LEERSTOF 2010

Live forum: /viewtopic.php?t=20389

Anonymous

12-04-2010 14:54:33

Hi,

kan er iemand mij zeggen of de leerstof veranderd is in de voorbije drie jaar?
Kzou graag uit oude nota's leren, vandaar m'n vraag...

Of misschien de proffen zijn veranderd?

Alvast bedankt!!!
x

koetjeboe

13-04-2010 16:00:22

je bedoelt wss de nota's van NUPIE die je hier kan vinden.. wel tot zover ik weet, is het nog hetzelfde.. urologie van vanpoppel en de cursus nefro en nog een ander stuk uro, lijken toch hetzelfde tot nu toe.. ik kan dit niet 100% met zekerheid zeggen, maar ik leer hier ook uit.. bij gebrek aan eigen nota's.. voorlopig bezig met nefro en dit is toch hetzelfde

mss iemand anders die er beter oog op heeft?

koetjeboe

13-04-2010 17:36:14

ik heb eens gecheckt, nefro, uro VP en uro de rest, is allemaal 't zelfde qua slides!

succes

Boe

25-04-2010 16:02:58

Weet er iemand of er hoofdstukken niet te kennen zijn uit het boekje? Thx!

lolsmurf

28-04-2010 11:56:34

Hi,

kan er iemand mij zeggen of de leerstof veranderd is in de voorbije drie jaar?
Kzou graag uit oude nota's leren, vandaar m'n vraag...

Of misschien de proffen zijn veranderd?

Alvast bedankt!!!
x

Heb ook IAJ en kon daarom niet alle lessen meevolgen. Heb dus ongeveer hetzelfde probleem.

Ik heb ook notities van vorig/ voorgaande jaren liggen. Er zijn bepaalde slides die in de oude cursus zitten die ik niet kan terugvinden op toledo.
Misschien heb ik slecht gekeken maar het betrof slides met volgende onderwerpen

- pyelonefritis
-nieraantastingen in het kader van LED
- glomerulonefritis bij vasculitis (wegener e.d.)
-nieraandoeningen bij plasmaceldyscrasieŽn en amyloidose

Bovenstaande zaken kom je wel tegen in de bij de casussen op toledo en in de klinische lessen die ik kon meevolgen maar die theoretische slides staan precies niet op toledo?? (Ofwel kijk ik er ergens domweg over :roll: ?)

Bij pyelonefritis zei iemand me dat er geen theoretische lessen van waren, gewoon casus en uitleg er omtrent. Miss is dit ook zo bij LED en Wegener geweest?

Kan iemand die iets frequenter in de les zat dit bevestigen of corrigeren?

(urologie lijkt hetzelfde...)

Boe

29-04-2010 10:05:41

De casusles gisteren ging over vasculitis (Wegener) en Lupus, dus idd: geen theoretische lessen over geweest, dus ook geen slides.

Idem voor pyelonefritis en interstitiŽle nefritis die vorige week in casussen aan bod kwamen.

koetjeboe

29-04-2010 20:45:57

hey

zou je zo vriendelijk willen zijn om die oude slides die nu niet meer in de cursus staan, maar waarover de casussen wel gingen, hier te posten? Zo hebben diegene die de casussen van de les niet hebben, toch enige achtergrond!

merci!!!

de Jean

30-04-2010 07:34:27

die staan allemaal in mapje nefro op toledo

als je daar niet aan kan, wil het zeggen dat je niet bent ingeschreven voor dat vak en kan je er ook geen examen van afleggen.

koetjeboe

30-04-2010 08:33:48

tuurlijk ben ik hiervoor ingeschreven.. dacht mss dat er meer uitleg over de casussen op zou staan.. vandaar!

de Jean

01-05-2010 01:50:16

meer dan wat daar staat krijgen we dan ook niet! tenzij jij kan opletten in die lessen.. in mijn geval: njet!

lolsmurf

03-05-2010 12:34:02

hey

zou je zo vriendelijk willen zijn om die oude slides die nu niet meer in de cursus staan, maar waarover de casussen wel gingen, hier te posten? Zo hebben diegene die de casussen van de les niet hebben, toch enige achtergrond!

merci!!!

Die "oude slides" heb ik alleen afgedrukt (eigenlijk gekopieerd) staan, niet op computer ofzo. Anyway ik denk dat ik me vooral ga baseren op't handboek, die "oude slides" zijn daar ook op gebaseerd.
Ik weet wel niet of gans het handboek (medica cursusdienst) gekend dient te zijn. Kan iemand dit bevestigen of corrigeren.
(ik ga er voorlopig van uit dat alles gekend moet zijn)

merci op voorhand

else

14-06-2010 09:31:40

en zijn er hoofdstukken die wegvallen?
merci!