paar korte vraagjes

Live forum: /viewtopic.php?t=15593

Anonymous

10-06-2008 19:42:32

wat is die wavefront guided custom ablation? (slides over refractiechirurgie) of is dit miss niet te kennen?

wat gebeurt er eigenlijk als je een acuut glaucoom te laat behandelt? blind door compressie N II ofzo? maar hoelang duurt het dan eer de situatie irreversiebel wordt?
en ook bizar: acuut glaucoom zie je bij hypermetrope pt, chronisch glaucoom bij myope pt..is hier een verklaring voor?

ik heb in mijn notities geschreven dat je bij chronisch glaucoom geen diamox mag geven.. wat is hier de reden voor?

komt af en toe voor: 'conjunctivale injectie'. wat bedoelen ze hiermee? het letterlijk opvatten past precies niet goed in de context..

irene

11-06-2008 07:40:53

mm conjunctivale injectie, discussie --> http://www.medica.be/forum/viewtopic.php?p=24263 :)
Ik heb trouwens nergens staan dat ge geen Diamox moogt geven, is dat wel juist??

irene

11-06-2008 07:55:29

Behandeling van glaucoom met tabletten
Tabletten (Diamox) kunnen tijdelijk bij zeer hoge druk of bij onvoldoende daling van de oogdruk in combinatie met oogdruppels gegeven worden. De tabletten zijn vochtafdrijvend en verminderen de aanmaak van het vocht in het oog. Ze hebben vaak onaangename bijwerkingen (zoals tintelingen in vingers en tenen, vermoeidheidsgevoel en maagklachten) en worden daarom meestal slechts voor kortere perioden voorgeschreven.
AUB..