biofysica

Live forum: /viewtopic.php?t=3609

Anonymous

18-01-2006 17:15:39

hoi,

heb da dus vandaag gehad.

hoofdvragen:Kathodestraalbuis en diffusiespanning

2grote oef: wetten kirchhoff en eentje met een blokje da van een helling komt en tegen een veer botst.

acht kleine bijvragen: pff eum... tja da ging over vanalles

groetjes

Eveline

18-01-2006 17:40:59

MERCI!

Senne

18-01-2006 17:42:27

als ge u iets van die bijvragen kunt herinneren moogt ge die ook altijd zeggen :-) allesinds bedankt om het hier te posten!

Eveline

18-01-2006 17:45:57

of kunde mss es bij arts zien want daar staan kleine vraagjes of ze hetzelfde zijn?

Eveline

18-01-2006 18:32:23

kunnen er nog mensen van vandaag opzetten wat hun vragen waren, zo kunnen wij vergelijken en hopen op bijvoorbeeld dezelfde theorievraag in vm als nm?!

kruid

19-01-2006 19:00:17

hier komen de vragen van kruid... vers van de pers :lol:
(ben ik blij dat ik er vanaf ben)

theorie:
- elastische botsingen
- opladen van een condensator

oefn:
voor 2 ptn: (2 oefn)
- een condensator met een hoop gegevens: druk de spanning uit ifv de tijd (laden en ontladen) en grafiekske maken
- een lastige oef met een blokje dat vooruitgestuwd wordt en dan een helling op gaat en je hebt alleen een afstand, de wrijvingscoŽff, en de snelheid onderaan de heuvel. zoek de snelheid vh blok op 10m vd voet vd heuvel, en hoe lang duurt het tot het blok op zijn hoogste punt op de heuvel is... of zoiets (ben hier niet zo goed in :? )

voor 1 pt: (5 oefn)
- wet van kichhoff- dingetje
- iets met momenten
- een botsing
- ....

voor 0.5 ptn: (6 oefn)
die waren niet zo moeilijk: een arbeid berekenen, een resultante aanduiden, enzomeer

hoop dat ik iemand heb kunnen van dienst zijn
veel succes en ook heel veel sterkte

caspar

20-01-2006 18:05:54

ik had als grote vraag de diffusiespanning en als kleine vraag het verschil tussen bron en klemspanning

Eveline

22-01-2006 17:25:51

ik had als grote vraag de diffusiespanning en als kleine vraag het verschil tussen bron en klemspanning
:lol: Ik ook en ik zat niet eens bij jou in de groep...

Ik raad iedereen aan om ook is bij 1e bach arts te kijken ,want alle vrage die ik gehad heb, komen uit de lijsten die daar al staan!

Zorg dat je zeker je theorie en kleine oefeningen kan, maak dus zeker deze die hier overal staan, want die grote vragen vond ik niet echt haalbaar :?

Veel Succes!

einsteincaller

24-01-2006 16:23:50

hoe was het mondelinge zelf meegevallen?

I'm scaaared :shock:

Eveline

24-01-2006 16:38:32

hoe was het mondelinge zelf meegevallen?

I'm scaaared :shock:

valt echt goe mee, gewoon sympatiek doen, rustig zijn, just of ge ga bij hem op de koffie :lol: Ik vond het mondeling heel goe meevallen! Niet te veel schrik, is voor nix nodig! veel succes!

einsteincaller

25-01-2006 17:53:09

Ik ben er vanaf!!!
mondeling was idd goed meegevallen, die zei da k daar al goed op had
maar de oefeningen
amai jo :s
en ik was zo ant hopen dat die ni die zenuwceldinges ging vragen
en dan doet hij het!
ongeluk in de examens is geluk in de liefde, hoop ik :)

Anonymous

25-01-2006 18:41:56

En wat was je andere examenvraag dan van theorie? Thx!

Lott_

25-01-2006 20:06:27

dag beste mede - BMW'ers...

kan der mij iemand vertellen of ge zelf het formularium moet afdrukke en meebrenge... of ligge die daar al klaar??

Merci :D

einsteincaller

25-01-2006 21:17:15

die liggen klaar

en de andere vraag was om de wet van arbeid en kinetische energie uit te schrijven

2 vragen op twee punten:
-ene van de stroom in een condensator en de grafiek van de spanning in een condensator enzo
-een andere met een elastische botsing ma daarna moest ge dan nog iets bereken van een blokje dat in zo'n rampachtig iets naar boven gaat onder een bepaalde hoek, welke snelheid da had enzo
was niet zo simpel, allez, ik heb t ook niet gevonden :)