LERUT

Live forum: /viewtopic.php?t=19062

Anonymous

13-06-2009 10:19:40

zien jullie die verschillen van spikes,ondubbeling BM, crescents,... duidelijk? ik enkel als het supervergroot is!!!
2 MCvragen, hoeveel tellen die dan mee? 1 studiepunt van de 6??

missmich

13-06-2009 11:46:51

Als't een troost mag wezen: ik zie daar ook allemaal nie veel op...

In het themaboek staat dat pathologie en nefrologie samen 45% is, maar in de les heb ik opgeschreven: urologie en nefro beide 40%, patho en radio beide 10%.
Maar even goed heb ik daar opgeschreven dat pathologie 4 MC-vragen zouden zijn en da klopt ook nie meer, dus ik weet nie in hoeverre die andere informatie nog klopt.

missmich

13-06-2009 11:48:53

Overigens vraag ik mij ook af of dat examen echt met foto's zou zijn... Gewoon gezien het feit dat dat praktisch moeilijker is, omdat dan iedereen al een gekleurde foto zou moeten hebben (zoals bij Sciot enzo destijds). Het zou natuurlijk kunnen, maar ik verwacht mij eerder aan vragen zoals: een beeld van cresecents past bij: ... en dan een paar keuzemogelijkheden van aandoeningen.

Anonymous

13-06-2009 12:48:26

neeneen, ze had bij het 'proefexamen' toch twee voorbeeldvragen gegeven: ik veronderstel dat we zo twee vragen krijgen

1 casus waarbij je dan moet gokken welk beeld je verwacht (een foto herkennen dus Ún de diagnose weten)
1 theoriemeerkeuzevraag, zonder foto

missmich

13-06-2009 12:50:44

neeneen, ze had bij het 'proefexamen' toch twee voorbeeldvragen gegeven: ik veronderstel dat we zo twee vragen krijgen

1 casus waarbij je dan moet gokken welk beeld je verwacht (een foto herkennen dus Ún de diagnose weten)
1 theoriemeerkeuzevraag, zonder foto

Juist ja, dat proefexamen.
Ik heb daar wel de nota's van, maar waar is die powerpoint te vinden?

Dries V

13-06-2009 13:41:54

Overigens vraag ik mij ook af of dat examen echt met foto's zou zijn... Gewoon gezien het feit dat dat praktisch moeilijker is, omdat dan iedereen al een gekleurde foto zou moeten hebben (zoals bij Sciot enzo destijds).

Ik veronderstel dat dat examen samen met het radiologie-deel op pc zal zijn, dus dat je de foto wel in kleur op je scherm hebt.

missmich

13-06-2009 13:48:59

Overigens vraag ik mij ook af of dat examen echt met foto's zou zijn... Gewoon gezien het feit dat dat praktisch moeilijker is, omdat dan iedereen al een gekleurde foto zou moeten hebben (zoals bij Sciot enzo destijds).

Ik veronderstel dat dat examen samen met het radiologie-deel op pc zal zijn, dus dat je de foto wel in kleur op je scherm hebt.

Dat zou ook kunnen natuurlijk :)

Anonymous

13-06-2009 18:18:35

HET PROEFEXAMEN STAAT NIET OP TOLEDO, wss om de mensen die zijn gegaan naar die les te belonen ofzo

missmich

13-06-2009 18:30:31

HET PROEFEXAMEN STAAT NIET OP TOLEDO, wss om de mensen die zijn gegaan naar die les te belonen ofzo

Ook handig... Nu heb ik wel de oplossingen maar geen opgave