Acute Iritis - synechieen

Live forum: /viewtopic.php?t=15616

Delirium

11-06-2008 11:57:17

Als behandeling geeft men wel corticoiden, NSAI-collyria en atropine. Maar doet men niets tegen die synechieen? Is de kans dan dat die helemaal rondgroeit niet groter?

Lotte

11-06-2008 19:27:17

is het niet dat je door atropine= dilatatie van de pupil, het contactopp tussen lens en iris verkleint= minder vorming van synechieen? (en die reeds gevormde... geen idee)

Delirium

11-06-2008 19:35:05

is het niet dat je door atropine= dilatatie van de pupil, het contactopp tussen lens en iris verkleint= minder vorming van synechieen? (en die reeds gevormde... geen idee)

Idd, kbedoelde het op die synechieen die er al waren. Maar zo'n vergroeiing, remt toch de dilatatie (vervorming pupil). Dus die synechieen kunnen uitbreiden. En is het de bedoeling dat die pt atropine levenslang blijft pakken ofzo?

BADMAN

12-06-2008 01:19:38

het enige wa ik er van gevonden heb is:

Behandeling
De behandeling is gericht op het verminderen van de ontsteking, het verlichten van de pijn en het voorkomen van schade aan het oog.
Bij een infectie moet de ziekteverwekker worden bestreden. In de andere gevallen worden oogdruppels met steroÔden voorgeschreven, omdat deze de auto-immuunreactie tegengaan. Tegelijkertijd worden druppels gebruikt om de spieren van de iris te ontspannen. Hierdoor wordt de pijn minder en wordt eveneens voorkomen dat de iris zich aan de lens hecht. Heel soms moeten steroÔden worden ingenomen of geÔnjecteerd, vooral als de aandoening in beide ogen voorkomt.


denk inderdaad da die atropine lang gegeven moet worden, aangezien er staat: na LANGDURIG gebruik kan er allergie ontstaan aan atropine


ik had hierbij eigenlijk een andere vraag:

- de synechieen zorgen er voor dat het achterkamervocht niet meer kan afvloeien, drukt de voorkamer dicht, vernauwt de voorkamerhoek en ge krijgt gesloten hoek glaucoom vermoed ik?
- atropine zorgt voor mydriase

da zijn toch twee dingen die absoluut nie samengaan?

BADMAN

12-06-2008 01:24:07

heb nog een site gevonden waar het lichtjes verduidelijkt wordt... http://www.meb.uni-bonn.de/dtc/primsurg/docbook/html/x8650.html

maar nog steeds: atropine en glaucoom... lijkt me normaal gezien geen goede combinatie...

Delirium

12-06-2008 11:17:58

heb nog een site gevonden waar het lichtjes verduidelijkt wordt... http://www.meb.uni-bonn.de/dtc/primsurg/docbook/html/x8650.html

maar nog steeds: atropine en glaucoom... lijkt me normaal gezien geen goede combinatie...


Kdenk wel da ge met atropine stopt eenmaal uw synechieen helemaal rondgegroeid zijn :p

Anonymous

19-06-2008 12:05:15

jA atropine is PREVENTIEF tegen synechiŽn!!

en die "zijn" er niet direct hoor, dan moet dat toch al lang bestaan...

Ruth

19-06-2008 12:32:42

En de vorming van uw synechiŽn houdt ook wel op als de ontsteking is gestopt, dus levenslang atropine is ook een beetje overdreven. :wink:

Anonymous

19-06-2008 19:31:21

haha nee, ik heb dat zelf ooit eens gehad, tis voor 5 weken ofzo, 'fin tot ze geen descemetstipjes meer zien zeker:)