug grappige leuke herinneringen uit de voorbije 5jaar
geen oude koeien en frustraties (die horen elders thuis)

verhalen uit diepenbeek en kortrijk zijn ook altijd welkom
alles wat me kan doen glimlachen tussen alle mogelijke huidletsels!!!

AmplifiedKeos

25-06-2008 13:46:47

als ge te veel glimlacht scheurt uw mondhoek door, da noemi ik pas een huidletsel :-)

varkje

25-06-2008 13:48:53

het was zelfs een gniffellach
u bent fantastisch!!! :kiss:

jnkhampton

25-06-2008 14:04:58

slapen in de les getuigt anders van nog veel meer elementaire beleefdheid... en dat heb IK nu toevallig op de eerste rij ook wel eens zien gebeuren...

Helemaal akkoord - heb aan de prof mijn excuses aangeboden :D

jnkhampton

25-06-2008 14:11:03

komaaaaaaaaaan... als het bemoeienis met andermans leven was, DAN zouden we het komen vragen, maar aangezien we dat niet doen is het gewoon iets tss mensen en zou het in principe zonder dit topic je nooit ter ore zijn gekomen...

Ofwel moet je dan stiller praten ofwel aan minder mensen doorvertellen, want HEEL veel van die fantastische "verhalen" en "belangrijke vragen" kwamen bij mij terug...

Anke*

25-06-2008 15:14:49

Ofwel moet je dan stiller praten ofwel aan minder mensen doorvertellen, want HEEL veel van die fantastische "verhalen" en "belangrijke vragen" kwamen bij mij terug...

in elk geval niet rechtstreeks van mij... en aangezien de rechterbeuk van de aula wordt beschouwd als de stillere kant, denk ik ook niet dat het aan mn luide gebabbel zal liggen...

en laten we 't erbij houden dat heel ons jaar weet dat jij je dochter meebrengt en dat dat vragen doet ontstaan... en wat er ook de rede van is of wat ook de speculaties zijn... da boeit zelfs niet...
mensen moeten gewoon iets hebben om over te praten...

en bij deze wil ik er dan ook ni meer verder op ingaan...
het is een duidelijke discussie geweest, waarin ik een beetje de spreekbuis ben geweest van een groot deel van de aula, maar wat er ook van zij, ge doet nog altijd uw goesting...

dit topic kan nu gerust verder gaan over de meest hilarische act of de meest waanzinnige les... alsjeblief...

Anonymous

25-06-2008 17:41:20

in elk geval niet rechtstreeks van mij... en aangezien de rechterbeuk van de aula wordt beschouwd als de stillere kant, denk ik ook niet dat het aan mn luide gebabbel zal liggen...

en laten we 't erbij houden dat heel ons jaar weet dat jij je dochter meebrengt en dat dat vragen doet ontstaan... en wat er ook de rede van is of wat ook de speculaties zijn... da boeit zelfs niet...
mensen moeten gewoon iets hebben om over te praten...

en bij deze wil ik er dan ook ni meer verder op ingaan...
het is een duidelijke discussie geweest, waarin ik een beetje de spreekbuis ben geweest van een groot deel van de aula, maar wat er ook van zij, ge doet nog altijd uw goesting...

dit topic kan nu gerust verder gaan over de meest hilarische act of de meest waanzinnige les... alsjeblief...

vind ik ook....
maar het is ook duidelijk dat Mrs. Hampton geen hoge dunk van obbouwende kritiek heeft...

Deborah

25-06-2008 17:55:13

Hmz, poging om dit topic opnieuw wat in zijn oorspronkelijke inhoud te herstellen... een verhaaltje uit Kortrijk.

Zoals velen zich nog herinneren hadden we in 3e kan een vak met oa bacteriologie, immunologie, parasitologie... en voor virologie de welbefaamde prof. Declercq! Nu, de eerste les van virologie ging niet overeenkomen met de eerste bladzijden van de cursus, want binnen enkele lessen zou een goede vriend van hem, en terwijl ook zeer belangrijk wetenschapper, een zeker Mr. Holey (of zoiets) de les bijwonen. En inderdaad, enkele lessen later zat daar achterin de aula (ttz: ergens op de 5de rij of zo, want veel meer rijen bevatte die aula niet) een gezellig manneke. Dus Declercq begint zijn les met veel lofbetuigingen over Mr Holey (in het Engels wel te verstaan, en Declercq en Engels is sowieso al zeer amusant :) ). Blijkbaar zou die Mr Holey een belangrijk persoon geweest zijn bij de ontwikkeling van enkele antivirale middelen ed, soit, weet er het fijne niet meer van. En dan begint de eigenlijke les (nog steeds in het Engels :wink: ), zoals gewoonlijk met een overdosis formules! Iedereen flink zoals altijd al die figuurtjes overtekenen, proberen nog deftige notities te nemen... tot de een na de ander achter zich begint te kijken. En inderdaad: Mr Holey, de befaamde wetenschapper en goede vriend van prof. Declercq, had het na zo'n 20 min al opgegeven, en lag daar relaxed te slapen!!

Ik geloof dat die Mr. Holey na de pauze dan ook niet meer aanwezig was in onze les, en dat Declercq opnieuw kon overschakelen naar het Nederlands 8)

varkje

25-06-2008 18:07:53

:roflol: was wel een komieke prof
maar zijn leerstof :roll:
compleet het tegenbeeld van Opdenacker...

kaaaren

25-06-2008 18:33:35

oooh....
dat was hilarisch... :D :D :D

diene wereldberoemde mens is inderdaad niet gebleven voor 't tweede deel van de les...

Ge zag De Clercq echt tijdens 't eerste deel twijfelen of hij nu moest doorgaan in 't Engels (want Holey zat daar nog) of beter overschakelde naar het Nederlands (want hij sliep toch)
:roflol:

En zijn leerstof...
jah.
in eerste kan vond ik het vreselijk, al die structuurformules en andere gekke dingen van buiten leren (ben nog altijd trots dat ik ribothymidinepseudouridinecytidineloop kan uitspreken), in tweede kan vond ik het al een beetje beter te doen, en in derde kan heb ik daar eigenlijk graag les van gekregen.
Al bij al ben ik blij dat ik les heb gekregen van De Clercq, ondanks al mijn frustraties van dat eerste jaar...

-LiLy°°

25-06-2008 19:11:46

vind ik ook....
maar het is ook duidelijk dat Mrs. Hampton geen hoge dunk van obbouwende kritiek heeft...

en U bent????
Kritiek mag, maar kritiek anoniem is echt zwak, we hebben het al over gehad in verschillende topics. :roll:
Ik ben echt zo PRO het afzetten van die gastenoptie eh :D

-LiLy°°

25-06-2008 19:13:54

Hadden wij nu echt niks grappigs in diepenbeek :shock:
-denk denk denk denk lieverdjes-

igor

25-06-2008 19:22:29

jawel, LIPPENS! :D
zo'ne prof hebben ze in leuven of in kortrijk niet gehad vermoed ik,
zo is er maar eentje!
maar iemand anders mag t vertellen, want ik herinner me de details niet meer zo levendig!

Anonymous

25-06-2008 19:24:02

hihi
dan maakt iedereen toch gewoon een accountje met een nietsverradende nickname?
:D

diepenbeek, euuhhm
:shock: vind ook nie direct iets
we hadden thans ook wa grappige proffen ertussen zitten

ooohjawel! :D think histologie

"er is al genoeg schuurpapier op de wereld"
-trekt snot op met micro op keel-

Anonymous

25-06-2008 19:25:19

hehe dat was gelijk :wink:

liesbeth!

25-06-2008 19:29:21

hihi
"er is al genoeg schuurpapier op de wereld"
-trekt snot op met micro op keel-

voor de niet-diepenbekers: dat ging dan over een vagina die niet gekeratiniseerd was of zoiets geloof ik...

ik was dieje kerel al helemaal vergeten... echt wel een fenomeen ja, die heeft toch wel meer van die uitspraken gedaan... :roflol:

igor

25-06-2008 19:35:32

jaja, die goeie ouwe lippens :D

... en toen m daar rustig een sigaartje opstak terwijl m naar n preparaatje aant kijken was en ondertussen nog in de micro stond te mompelen ( en mompelen was het, ge verstond er gewoon weg niets van ... ) De stank die zich verspreed door dat muf lokaal, en dan zag ge die kopkes boven die boxjes uitkomen om te kijken wat m nu weer aant doen was.

Anonymous

25-06-2008 19:46:44

vind ik ook....

en U bent????
Kritiek mag, maar kritiek anoniem is echt zwak, we hebben het al over gehad in verschillende topics. :roll:
Ik ben echt zo PRO het afzetten van die gastenoptie eh :D

Sorry!
No offence intended! :D

boelie

25-06-2008 19:51:48

sandalenman :) bij chemie...wanne pipo :P

deneve2

25-06-2008 20:05:54

haha ja idd, sandalen en dan geitwollesokken daarin en een korte broek :p

was er toch ook ene die alles nogal wiedes vond he :p
haddek toch ook nog nooit gehoord
en dan die van statistiek die bijna begon te blijten in de les
hens me derre pony (zowel staart als paard)
... zijn toch veel dinge gebeurt ze :)

varkje

25-06-2008 20:18:44

heeft leuven dan 'normalere' proffen?

liesbeth!

25-06-2008 20:30:59

ik ben toch hier nog niemand tegengekomen die tegen lippens op kan hoor...
bah bah, die stonk ook altijd zo...
en dan zat je daar met je microscoop te prullen terwijl hij probeerde te mompelen wat je moest zien... en vertellen dat als je neus loopt je je snot moet inslikken want er zitten veel proteïnen in ... om dat vervolgens te demonstreren met bijbehorende rochels en bijgeluiden.
en dan altijd zo van die seksueel getinte opmerkingen aan het geven... bahbah vies oud mannetje.
herinnert iemand zich trouwes nog andere memorabele opmerkingen van hem? die van dat schuurpapier was iig geweldig

Joke*

25-06-2008 21:49:50

Nog een missiaen moment:

Mondeling examen en ik was de eerste.
Komen we aan de bijvragen. (Voor zij die missiaen niet gehad hebben. hij heeft een heel systeem voor bijvragen. Hij heeft op voorand vijf bijvragen verzonnen en die genummerd. Als je je bijvraag goed beantwoordt, rond hij je globaal naar boven af, anders naar onder. )

De dialoog ging als volgt.
M: en dan zijn we nu bij de bijvraag. Je mag een nummertje kiezen van 1 tot en met vijf.
Ik: ik kies twee.
Hij leest mijn bijvraag, beseft dan dat het eigenlijk al in mijn hoofdvraag zit en schiet (natuurlijk) helemaal in paniek.
M: nee, je mag twee niet kiezen. Nee, twee is verkeerd. Je mag twee niet kiezen.
Ik: ok, dan kies ik drie.
M: nee, dat gaat zo niet. Het moet anders.
Hij trekt het blad terug uit mijn handen waar de bijvraag opstond.
en begint allerlei nummertjes te veranderen op zijn papier met bijvragen. Dit duurt echt eindeloos en gaat met herhaaldelijk gekribbel en duidelijke stress gepaard.
Na een hele tijd
M: Ok, we gaan opnieuw beginnen.
Ik: ok
M: en dan zijn we nu bij de bijvraag. (echt op net dezefde toon als de eerste keer) Je mag een nummertje kiezen van 1 tot en met vier. Maar nu mag je alle cijfertjes kiezen, ook twee en vier. Dus u kiest tussen een, twee, drie en vier. Dus u mag twee wel kiezen deze keer. Begrijpt u?

En toen kon de man terug ademhalen ;-) En dan nog eens zeggen dat examens enkel voor de studenten stressvol zijn...

Anke*

25-06-2008 22:20:16

en wat vooraf ging is ook al hilarisch op zich...

-dag juffrouw, wat is uw naam?
-(zeg naam)
-oké, ik zal dan nu even je vragen lezen
-(wacht, wacht)
-ik zal dan nu je antwoord lezen
-(denk in jezelf van ja, was je daar al niet mee bezig dan)
-ik zal nu een bijvraag stellen over deze vraag, zo dadelijk komt er nog een bijvraag, maar die staat los van deze hoofdvraag, dus ik zal nu een bijvraag stellen bij je hoofdvraag en dan zo dadelijk een andere bijvraag...
-(oké)
-ik stel nu de bijvraag: blablabla...

en dan het vervolg wat hierboven staat vermeld...

het blijft een figuur op zich...

dorien

25-06-2008 23:02:10

en niet te vergeten,
"en let u dan even op de aula terwijl ik uw antwoord lees?"
-ehm, ja, ehm, ok *kjikt wat verdwaasd in de richting van de aula*
"dank u"

liesbeth!

26-06-2008 05:56:35

:roflol: lijkt mij echt wel een grappige kerel...

Geertje

26-06-2008 06:28:36

Ranger Ingrid niet te vergeten :D .

We hadden in diepenbeek communicatie van mevrouw Ingrid Hens, ook wel een apart geval op zich. Zo mega lang haar altijd in een strakke vlecht, beetje vreemde kleren aan af en toe. En we hadden in diepenbeek zo van die weken met keuzevakken en 1 vak was dan door haar gegeven 'horse sense'. Het vak op zich is al een anekdote waard misschien :D! We gingen dus een hele week communicatie lessen krijgen door middel van de paarden, twas wel grappig.
Dus op een gegeven moment liepen we van de manege richting de wei met de paardjes en Ranger Ingrid (ze had die dag een spijkerbroek aan, van die stevige schoenen en dan een mouwloos topje met daarover heen een groene bodywarmer) liep eerst achteraan. Toen rende ze dus langs de groep naar voor, BANG tegen de electriciteitskast die daar toevallig stond :D .

Ah en ze had de hele tijd zitten zeggen dat het echt wel mega confronterend was en dat er echt wel mensen gingen huilen enzo. We hebben die echt dagenlang aangekeken met een blik van 'mens hou toch eens op'. En we moesten een notitieboekje bijhouden met alles wat er gebeurde. En ergens in Hanne haar boekje staat:

13.43 Loes breekt

En jawel, die rende huilende de manege uit :D .

Anonymous

26-06-2008 06:36:50

Jaaaaaaaaaaaaaaaaa Ranger Ingriiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiddd!!! Zalig Geertje!!!

Twas wel 14u 10 Loes breekt!!! Man wa een gedoe was da, alles wat we vertelden werd beantw met een "waarom"??? waarom denk je dat, waarom doe je dit, enz... En alles moeste we notere, al onze diepste gevoelens :lol: We hebben daar wat afgelache!!!

Het ging zelfs zooo ver dat Geertje op een middag onder het eten was aant vertelle da ze 's morgens een binnenweg in Diepenbeek wilde nemen, om zo sneller in de manège te zijn. Ze reed echter TOTAAL verkeerd en maakte de opmerking da ze na 3j Diepenbeek de weg nog steeds niet kende!!! Antwoorde die Ingrid( jaja aant begin vande "horse sense" week hadde we aan de prof gevraagd of we haar Ingrid mochte noeme :lol: ) En Geertje, wat was nu het "voordeel" van je omweg??? Wat heb je hier uit geleerd??? Ik heb me toen vies verslikt in mijne spaghetti hoor!!!! En Geertje, tjaa die keek eens verdwaasd rond en antw iets in de aard van (op haar lekker sappig Hollands) Naja dat ik me beter aan de wegen kan houden die ik ken :D

jo

26-06-2008 09:54:52

en niet te vergeten,
"en let u dan even op de aula terwijl ik uw antwoord lees?"
-ehm, ja, ehm, ok *kjikt wat verdwaasd in de richting van de aula*
"dank u"

"En ik kijk nu zelf naar de aula terwijl u deze bijvraag oplost. Ik doe dit niet omdat ik niet geinteresseerd ben in uw oplossing, maar omdat ik wil zien dat iedereen op zijn eigen blad kijkt......"

(jaaaaaaaaa, dat had ik van de vorige jaren ook al door ja! :) )

Anke*

26-06-2008 10:08:57

eigelijk hadden we zo nog eens een afscheidslesje van missiaen moeten hebben ofzo...

toen hij die contracties van de baarmoeder tijdens de bevalling op bord tekende... blijven gaan...

of het is nu 8u11.... het is nu 9u11... en nog zo een paar keer... en dan ineens het is nu 11u34... en nu heeft (zoveel procent) onder u geovuleerd...
of zoiets was het toch :D

Anonymous

26-06-2008 15:43:39

T. Delport die examen aflegt voor professor Bollen en de ganse aula vond ik anders ook memorabel.

Yol

30-06-2008 13:24:48

man man, zoveel dinge die ik al vergeten was... tja de missiaen da was toch een geval apart. tzal een van mijn favorieten blijven.

voor de nieuwe pol ga'k voor "openen en sluiten" gaan. was me net iets te vreemd... (alhoewel me het wel deed denken aan ergens in't eerste jaar waar da er ,god weet hoe noemde hij nu weer, ene een kwartier lang over twijfelen da hij aan't twijfelen bezig geweest is...)

wel leuke topic (buiten de discussie dan die even te ver aan't uitwijden was) meer van die verhalen! ik ben duidelijk al te veel vergeten...