intolerantiereacties van de huid

Live forum: /viewtopic.php?t=14795

Lizzy7

30-05-2008 06:54:07

zou iemand die laatste 2 slides eens kunnen uitleggen, want in mijn notas staat daar niets meer over en ik snap niet zo goed wat de bedoeling is van die 2 slides.

en dan nog een vraag: een contactdermatitis kan dat zowel irritatie dermatitis zijn als een allergische contactdermatitis?

ik kan eigenlijk niet zo goed volgen met da hoofdstuk ...

Lizzy7

30-05-2008 07:15:58

en wat is eigenlijk het grote verschil tussen een gewone irritatie en een eczeem/allergie? (ik bedoel dan histologisch/pathologisch, want int echt kan ik mij het ook voorstellen)

bedankt

angel?

30-05-2008 08:52:41

is er iemand die kan volgen met die hoofdstuk????

wat ik eruit begrepen heb is dat er verschillen zijn in wanneer komt de reactie (nu of later) en dat hangt dan weer af van het allergiemechanisme dat in werking treed (snel=hormonaal, traag=cellulair) maar.

Anonymous

05-06-2008 13:57:39

en wat is eigenlijk het grote verschil tussen een gewone irritatie en een eczeem/allergie?

bedankt

voor zo ver ik het begrepen heb is bij allergie uw immuunsysteem betrokken, en bij irritatie is het eerder een rechtstreekse schade...

van eczeem snap ik niks, dus daar kan ik niks over zeggen :?
is dat een verzamelnaam van reacties van de huid die op elkaar lijken, maar verschillende oorzaken kunnen hebben?