acne inversa

Live forum: /viewtopic.php?t=14444

Anonymous

23-05-2008 21:06:43

heb opgeschreven dat dit helem niks met de gewone acne te maken heeft, ma eig is alles toch tzelfde ongeveer:

occlusie talgfollikels
ontsteking
en bact

alleen stijgende talg niet denkk

Lizzy7

23-05-2008 22:04:06

ik heb bij mij met een uitroepteken staan dat het over terminale haren gaat, misschien is dat dan het verschil met die andere? dat het bij da ander over sebaceuse haren gaat (of zoiets)

voor de rest kan ik zo ni meteen iets bedenken waardoor het te onderscheiden valt van acne ...

sorry

deneve2

23-05-2008 22:10:29

acne inversa betekent acne van de plooien, acne ectopica betekent acne op andere plaatsen dan de gewone acne.

angel?

23-05-2008 22:15:45

acné inversa:
terminal follicular epithelium in the apocrine gland–bearing skin. HS is characterized by comedolike follicular occlusion, chronic relapsing inflammation, mucopurulent discharge, and progressive scarring.
Because HS is actually a defect of follicular epithelium, some authorities have suggested excluding all outdated synonyms for this disease, including HS, and substituting the term acne inversa. The term acne inversa links the pathogenesis to acne and reflects the fact that the condition is an expression of follicular occlusion in localizations inverse to acne vulgaris. (ik denk dat dit ongeveer het enige verschil is)

acné vulgaris:
It is characterized by noninflammatory follicular papules or comedones and by inflammatory papules, pustules, and nodules in its more severe forms. Acne vulgaris affects the areas of skin with the densest population of sebaceous follicles; these areas include the face, the upper part of the chest, and the back.