Radiologie

Live forum: /viewtopic.php?t=12150

Anonymous

03-01-2008 15:29:32

Hallo allemaal,

Ik weet dat die vraag hier nog ns gesteld is maar vond t antwoord niet zo duidelijk dus als iem mij hier kan helpe?

Vroeg mij af in welke mate radiol moet gekend zijn?
Is het echt de bedoeling dat we ook foto's zouden moeten kunne herkenne of moeten we enkel de theorie ervan kenne?
Of (en dat zou heel mooi zijn want er heb nu ook weer nie zoveel tijd teveel) was dat gew zuiver illustratief en moeten we eig gew dus niet kennen?

En wat pathol betreft: die tekst is dus blijkb leerstof (djudju), ma kunne we dr ook ineens onverwachts n foto onder onze neus geduwd krijge?

Heel erg bedankt en nog veel succes in deze quasi onmogelijke blok!!

Anonymous

03-01-2008 15:35:12

hey,

ik dacht dat hij in het begin van de laatste les gezegd had dat het niet de bedoeling was om foto's te herkennen ,ik denk dat we echter wel de theorie moeten leren...

succes!

Nupie

03-01-2008 15:50:46

voor patho geen foto's

Suzy

14-01-2008 22:28:26

Radiologie: geen foto's, wel de "indicaties en beperkingen".
In de les werd gezegd dat de radiologievragen zouden in de andere vragen verwerkt zijn, maar naar wat ik hoor vragen ze (allebei) gewoon 'vertel eens iets over radiologie van het hoofd-hals-gebied'. Gewoon om te testen of je het geleerd hebt denk ik...

-LiLy°°

16-01-2008 11:58:19

schoenaers die vraagt wel heel specifiek naar die pathologie en welke radiologie, oops, daar ging ik dus de mist in :oops:
NKO weet ik niet of die iets vraagt, dat was een slecht examen bij mij, dus hmz zoveel bijvragen heeft ie niet gesteld :oops:

vl

17-01-2008 11:08:16

Idd, shoenaers blijkt bij iedereen het examen te beginnen door opeens "met de deur in huis te vallen" en dan een radiologievraagje te stellen.

Niet panikeren is de boodschap, gewoon goed nadenken en proberen wat te zeggen wat je in de cursus zien staan hebt.

Succes!

-LiLy°°

17-01-2008 12:13:47

Niet panikeren is de boodschap, gewoon goed nadenken en proberen wat te zeggen wat je in de cursus zien staan hebt.

Ge moet nu ni uwe cursus vanbuiten gaan blokken eh. Ik heb da zelfs ni gelezen diene radiologie. Mn antwoord was nog voor 50 procent juist, dus kom, als ge maar twee dagen voor da vak hebt, zouk me er ni aan vermoeien :roll: tenzij ge voor de ''grote onderscheidingen'' gaat, wat ik mijn reeks toch wel het geval was denkek :roll: maar anders, echt gene stress zenne!

Anonymous

17-01-2008 19:02:33

alst nen tip mag zijn, bij veel van ons vroeg hij welke beelden voor welke pathologie werden gebruikt:

dus die hirtzopname voor mandibulakopfracturen en zo... als hij ziet dat ge er iets van weet ist volgens mij al goed. ik wist er ni echt veel van en hij zei dat het toch goed was...

ni pannikeren, en veel succes!!!

Anonymous

19-01-2008 00:21:45

pfffft, kvond da toch geen aangename vraag hoor over dat kaakgewricht... was ik al heel trots dak da wist van die hirtz opname begon ie met allerlei heeeeeeeeeeeeeeeel rare radiologieopname termen waarop ie heel verbaasd keek dak die niet kende :( , nu ja, volgens mij stonden die niet in de cursus ook niet, tenzij op de slides van radiologie want die eb ik nie bekeken. Kzou het dus eigenlijk niet echt leren, ik had et geleerd en vraag me af waarom... dat van die hirtz staat trouwens ook in zijne cursus zelf. Nu ja, twas maar een keer zeggen hoor, voor de rest is het examen echt goe te doen (hangt natuurlijk af van je chance met de hoofdvragen eh :P) dus eigenlijk niet mee inzitten :wink: .