Biofysica 5/9

Live forum: /viewtopic.php?t=6105

Inge3

05-09-2006 18:47:39

Theorievragen:
Diffusiespanning: uitleggen+afleiden van die Nernstvergelijking+ uitleggen oplosspanning
Vergelijk bronspanning en klemspanning

Oefeningen:
Weet ik niet meer, kweet alleen dat die 2 grote oefeningen heel moeilijk waren. Die kleintjes zijn nog wel te doen.

Lott_

05-09-2006 19:21:53

Hij valt precies in herhaling me zen vragen 8)

Weet gullie (= alle 2ezitters die fysica al gehad hebben) nog +/- over wat de grote oefeningen juist gingen? (gewoon het globale 'onderdeel' uit de cursus/oefeninge)

En iemand een idee over de vragen van te vrijdag (1 sept)??

Ik dank u zeer

Inge3

06-09-2006 12:21:29

De eerste van de grote vragen ging over een blokske1 da tegen een ander blokske2 bots. Dan moest ge de snelheid van da blokje 2 na de botsing berekenen. En daarna maakte da blokje 2 een "looping" en dan moest ge de snelheid in punt a berekenen. En ook zeggen wat de maximale hoogte van het blokje 2 kan zijn.

De tweede vraag ging over een RC-kring. De eerste 15 seconden werd de condensator opgeladen. Daarvan moest ge de stroom berekenen. Na die 15 sec werd de spanningsbron weggehaald, en moest ge weer de stroom bepalen die door die kring loopt.
En ge moest ook een grafiek maken van de spanning in functie van de tijd van de eerste 20 seconden.

Hopelijk snapt ge een beetje van de uitleg, kweetet tis nogal moeilijk uitgelegd :wink:

L!jntje

06-09-2006 12:43:17

De eerste van de grote vragen ging over een blokske1 da tegen een ander blokske2 bots. Dan moest ge de snelheid van da blokje 2 na de botsing berekenen. En daarna maakte da blokje 2 een "looping" en dan moest ge de snelheid in punt a berekenen. En ook zeggen wat de maximale hoogte van het blokje 2 kan zijn.

De tweede vraag ging over een RC-kring. De eerste 15 seconden werd de condensator opgeladen. Daarvan moest ge de stroom berekenen. Na die 15 sec werd de spanningsbron weggehaald, en moest ge weer de stroom bepalen die door die kring loopt.
En ge moest ook een grafiek maken van de spanning in functie van de tijd van de eerste 20 seconden.

Hopelijk snapt ge een beetje van de uitleg, kweetet tis nogal moeilijk uitgelegd :wink:

Ik ben volledig mee...

trouwens, heeft er iemand voor mij de nota's of oplossing of weet-ik-veel-oe-ge't-wilt-noeme van da impuls-moment-behoud-ding?

L!jntje

06-09-2006 18:49:34

trouwens, heeft er iemand voor mij de nota's of oplossing of weet-ik-veel-oe-ge't-wilt-noeme van da impuls-moment-behoud-ding?

PPPPLZZZZZZZZZ :cry:

Lott_

06-09-2006 19:08:38

Sorry das bij mij ook ene kribbel waar ik nix van snap :? kan u ni helpe...

Anonymous

06-09-2006 20:50:19

PPPPLZZZZZZZZZ :cry:

wanneer hebt ge exaam, de vrijdag

ik om 8 uur, dan kan ik mijn schrift meepakken (netjes + uitleg en ik kan zelf mss ook helpen)
ik zal er zijn tg kwart na 7

wa ge gwn moe wete is da

Lvoor=L na
dus Iwvoor = Iwna

(som van alle I's) w voor= (som van alle I's) w na

slot

06-09-2006 21:42:53

ik heb dees teerste semester van bij de artsen geplukt ale niet op tgekriebel beneden ma tis wel een goeie uitleg (alst dees was wat ge zoekt e)
dank aan.... (geen idee had ik er dus niet meer nij staan...)
veel succes vrijdag

L!jntje

07-09-2006 12:03:44

een geweldige *SMAK* aan gast en slot!