alopecia androgenetica

Live forum: /viewtopic.php?t=14405

angel?

23-05-2008 09:22:11

ik heb in mijn notas als nevenwerkingen geschreven:

korte termijn quasi 0 wel zeldzaam hepatitis
lange termijn? veel ....hypertrofie maar het zijn oude mannen.

iemand een idee welke hypertrofie ik bedoel want ik kan wat er voor sta niet meer lezen (doktersgeschrift hé)??

varkje

23-05-2008 09:57:57

Belangrijkste ongewenste effecten
Seksuele stoornissen, bv. impotentie, verminderde libido, ejaculatiestoornissen.
Gynaecomastie.
Huiderupties.
Pijn t.h.v. de testes.

het zal geen prostaathypertrofie zijn, want dat is juist een indicatie voor finasteride

angel?

23-05-2008 10:43:58

ik heb mijn geheimschrift ontcijfert dankzij jou opmerking titia
er staat: veel bij bp (beninge prostaat)hypertrofie maar dat zijn oude mannen
dit wordt gegeven bij jonge mannen.. wat is de invloed?

ik moet eens leren van minder cryptisch te schrijven

Anonymous

23-05-2008 14:40:10

Seg angel? als ge die les geleerd hebt kunt ge mss mijn vraag ook opl??

Bij alop androg staat bij vrouwen dat ge n dubbel trichogr kunt doen ter DD. Ma klopt mijn redenering (kan ook nimmer echt aan mijn geschrift uit, want als mijn geschrift gaat altijd zienderogen achteruit, recht evenredig met de lengte en saaiheid vd les :D )

Frontoparietaal: hoger percentage telofase en temporaal: nl perc = alop andr

Frontpar en temp: hoger perc telofase = telogeen effluvium

En kan het dat zij in de les dit gezegd heeft met vertex en occip haar vr resp frontop en temp?

angel?

23-05-2008 15:34:34

ik heb daarbij:
dubbel trichogram --> in beide teveel telogene fase = effluvium (haaruitval is gegeneraliseerd), enkel vertex teveel telogene fase= allopecia (alleen ter hoogte van vertex verhoogd haarverlies, waar zoals je op de fotos ziet het meeste uitval is bij alopecia)

dit alleen bij twijfel

Lizzy7

23-05-2008 20:24:20

de hypertrofie die ik erbij heb staan, gaat over prostaat hypertrofie.

Ik heb het zo opgeschreven:
korte termijn: idem als bij u
lange termijn: weet men eigenlijk nog niet goed, want tot hiertoe werd het enkel gebruikt voor prostaat hypertrofie, en dit dus bij oude mannen die het dan maar ongeveer 10 jaar innamen. Nu gaat men het aan veel jongere mannen geven en gedurende een langere periode, dus verwachten ze wel het een en het ander, maar dat is nog een verrassing !