fysica 16/02

Live forum: /viewtopic.php?t=7532

slot

16-01-2007 14:56:55

*theorievraag:
1)hij gaf de nernst vgl en ge moest zeggen hoe ge er aan kwam en welk de voorwaarden zijn.

*vragen op een half punt:
2)x= 6t- 1t geef aan wat de afstand is als het deeltje een max snelheid heeft in positieve x-richting (ofoiets)
3) elektron met beginsnelheid (ben ik vergeten) wordt in een Eveld 50000 geschoten. bereken de afwijking van dit elektron tov van de beginrichting(ofzoiets) nadat ze 10cm tussen de platen heeft afgelegd.
4) we kregen 4tekeningen met daar verschillende voorstellingen van krachten op. de vraag was iets in de aard van: een vwp komt met een zeker snelheid aan op deze (vlakke) helling welke tekening geeft de juiste voorstelling van de resultanten van de krachten op het blok als deze de helling opgaat. verklaar.
5) vervang weerstand berekenen
6) arbeid bereken van een isochoor proces
7) proton wordt met een snelheid van 1,2 10^7 in een magnetische veld geschoten, maakt een straal van 15cm (denk ik). wat is de groote van B en kracht tekenen
8) een bolletje massa 200g hant aan een touw. als het bolletje een hoek van 15 maakt met de verticale dan is zijn snelheid gelijk aan 0. bereken de trekkracht in dit touw.

*vragen op 1punt
9) radioactief verval: in zoveel jaar halveert de initiele hoeveelheid, hoelang duur tot er nog 1/8 van de oorspronkelijke hoeveelheid over is.
10) wat zijn supergeleiders, verklaar wat er met de elektronen vand eze supergeleiders gebeurt ofoziets
11) isotherm proces: uitwisseling van warmte zoeken
12) blok op helling beginsnelheid is 0 eindsnelheid= 1,2m/s eindhoogte is 4,5m en de massa is 15kg. bereken hoeveel arbeid er geleverd wordt om het blokje op de kronkelhelling nar boven te duwen.
13) kanon, 5OOkg dynamiet kogel massa 20kg. bij het schieten wordt de energie volledig omgezet nr kinetische energie van de kogel en het kanon. wat is de snelheid van de kogel en het kanon als hij de kogel net weggeschoten is, de wrijvingskracht mag verwaarloosd worden.
14) blok glaswol 15dm en kalk 5 dm, naast elkaar, de temp aan de gaswol kant is 22 die aan de kalksteen kant 15. en dan kreegt ge de weerstand van beide. bereken hoe groot de contact temp is ofzoiets

Senne

16-01-2007 17:28:53

oelala merci, en maar 1 theorievraag?

Anonymous

16-01-2007 18:27:28

allereert , Je bent een held !! hahah echt :lol: .

Maar ik had nog wel een vraag , ik hoor het is deels meerkeuze en dat de examens van 1 februari (biofysica) en geheel andere versie gaat zijn , kan dit kloppen ?

het lijkt me wel , ik neem aan dat de professor niet z lieftallig zal zijn .

Lott_

16-01-2007 18:28:21

AAN SENNE :wink: : Inderdaad, 1 theorievraag (alhoewel, klein bijvraagje erbij) + tussen oefeningen staat nog klein vraagje (bij ons die vraag 10)...

Ik had 'Difussiespanning' als hoofdvraag (+ uitleg oplossingsspanning geven)...
verder waren mijn oefeningen gelijk (vraag 10 ook)

Lott_

16-01-2007 18:39:22

allereert , Je bent een held !! hahah echt :lol: .

Maar ik had nog wel een vraag , ik hoor het is deels meerkeuze en dat de examens van 1 februari (biofysica) en geheel andere versie gaat zijn , kan dit kloppen ?

het lijkt me wel , ik neem aan dat de professor niet z lieftallig zal zijn .

Er is 1 hoofd-theorievraag op 5 punten,
er zijn 8 kleine oefeningen op 0,5 punt elk (hiervan waren er bij mij 2 meerkeuze --> vraag 2 en 4 hierboven)
en er zijn 5 oefeningen op 1 punt elk (hiervan was er bij mij 1 een klein theorievraagje --> vraag 10 hierboven).

Kunt ge er aan uit? :)
De andere exames zullen er ook wel zo ongeveer uitzien (andere vragen natuurlijk he! :D )

slot

16-01-2007 20:03:08

AAN SENNE :wink: : Inderdaad, 1 theorievraag (alhoewel, klein bijvraagje erbij) + tussen oefeningen staat nog klein vraagje (bij ons die vraag 10)...

dju stond dat daarbij oplossingsspanning??? aargh daar heb ik dan overgelezen :cry:

Lott_

16-01-2007 20:45:27

dju stond dat daarbij oplossingsspanning??? aargh daar heb ik dan overgelezen :cry:

Ai... maar da was maar een bijvraagske ofzo denk ik, geen nood.
Trouwens, slot, ken ik u? Kvraag mij af wie ge bent... 8)

slot

16-01-2007 21:42:39

goh als ik zeker wist wie da gij zijt, dan pas kan ik er op antwoorden e :)

L!jntje

17-01-2007 09:14:03

ja, da van die oplossingsspanning von'k ook wel klote. ik had het wel gezien maar da stond zo ergens verlore onder die formule te staan staan!!

Lott_

17-01-2007 10:16:56

Hmmmm :mmm: hoe kan ik nu het beste zeggen wie ik ben... Een poging tot: ik ben Lotte van de jaarraad 8) :wink: Are there ringing any bells?

slot

17-01-2007 16:16:40

Hmmmm :mmm: hoe kan ik nu het beste zeggen wie ik ben... Een poging tot: ik ben Lotte van de jaarraad 8) :wink: Are there ringing any bells?

goh ik denk het wel, als ik juist ben: zijde nr die extra monitoraat geweest in de vakantie?

Lott_

17-01-2007 20:40:19

goh ik denk het wel, als ik juist ben: zijde nr die extra monitoraat geweest in de vakantie?

Oooh jaja! Zat gij naast mij en zijn uw initialen C.S. of zat ge 1 stoel verder? :wink:

slot

18-01-2007 08:37:57

nene ik zat naast u en jawel ik ben charlotte.s :) voila das dan ook weer opgelost

slot

18-01-2007 08:41:11

ja, da van die oplossingsspanning von'k ook wel klote. ik had het wel gezien maar da stond zo ergens verlore onder die formule te staan staan!!

mja verder dan die formule had ik dus niet gekeken, dat deel zal er wel bij gestaan hebben hebben om toch zeker punten af te kunnen trekken (al kende ik het antw wel grrrr)maja... da weten we dan ook weer voor de volgende keer

L!jntje

18-01-2007 08:46:12

Oooh jaja! Zat gij naast mij en zijn uw initialen C.S. of zat ge 1 stoel verder? :wink:

joeng lotte..mij eerst vrage wie da slot is en dan stiekem weglope met die wijsheid..

ik wil het nu ook wel wete ze :cry:

(en ik ben lijn)

Lott_

18-01-2007 16:11:45

joeng lotte..mij eerst vrage wie da slot is en dan stiekem weglope met die wijsheid..

ik wil het nu ook wel wete ze :cry:

(en ik ben lijn)

Tja toen had ik nog ni de gouden tip gekregen over het groepsmonitoraat... hehe :P
Slaagt da geweldig fotoboek van u maar is open en gaat is op zoek naar Charlotte S. in 2e bach BMW,
L!jntje :wink: Kdenk ni da er 2 exemplaren van bestaan :lol:

L!jntje

18-01-2007 16:53:06

Tja toen had ik nog ni de gouden tip gekregen over het groepsmonitoraat... hehe :P
Slaagt da geweldig fotoboek van u maar is open en gaat is op zoek naar Charlotte S. in 2e bach BMW,

Ja, ik heb die gewoon kei ahrd op msn staan en daar ook al kei hard wz celfysio mee gedaan enzo...

die roelt gewoon dubbel nu 'k weet dat die da is!

slot

19-01-2007 15:59:02

Ja, ik heb die gewoon kei ahrd op msn staan en daar ook al kei hard wz celfysio mee gedaan enzo...

die roelt gewoon dubbel nu 'k weet dat die da is!
:lol:

Coor'

22-01-2007 14:12:53

hoi daar!

weet iemand hoe je dat vraagstukje moet oplossen van die twee blokken naast elkaar, verschillende temperatuur wat is de contacttemperatuur (van hierboven!)

thx,! kheb namelijk geen idee :(

L!jntje

22-01-2007 14:16:11

hoi daar!

weet iemand hoe je dat vraagstukje moet oplossen van die twee blokken naast elkaar, verschillende temperatuur wat is de contacttemperatuur (van hierboven!)

wel

ge stelt de T2 van de ene gelijk aan de T1 van de andere in de formule van de warmteweerstand..en dan stelt ge da allemaal aan elkaar gelijk enzo en zo kunt ge uw Iw berekenen en als ge dat dan weer invult in uw vgl dan komt ge op T2 van de ene (wat gelijk is aan den T1 van den andere)

mmm, lijkt moelijk maar is ni hoor..

als get' ni snapt dan doe ik subiet wel een duidelijkere poging...
laat het maar wete :)

Coor'

22-01-2007 15:47:08

hoi daar!

wel

ge stelt de T2 van de ene gelijk aan de T1 van de andere in de formule van de warmteweerstand..en dan stelt ge da allemaal aan elkaar gelijk enzo en zo kunt ge uw Iw berekenen en als ge dat dan weer invult in uw vgl dan komt ge op T2 van de ene (wat gelijk is aan den T1 van den andere)

oke ik voel me stom :? ik snap het niet :(
dus even ter verduidelijking:
1) glaswol 15 dm, T1= 22 T2= ?
2) kalk 5 dm, T1 = 5 en T2= ?

ge weet toch telkens uw begintemperatuur en we zoeken toch de eindtemperatuur of niet? T2 van beide dus

en dan moet ge dat invullen in R1 = (T1-T2)/Iw
en R2 = (T1-T2) / Iw (R1 en R2 is gegeven?)

en zo substitueren? of ben ik helemaal verkeerd??!!
want dan snap ik het denk ik , maar nog n probleem dan, Iw van glaswol is toch niet gelijk aan iw van kalk... als dit waar is heb je drie onbekenden en slechts twee vergelijkingen..en dat gaat niet!
help :!: :!:

merci!!

L!jntje

22-01-2007 15:56:23

hoi daar!

wel

oke ik voel me stom :? ik snap het niet :(
dus even ter verduidelijking:
1) glaswol 15 dm, T1= 22 T2= ?
2) kalk 5 dm, T1 = 5 en T2= ?

ge weet toch telkens uw begintemperatuur en we zoeken toch de eindtemperatuur of niet? T2 van beide dus

en dan moet ge dat invullen in R1 = (T1-T2)/Iw
en R2 = (T1-T2) / Iw (R1 en R2 is gegeven?)

en zo substitueren? of ben ik helemaal verkeerd??!!

merci!!

jama jama ajma jama!

die zitte naast eklaar , serie dus

Ma dus ge bekijkt het al:

22 <glaswol> gevraagde t <kalk> 5
dus...de T2 van glaswol is de T1 van kalk

dus..Ge gebruikt de formule (duikt formularium op van onder het stof)
R1+R2=R(totaal)
en R= (T1-T2)/Iw

dus:
bv R (glaswol)= (22-T(?))/Iw
R (kalk) = (T(?)-5))/Iw

en die T(?) is hier gelijk!!!!

en met wa gepruts hier en daar komt ge der danop uit :p

veel succes;)

ps: vergeet ni da ge ook de warmteweerstanden kreeg van allebei ...

EDIT:

kej, toch effe de moed gevonde om het verder uit te werke:p
dus ge hebt

R (glaswol)= (22-T(?))/Iw
R (kalk) = (T(?)-5))/Iw

en die 'R (glaswol)' en 'R (kalk)' zijn gekend
dus, dan kunt ge nu die T(?) aan eklaar gelijk stelle (verandere van lid enzo, ge kent da wel) en dan krijgt ge een oplossing voor uw Iw

en dan vult ge die Iw gewoon in in 1 van uw formullekens van

R (glaswol)= (22-T(?))/Iw
R (kalk) = (T(?)-5))/Iw

en dan kunt ge dus mooi zien wa uw T(?) is...

Coor'

22-01-2007 16:02:02

oke ik kan al volgen, het is dus eignelijk idd simpel :)
maar nog n vraag
de iW van beide moet ge ook berekenen? dus moet ge ook uw x gegeven hebben??

L!jntje

22-01-2007 16:04:10

oke ik kan al volgen, het is dus eignelijk idd simpel :)
maar nog n vraag
de iW van beide moet ge ook berekenen? dus moet ge ook uw x gegeven hebben??

ja, sry ik heb het hierbove ewa aangepast. :)

Coor'

22-01-2007 16:09:04

oke, ik snap het
maar gij stelt dan toch uw Iw van glaswol gelijk aan Iw van kalk???

en de R(totaal) T1- T2 / Iw (wat doet ge hiermee)?

waarom kan ik het mara niet vatten ?? :roll:

L!jntje

22-01-2007 16:11:04

oke, ik snap het
maar gij stelt dan toch uw Iw van glaswol gelijk aan Iw van kalk???

wel, ik was ook net aan't nadenk of da zomaar mocht :)
feit is wel da ze in serie staan en da de totale weerstand gelijk is aan de som van de weerstanden (niet dat het er iets toe doet)

wete..ik zal er ooit eens over nadenke maar smoeilijk om in mijn hoofd van celfysio naar fysica te switche :)

aah wacht..

R= d/lamda...ni?..mss kunen we daar ook iets mee doen..

en ge kreeg R dus kunt ge lamda berekene (want ge heb d ook dacht ik)

mm..wel lastig als ge moet ligge gokke wa ge nu jusit weer kreeg en wa ni :s
(en Iw=lamda*A*(T1-T2)/(X2-x1)

Coor'

22-01-2007 16:25:22

hmm maar ik lees hier net zo in mijn boek, dat de Iw door de twee blokken samen gelijk is aan elkaar als ze in serie staan
dus in prinicpe moogt ge dat dan toch gelijk stellen...
MAAR (there's a but, again :wink: ) de Iw die ge uit komt via Rtotaal = T1-T2 / iwtotaal zou dan gelijk moeten zijn aan de iw die ge uitkomt via die substitutie... ik heb fictieve weerstanden gebruikt en helaas pindakaas, dat komt niet uit!
verdorie....

L!jntje

22-01-2007 16:26:45

hmm maar ik lees hier net zo in mijn boek, dat de Iw door de twee blokken samen gelijk is aan elkaar als ze in serie staan
dus in prinicpe moogt ge dat dan toch gelijk stellen...
MAAR (there's a but, again :wink: ) de Iw die ge uit komt via Rtotaal = T1-T2 / iwtotaal zou dan gelijk moeten zijn aan de iw die ge uitkomt via die substitutie... ik heb fictieve weerstanden gebruikt en helaas pindakaas, dat komt niet uit!
verdorie....

tuurlijk komt da hetzelfde uit

kijk, ge hebt 2 vgl en 2 onbekenden..

dan is er maar 1 oplossing .... :)

Coor'

22-01-2007 16:30:41

ALLRIGHT (typfout op grm is rechtgezet ) :lol:
goed dan,
wat een fysikaka!
maar goed, ik hoop dat het morgen wat gaat meevallen....
jammer dat niemand de vragen post van vandaag!

veel succes lijntje met uw fysiologie!!!

en MERCI :!: :!: :!: :!:

L!jntje

22-01-2007 16:31:47

ALLRIGHT (typfout op grm is rechtgezet ) :lol:
goed dan,
wat een fysikaka!
maar goed, ik hoop dat het morgen wat gaat meevallen....
jammer dat niemand de vragen post van vandaag!

veel succes lijntje met uw fysiologie!!!

en MERCI :!: :!: :!: :!:

nix jom...ik ben al blij om eerst baccers hier te zien :)

en doe da goe morge :goodboy:

sss

23-01-2007 19:43:20

en, hoe was fysica vandaag? wat vroeg hij allemaal?

L!jntje

23-01-2007 20:06:31

en, hoe was fysica vandaag? wat vroeg hij allemaal?

da moet ge aan Coor' vrage

Lott_

23-01-2007 21:26:14

Aangezien Coor' ni van zich laat horen... kheb uit goede bron (alhoewel da soms in twijfel te trekken valt :wink: ) vernomen da hij de kabelvergelijking vroeg (als ge daar iets mee zijt... miss op da dus al nimmer te leren)

L!jntje

24-01-2007 07:14:36

...miss op da dus al nimmer te leren)

da zou ik ni doen
da is same met de condensator en het netwerkmodel zijn lievelingsvraag!

iets teveel lere kan geen kwaad, iets te weinig vaak wel...

(en toch is lere fel overroepe...)

Lott_

24-01-2007 10:14:33

da zou ik ni doen

Mja miss wel... veel kans dus eigenlijk dat de laatste groep (alle der is er toch nog maar 1 he?) de condensator heeft (tip tip tip)

L!jntje

24-01-2007 10:34:54

da zou ik ni doen

Mja miss wel... veel kans dus eigenlijk dat de laatste groep (alle der is er toch nog maar 1 he?) de condensator heeft (tip tip tip)

ook wel de makkelijkste vraag :)
en ikke op mijn mondeilng in 2e zit moete aan hore waarom da meneer jos da nu net de leukste examenvraag vind...

ReelBigFish

24-01-2007 14:02:28

Inderdaad de kabelvergelijking, precies die ene waar ik geen reet van snapte... dik gebuist denk ik dus :(

Voor de rest vroeg hij dingen over 2 blokjes naast elkaar en wanneer ze contact maakten, het potentiaal tussen twee punten, elastische botsing enz enz...

Anonymous

25-01-2007 08:12:07

Misschien een beetje dom en laat hoor :oops: , maar ik heb volgende week Biofysica. Maar voor mij zijn er nog wat onduidlijkheden omtrent de leerstof! wat moet je kennen ik hoorde hoofstuk 14 t/m 19 niet maar voor de rest alles wel !? :roll: zou iemand zo vriendelijk zijn om dit voor mij op te helderen? ....

slot

25-01-2007 09:00:56

theorie gwn die vragenlijst leren
oefeningen de WZ en de oef in de boek die gelijk zijn aan die wz (ge kunt gwn kijken of ge er een th-vraag over hebt en indien het zo is moet ge ook de oef opt einde van de hoofdstuk kunnen). en 14 tem 19 moet dus niet want daar is ook niets van gezien in de les (idem voor trillingen)

L!jntje

25-01-2007 09:02:15

theorie gwn die vragenlijst leren
oefeningen de WZ en de oef in de boek die gelijk zijn aan die wz (ge kunt gwn kijken of ge er een th-vraag over hebt en indien het zo is moet ge ook de oef opt einde van de hoofdstuk kunnen). en 14 tem 19 moet dus niet want daar is ook niets van gezien in de les (idem voor trillingen)

ik heb hier de oplossingen van alle theorievrage ligge...
ge zijt vrij die te kome hale en kopiere enzo...
het zou u werk bespare

Anonymous

25-01-2007 09:36:32

ah.. :wink: dank u wel hoor!! zijn die theorievragen niet op internet te vinden ? ik woon nogal ver van Leuven... :cry:

Lott_

25-01-2007 10:28:49

ah.. :wink: dank u wel hoor!! zijn die theorievragen niet op internet te vinden ? ik woon nogal ver van Leuven... :cry:
Hier misschien een bestandje, dat ik vorig jaar gekregen heb, dat u toch al op weg kan helpen, heb het zelf nooit gebruikt... Een paar vragen gaan wel ni kloppen en ze staan er ni allemaal op, maar da zult ge wel merken zeker 8)

Succes nog!

L!jntje

25-01-2007 10:48:50

Hier misschien een bestandje, dat ik vorig jaar gekregen heb, dat u toch al op weg kan helpen, heb het zelf nooit gebruikt... Een paar vragen gaan wel ni kloppen en ze staan er ni allemaal op, maar da zult ge wel merken zeker 8)

Succes nog!

die zijn kei verouderd en den helft staat daar ni in..
maar het is een goe begin

Anonymous

25-01-2007 11:11:30

Lott_ schreef:
melody schreef:
ah.. dank u wel hoor!! zijn die theorievragen niet op internet te vinden ? ik woon nogal ver van Leuven...

Hier misschien een bestandje, dat ik vorig jaar gekregen heb, dat u toch al op weg kan helpen, heb het zelf nooit gebruikt... Een paar vragen gaan wel ni kloppen en ze staan er ni allemaal op, maar da zult ge wel merken zeker

Succes nog!

dank u wel !! mijn heldin! haha :wink:

Lott_

25-01-2007 11:34:08

die zijn kei verouderd en den helft staat daar ni in..
maar het is een goe begin

I know I know... WARNING voor iedereen

Lott_

25-01-2007 11:35:26

dank u wel !! mijn heldin! haha :wink:
Graag gedaan ze :D ... maar zoals al gezegd: verouderd + onvolledig

Anonymous

25-01-2007 11:46:08

Graag gedaan ze ... maar zoals al gezegd: verouderd + onvolledig

ALLE BEETJES HELPEN!! haha :wink:

L!jntje

25-01-2007 12:01:24

ik wil na vrijdag mss wel nekeer al mijn oplossingen 'inscanne' en online zwiere maar dus echt wel pas morgenamiddag ofzo...

ReelBigFish

25-01-2007 12:07:42

ik wil na vrijdag mss wel nekeer al mijn oplossingen 'inscanne' en online zwiere maar dus echt wel pas morgenamiddag ofzo...

Dat zou erg fijn zijn voor mijn herkansing :(

L!jntje

25-01-2007 12:10:31

Dat zou erg fijn zijn voor mijn herkansing :(

tege dan kan ik u die zeker bezorge :)

moh kind toch..zorg nu gewoon da ge maar 1tje in 2e zit hebt..dan valt het allemaal wel mee trouwens...ge kunt er ook nog gewoon doorzijn of gedelibereerd worde ! 't is nog verre van verlore zene :bounce:

L!jntje

25-01-2007 12:12:08

aangezien ge ni geregistreerd zijt, zou ik u aanrade da wel te doen..dan ziet ge tenminste documentjes staan:p
en 't is ook handiger voor ons want dan kunne we indien nodig ook pm-en enzo!

Anonymous

25-01-2007 12:13:12

MAAK EEN STANDBEELD VOOR L!jntje !!! :wink:

L!jntje

25-01-2007 12:14:04

heb er al eentje hoor...
Zo die vrouw die op een bank zit op de oude markt. Ze zegge atlidj dat da de kotmadam is ma da's ni ze..da is lijn die zit te wachte om iemand te kunne helpe enzo...

Anonymous

25-01-2007 12:17:54

Melody schreef:
MAAK EEN STANDBEELD VOOR L!jntje !!!

heb er al eentje hoor...
Zo die vrouw die op een bank zit op de oude markt. Ze zegge atlidj dat da de kotmadam is ma da's ni ze..da is lijn die zit te wachte om iemand te kunne helpe enzo...

HAHAHA, zal ik onthouden ,volgende x kom ik dan u persoonlijk bedanken... en over dat inschrijven zal ik zeker doen ! :wink:

Lott_

25-01-2007 14:15:15

:o :o :o en ikke ni ofwa... ik heb er nog geen??

Of misschien was da spuitend ding daar bij Haseluja in de buurt toch wel voor mij bedoeld? :D Wa was het ookal weer... ne pinguin?

L!jntje

25-01-2007 14:32:18

:o :o :o en ikke ni ofwa... ik heb er nog geen??

Of misschien was da spuitend ding daar bij Haseluja in de buurt toch wel voor mij bedoeld? :D Wa was het ookal weer... ne pinguin?

neeeeeeeeeeee een pelikaan ofzo..

trouwens, lotte, gij ligt toch al naakt aan de kruising van de tiense en de munt?

Lott_

25-01-2007 14:59:29

trouwens, lotte, gij ligt toch al naakt aan de kruising van de tiense en de munt?

:o L!jntje! Da mocht wel niemand weten da ik daarvoor geposeerd heb he!!! :shock:

Maar toch ben ik er trots op :agree: ! Ze hebbe da beeld trouwens verkeerdelijk 'Fiere Margriet' genoemd... komaan :x !

L!jntje

25-01-2007 17:05:57

:o L!jntje! Da mocht wel niemand weten da ik daarvoor geposeerd heb he!!! :shock:

sry :oops:

Groove gardener

31-01-2007 16:49:21

Ik dacht al dat ik het gezicht van ergens kende.

Voor er paniek uitbreekt betreffende mijn identiteit en mijn verdere bedoelingen. De kans is groot da ge mij ni kent... Ik zou immers ook bij niemand hier een gezicht kunnen plakken(ondanks dat dit 'het 2e jaar 1e jaar is')

I wou gewoon iedereen, vooral lijntje en lott als vaste infoverstrekkers willen bedanken voor die bergen informatie en tips en meer van dat moois. Ik ben vaste lezer en besluit bij deze ook maar eens dank u te zeggen...

Dank U!

Lott_

31-01-2007 21:47:08

Ik dacht al dat ik het gezicht van ergens kende.

Voor er paniek uitbreekt betreffende mijn identiteit en mijn verdere bedoelingen. De kans is groot da ge mij ni kent... Ik zou immers ook bij niemand hier een gezicht kunnen plakken(ondanks dat dit 'het 2e jaar 1e jaar is')

I wou gewoon iedereen, vooral lijntje en lott als vaste infoverstrekkers willen bedanken voor die bergen informatie en tips en meer van dat moois. Ik ben vaste lezer en besluit bij deze ook maar eens dank u te zeggen...

Dank U!

Hmmm... eerst en vooral: das zeer graag gedaan en merci 8) het streelt mijn ego :P

En uw identiteit betreffende... zijn uw initialen toevallig FH ? :D

Groove gardener

01-02-2007 08:52:21

Nee toch niet. Het zou mij verbazen mocht ge mijn naam kennen hoor. A.K zijn mijn initialen. En ja, als ge nu echt wilt kunt ge in die lijst gaan zoeken en zo mijn echte naam te weten komen, maar dat is flauw en dan weet ge nog ni wie ik ben...
En mij googlen heeft ook niet veel zin want er is niet meer te vinden over mij dan een post op mijn ex-chiro forum over een blad steen schaar competitie

k zal wa tips geven. Hoewel ze waarschijnlijk niet echt veel gaan helpen

- Ik ben bisstudent (alleen bio vrijgesteld, om een lang verhaal kort te maken, gewoon gene klop gedaan vorig jaar en da's inderdaad een dikke schande)
- Ik zet mij meestal ergens tussen de 5e en de 10e rij van voor te beginnen in de aula, zo vaak mogelijk aan de gang da ik mijn benen wat ruimte kan geven(die aula's zijn echt voor dwergen gemaakt)
- Ik ga meestal tijdens de pauze een koppel koffiekoeken kopen en heb tegen het einde van het jaar ook van koffie leren genieten

L!jntje

01-02-2007 12:20:52

Nee toch niet. Het zou mij verbazen mocht ge mijn naam kennen hoor. A.K zijn mijn initialen. En ja, als ge nu echt wilt kunt ge in die lijst gaan zoeken en zo mijn echte naam te weten komen, maar dat is flauw en dan weet ge nog ni wie ik ben...
En mij googlen heeft ook niet veel zin want er is niet meer te vinden over mij dan een post op mijn ex-chiro forum over een blad steen schaar competitie

k zal wa tips geven. Hoewel ze waarschijnlijk niet echt veel gaan helpen

- Ik ben bisstudent (alleen bio vrijgesteld, om een lang verhaal kort te maken, gewoon gene klop gedaan vorig jaar en da's inderdaad een dikke schande)
- Ik zet mij meestal ergens tussen de 5e en de 10e rij van voor te beginnen in de aula, zo vaak mogelijk aan de gang da ik mijn benen wat ruimte kan geven(die aula's zijn echt voor dwergen gemaakt)
- Ik ga meestal tijdens de pauze een koppel koffiekoeken kopen en heb tegen het einde van het jaar ook van koffie leren genieten

ik zal nekeer snel zoeke wie gij zijt..
geen geheime hier voor elkaar

geef mij een kwartiertje!

L!jntje

01-02-2007 12:21:50

reeds gevonde!
adriaan :p

(dat was dan 1 minuut..)

voor foto enzo, mail mij! :)

Filip VH

01-02-2007 16:48:49

omg, er wordt gedate?
(waar is de "asl?" tijd)

Jaja fora brengen mensen bij elkaar is het niet...

L!jntje

01-02-2007 17:03:20

omg, er wordt gedate?
(waar is de "asl?" tijd)

Jaja fora brengen mensen bij elkaar is het niet...

btw, daten is veel gezegd...
ik maak gewoon een voornaam kenbaar...

Lott_

01-02-2007 18:13:55

:lol:

Groove gardener

02-02-2007 13:24:36

pffffffff, foto's van mijzelf mailen. Da's ni echt mijne stijl eerlijk gezegd.

Natuurlijk geen geheimen, ik ging er eigenlijk vanuit dat er nog wel iemand de initialen A.K had eerlijk gezegd, geen koen aernouds of zo in ons jaar, spijtig...

allesinds, fysica...

theorie:
Inwendige energie van een gas en de relatie met de temperatuur en dan iets van het equilibiriteitsprincipe(of iets dat daar bijna op lijkt).

Ge hoort het al ik kon er niks van, van den theorie

oefeningen, niet te moeilijk vond ik zelf, een beetje van alles zo

Oefeningen om tussentijdse toetsen te vervangen

blok 1,5 kg staat op helling (10m hoog en schuine zijde 30m) met beginsnelheid nul. Glijdt naar beneden, na de helling glijdt het nog 20 meter over een horrizontaal vlak. de wrijvingscofficint van het blok met de vlakken is 0.15. Na die 20m staat een veer met k= 20k N/m.
wat is de maximale afwijking op de veer en wat is het energieverlies door de wrijving.

Hier zit trouwens een kleine onduidelijkheid in, is er namelijk nog wrijving op het stuk dat het blok aflegt terwijl het de veer aan het induwen is? Ik vraag dat aan een assistent, die blijft zeker 3 minuten staan kijken naar de opgave en denken, om dan iets te zeggen wat ik zelf ook wel kon bedenken: "ik weet het niet, schrijf erbij hoe jij het hebt genterpreteerd en dat zou geen probleem mogen zijn." Dit geheel terzijde

kring met 2 parallel geschakelde condensatoren(C gegeven van beide, C1 niet gelijk aan C2) gelijkstroombron(U gegeven) en weerstand(R gegeven). bereken de U(t) over beide Condensatoren

de oefeningen waren zoals ik al zei niet ondoenbaar en dus ik verwacht wel een 10 te halen...